X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אהוד אולמרט, ספק פוליטיקאי ספק בוהמיין, תמיד ידע להתאים את עצמו לכל מצב. וגם להתלבש בהתאם
▪  ▪  ▪
מאסטר של המוביליות הפוליטית [צילום: AP]

עבודות של עליזה אולמרט, אם נתעלם לרגע מערך השוק שלהן ומן המיתולוגיה הנרחבת שהתפתחה סביבן, יש גם ערך אמנותי מסוים. זהו ערך של מוביליות, של היכולת לזגזג בקלילות רבה מגלריה לגלריה, ממדינה למדינה, מסלון לסלון - ולהיראות בדיוק במקום איפה שלא תשימו אותן. הן לא משויכות תקופה באופן מובהק, הן לא ממש מתלבשות על-אף זרם או אסכולה, הן פרידגמה של דקורטיביות בורגנית - לא מזיקות ולא מרגשות, תמתיות אך לא מאתגרות. והן משהו שלא הייתם מתנגדים לתלות בסלון שלכם, כיופי של סנטר פיס מעל הספה.
העבודות של עליזה אולמרט הן גם אלגוריה מצוינת לקריירה ולאישיות של בעלה, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, המאסטר של המוביליות הפוליטית. זה שלא משנה איפה אתה שם אותו, הוא נראה כאילו הוא נולד להיות שם. כפוליטיקאי מוניציפלי, כפוליטיקאי ארצי; כחבר של החרדים, כאויב של החרדים; כלוחם בפשע המאורגן, כנאשם בארגון פשעים; כאיש ימין מובהק, כאביה של פעילת שמאל; כמחרחר מלחמות, כמקדם תהליכי שלום; כאליטיסט, כסחבק. אין ספק שמדובר באיש של ניגודים רבים, שיודע להתאים כל סיטואציה כמו כפפה ליד.
בתחילת דרכו הפוליטית, שנות ה-70 וה-80, היה אולמרט מצעירי הליכוד החדשים, המשכילים - שעמם אפשר למנות גם את דן מרידור, צחי הנגבי ובני בגין - שייצגו דור רענן ומתקדם יותר. לצד פוליטיקאים מהעבודה כמו חיים רמון, אברום בורג ויוסי ביילין, הם היו היורשים הטבעיים של רבין, שמיר ושרון. אולם מכל מי שסומנו כמנהיגי העתיד, אולמרט לבדו שרד בצורה משמעותית. השאר נדחקו לשוליים כשהערכים שהם ייצגו החלו להתמסמס, והכריזמה תפסה את מקומה של האליטה.
במהלך כל הקריירה שלו היה אולמרט שורד שכזה, זיקית שלא תיאמן. כשהוא הבין שבכנסת לא הולך לו קלף, הוא עבר לתחום המוניציפלי; כאשר הייתה שוב הזדמנות לחזור לזירה הארצית, הוא תפס אותה עם שתי ידיים, והפך לאיש המקורב ביותר לאריאל שרון. אפילו היום, עם פרשה פלילית אחת מאחוריו ועוד אחת שמעופפת מעל ראשו, מסתמן לו קאמבק מזהיר לפוליטיקה. כאמור, מוביליות מרשימה. סוג של נחום תקום.
אפילו הלוק של אולמרט השתנה עם השנים בהתאם למצב הרוח הלאומי ולזירה הפוליטית. תחילה, כאשר היה לו סטיילינג של פרופסור, עם משקפיים עבים ושיער ארוך המפצה על קרחת מתהווה (במסורת של עמנואל הלפרין) הוא נראה כמו פוליטיקאי כינור שני, מהסוג שחבריו הפכו להיות עם השנים. כשהוא הבין שהוא נכנס לזירה של הגדולים הוא נפטר מהמשקפיים, הסתפר קצר (תוך חשיפת הפדחת) ועבר ללוק יותר קז'ואל, כולל חולצות בצבעי פסטל. הוא פיתח סטייל הרבה יותר נגיש והצליח לייצר מראה שמדבר בשפה נקייה יותר, פחות מגושמת, אך עדיין עם השובבות והנגישות שהן גם חלק מהאישיות שלו.
במובנים רבים, אהוד אולמרט, יותר משהוא מצטייר כפוליטיקאי, הוא מצטייר כאיש חברה, כבוהמיין. לפי האופן הישיר (ויש לציין - אמין) שבו הוא מדבר למצלמות, אפשר להניח שהוא גם איש שיחה נהדר. הוא מנהל מערכות יחסים אישיות, אינטימיות אפילו, עם הרבה מאוד אנשים. הוא מקבל רוח גבית לקאמבק בין היתר בזכות יחסיו הטובים עם ליברמן ובזכות החברות האמיצה עם יאיר לפיד (שקיבל אותו בירושה מאביו), והוא מסתמן בתור האדם היחידי שמסוגל לגשר על הקרע שבין לבני למופז. אפילו השערוריות הגדולות של אולמרט הן סביב הקשרים האישיים שלו.
בתור בוהמיין, ועוד כזה שמסתובב בחוגים של אמנים, זה לא ממש משנה לאולמרט אם הוא קיבל תגובות טובות או שליליות למבצע הצבאי האחרון שלו או למהלך הקרייריסטי הנוכחי. הוא לוקח את זה באותה רוח שבה צייר או סופר ייקחו את הביקורת שנכתבה עליהם ב"גלריה". כלומר קצת מייאש, אבל ממשיכים הלאה לפרויקט הבא, בתקווה שהוא יתקבל בקול תשואות. מה המהלך שאולמרט יעשה לקראת הבחירות הקרובות? בזמן כתיבת שורות אלו זה עדיין לא ידוע, אבל לאיזה כיוון שהוא לא ינשב, זו לא תהיה הפתעה גדולה.

תאריך:  19/10/2012   |   עודכן:  21/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזיקית: הזגזוג התמידי של אהוד אולמרט
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
יותר מכל הוא מצטייר כעבריין
רחובות   |  19/10/12 17:35
 
- האיש הזה נולד נוכל. בגנים שלו ל"ת
סימטאות  |  20/10/12 22:24
2
כותבת המייצגת אנטי
מתיתיהו  |  19/10/12 19:03
 
- מי שמך שופט וממתי זכותך
אראל  |  20/10/12 13:07
 
- אולמרט ומשמיציו
מתיתיהו  |  20/10/12 17:21
3
ליכלוכית תשאר מלוכלכת
אביר על הסוס הלבן  |  19/10/12 19:54
4
חייבים לציין נקודת זכות
איתיאל  |  20/10/12 09:00
5
אול מרד
שמעון שבתאי  |  20/10/12 19:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
הפרק השני שהפיק אלדד יניב בסדרה "השיטה", מספר דרך הקשר של נתניהו להפגנת המילואים לאחר מלחמת לבנון השנייה, את הסיפור של אנשי הצללים, והמודל של "כך תקנה שלטון בכסף". הסיפור מטריד מאוד, כי גם הפוליטיקאים ראויים להביט בבוקר במראה ולא לראות את הבבואה המכוערת של עבד נרצע, שקרן פתולוגי הפועל באמצעות צללים, כדי להפיל ראש ממשלה אחר, שגם הוא עושה שימוש במעטפות של מזומנים. כולנו ראויים ליותר מזה
ציפי לידר
מה הקשר בין המבול למפלס הכינרת? על אקולוגיה רוחנית ומסרים נוספים בפרשה    ולקינוח: הולדת אברהם אבינו    דברים לפרשת נח
נסים ישעיהו
מישהו שמע פעם על יוזמה שלטונית פלשתינית להעניש גנבי רכב או צאן? או לפחות רוצחים? אינני יודע מה יעשו אם יתפסו מישהו גונב מערבים, אבל לגנוב מיהודים - זה מרכיב חשוב בכלכלה שלהם. ולרצוח יהודים - זו בכלל משימה קדושה אצלם. מקימים אנדרטאות לכבוד השאהידים
נסים גבאי
מפלגת שס מלחינה באמצעות התו האקטואלי שמנגן לשכבה החלשה בישראל: בישראל יש שתי מדינות, אזרחים שיש להם ואחרים שאין להם    זו לא המפלגה היחידה שמנצלת את אי השוויון החברתי לצורך ביסוס כוח פוליטי    ההבדל בין שס ומפלגת העבודה, למשל, הוא רק במינון העממי מול זה האקדמי
איתמר לוין
אהוד אולמרט רואה עצמו כצד במלחמת בני אור בבני חושך    אפשר לתמוך בדניאל פרידמן בנושא אחד ולהתנגד לו בנושא אחר    המחוקק קבע גבולות ברורים לגבי דרעי ואולמרט    שימו לב לדפוסי ההצבעה של האפרו-אמריקנים    משפט הולילנד מטיל צד על היושרה של העוסקים בשמאות    האתרים הכלכליים מלמדים שאפילו נתונים אפשר להציג מתוך פוזיציה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il