X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הרוב הדומם, השותק ושעד היום לא נקט בגישה אקטיביסטית חד-משמעית כלפי מרכיבי 'משוואת האימה', יהא עליו לסגל אורחות חיים שונים בהם נצא מלוכדים להצלת החברה הישראלית, תוך הגנה על עקרונות של שוויון וצדק לכל, חירות וחופש הפולחן
▪  ▪  ▪
יש לאכוף על המבצעים את החוק הצבאי והאזרחי ללא רחם [צילום: פלאש 90]

במגילת העצמאות מספר עקרונות המבססים את הגדרת אופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. ביניהם נציין את עיקרון שוויון הזכויות החברתי והמדיני לכל האזרחים בלי הבדל דת, גזע ומין; חופש הדת, המצפון, הלשון, החינוך והתרבות; שמירה על המקומות הקדושים לכל הדתות והשתתת המדינה על יסודות החירות, הצדק והשלום. לעקרונות אלו נוספו ב-1992 "חוק יסוד: חופש העיסוק" ו"חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו". חקיקתם הייתה בבחינת סנונית ראשונה בדבר עיגון זכויות האדם בחקיקת יסוד בעלת אופי חוקתי.
ערכים אלו שהינם תמצית נשמתה של הדמוקרטיה בישראל עוברים לאחרונה תהליך של כרסום עד כדי איונם ממהות. גל עכור של פראות שוטף את הארץ, ביטויי גזענות קשים נגד השונה והזר, אלימות בני נוער, ריבוי מקרי הפקרת נפגעי תאונות דרכים, נערים בגילאי 12-13 חשודים ביידוי בקבוק תבערה על מונית וגרימת כוויות קשות לנוסעיה, חבורות נערים יהודים חדורי שנאת ערבים מבצעות לינצ'ים עד מוות בנערים ערבים חפים מפשע, ביטויי שנאה כמו: השחתת רכוש וכיתוב בסגנון 'תג מחיר' כפי שאירע בבית התפילה של הנזירים בלטרון שהשער הושחת וכתובות נאצה נמרחו על כותלי הכנסייה.
תחילתה של מגמה הרסנית זו עוד בשנות 2007-2008 או אז הוצתו שדות של פלשתינים, הושחתו יבולים ונגדעו עצי זית בשטחי הגדה המערבית; בהמשך נותצו מצבות והועלו באש מסגדים על כל תכולתם ומכאן הצונמי היום-יומי שניתן לתארו ובצדק באמירה: "פני הדור כפני הכלב". בחלק לא מבוטל של גילויי השטנה והאלימות הכתובת רשומה על הקיר: "תג מחיר" ! וזהות הפורעים מתגלה במהרה. אולם לעיתים מעשה האלימות מופנה באופן שרירותי כלפי אדם שרק במקרה עבר במקום. מפחיד עד להחריד, סתם משעמום או מהצורך בפריקת תסכולים, חרדות וכעסים של פראי-אדם אלו. בהקשר זה צדה את עיניי דברי הנביא מיכה (פרק ז') "אָבַד חָסִיד מִן-הָאָרֶץ וְיָשָׁר בָּאָדָם אָיִן כֻּלָּם לְדָמִים יֶאֱרֹבוּ אִישׁ אֶת-אָחִיהוּ יָצוּדוּ חֵרֶם... אַל-תַּאֲמִינוּ בְרֵעַ אַל-תִּבְטְחוּ בְּאַלּוּף מִשֹּׁכֶבֶת חֵיקֶךָ שְׁמֹר פִּתְחֵי-פִיךָ. כִּי-בֵן מְנַבֵּל אָב בַּת קָמָה בְאִמָּהּ כַּלָּה בַּחֲמֹתָהּ אֹיְבֵי אִישׁ אַנְשֵׁי בֵיתוֹ".
תג מחיר נחרך בבשרנו
הצלה פורתא הקיימת במצב המתואר לעיל ואשר הימנה אייחל לימים טובים יותר מצאתי לאחר ניתוח 'משוואת האימה' ובידוד מרכיביה ההרסניים לחברה הישראלית, כך שניתן לפחות תיאורטית לרפא כל מרכיב ומרכיב. במילים אחרות וכך אני מאמין, שמרבית האזרחים בישראל כוונותיהם, צורת חשיבתם ודרך פועלם אינו פגום כלל ועיקר. רוב אזרחי המדינה שומרי חוק ושואפים לחברה יציבה ומתוקנת. אצלם לא נמצא גילויי אלימות או התעללות בחלשים, אך כן נבחין ברצון לסייע לזולת, מידה של ערבות הדדית הבאה לידי ביטוי בעמותות הרבות המחלקות מצרכי מזון לנזקקים בכל ימות השנה ולקראת החגים בעיקר ועוד מעשים שמפאת קוצר היריעה לא אוכל למנותם כאן. הנה כי כן ואלו 'המרכיבים' הרצויים עבור החברה בישראל ומספר מניינם גדול ממספר המרכיבים השליליים בהרכב החברתי בישראל; חרף זאת, דווקא אלו האחרונים הם נותני הטון הצורמני בלשון המעטה והמסיתים את קרונות הרכבת החברתית אל מחוץ למסילתם.
קומץ של קנאים לאומניים משיחיים חורך בבשרנו את 'תג המחיר' ומבצע שמות בכל אתר הראוי בעיניו להשחתה. במרכיב זה שמסכן את חיילי צה"ל בפעולותיו טמון זרע הפורענות. זאת ועוד, אף ראשי יש"ע יצאו נגדם וזאת מהבנה אמיתית לסכנה הנשקפת מהם. יש לאכוף את החוק האזרחי והצבאי עליהם וללא רחם. לא עוד תמונות של חגי עמיר המשתחרר מהכלא כשחיוך מרוח על פניו ובפיו דברי שבח לרצח המתועב ואנשי הימין מקפצים ומפזזים סביבו.
צריך לנקוט ביד קשה ובלתי מתפשרת עם מרכיבים שכאלו בחברה הישראלית שדרך פעולתם מגלה זילות בחוק ובמוסדות השלטון. די לנו עם מאחזי הגזל המוקמים על אדמת ערביי הגדה המערבית. פשוט בתכלית - סגירת 'הברזים', דהיינו: הפסקה מוחלטת של בניה בשטחים הכבושים ו/או עיבוי התנחלויות על חשבון תקציבי הביטחון, השיכון ובכלל.
יש לנתב תקציבים למערכות הקורסות במדינה, כמו: מערכת הבריאות, שיכון ובינוי, דיור למחוסרי דיור, השקעה בהקמת מפעלים כדי להתמודד עם האבטלה ההולכת וגואה, תקציבים לחינוך ומערכת מיסוי צודקת.
כל זאת ועוד לא ייתכנו במסגרת ממשלת נתניהו בעלת אות קין של 'הקפיטליזם החזירי' שהקימה לאחרונה רשת סלוני תספורות עבור הטייקונים שאינם יכולים שלא לחיות על חשבוננו. עיתונות נשלטת ע"י האוחזים בהגה השלטון, סתימת פיות והקץ לעקרונות מגילת העצמאות שהזכרתי בפתיח.
אשר על כן, הרוב הדומם, השותק ושעד היום לא נקט בגישה אקטיביסטית חד-משמעית כלפי מרכיבי 'משוואת האימה' יהא עליו לסגל אורחות חיים שונים בהם נצא מלוכדים להצלת החברה הישראלית, תוך הגנה על עקרונות של שוויון וצדק לכל, חירות וחופש הפולחן.
דרושה החלפת השלטון
קריאתי מופנית גם לאזרחים היוצאים לכיכרות זועמים וזועקים בשם תנועות הצדק החברתי; הבה בל נשכח ביום הבחירות מי גרם להתדרדרות במצבכם, מי הערים גזירות כלכליות חדשות לבקרים ואיזה ממשל אנו באמת חפצים. האם בזה הקיים עכשיו או שלטון 'סוציאל-דמוקרטי' הנאמן לעקרונות החוקתיים של מדינת ישראל ואשר יפעל מתוך תפיסת עולם שונה בתכלית מזו השולטת כעת.
רק החלפת שלטון הליכוד וגרורותיו ובחירת דרך אחרת שונה העולה בקנה אחד עם הגישה הסוציאל-דמוקרטית כפי שבאה לביטוי מובהק במצעה של מפלגת העבודה בראשותה של היו"ר שלי יחימוביץ' - רק שינוי שכזה עשוי לרסן את ריסוק פניה של החברה בישראל.
אמנם כי כן וכלל איני מסתיר את סלידתי כלפי תפיסת עולמם ודרך התנהלות הממשל בראשות נתניהו ושותפיו לדרך. 'מבחן התוצאה' מורה על קיפאון מדיני (אפילו בדרך לבידוד מדיני אם לשפוט לפי הדינמיקה ביחסים בין ישראל ליתר מדינות המערב ובראשם ארה"ב). קיפאון זה עלול להביא להסלמה ביחסים בינינו לבין יתר מדינות האזור והפלשתינים בעיקר.
פרי באושים נוספים של ממשלת הליכוד ויתר שותפותיה ראינו אף שמענו בנאומי ההסתה לגזענות של מספר חברי כנסת, שינצלו את הסיטואציה על-מנת לגרוף כוח אלקטורלי; הגזירות הכלכליות שרובן נופלות על השכבות שממילא כבר נחשבות כקשות יום, האלימות והזילות כלפי עקרונות יסוד של הדמוקרטיה ומתן לגיטימציה לקומץ פורעי חוק מקרב המתנחלים שלמעשה מכתיבים לכל המדינה את 'סדר יומה' באופן בלתי מתקבל על הדעת, יחסית למספרם באוכלוסיה.
השינוי חייב וצריך להגיע מתוך החברה הישראלית בשיח ובמעשים; לא די בכך שנפגין נגד שרירות ליבו של השלטון הרע למדינה; אנו נדרשים לבחור ולהציג אלטרנטיבה שפויה ומושכלת. את חשבון הנפש הזה כל אחת ואחד חייב לעשותו - לבסוף המסקנה ההגיונית והטבעית תהא בחירה בתפיסת עולם סוציאל-דמוקרטית כדרך הנכונה לתיקון קלקולי המשטר הנוכחי.

תאריך:  13/09/2012   |   עודכן:  13/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכרסום המתמשך בערכי הדמוקרטיה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חיים בר פוגע באינטליגנציה שלנו
כמו אבישי רביב?   |  13/09/12 13:00
2
תגיד תודה לשמואלנים ל"ת
זקן  |  13/09/12 16:38
3
מי המטורלל השמאלני הזה?
מתעב אידיוטים  |  14/09/12 14:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אסף הרדוף
לחקלאים יש חלופה לטרקטורון, לאנשים שיוצאים לטיול רגלי או לרכיבת אופניים אין חלופה לחייהם    אין למדינה סיבה טובה לאפשר לייבא את הכלים האלו בשעה שחלק עצום בשימוש בהם הוא בלתי חוקי ומסוכן לחיי אדם ולשלומם
עמי בן דוד
למקרא הכתבה בדה-מרקר לא יכול הייתי להיוותר אדיש ולתת לדברים לחלוף, באנחת הסתפקות במועט והשלמה עם המציאות, כאילו אין אנו זכאים, שלא לומר דורשים, לרף גבוה יותר שלסטנדרט שיעור קומה ומקצועיות מממלאי התפקידים המרכזיים במדינה ובחברה, ומהמנווטים אותה למחוזות בהירים יותר
יוסי קדרון
דברו איתנו האדונים ביבי וברק. אנחנו זכאים ומסוגלים להבין מצבים, גם אם הם סבוכים ולא מבין עיסוקינו היום יומיים אך בהחלט נוגעים לחיינו
איתן קלינסקי
בפרשת ניצבים האדם הוא קברניט של חייו, אדון לגורלו, מכריע הכרעות מרכזיות ונושא באחריות להן    האדם עומד כל יום בפני בחירה - הוא מיועד לחופש הבחירה
אלישע פורת
על מושבי באוטובוס, בכביש העולה לירושלים, התנפלו עלי כל השירים, הזיכרונות וקולות המלחמה. הרגשת העלבון שלי, שלא ידעתי בדיוק מה מקורה, הולידה אצלי התחשבנות עם כל העולם. כרגיל, הייתי מתוח מדי, קולני מדי, בטוח מדי בצדקת השנאה המטומטמת שלי. זו שנולדה "בחפירות", כביכול, בחורף הארוך והמר שעשיתי במוצבי הבזלת שבמובלעת הסורית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il