X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העמדת אנשים כדרעי וכאולמרט לבחירה נוספת מעמידה את הציבור בניסיון קשה ומיותר אומנם כל אדם הוא חד פעמי – אבל לכל אחד בפוליטיקה יש תחליף ברוך השם!
▪  ▪  ▪
דרעי. מהווה בעיה מוסרית לשס [צילום: פלאש 90]
אולמרט. לעג לבוחרים [צילום: פלאש 90]

אני מצפה מאישיות כדרעי שימחל על כבודו וישוב לביתו. שכן, דרעי מהווה בעיה מוסרית למפלגת שס. מפלגה שהחלה מכלום, אולי מחלום, נוצרה מהאין והייתה לכוח אלקטורלי חשוב מאוד במדינה, ולא חשוב שדרעי היה ממייסדיה וממחזקיה.זוהי שליחות ציבורית. זהו תפקיד בלבד.
היה מה שהיה. הרב דרעי היה בכלא ואין זה משנה כלל אם זכאי כמאמר השיר הידוע: "הוא זכאי הוא זכאי...". עצם העובדה שלצערנו ישב על כס הנאשמים, הואשם וישב בכלא, צריכה למנוע ממנו לנסות אפילו לחזור לפוליטיקה. משום מידת הענווה.
לא יתכן שאדם שנוי במחלוקת מבחינה מוסרית – גם אם זה רק בציבור החילוני - ימלא תפקיד פוליטי מייצג וחשוב כל כך, במיוחד כשזו מפלגה הנלחמת על מעמדה וכוחה וצביונה המוסרי בעיני העם והתקשורת, בעיקר התקשורת. למה לפתוח פתח ללעז מיותר?
אם איש בעל מידות הוא, אם יש בו מידת ענווה – שיכבד וישב בביתו. יש די אנשים ראויים בשס ואולי גם כאלה שלא הכרנו שיוכלו למלא כל תפקיד חשוב במפלגה חשובה זו.
פשוט צריך ללכת הביתה
אולמרט שעניינו לא ברור, פשוט צריך ללכת. לא אכנס לעניין אם טוב הוא ליהודים, או רע ליהודים.
עניינו עדיין תלוי ועומד. ערעורים, חקירות, בדיקות וכו'. גם אם האיש אינו אשם בכלום, עצם העיסוק הציבורי בחשדות, צריך לשלוח אותו הביתה ולהביט משם על הפוליטיקה המתנהלת ואם ירצה יוכל גם לשמש יועץ. תפקיד נכבד ובעל שכר לא רע. אבל ייצוג פוליטי?
כשעניינו יעלה בכל פעם? כשהחשדות עדיין מונפות מעל ראשו? זהו לעג לבוחרים. הוא בודאי עשה כמה וכמה דברים טובים בתפקידים שמילא. אבל פה טובת הציבור והפוליטיקה בארץ דורשת שילך, ובשליחות ציבורית יש להתייחס לטובת הציבור בלבד.
ואם גם זכאים וטהורים שניהם, הרי מן השמים גזרו שיעמדו במצב שכזה. ואם כך, למה להעמיד את הציבור ואת התקשורת בניסיון קשה של בחינת כשרות מועמדים אלה אחת לכמה זמן? כנראה שיצר השלטון חזק מכל כשיש גאווה באדם. ועל כך אמר רבי מנחם מנד מקוצק: "גאווה מום היא. בעל גאווה – אף שמשפילים אותו מן השמים עד דכא, נותר בגאוותו".
אז חיסכו מאתנו את הדיון האינסופי בכשרות מועמדים שכאלה ולכו הביתה. יש מספיק דברים לעשות גם ללא ייצוג פוליטי. מקווה שתמצאו אותם.

תאריך:  17/10/2012   |   עודכן:  17/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי מסר  אורי קורב  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אוריאל  קונסטנטין  איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky  אלי אברבנאל  אלי זהר /  Zohar Eli"  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אמנון יצחק  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  אשר גרוניס / Asher Grunis  בן-דוד מרב  בן-חיים מאיר  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דניאלה יקירה  זהבה גלאון  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יורם דנציגר / Yoram Danziger  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יעקב צבן  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  ליאת ארזי  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר גלבוע  מוסיה ארד  מיקי לוי / Mickey  Levy  מני מזוז / Meni Mazuz  מקסים אוקנין  משה טלנסקי  משה לדור  משה סובל / Moshe Sobel  משה צרפתי  נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"  נוית נגב  ניל הנדל / Neal Hendel  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נעמי גרנות  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סלים ג'ובראן / Salim Joubran  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  פניה (פאינה) קירשנבאום  ראובן אגסי  רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman  רועי בלכר  שאול מופז  שולה זקן / Shula Zaken
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הטיה ועיתונאות בעייתית הפכו ללחם חוקו של האתר הפופולרי    והפעם, כדי לנגח את ממשלת נתניהו סולפו נתונים של הלמ"ס
יאיר דקל
מי שורק דווקא את השריקה המשפחתית שלנו. שריקת השיר 'יונתן הקטן'. האם זה ילד מילדי השכנים ששמע את השריקה ומותח אותנו? או ששמשפחה נוספת בשכונה בחרה דווקא את השריקה שלנו?
דן אלון
הגרביים של ביבי הם סיפור קטן מאוד. כמה כסף כבר אפשר לדחוף בגרביים השחורות האלה, והרי גם רגליים צריך להכניס בהן. זה בסה"כ דמי כיס. הכסף הגדול עובר בעסקות ענק שנחזות להיות עסקות כשרות. אולי הגיע הזמן לנכות את כל בעלי הגרביים והמעטפות, ולהחזיר בחזרה להנהגת המדינה אנשים ישרים ונשים ישרות?
עדי ארבל
מועמד אחד הוא נשיא מכהן שעל-פי החוקה האמריקנית לא יוכל להיבחר לקדנציה שלישית, ולכן במהלך הקדנציה השנייה הוא עלול להעדיף אינטרסים אחרים על פני דעת הקהל האמריקנית שבבסיסה אוהדת את ישראל    למועמד השני זו תהיה קדנציה ראשונה אם יזכה, ועל כן סביר להניח שיתחשב יותר באינטרס הישראלי כדי להיבחר בעתיד לקדנציה נוספת
אורי אליצור
ישראל הולכת למערכת בחירות באי-חשק, כי נראה שבסופה יהיה פחות או יותר מה שהיה    לנתניהו אין שום סיבות נסתרות וחישובים מתוחכמים    ההסבר שנתן ראש הממשלה במסיבת העיתונאים המאולתרת של יום רביעי היה, למרבה הפלא, אמיתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il