X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
תשובה לינון זעפרני הצייתן בעקבות דבריו ב"זכות הפינוי" בנחישות ורגישות של יהודי קטיף
▪  ▪  ▪
פינוי גוש קטיף. פוגרום [צילום: פלאש 90]

בעלון השבת "עולם קטן" פרסם ינון זעפרני את דבריו בזכות ה"פינוי" בנחישות ורגישות של יהודי קטיף - בעקבות מאמר על הסרט, "זוהר הרקיע", שמתאר את הפוגרום, שערכו כוחות הצבא באנשי גוש קטיף בשליחות פורום החווה. לדבריו, ינון זעפרני היה אחד מהפורעים (מפנים - בשיחדש), ואינו בוש בכך.
כמה מחבריי לצוות המחקר המצ"ח, שחקר את ההכנה המנטלית, שעברו חיילים ושוטרים כדי שישתתפו בפינוי הנתעב, הגיבו על דברי זעפרני. דבריהם הנבונים הניעו אותי לתגובה.
פנחס בנו של אהרן הכהן זכור לטוב בעמנו בשל היחלצותו להציל אותו מידי עצמו בעת הנדודים במדבר לו היה לנו גדוד של פנחסים - כך הודו ראשי הפושעים, לא היו מצליחים לעולל פוגרום ביהודי קטיף - פוגרום, שהוא פשע מלחמה (טיהור אתני) נגד העם היהודי. זאת, כיוון שנמושות ופחדנים (ראינו אותם שנה לאחר מכן בקוצר-ידם נגד האויב וכן במורך-לבם ובחוסר-רצונם להגן על ריבונות שראל באזור חוטף עזה ובכל מקום ואתר - מאז ועד עתה.
אפתח בסיפור קטן: בתחילת תש"ח החליטו נבזי 'ההגנה' לבצע שוב "סזון". כנראה, חסר להם בידור. המנוולים חטפו כמה אנשי לח"י ואצ"ל בחיפה, ועינו אותם. זו הייתה דרכם של הפושעים לתרום להקמת המדינה. בתגובה חטף לח"י את יוסף רוכל-אבידר - מבכירי המפקדים ב'הגנה' ולימים אלוף בצה"ל. התוצאה - אנשי לח"י שוחררו חבולים מידי הפושעים, שרצחו איש אצ"ל (ידידיה סגל הי"ד), שעינו, כנראה, בעת מעצרו בידיהם.
דוד המלך הקדים את כולנו במסקנה הנכונה - "עם חסיד תתחסד, עם גיבור תיתמם. עם נבר תיתבר. עם עיקש תיתפל ..." (שמואל ב' כ"ב, כ"ו-כ"ח).
כלומר, לו היה סירוב פקודה נרחב, המדינה הייתה רועשת, והפשע האיום, שעוד לא גמרנו לשלם את מחירו הנורא, היה נמנע - כשם שאנשי לח"י שוחררו מיד רודפיהם הרשעים והפחדנים בתש"ח.
לכאורה, לממשלת הזדון והשחיתות של שרון הייתה הזכות להחליט לגרש את יהודי קטיף מבתיהם. לממשלה יש זכות גם להוסיף יום תשיעי לשבוע, אך האם אדם מן היישוב - יהודי, שעמו יקר לו - חייב להיסחף במרוצת עדר הקרנפים?!
פנחס הוכיח, שאין הדבר כך. אנחנו מציינים אותו לטובה משום שעמד בפרץ.
מתתיהו הכהן, אבי המכבים, לא ציית לפקודה בלתי-חוקית בעליל, הרים את נֵס המרד. לכן, אנו זוכרים גם אותו ואת בניו לטוב.
ולא נשכח את "הפורשים" - מניל"י ועד ללח"י - שסירבו לציית ל"הבלגה" הארורה ול"מָרות" של נרצעי שלטון הכיבוש, והרימו את נס המרד בטורקים ובבריטים.
ועוד משהו על דווקנות משפטית לכאורה. אומנם צבאנו המסואב החל להתאמן (כמו עכשיו) ולהתכונן לערוך פוגרום ביהודים (כולל מינוי יחידה ומפקד, שתפקידם היה לחסל באש את מוקדי ההתנגדות לגירוש) כבר שנה לפני קבלת ההחלטה בכנסת, אך בוא נניח, שזה לא היה מעולם, וצבאנו החל להתלהב מהגירוש רק כשממשלתו של השמן המושחת החליטה על כך, וקיבלה את אישור הכנסת ואת אישור הבג"ץ. אז מה?! זה הופך את החוק הנבזי לחוקי?! האם הוא לגיטימי?!
דגל ענק ושחור-משחור מתנוסס על ההחלטה, שיסודה ברע וסופה ברשע. ולפי הלכת בג"ץ בעניין כפר קאסם, אסור היה לחיילים ולמפקדים לציית לה. השופט הלוי התקין לנו נייר לקמוס מאוד ברור, שאפילו אחד מראשי הפושעים (גרשון הכהן) הודה בקיומו.
ועוד הערה קטנה: בתולדות העולם המודרני לא היה מעשה פשע נגד האנושות, שלא נשען על יסודות איתנים של החלטת פרלמנט ושל אישור בית המשפט העליון.
בכך, ינון זעפרני, יקירי, אתה מצטרף לשורה ארוכה של פושעי מלחמה - וביניהם אדריכלי שחיטת אחינו באירופה ובצפון אפריקה - שצייתו לחוקים הבלתי-חוקיים. חלקם עשו זאת בגלל אמונה; חלקם עשו זאת בגלל עיוורון צבעים; חלק עשו זאת משום שהם מלחכי פנכה; וחלקם בגלל תאוות בצע.
ברוך המצטרף למועדון הנקלה - מועדון של בעלי ערכים נהדרים. בל יהי חלקי עמהם!
להפגת האווירה, אספר לך מעשייה: פעם נהגו למנגל את המינים. ובכן, העלו את יאן הוּס - נזיר צ'כי על המוקד משום שחשב אחרת ממה שהיה צריך. אצלנו לא היו עושים דבר נורא שכזה, אלא תופרים לו תיק על לא-עוול בכפו ... כמנהג המקום, הזמינו את כל תושבי העיר והפלך להבא עצים וזרדים למדורה של אדון הוס, שהוקמה בכיכר העיר. וההמונים באו בהמוניהם עם זרדיהם ועם מקלותיהם.
פתאום ראה הוס, שנקשר למרומי המדורה, זקנה, שבאה באטיות עם מעט זרדים בידה.
"למה את מביאה זרדים למדורה?" שאל הנזיר את הגברת, שקרטעה בקושי עד לכיכר העיר.
"שורפים את אויבו של המשיח", ענתה הקשישה.
"איזו תמימות קדושה", התפעל הוס, לפני שהשיב את נשמתו לבוראו.
איני סבור שאתה תמים, ינון זעפרני. אתה בחברה טובה, ששירת הציות על שפתותיה. האמן לי, בגרמנית זה נשמע הרבה יותר טוב.
יאווֹהל!
נ"ב,
  • בחיל הים הבריטי (RN) עיטרו בצל"שים את ה"גיבורים", שהפריעו לפליטי-החרב, אחינו שארית הפליטה (המעפילים), להגיע לחופי ארץ-ישראל. עד היום הבריטים אינם מתביישים במבצעיהם הנתעבים.
  • נזכור מה קרה לפני הפוגרום ביהודי קטיף - תבוסה מוחלטת של "גיבורי" צבאנו הכושל והמסואב בכל מעשיהם מאז מלחמת ששת הימים - כולל במלחמה בטרור העזתי. השיא, כמובן - הישגיהם הנהדרים במלחמות לבנון כולל מלחמת לבנון השנייה הלא היא כתובה, מנותחת ומתועדת להפליא על ספר הישר של ועדת וינוגרד.
אם אינך סבור, ינון זעפרני, שיש קשר בין הדברים - גש מהר לרופא עיניים מעולה. אל תחסוך בכספים, כיוון שאתה במצב חמור במיוחד.

תאריך:  16/08/2012   |   עודכן:  16/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בג"צ וינוגרד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ובכל זאת
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מה עם הנהגת המתנגדים להנתקות?!
אהוד פרלסמן  |  16/08/12 18:33
 
- אתה צודק
אביתר בן-צדף  |  16/08/12 19:30
 
- חמאס תכנן לתפוס קטיף=בני ערובה
ע_הראל  |  17/08/12 16:30
 
- נדודי שינה
אביתר בן-צדף  |  18/08/12 08:05
 
- המנהיגים שלא הינהיגו
שמילו  |  18/08/12 11:40
 
- בדם ואש אתה מקשקש.
אהוד פרלסמן  |  19/08/12 04:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תרצה הכטר
ישנו ציבור הזקוק ל"אויב" כדי לקום בבוקר    השלטון שלנו נגרר אחרי ציבור שמרכיב בסיסי בזהותו הוא ה”אויב”, ואת זאת מנצל השלטון לטובתו הוא    האינטרס של השלטון הנוכחי הוא לשכנע שהוא ממלא פונקציה חיונית במיגור ה”אויב”, ולהוכיח שהוא המגן והמושיע
ראובן דינור
אין לדעת בדיוק, מתי בציר הזמן אימצנו כולנו את התפיסה הכל כך לא סוציאלית הזו של "זו בעיה שלך"    עד כמה קנתה אחיזה זו בקרבנו, ניתן ללמוד מהפערים העצומים בחברה, בין עניים לעשירים    החברה, בעידוד הממשל ובעיצובו, הפכה מסוציאל דמוקרטית, לחברה קפיטליסטית מובהקת    איך הפכנו מחברה של ערבות הדדית לחברה מיזנטרופית, חברה שמקדשת את האני על פני הכלל
אליקים העצני
מעלים מסים, מקצצים בתקציב - ומיליארד שקל להתנחלויות! כך זעקו הכותרות, והמתנחלים ותומכיהם עברו מיד למגננה: מצאו טעויות בחישובים, גילו שמעלה אדומים קיבלה פחות מראש העין, וכיוצא בזה    וכך, משני צידי המתרס התעלמו מן העיקר: מה רע בכך, שממשלה תעדיף פרויקט לאומי מסוים, בהתאם להבטחות שנתנה לבוחר? בוויכוח שהתפתח חסרה אם כן האמירה הפשוטה והישירה - כן, הקצינו להתנחלויות תקציבים מיוחדים, מפני שכך אנחנו רואים את סדר העדיפויות הלאומי!
עו"ד אריאל דרור
חוק הירושה קובע כי מצווה יכול להחליט כי ברצונו לצוות לשני יורשים או יותר את אותו חלק בעיזבון, כאשר היורש השני יזכה בחלקו רק אם הראשון לא זכה בו קודם
חגית דהאן
אנא, אל תספרו לנו האם אנחנו ציונים או לא. שלא תגדירו אותנו. אל תנסו להציג אותנו ואת השקפותינו. אנחנו ציונים כי ציונות משמעה אהבת העם והארץ, בכל נימי הדם. וזה תנאי שכל חברי אם תרצו מקיימים, ובגדול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il