X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
טומי לי ג'ונס, מריל סטריפ וסטיב קארל בפרמיירת הסרט [צילום: AP]
מריל סטריפ וסטיב קארל על סודות מחיי נישואין
בסרט "תקווה בהופ ספרינגס", מריל סטריפ וטומי לי ג'ונס הולכים לפסיכולוג סטיב קארל במטרה להעיר את הליבידו משנת החורף. במציאות, השלושה מספרים איך מתחזקים זוגיות גם אחרי שהניצוצות כבים

עם הגעתה של מריל סטריפ לשכונת סוהו שבניו-יורק, הכוכבת עטורת הפרסים מנופפת ביד חבושה לקהל שציפה לה בקוצר רוח. סטריפ מסבירה שבניגוד לדמות השפית המיומנת שגילמה בג'ולי וג'וליה, במציאות היא פצעה את כף ידה כמה שעות קודם לכן, בזמן שחתכה אבוקדו. למרות החתך העמוק, השחקנית הוותיקה הוכיחה את אמונתה במוטו "המופע חייב להימשך" ולאחר שעברה ניתוח בכף ידה בבית החולים התייצבה במפגש לקידום סרטה החדשה, תקווה בהופ ספרינגס (שמגיע היום, 9.8.12, למסכי ישראל).
סטריפ בת ה-63 היא הדבר הקרוב ביותר לאצולה מלכותית בהוליווד. השבוע היא הצטרפה לשיחה עם טומי לי ג'ונס וסטיב קארל שמככבים לצידה בקומדיה הרומנטית החדשה, ועם הבמאי דיוויד פרנקל שעבד איתה בעבר ב"השטן לובשת פראדה". בסרטו החדש משרטט פרנקל את מערכת היחסים בין זוג נשוי (סטריפ וג'ונס) שאיבד את האינטימיות בשגרת חיי הנישואים. כדי למצוא מחדש את הרומנטיקה האבודה ולהפיח חיים בליבידו המנומנם, השניים הולכים לטיפול אצל פסיכולוג שמתמחה בטיפול זוגי (סטיב קארל).
נדמה שסטריפ, שזכתה בשנה החולפת באוסקר השלישי שלה עבור משחקה באשת הברזל, מסתפקת בפסלונים שנערמו על המדף ולא לוקחת על עצמה תפקידים דרמטיים חדשים. בטקס האוסקר האחרון הכריזה בנאומה: "אין לי ספק שזו הפעם האחרונה שאני עומדת כאן על הבמה" ושבה לזירת הסרטים הרומנטים, שלא ממש קרוצים מהחומרים מהם עשויים פרסי האוסקר. אולי בשל הביקורות שנשמעו על שטחיותה של הקומדיה הרומנטית האחרונה בכיכובה ("זה מסובך"), הכוכבת ממהרת להתייחס לטון הקומי של סרטה החדש. היא מספרת שמתחת לחזות הקלילה שלו, "תקווה בהופ ספרינגס" מטפל בנושאים ריאליסטים וכבדי משקל, ומתמקד בכמיהה לאינטרקציה עמוקה ואמיתית. סטריפ מודה שהיא חוששת שהפוטנציאל לנהל קשרים חברתיים משמעותיים הולך ונעלם בעידן הפייסבוק והטוויטר. "בגלל הקשר השטחי שאנחנו מנהלים אחד עם השני ברשתות החברתיות, הפחד הוא שאולי איבדנו את היכולת לנהל מערכת יחסים ישירה וממוקדת יותר אחד עם השני. המהות של הסרט נוגעת בדיוק במקום הזה", היא אומרת.

הבננה של טומי לי ג'ונס
תקווה בהופ ספרינגס - טריילר

למרות שניכר שחשוב לה שהצופים יבחינו ברלוונטיות ובגישה המפוכחת של סרטה החדש, סטריפ לא מהססת להזכיר שיש לה גם צד קליל. לראיה, באחת הסצנות היא מתאמנת על מיומנויות חדר המיטות באמצעות בננה, רעיון שמצאה בספר ההדרכה "עצות של הומוסקסואל לחיי המין של נשים סטרייטות". בזמן שקטעים מהסרט מוקרנים על המסך שמאחורי גבה, סטריפ שולחת מבטים מנומסים אל עבר הסצנות בכיכובה. עם זאת, הבעת פניה מתקשה להסתיר את מנגנון הביקורת העצמית שפועל ללא הפסק. עושה רושם שגם לאחר הקריירה ארוכת השנים והחיבוק החם מהמבקרים מהצופים, סטריפ שופטת את עצמה בחומרה משל הייתה סטודנטית למשחק שמתנסה בסרטה הראשון. ואכן, בהמשך סטריפ מספרת שבמהלך הצילומים התנצלה בפני טומי לי ג'ונס על כך שלא סיפקה תצוגת משחק מוצלחת מספיק בסצנה המשותפת של השניים. סטריפ מכריזה שג'ונס השיב את רגשות האשם שלה לפרופורציות הנכונות כאשר ענה לה במילים "'זו כזאת זכות להיות שחקן". "למדתי ממנו שיעור חשוב לחיים", היא אומרת. "זה החזיר אותי למקום הנכון, ואני אסירת תודה על כך".
בעוד סטריפ ממשיכה לשדר ענווה ולפרגן לג'ונס, הכוכב בן ה-65 יושב לצידה בפנים חתומות, מבט זועף ועונה תשובות שמסתכמות ב"כן" ו"לא". דמותו בסרטי "גברים בשחור" נראית לפתע מובנת לחלוטין, וההתבוננות בו מבהירה את גדול ההישג של ג'וש ברולין, שנכנס לנעלי הגרסה הצעירה של הסוכן קיי בגברים בשחור 3. "כשניסינו להחליט יגלם את בן הזוג שלי, קיוויתי מאוד שטומי לי יסכים לקחת את התפקיד", מספרת סטריפ. "ידעתי שהשחקן צריך להיות גבר בכל מובן. לא מישהו שמעניק תחושה שהוא משחק, אלא גבר אמיתי ואותנטי, וזה מה שתמיד ראיתי בסרטים שלו". "אי-אפשר להסיר ממנה את העיניים", נשבר ג'ונס. "מריל מצליחה לספר את הסיפור של האישה הנשואה מאומהה בשפת הגוף שלה, במילים שהיא בוחרת ובעגילים שהיא עונדת. זו הופעה מבריקה שאפשר לצפות בה שוב ושוב".
מאחר שסטריפ משמשת כדוברת של המוזיאון להיסטוריה נשית (לו תרומה סכומים מרשימים מהונה הפרטי), עולות גם שאלות על האופן בו משתלבת האידיאולוגיה הפמינסטית שלה בסרטיה. "אני מרגישה שכל הדמויות שגילמתי עד היום הם אני. בחרתי לגלם אותן מכיוון שכשקראתי את התסריט הרגשתי שבדמות יש משהו דומה לי", היא מתייחסת לתפקידיה המגוונים. למרות זאת, סטריפ נמנעת מהמילה "פמיניזם" ומסבירה שלצערה נדמה לה שלמילה נלווית "קונוטציה שלילית בקרב הדור הצעיר". "אני מעדיפה להשתמש במילה 'הומני'" היא אומרת. "הסרט החדש הוא אחד הסרטים שבאמת מתעניינים בבני אדם ובמסע העצום שאנחנו צריכים לעבור כדי להגיע למקום בו אנחנו מצליחים לבטוח במי שאנחנו אוהבים, ליצור קשר אינטימי ולהפוך סקס למשמעותי, ובעיקר שונה ממה שאנחנו רואים באינטרנט", היא מוסיפה בחיוך נבוך.

איש משפחה
ג'ונס וסטריפ. זוגיות מאוחרת [צילום: AP]

העובדה שכל אחד מהשחקנים נשוי יותר מ-10 שנים (זמן שיא בהוליווד), מנתבת את השיחה במהירות למחוזות אישיים ולשאלות על סודות ההצלחה בזוגיות. סטיב קארל, שחגג באותו היום את יום הנישואים ה-17, מספר שאינו חושב שיש מתכון לנישואים מוצלחים. "אני האדם האחרון שיכול לייעץ בנושא, אבל נראה לי שבסופו של דבר יש צורך בהרבה מזל", הוא אומר. "לי היה הרבה מזל, ואני לא אומר את זה רק בגלל שזה יום הנישואים שלי", הוא אומר בחצי צחוק, "אלא בגלל שזה קשור במידה רבה לאדם שנישאת לו ולדרך שבה אתם יכולים להתפתח ביחד". השחקן בן ה-49 מספר שלתפיסתו הוא קודם כל איש משפחה, ומסביר כי "המשחק זה מה שאני עושה, אבל זה לא מי שאני. בסוף חיי לא אסתכל אחורה ואומר, 'וואו, גילמתי נהדר את הדמות הזו או ההיא, בסופו של דבר הפוקוס יהיה על המשפחה שלי".
לנוכח העיסוק בנושאים כמו אינטימיות בחיי נישואים והתהפוכות בזוגיות ארוכת שנים, הבמאי, דיוויד פרנקל, מודה שבמבט ראשון ממדובר בסרט שקורץ לקהל יעד מבוגר יחסית, אך התקווה שלו היא שקומדיה רומנטית על זוג שנשוי במשך 31 שנה יכולה לסחוף את הקהל הרחב. פרנקל מסביר שבעיניו, אינטימיות היא נושא אוניברסלי וחוצה גילאים, שיכבוש בקלות גם גם את הצופים שגילם לא עולה על 31. "כל אחד, בכל גיל, נאבק כדי להתקרב לאנשים שהוא אוהב. זה סיפור על שני אנשים שפשוט מוכרחים לגרום למערכת היחסים ביניהם לעבוד, וזה חלק מהקסם של הסרט", הוא אומר.
על-רקע השיחה על הקשיים שבזוגיות, סטריפ נזכרת בימים שבהם סחפה את הקהל בסיפור מערכת היחסים מלאת התשוקה עם דמותו המסתורית של קלינט איסטווד ב"גשרים של מחוז מדיסון". 17 שנים לאחר אותו סרט, נדמה שהיא מביטה על זוגיות באופן מפוכח יותר. "הגשרים של מחוז מדיסון היה רומן רומנטי, והסרט החדש מרגיש מאוד אותנטי עבורי", היא אומרת. "יש בו רומנטיקה אבל גם התמודדויות שמראות שבכל הנוגע לשגרה השוחקת של חיי נישואים, לא קיים מתכון להצלחה". "זוגיות זה מאמץ בלתי פוסק", היא מוסיפה. "זה בדרך כלל נראה נהדר מבחוץ, אבל הכל, ואני מתכוונת הכל, דורש עבודה קשה".

פורסם במקור: עכבר העיר
תאריך:  09/08/2012   |   עודכן:  09/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מריל סטריפ וסטיב קארל על סודות מחיי נישואין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלי אלעזר
סיור לילה בחמת גדר, שבת יצירתית בבית שמואל, הצגה בחינם בפארק מנחם בגין ועוד אירועים לכל המשפחה בסוף השבוע
שיה מלכין
ליטא, פלסטינה, לונדון, מדגסקר, דרום אפריקה וישראל - קורותיה של משפחה יהודית במשך ארבעה דורות, שבאקראי הייתי עדה למפגש הקסום עם בית הכנסת הקטן המרשים, פרי החלום של אבי המשפחה ישראל שלוסברג שהוגשם    מפגש בין אנשים ומקומות בנתיבי הזמן
ראובן לייב
ממש כמו הזמרת המיתולוגית, דלידה, נמשכתי גם אני אל כפר הדייגים הציורי למרגלות הריביירה האיטלקית - גן-עדן עלי אדמות - ונפלתי בשבי שכיות החמדה שלו
עליס בליטנטל
ביום לח וחם בחודש אוגוסט, הועלו שתי הצגות חדשות- "הזמיר" ו"אבקת הקסם", בפני רכזים חברתיים ומורים מבתי ספר שונים    לפני שנפרטן, אציין באופן כללי, כי אלו שתי הצגות קסומות, כל אחת בדרכה המיוחדת    הצגות אשר בהחלט מהוות גאווה לתרבות הישראלית
ד"ר אולג שומייקו
המאמר נוגע בכל אפשרויות הטיפול בבעיות שינה ובקשיי הירדמות, החל מטיפים לביצוע עצמי וכלה בטיפול קוגנטיבי-התנהגותי ובטיפולים תרופתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il