X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשישאלו אותי חבריי הליכודניקים בעד מי אני ממליץ להם להצביע בפריימריז, השם הראשון, ללא היסוס, יהיה משה כחלון אופס... כבר לא דווקא הוא? מכל הגלריה של סיעת הליכוד, דווקא הוא מכולם היה צריך לפרוש? דווקא הטוב שבהם? חשוב שאדם ככחלון יישאר בפוליטיקה הישראלית הוא ראוי להיות שר האוצר ובעתיד אולי אף ראש הממשלה
▪  ▪  ▪
כחלון. נושא בשורה חברתית [צילום: ששון תירם]
לב המחלוקת
אין סתירה בין מדינת רווחה לבין משק חופשי ותחרותי. המחלוקת אינה על עצם התחרות, אלא על השאלה את מי נועדה התחרות לשרת, את הכלל (בעלים, מנהלים, עובדים, ספקים וצרכנים) או את בעלי ההון בלבד. זה לב המחלוקת בדיון החברתי כלכלי בישראל, ובמחלוקת הזאת כחלון מייצג קו שונה בתכלית מן הקו של נתניהו ושטייניץ

   רשימות קודמות
  וְשוּב חוֹזֵר הַסְּתָיו...
  מי באמת שולט בחיינו?
  הקמפיין בידיעות נגד ביבי, ופשרו
  חנוך לנער על-פי דרכו
  אַחֲרֵי החַגִּים...

כחלון הוא שר מצטיין, שקבע יעדים מרחיקי לכת ועמד בהם. הוא גם מנהיג נושא בשורה חברתית שונה מדרכו של הליכוד בעידן נתניהו. כחלון מאמין בסולידריות חברתית ודוגל במדינת הרווחה.
כחלון הליכודניק הוא סוציאליסט, רחמנא לצלן? לא. אבל הגישה המסורתית של תנועתו, הייתה שונה מן הקפיטליזם הקיצוני שהיא מקדשת היום. הגותו החברתית של זאב ז'בוטינסקי, דגלה במדינת רווחה מתקדמת ומרחיקת לכת מאוד. הלוגו שהתנוסס בראש עיתונה של תנועת החירות, העיתון "חירות", שיצא לאור עד אמצע שנות השישים, היה: "לשלמות המולדת. לקיבוץ גלויות. לצדק סוציאלי. לחירות האדם." לאן נעלמה המחויבות של הליכוד לצדק חברתי? משה כחלון הוא אולי היחיד בליכוד שעוד נאמן לדרך זו. והנה, גם הוא הולך.
הישגו הגדול ביותר הוא הרפורמה בענף הסלולר. בנחישות רבה הוא הלך ראש בראש נגד הטייקונים, בעלי ההון הגדולים, ובהתערבות של המדינה הבטיח את האינטרס הציבורי, האינטרס של אזרחי ישראל.
האזרח הוא כלי להעשרת החזקים
בנאומו בכנסת השתבח ראש הממשלה, בצדק, בהישג הזה של ממשלתו, אך הוא הוסיף שזאת הוכחה שהדרך להיטיב עם החברה ועם האזרחים היא הדרך הקפיטליסטית, דרך התחרות החופשית. הוא צודק, אך גם טועה ומטעה.
הוא צודק, כיוון שבאמת הרפורמה שהנהיג כחלון מבטאת את דרך התחרות המיטיבה עם הצרכנים. אולם הוא טועה ומטעה, כיוון שרק התערבות המדינה אפשרה את קיומה של תחרות הוגנת, לטובת האזרחים. כל עוד המדינה לא התערבה, לא הייתה תחרות הוגנת, אלא ג'ונגל פרוע שבו קומץ החזקים ביותר שולטים וקובעים את כללי המשחק, או ליתר דיוק את היעדר כללי משחק, על גבם של הצרכנים ובמימונם. בג'ונגל החזירי, שבו רדיפת הבצע היא שם המשחק, האזרח הוא כלי להעשרת החזקים שבחזקים.
אין סתירה בין מדינת רווחה לבין משק חופשי ותחרותי. המחלוקת אינה על עצם התחרות, אלא על השאלה את מי נועדה התחרות לשרת, את הכלל (בעלים, מנהלים, עובדים, ספקים וצרכנים) או את בעלי ההון בלבד. זה לב המחלוקת בדיון החברתי כלכלי בישראל, ובמחלוקת הזאת כחלון מייצג קו שונה בתכלית מן הקו של נתניהו ושטייניץ.
מדוע החליט כחלון לפרוש, או לקחת פסק זמן, מן החיים הפוליטיים? תילי תילים של פרשנויות נשמעו ביומיים האחרונים. אולם אם לקבל כפשוטו את ההסבר של כחלון, שפשוט נמאס לו, זהו הסבר מאכזב מאוד.
"לא דבקתי בכיסא," צוטט כחלון. אכן, איננו אוהבים את הדבקים בכיסא. מיהם הדבקים בכיסא? מי שמשנים את עמדותיהם ואת עורם כשבשבת בהתאם לשיקולים כיסאולוגיים. מי שכשלו אך אוחזים בשררה כבקרנות המזבח. מי שמילאו שנים רבות מאוד תפקידים מרכזיים, ואינם מוכנים לפנות את המקום לחילוף משמרות בין-דורי. כחלון עקבי ונאמן לדרכו, מצליח בתפקידו, צעיר שעוד נכונו לו עלילות. ניתן לצפות מאדם ככחלון לדבוק - לא בכיסא, אלא בשליחותו הציבורית.
כיצד ינצל כחלון את פסק הזמן שנטל מן הפוליטיקה? אם ינצל את קשריו ואת המוניטין שלו כדי לעשות לביתו ולהתעשר, כפי שעשו לפניו נתניהו וברק, הוא יאבד את עולמו. הוא הדין, אם ינסה לנחות בג'וב מפנק, כפי שניסה לעשות שלום שמחון. יש לקוות, שעם פרישתו מן החיים הפוליטיים, ימצא כחלון דרכים אחרות להמשך שליחותו הציבורית למען החברה הישראלית.

חדשות בן עזר
פורסם במקור בחדשות בן עזר
תאריך:  20/10/2012   |   עודכן:  21/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שליחותו הציבורית של כחלון
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מקושקש .כחלון סוציאליסט ! ל"ת
הבין וברח מהליכוד  |  20/10/12 12:16
2
גחלת
כיחלון  |  20/10/12 12:55
3
מה עשה כחלון שר הרווחה? ל"ת
כלום-שמום  |  20/10/12 16:13
4
מזרחים לעולם לא יצליחו בליכוד
אפליה עדתית  |  20/10/12 17:15
 
- היחידי שהצליח היה הנשיא האנס ל"ת
מוסא קצב  |  20/10/12 17:21
5
כחלון עובר לעסקים: מחר את
ישע  |  20/10/12 19:47
6
מי שהתחיל את המהפכה בענף
שינשין  |  21/10/12 14:30
7
לכל המבינים כחלון הוכשל ברוחה! ל"ת
בר דרור דוד  |  21/10/12 15:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עוז אלמוג
ישראל הפכה בשנים האחרונות למדינה של פסטיבלים    פסטיבלים וסקנדלים, שגם הם סוג של פסטיבלים    הבחירות הן לא יותר מעוד פסטיבל - פסטיבל הישרדות פוליטית שבו כל אזרח מקבל פתק אחד במקום חמישה מסרונים    הלוואי שהיו אלה מסרונים, כי אז לפחות היינו מתקדמים במשהו
נסים גבאי
יאיר לפיד או בשמו הפוליטי יהיר לפיד, מרח את הציבור הישראלי בחדשות מרוחות בג'ל וסימפטיה - וזה הספיק כדי להרשים לפחות את המין היפה שכל המחיצות האינטלקטואליות האחרות נפלו הצידה ופינו מקום חם בלב הפועם: יאיר, יאיר, יאיר...
עמוס גלבוע
מה צריך להבין האזרח, שאינו מאמין באלוהים, מהכותרת של העיתון ומהידיעה? מה נשאר לו בראש? דבר מרכזי אחד: ביבי שקרן, ביבי מוליך שולל, ביבי מכר כבר לסורים את כל רמת הגולן, עד המילימטר האחרון; אסור להאמין לאף מילה שלו. ולכן, אוי לכם אם תצביעו בעדו
אברהם הללי
הייה נח לבריות ועל דגלך חרות שהאדם נמדד במעשיו לבריות
דנה שוופי
אהוד אולמרט, ספק פוליטיקאי ספק בוהמיין, תמיד ידע להתאים את עצמו לכל מצב. וגם להתלבש בהתאם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il