X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה שוגה כאשר הוא משחק לידי שונאיו ומאפשר להם לכרוך אותו ב"צמד" אחד עם אהוד ברק, בשעה שהשוני ביניהם עולה על המשותף, בשעה שעברו של ברק אינו מצביע על כך שניתן לסמוך על שיקול דעתו, ובשעה שאם תזדמן לו אפשרות מתאימה הוא לא יהסס להפיל את נתניהו כדי לנסות ולרשת שוב את תפקידו
▪  ▪  ▪
נזקו של ברק לנתניהו וממשלתו עולה על התועלת [צילום: משרד הביטחון]

נזקו של ברק לנתניהו ולממשלתו עולה על התועלת. הרושם הנוצר הוא שראש הממשלה עלול להיות מושפע מן ההרפתקנות של שר הביטחון. על כן, טוב יעשה נתניהו אם יבדל את עצמו מאהוד ברק ויראה לו את הדרך החוצה מממשלתו, ויפה שעה אחת קודם.
השיח הציבורי בעניין הגרעין האירני משמש את שונאי נתניהו כבסיס וכהזדמנות להתקפות לא ענייניות על ראש ממשלה נבחר ומכהן. בהקשר זה ראוי להזכיר כי תופעה דומה הייתה בהקשר של המחאה "החברתית" שקודמה ונופחה על-ידי שונאי נתניהו בתקשורת ובמקומות אחרים. ע"ע קרן נויבך ורבים מעמיתיה.
אחד המאפיינים של המסע נגד ראש הממשלה הוא הצגה חוזרת ונשנית, עד כדי שטיפת מוח, של ה"צמד" בנימין נתניהו ואהוד ברק כ"צמד" (שוב) הרפתקנים שלא ניתן להפקיד בידיהם את ההכרעה הגורלית. בהקשר זה חשוב להזכיר את האהדה התקשורתית הגורפת והמפנקת שלה זכה הצמד יצחק רבין ושמעון פרס, כאשר יצאו להרפתקת אוסלו, ללא דיון ציבורי, למרות התנגדות ברורה של חלקים נרחבים בציבור ועל-אף הסתייגותם של אנשי ביטחון רבים. מאפיין נוסף: מקהלת "אנשי הרוח" שהיללה את הצמד דאז ממרידה היום קצינים וחיילים במדים נגד הדרג המדיני הנבחר. ועוד: התקשורת "החוקרת" שעסקה אז בהשתקה ובהעלמה של סכנות ההרפתקה שנרקמה הרחק מעיני הציבור, ב"יערות אירופה" כדברי רבין עצמו, עוסקת היום בהפחדה מפני פעולה אפשרית.
ראש הממשלה מצידו שוגה כאשר הוא משחק לידי שונאיו ומאפשר להם לכרוך אותו ב"צמד" אחד עם אהוד ברק, בשעה שהשוני ביניהם עולה על המשותף, בשעה שעברו של ברק אינו מצביע על כך שניתן לסמוך על שיקול דעתו, ובשעה שאם תזדמן לו אפשרות מתאימה הוא לא יהסס להפיל את נתניהו כדי לנסות ולרשת שוב את תפקידו.
הכשלים של ברק ידועים ורבים:
א. אסונות צאלים והקשר בינם לבין הרפתקה מסוכנת בארץ רחוקה.
ב. הבריחה מלבנון, בהתאם להבטחה פופוליסטית שנתן ברק במערכת הבחירות של 1999. הנסיגה התבצעה כתוצאה מלחץ לא מתון של ארגוני שמאל שונים ושל מקהלת "אנשי הרוח" וכתוצאה מחוסר מנהיגות של ברק, שנגרר אחרי זרם זה במקום להיות מה שהוא התיימר ומתיימר להיות: מנהיג. הנימוק להחלטתו היה שאין ישראל יכולה להמשיך לאבד 25 חיילים בממוצע בשנה על אדמת לבנון. התוצאה: היו אומנם 6 שנים של שקט יחסי בגבול הצפוני, אך אלה הסתיימו בבת-אחת כעבור 6 שנים, במלחמה השנייה בלבנון שעלתה במחיר חייהם של כ-150 ישראלים, חיילים ואזרחים. מכאן שהחלטתו של ברק לא חסכה חיים: במקום 150 קורבנות לאורך 6 השנים שבין 2000 ל-2006 הם נפלו בחודש אחד במלחמה הכושלת של 2006.
ג. הפקרת בעלי הברית, אנשי צבא דרום לבנון (צד"ל), במהלך הבריחה מלבנון.
ד. חוסר התגובה על חטיפת 3 החיילים בגבול הצפון בשלהי שנת 2000, בימי כהונתו של ברק כראש הממשלה וכשר הביטחון. ההשפעה המצטברת של מחדלים אלה הייתה שחיקה של כושר ההרתעה של מדינת ישראל, והיווצרות תדמית של מדינת קורי עכביש, לפי הגדרתו הקולעת של נסראללה.
ה. פרשת ספינת המחבלים "מרמרה" וההשתלטות החובבנית עליה. ההיבט ההסברתי של הפעולה היה אבוד מראש, כאשר נעשה שימוש, גם אם מוצדק לחלוטין, בחיילים כנגד "פעילי שלום" ואנשי "זכויות האדם", שאינם אלא סייעני טרור. אבל, גם ההיבט המבצעי היה כושל, הן בהעדר הערכת סיכונים אמינה מראש, הן בחוסר מודיעין לגבי האויב – כן, מדובר באויב – והן בחימושם הלקוי של לוחמי השייטת, שנשלחו למשימתם בידיים (כמעט) חשופות. לא ייתכן שחיילים יישלחו למשימתם לפי תרחיש מקל, ועל סמך הנחה בלתי סבירה ש"פעילי שלום" פניהם לשלום. הערכת סיכונים אחראית הייתה מביאה לחימוש החיילים בהתאם לתרחיש המחמיר. רק תושייתם של הלוחמים הביאה לכך שלא היו לצה"ל הרוגים בקרב על ה"מרמרה".
ו. ההתעמרות בהתיישבות, כאשר השר הממונה על שטחי יהודה ושומרון מקשה על חיי האזרחים היהודים הנתונים שם לממשל צבאי (רוב הערבים באזורים אלה נתונים לממשל אזרחי של הרשות) ואינו מאפשר להם התפתחות כמו לתושבי יישובים ואזורים אחרים בארץ ישראל.
ז. ההתחמקות ממתן הנחייה לאלוף פיקוד המרכז לחתום על המסמך האחרון החסר להפיכת המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה מן המניין, אחרי שהמוסד עמד בכל הדרישות האקדמיות שהוצבו בפניו על-ידי ועדה של מדענים בכירים, נציגיהן של כל האוניברסיטאות הקיימות בארץ, המנסות היום למנוע את לידתה של אחותן הצעירה, מנימוקים שאינם ממין העניין.
ככל הנראה עבר "מר ביטחון" מזמן את שיאו, הרבה לפני שהיה רמטכ"ל, שר ביטחון וראש ממשלה. ליהירותו יש לצרף את הפן המוסרי הלקוי שלו, החוזר על עצמו באופן סדרתי: הבריחה מהשטח בעקבות אסון צאלים, הפקרת אנשי צד"ל, שליחת לוחמים לקרב כשאינם מצוידים בהתאם לתרחיש סביר של העומד להתרחש, אי-אכיפת החוק על עברייני בנייה ערביים והלהיטות לאכוף את "הספר הלבן" של הקפאת הבנייה היהודית ביהודה ובשומרון, וניצול סמכותו כדי לתקוע מקלות בגלגלי אוניברסיטת אריאל.
בנסיבות אלה הגיעה העת שאהוד ברק יפרוש ויעשה את מה שהוא כנראה יודע לעשות טוב יותר מכל דבר אחר: לעשות לביתו. מינויו כשר ביטחון מטיל צל וספק על שיקוליו של ראש הממשלה נתניהו. המשך כהונתו אחרי הכשלים שנמנו לעיל מהווה מסר מסוכן כלפי פנים וכלפי חוץ לגבי טיב הידיים שבידיהן נתון ביטחון ישראל.
נזקו של ברק לנתניהו ולממשלתו עולה על התועלת. הרושם הנוצר הוא שראש הממשלה עלול להיות מושפע מן ההרפתקנות של שר הביטחון. על כן, טוב יעשה נתניהו אם יבדל את עצמו מאהוד ברק ויראה לו את הדרך החוצה מממשלתו. ויפה שעה אחת קודם.

תאריך:  22/08/2012   |   עודכן:  22/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברק החוצה!
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
הצעות נוסח בריימן
שלמה המגיב  |  22/08/12 13:48
 
- שלמה,מתי תפסיק אתה להיות פופול
קורצ'אק  |  22/08/12 18:20
 
- קורצאק אתה לא רדוד, אתה idiot ל"ת
bli-kipa  |  22/08/12 21:22
2
יש עוד משהו כמדומני
מזכיר_המדינה  |  22/08/12 14:54
3
ברק/נתניהו
עו'ד דוד הגואל   |  22/08/12 17:44
 
- אכן, נתניהו שגה
ד"ר רון בריימן  |  22/08/12 17:58
 
- חינוך ציוני טוב?
מזכיר_המדינה  |  22/08/12 18:09
 
- "חינוך ציוני" , נוסח בריימן
שלמה המגיב  |  22/08/12 18:16
4
ברק והעיקרון הפיטרי
חשדנית  |  22/08/12 17:53
 
- התשובה לסייפא בשאלתך מובנית בה
נותר רק להתייאש.  |  22/08/12 20:41
5
קונספירציה מטורפת:ברק מתמרן את
חשדנית  |  22/08/12 18:04
6
סעיפים ו' ז', נובעים זה מזה
הניה  |  22/08/12 18:15
7
ועכשיו מנה בבקשה
אליה קדן  |  22/08/12 20:25
 
- מסכים
רובין  |  23/08/12 11:18
8
ביבי, היזהר מאהוד ברק. ל"ת
בתיה  |  22/08/12 21:07
9
לי אין תלונותעל ברק הכל נתניהו
אברהם מערב השומרו  |  24/08/12 09:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמרי שני
אבטלה גואה, יוקר מחיה מרקיע-שחקים ומשכורות שעומדות במקום    בשנים הקרובות נראה ירידה חדה בילודה, ואף ייתכן שמוסד הנישואין עצמו יישחק בצורה חריפה    אנה אנו הולכים?
עליס בליטנטל
הערוץ הכי מעולה, תוסס, צעיר ומהנה הוא ערוץ 10    סכנת הסגירה שאיימה עליו תקופה ארוכה, עומדת להסתיים, אם אכן ההסתדרות תיקח את העניינים לידיה, ותעזור בחילוץ הערוץ מהחובות המאיימים, תוך מתן אפשרות פרישתם    לו הערוץ היה נסגר, המסך בביתי היה מואפל    אין לו תחליף
ראובן לייב
רבבות התיירים הישראלים המבקשים לנהוג מעבר לים נאלצים להצטייד ברשיון-נהיגה בינלאומי זמני של ממס"י, שהוא מסובך לקריאה ולהבנה על-ידי השוטר הזר    בהבדל משאר המדינות הנאורות, לא השכיל, עדיין, משרד התחבורה הישראלי, גם בחלוף 64 שנים לקיום המדינה, להנפיק רשיון-נהיגה בינלאומי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    חשאי, דוגמה אישית, אצלנו זה לא יקרה, אנארכיה, מונחים וכפפות
מנחם רהט
נשיא המדינה שמעון פרס, במקום להוקיע פיגועים אנטי-דמוקרטיים, מאמץ עמדה לעומתית בסוגייה האירנית, ושוכח שנבחר להיות נשיא של כולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il