X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אלון עידן - זה "האיש המחליט" בעיתון הארץ בחסות מו"ל הארץ. גנרטור של הגיגים מתנשאים חסרי משמעות וערך. פקיד הגהות והגיגן של שטויות המתאימות למקומונים עירוניים
▪  ▪  ▪
הארץ. הגיגים של ביקורות טיפשיות בענינים שוליים [צילום: אילן שריף]

בעולם התקשורת מקובל שהמו"ל והעורך הראשי בכל עיתון הם שני האנשים המחליטים הבכירים. ואולם בהארץ המצב שונה. יש הבדל בין הצד הפורמלי של המחליטנים לבין הצד המעשי בפועל.
המו"ל עמוס שוקן, והעורך הראשי, אלוף בן, הם הצד הפורמלי. ואילו בצד המעשי, שני האנשים המחליטים באמת הם אלון עידן וגדעון לוי.
אלון עידן, הוא המחליט האמיתי איזה מאמרים יפורסמו ואיזה לא. ואילו גדעון לוי, הוא המחליט שמעצב את אופיו "האידיאולוגי" של עיתון הארץ, שבחלקו הוא עיתון אינפורמטיבי שיגרתי ובחלקו הוא ביטאון אופוזיציוני שמאלני קיצוני, אנטי ממסדי, בכל נושא וענין ביטחוני, מדיני, לאומי וציוני. הארץ מנוהל בעריכה פוליטית שסיסמתה "בעד הנגד". נגד הכל למעט בעד הפלשתינים, השמאל הקיצוני והמנדט הבריטי...
גדעון לוי, "הכוכב" של "העיתון לאנשים חושבים" הפך בפועל ל"מסבירן" של אויבינו הפלשתינים, היושב בתוכינו וכותב נגדינו.
אלוף בן, העורך הראשי הנוכחי, היה בעבר הקרוב עורך הדעות, שאלון עידן החליף אותו בתפקיד. אלוף בן הוא פובליציסט איכותי שכתב בעבר וכותב גם עתה מאמרים בעלי ערך וידע. ואילו אלון עידן התגלה כחסר איכויות עיתונאיות וכישורי כתיבה רצינית.
מעקב אחר הדברים שאלון עידן מפרסם מפעם לפעם. חושפים את דעותיו הקיצוניות מצד אחד, ושורה של הגיגים עלובים חסרי ערך בנושאים שוליים בלתי חשובים, בצד שני, כמפורט בכמה דוגמאות הבאות:
  • הוא כותב טקסטים של הגיגים טיפשיים, בנושאים ספורטיביים שוליים, במדור "בעיני המתבונן" (12.7.12). טקסטים "פסיכולוגים" מתנשאים של ציניות ולעג כלפי עמיתיו העיתונאים, רון קופמן, בן כספית ומאיר אינשטיין.
הוא מאשים עיתונאים אלה בשטחיות, באלימות מילולית בסגנון של בוטות ובהמיות ובחוסר התמצאות בפרטים. "הם לא מבינים שהצורך לחרוץ גורלות מלמד על מצב נפשי ילדותי, שגורר את כל תרבות השיח הספורטיבי למחוזות אינפנטילים".
  • במדור "בעיני המתבונן" (2.8.12) הוא מקדיש טקסט ארוך של השמצות גסות ופוגעות של לעג ארסי כלפי משה גרטל. שדר וכתב ספורט ותיק ומוערך של רשות השידור, ששידר מלונדון במהלך האולימפיאדה.
להלן לקט "הביטויים העיתונאיים" העלובים של אלון עידן נגד גרטל: "גרטל הוא פשוט איש שמדבר שטויות. גרטל הוא שדר ילדותי. מה שקופץ לו לראש הוא פשוט אומר כמו ילד. הוא אדם שמקנה לדיבור עדיפות על המחשבה. כשהוא פותח את הפה אין לו מושג מה הוא הולך להגיד".
  • באותו המדור "בעיני המתבונן" (10.5.12) הוא כותב הגיגים אישיים מבולבלים של אהבותיו ושנאותיו על כדורגלנים ידועים, תוך חיבור מוזר לדעותיו הביקורתיות על נתניהו ומופז ואומר לעצמו: "לפעמים אני חושב שמישהו מביט בי מלמעלה מחייך ואז ממלמל: איזה אידיוט"! ההוא למעלה באמת צודק.
  • סוג נוסף של "כתיבה עיתונאית" נחותה שלו מודפסת מדי שבוע במוסף הארץ בכותרות כמו: "אינטימיות", "היפנוזה", "אלימות". בכותרת "אינטימיות" הוא פירסם רכילויות על היחסים בין "הכוכבים" נינט ויהודה לוי, על-רקע נישואיהם הקרובים. שפע של שטויות שמתאימות לעיתונות נשים במספרות, ולא לעיתונאי "בעיתון לאנשים חושבים".
בכותרת "היפנוזה" הוא כותב טקסט "פסיכולוגי אנליטי" יומרני כדי להוכיח שנתניהו עוסק בהיפנוזה...שבאמצעותה הוא מצליח לשלוט בהמונים. הוא לועג להתנהגותו של נתניהו לאחר פציעתו ברגלו במשחק כדורגל. הוא "מסביר" שלצעירים בפרט ולעם בכלל יש מוגבלויות שכליות, שמאפשרות לנתניהו לנהל "תעמולה פרטית".
  • במדור נוסף בשם "מדד" הוא פירסם דברי לעג הסתה ושנאה נגד העם היהודי, הגניוס היהודי, פרס הציונות, ומדד הגזענות הישראלית.
22 אחוז מכלל הזוכים בפרס נובל הם יהודים, ולכן מוסטפא תמימי נהרג ביום שישי בנבי סאלח ! כאשר המלך השוודי לחץ את ידו של מקבל פרס נובל, היהודי פרופ' שכטמן, לחץ חייל של צה"ל על ההדק הרג מפגין ערבי ! (מדד 16.12.11).
לעסקת שחרורו של גלעד שליט, תמורת 1027 פלשתינים הוא קורא לזאת "מחירון הגזענות הישראלית" ! מתוך מאמרו "כמה שווה חייל ישראל" (28.10.11)
ל"פרס היצירה הציונית" הוא מכנה בלעג "מסאג' בגב האומה" ! במאמר קצר של 280 מילה (מדד" 4.5.12) הוא משתמש 28 פעמים במילה ציונות בכינויי לעג, ביזוי והתנשאות. כל זאת כביכול בביטויים ספרותיים תרבותיים, התואמים את הרוח הפוסט ציונית בהארץ.
אלון אידן - זה "האיש המחליט" בעיתון הארץ בחסות מו"ל הארץ.
גנרטור של הגיגים מתנשאים חסרי משמעות וערך. פקיד הגהות והגיגן של שטויות המתאימות למקומונים עירוניים. "קשקשן "אינטלקטואלי" "פסיכולוגי" קטסטרופלי.
כתבן של רכילויות המתאימות לעיתוני נשים במספרות. הגיגן של ביקורות טיפשיות בעניינים ספורטיבים שוליים.

תאריך:  20/08/2012   |   עודכן:  20/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי ה"איש המחליט" באמת בעיתון הארץ?
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הביזיון הזה לא יימשך עוד הרבה  ל"ת
מקווה שיקרוס  |  20/08/12 22:42
2
תגובה
צנחן  |  21/08/12 02:00
3
שימשיך, ככה הארץ יסגר יותר מהר ל"ת
מחויב המציאות  |  21/08/12 13:04
4
לכל סיר המכסה הראוי לו ל"ת
נחום שחף  |  21/08/12 22:51
5
פירות עמלם של עידן/לוי-בתפוצה.
למה לרטון?  |  21/08/12 23:54
6
כיף לראות כלבים שמאלנים סובלים ל"ת
כיף לראות כלבים ש  |  22/08/12 03:52
7
מי שמחליט בעיתון הוא נציג אש"פ ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  22/08/12 17:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נתנאל אלישיב
השנה היא 1953, ההיסטוריה קצת שונה משלנו, וראש ממשלת ישראל, אשר הוקמה בשנת 1937, מבקש להפיק לקחים משואת יהודי אירופה    חומר למחשבה על קו החשיבה של מתנגדי התקיפה באירן
ראובן לייב
מצוקת העיתים, או סתם נוכלות לשמה? מסתבר שיש ויש    בקיץ הזה נפלו ישראלים רבים קורבן לנוכלים, רמאים ומתחזים למיניהם
עקיבה לם
קריאתו האלמותית של מוטה גור כבר מזמן אינה רלוונטית, עת השיב הרמטכ"ל משה דיין את מפתחות שערי הר הבית לוואקף הירדני, ואם זאת מציאות בה קריאה זו מוגדרת כ'הסתה' היא בלתי נסבלת
ציפי לידר
בשולי הכותרות: לעשן או לא    אל תספידו את ממשלת נתניהו - מוקדם לתפור חליפות    וכן, תתפלאו, יש גם חדשות טובות    העיקר שנהיה בריאים    ולקינוח אליאור חן לא לבד
איתן קלינסקי
מדינת ישראל שילמה מחיר יקר עקב העדר דיון ציבורי והיגררותה של עיתונות חופשית אחר קביעתו של גנרל אחד, בעל סמכות ביטחונית בלתי מעורערת    עשרה ימים לפני מלחמת יום כיפור הגנרל כפה את דעתו, כי עדיפה מציאות של "ישראל עם שארם-א-שייח ובלי שלום, מאשר שלום בלי שארם-א-שייח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il