X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
השבוע עלה, כי היקף הריגול הקיברנטי גדל באחרונה במזרח התיכון בכלל ובאירן בפרט האירנים סופגים מכות IT מהמערב והם ומדינות גרורות שלהם מכינים מכות נגד המדור לא יתפלא אם מישהו מחבורת המטורפים המנהלת את המדינה שם יכריז בקרוב על השאהיד הקיברנטי הראשון ויבצע פעולת תגמול על שמו
▪  ▪  ▪
היקף הריגול הקיברנטי עלה [צילום: AP]

השבוע עמד ללא ספק בסימן קרב הענקים בין אפל (Apple) לסמסונג (Samsung). הסיפור הזה מתפרס הרבה מעבר לקניין רוחני או העתקה של פטנטים. זהו סיפור על חברה אחת, שרוכבת על גל הטכנולוגיה ומסעירה את עולם המיחשוב האישי מזה כמעט עשור. קוראים לה אפל. החברה הזו נחשפה לתופעה שמתרחשת בדרך כלל כאשר גורם מסחרי אחד מצליח - ואז זה רק עניין של זמן עד שבאים מתחרים ומנסים להעתיק.
בניגוד למה שנוהגים לחשוב, היצרניות באסיה מודעות היטב לנושא הקניין הרוחני ויודעות בדיוק היכן הגבולות. מי שעקב אחר הדיווחים המרתקים מהדיון המשפטי שניהלו שתי החברות, יכול לדמיין לעצמו שסמסונג לא הייתה מבצעת פעולות העתקה שקופות כל כך, שנפלו כפרי בשל לידי עורכי הדין של אפל - אילולא הייתה חושבת שהיא תיתפס. איש לא חושד בסמסונג בטיפשות.
למרות שברחבי עולם קיימת רגישות רבה לנושא הפרת קניין רוחני, מפליא הוא שתוצאות המשפט אילצו דווקא את אפל לנפק הסברים. הלקוחות של סמסונג לא כל כך אהבו את זה. לדידם, סמסונג הצליחה לייצר תחרות בריאה מול הענק המצליח אפל והם לא אוהבים את העובדה שהתחרות הזו עלולה להיפסק.
אפל צריכה גם ללמוד מההיסטוריה הלא רחוקה של ענקיות IT אחרות, כמו מיקרוסופט (Microsoft) ויבמ (IBM), שהיוו מונופול - כל אחת מהן בתחומה - במשך תקופה ארוכה. הענק הכחול נאבק במשך שנים נגד תואמי ה-יבמ למיניהם - וללא הצלחה. הענקית מרדמונד נאבקת עד היום במפרי הקניין הרוחני בתוכנות שלה. בתעשיית המוזיקה כבר הבינו מזמן שבאמצעים משפטיים הם לא יוכלו לעצור את הטכנולוגיה ולמנוע הורדות של שירים.
אז מה הפתרון? ברמה המשפטית, קשה לדעת כרגע. הנזק שנגרם לסמסונג הוא כבד ביותר ומשמעותי, אבל גם עורכי הדין של אפל מבינים שפסק דין של בית המשפט האמריקני, יכול לחזור אליהם כמו בומרנג. מכל מקום, יש לקוות שכולם למדו שתחרות בריאה היא נשמת אפה של כל טכנולוגיה מצליחה, כל עוד היא נעשית במסגרת החוקים המקובלים.
הזירה מתחממת
השבוע עלה שוב גם נושא הריגול הקיברנטי בהקשר של אירן, כאשר חברת האבטחה הישראלית סקיורלט (Securlet), יחד עם מומחי קספרסקי (Kaspersky Lab) מצאו כי היקף הריגול הקיברנטי עלה באחרונה במזרח התיכון בכלל ובאירן בפרט, ובכלל זה כמה מבצעי ריגול דוגמת הנוזקה מאהדי. הנה כי כן, הזירה הקיברנטית מתחממת, האירנים סופגים מכות מהמערב בעולם ה-IT שלהם הקשור לפעילות הגרעין שלהם - והם ומדינות גרורות שלהם מכינות מכות נגד. לא נתפלא בקרוב אם מישהו מחבורת המטורפים המנהלת את המדינה שם תכריז על השאהיד הקיברנטי הראשון ותבצע פעולת תגמול על שמו.
ביום ג' הבא יתכנסו ברמת אביב כמה מאות אנשי ביטחון, מומחים ללוחמה בטרור ומנהלי אבטחה מהשוק הארגוני. הם ידונו בנושא הסייבר במסגרת הכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי(INSS). את הכנס מוביל אל"מ (במיל.) ד"ר גבי סיבוני ובין האורחים המכובדים ניתן למצוא את גנרל מייקל היידן - לשעבר ראש סוכנות הביטחון הלאומית (NSA) וראש סוכנות הביון המרכזית (CIA) של ארצות הברית, וראלף לנגנר - מומחה הסייבר הגרמני שפיצח את קוד הסטוקסנט (Stuxnet). יהיה מעניין.
יבמ השיקה השבוע מיינפריים חדש, והניו-יורק טיימס כינה זאת "סיפור יוצא דופן של אריכות ימים טכנולוגית". הספדים רבים מספור כבר נאמרו על המחשב המרכזי, והנה, למרות הכל - הוא חי, בועט ונושם ועושה רושם שיעשה זאת עוד שנים רבות.
השבוע ליווינו שני מיליון תלמידים לשנת הלימודים החדשה. ציינו בתקווה את השיפור המסוים שחל במיצוב החינוך הטכנולוגי בישראל, שבא לידי ביטוי בגידול במספר התלמידים הפונים אליו ובתקציבים המופנים לתחום. הדרך עדיין ארוכה, אבל גם עם מה שיש עכשיו אפשר להתעודד.
עולם הטלא-רפואה הוכיח השבוע שאין גבול לחדשנות, ועד כמה אנחנו יכולים להקל על עצמנו במצבים שבהם אנו נזקקים לשירותים רפואיים. כך, פרסמנו על פרויקט שטלדור תקשורת גלאסהאוס עורכת במכבי שירותי בריאות, לטיפול רפואי מרחוק ב-10,000 חולים כרוניים.
השבוע גם התבשרנו שבנובמבר הקרוב יבוא ארצה בפעם הרביעית סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט. יהיה זה ביקור קצר, במסגרתו הוא ייפגש עם לקוחות החברה בישראל ועם עובדי מרכז הפיתוח.

תאריך:  02/09/2012   |   עודכן:  03/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ג'ודי שלום-ניר-מוזס ניצלה את קשריה האישיים והמיוחדים עם זכי רכיב כדי להעביר לבנה הפרסומאי את "תיק מעריב"    כשנכנס נוחי דנקנר למעריב הופסקה ההתקשרות המופקרת    אלא שאז פצחה ג'ודי במסרים מאיימים
איתמר לוין
המדינה טוענת במשפט הולילנד, כי ניתן וצריך לחלק בין דברי השקר של עד המדינה לבין עדותו המדויקת בנוגע למעשים להם היה שותף. ההגנה אומרת: מדובר בשקרן כרוני שאין להאמין למילה היוצאת מפיו    ביהמ"ש העליון נדרש בשבוע שעבר למקרה דומה, ופסק דינו ישמש מן הסתם את שני הצדדים בפרשת הולילנד
אלעזר לוין
הוא רב, חבר פעיל בש"ס, בעל חגורה שחורה בקראטה, רשיון טיס ורשיון צלילה    מהשבוע, הוא האחראי על בניית עיר חדשה בישראל, חריש    בראיון ל-News1 הוא חושף: זו לא תהיה עיר לחרדים דווקא, יהיו בה חניה לכל דירה, בניינים של עד 9 קומות, מרכזים מסחריים ופתיחות לכל מי שיתגורר בה    דירות 3 חדרים זולות, עם אפשרות להגדילן
עליס בליטנטל
אנשים קשים, מחזהו של יוסף בר יוסף (1933), מתאים היה יותר להקרא "אנשים קשי יום"    ואולי זו הסיבה להצלחתו בארץ וברחבי העולם מאז עלה לראשונה על קרשי תיאטרון חיפה ב-1973    המחזה עוסק באנשים קטנים, קשי יום, ובבעיות כה אנושיות, שהוא נוגע ללב כל אחד    מה גם שצוות שחקנים מזהיר ובמאי מצוין עושים ממחזהו של בר יוסף מעדן תיאטרלי
טובה ספרא
האנרגיה אינטנסיבית ומאתגרת והנטייה היא לאימפולסיביות    מבנה הכוכבים מחזק את הלכידות המשפחתית ואת ההשתייכות הקבוצתית, מאידך אנרגיה שמסמלת סיום כמו במקרה לאנס ארמסטרונג    מחירי המתכות מושפעים ממעברי הכוכבים והנושא הכלכלי תמיד במרכז    תחזית אסטרולוגית לשבוע 31.8.12 - 7.9.12
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il