X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"ההתפטרות היא צעד הכרחי נוכח החורבן" כך אומרים במועצת גוש קטיף ח"כ פרץ: ביבי מנצל את ההינתקות כדי לחמוק מדוח העוני
▪  ▪  ▪
עוזי לנדאו

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין


יואב יצחק
"עכשיו אני פועל לפי צו מצפוני"

אלעזר לוין
השר הרצוג: למנות את פרס לשר האוצר

מכתב ההתפטרות של בנימין נתניהו
בנימין נתניהו, שר האוצר
נתניהו מסר לשרון את מכתב ההתפטרות בעיצומה של ישיבת הממשלה (7.8.05)
לרשימה המלאה

"בגוש קטיף מחזקים את ידי השר נתניהו שהתפטר מממשלת הזדון. אין ספק שהפעולה המוסרית זו, הגם שבאה באיחור ניכר, היא צעד הכרחי נוכח החורבן וההרס שמחוללת ממשלה זו ביהדות, בציונות ובדמוקרטיה", כך אומרים במועצת גוש קטיף (יום א', 7.8.05) בתגובה להודעת התפטרותו של שר האוצר, בנימין נתניהו.
הם המשיכו וציינו, כי "התושבים קוראים לשרים צחי הנגבי, לימור לבנת, סילבן שלום, דני נוה וישראל כץ ללכת בעקבות נתניהו ולהוכיח חוט שדרה מוסרי".
שרת התקשורת דליה איציק אמרה "אני מכבדת צעדו של נתניהו. כך צריך לנהוג שר שמתנגד לעמדת הממשלה בנושא כל כך מרכזי". היא אמרה: "הכול פוליטיקה". היא ציינה, כי בכוונת לפנות לראש הממשלה ולבקש כי שמעון פרס ימונה לתפקיד שר האוצר במקומו של נתניהו. "פרס, שכבר שימש כשר אוצר וכראש ממשלה, הוא בעל הניסיון הרב ביותר למלא את התפקיד הזה. הוא זה שהוציא את ישראל מהבוץ לפני 20 שנה".
פרץ: ביבי מנצל את
ההינתקות כדי לחמוק מדוח העוני
יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ מסר בתגובה, כי "ביבי מנצל את ההינתקות כדי לחמוק מדוח העוני שמתפרסם מחר, שהוא כתב אישום חמור המציג את כשלונו. ההינתקות היא רק תירוץ". פרץ קרא לראש הממשלה לא לאפשר לביבי לחזור בו ומקווה שהיום נפתח חלון הזדמנויות להחזיר את ישראל לערכיה.
ח"כ איתן כבל, מזכ"ל מפלגת העבודה, אמר: "ברוך שפטרנו מעונשו של זה, ואין צורך להוסיף מילים. כל המוסיף גורע".
השר בינימין בן-אליעזר אמר, כי "ביבי שוב מתגלה במערומיו ברגעים היסטוריים בהם הוא מעדיף את האינטרס האישי על פני האינטרס הלאומי".
רן כהן: ההתפטרות אינה אידיאולוגית
ונובעת רק מקנוניה פנים ליכודית
ח"כ רן כהן ממרצ-יח"ד ברך על התפטרותו של נתניהו ואמר, כי "התפטרותו מבורכת ותיתן סיכוי ועתיד מדיני וכלכלי למדינת ישראל. ההתפטרות אינה אידיאולוגית ונובעת רק מקנוניה פנים ליכודית. נקווה שבזאת סיים נתניהו את הקריירה הפוליטית שלו".
חבר הכנסת אבשלום וילן מסיעת מרצ-יח"ד אמר, כי "נתניהו מוכיח שוב שלא קורץ מחומר של מנהיג לאומי אלא היה ונשאר מנהיג ימין קיצוני... התפטרותו מוכיחה שנתניהו אינו ראוי להיות ראש הממשלה".
ריבלין: שנינו גדלנו וחונכנו על אידיאולוגיה מסויימת
יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן רבלין, אמר כי נתניהו ידע את הגיגי ליבו ביחס לתוכנית ההינתקות. "שנינו גדלנו וחונכנו על אידיאולוגיה מסויימת". הוא המשיך והתייחס לאשרות שנתניהו יתמודד על ראשות המפלגה ואמר כי "פעם כל מנהיג ליכוד היה מתנגד לתוכנית ההינתקות... אני אעמוד מאחורי כל אדם שיעמוד על דברים שאני מאמין בהם".
לנדאו: עדיף מאוחר מאשר אף פעם
ח"כ עוזי לנדאו, מראשי המתנגדים לתוכנית ההינתקות אמר: "עדיף מאוחר מאשר אף פעם". הוא המשיך וציין כי במידה ונתניהו היה מבצע את המלהך מוקדם יותר, ייתכן והיה ניתן למנוע את התוכנית.
ח"כ זבולון ארולב בירך את השר נתניהו על המהלך שביצע ואמר כי הוא מקווה שזו תחילת מהלך הינתקות הממשלה מהתוכנית. "זהו ממש איום לקיים את התוכנית הזו בשעת משבר בחברה הישראלית".
ח"כ גדעון סער, יו"ר הקואליציה, אמר בתגובה כי על כל שר לנהוג בהתאם למצפונו. "כל אחד צריך לפעול בהתאם לצו מצפונו. אני יודע שהוא לא רצה לפרוש מהממשלה, אך כנראה שהוא החליט לשנות את דעתו מאחר ובמידה והממשלה מאשרת דבר, כולם מחוייבים לו".
לפיד: אחרי ההינתקות - בחירות
יוסף לפיד, יו"ר סיעת שינוי אמר, כי "כל מה שמעניין אותנו עכשיו, הוא שהתפטרותו של נתניהו לא תפגע בהינתקות". הוא ציין, כי שינוי תעשה הכל כדי שלא תהיה פגיעה בתוכנית והוסיף, כי "אחרי ההינתקות צריך להקדים את הבחירות כי אין ממשלה יציבה".
הקשת הדמוקרטית המזרחית הודיעה בתגובה להתפטרות של נתניהו: "הקשת הדמוקרטית המזרחית מברכת על התפטרותו של שר האנטי-הרווחה, בנימין נתניהו, ויפה הייתה לכך שעה אחת קודם". עוד הם הודיעו, כי "שמוטב היה לו שר האוצר היה מתפטר על-רקע דוח העוני המתפרסם בימים אלו ועל רקע הגדלת הפערים בחברה, שמר נתניהו היה אחד התורמים הגדולים להעמקתם במדיניותו הכלכלית חסרת הרסן, אשר השתלחה בשכבות המוחלשות בחברה".
הקשת הדמוקרטית המזרחית קוראת לראש הממשלה אשר עושה בימים אלו שינוי מדיני לעשות גם שינוי חברתי ו"לנצל בשורות טובות אלו של הסתלקותו של נתניהו מהממשלה, למינוי שר אוצר אשר יהיה רגיש למצב החברתי המדרדר בישראל ואשר שם לנגד עיניו את טובת החברה הישראלית כולה, על כל קבוצותיה וגווניה, תחת שר אוצר אשר פעל רק לטובת העשירים ובעלי ההון".
תגובות המערכת הכלכלית
דני ברק, מנכ"ל לידר ושות', אמר בתגובה להתפטרות שר האוצר: "נתניהו הוביל רפורמות חשובות בשוק ההון שתרמו לצמיחה ולהתפתחות שוק ההון. קידום מהלכי ההפרטה, רפורמת בכר, והרפורמה בקרנות הפנסיה הם מאבני היסוד של הרפורמות שהוביל".
"המדיניות שהוביל בנימין נתניהו ושתרמו לצמיחה במשק ולהתפתחות בשוק ההון היו ממשיכות להערכתי אילו המשיך נתניהו לכהן כשר אוצר והיו תורמות ליישום הרפורמות. עם התפטרותו, אני מעריך כי המשק שנמצא על פסי צמיחה ימשיך בכך עם התקדמות התהליך המדיני מול הפלשתינים".
"התפטרות שר האוצר, בנימין נתניהו דווקא בעת הזו, תפגע בסיכוי להבריא את המשק ולהצמיח את הכלכלה הישראלית". כך אומר שרגא ברוש – נשיא התאחדות התעשיינים. ברוש הביע חשש מפגיעה בדרוג האשראי של ישראל ומההשלכות על ההשקעות הזרות. ברוש טוען, כי הצעד של נתניהו עלול לפגוע קשות באמינותה של הכלכלה הישראלית בעיקר בעיני הלקוחות בחו"ל והמשקיעים הזרים.
"ההתפטרות של נתניהו, שזכה לאמון רב במדיניותו הכלכלית, הן בארץ והן בעולם, עלולה לגרום לאי יציבות כלכלית ולפגיעה בשוק ההון ולעצירת הרפורמות", טוען ברוש, "דבר שישליך קשות על הכלכלה הישראלית, ועל המגזר העסקי בארץ, השואף ליציבות".
התאחדות התעשיינים: ההתפטרות עלולה להכשיל את תוכנית האוצר לשנה הבאה
נשיא התאחדות התעשיינים סבור, כי התפטרות נתניהו ערב אישור מסגרת התקציב לשנת 2006, בממשלה, עלולה להכשיל את תוכנית האוצר לשנה הבאה. דבר שיגביר את חוסר הוודאות הכלכלית ויביא לחוסר יציבות משקית.
עודד טירה, נשיא פניציה אמריקה ישראל, ונשיא התאחדות התעשיינים לשעבר אמר: "אני לא שמח למהלך, אבל אינני יכול שלא להעריך אותו. יש במהלך נאמנות לדרך וזה היום מיצרך נדיר במחוזותינו, בין אם אני מסכים לדרך ובין אם לאו".
רו"ח יעקב קופרברג, נשיא לשכת היועצים העסקיים, הביע צער עמוק על התפטרותו של בנימין נתניהו, מתפקידו כשר האוצר. לדבריו, ברור לכל שההתפטרות לא קשורה לסיבות כלכליות אלא למדיניות ההינתקות. "זוהי מכה קשה למשק. נתניהו קידם בצעדי ענק את הכלכלה הישראלית לקראת יציאה מהמיתון וחזרה לצמיחה, תוך גילוי אומץ ציבורי ונחישות יוצאי דופן", אמר.
רו"ח קופרברג הוסיף כי הוא חושש שהתפטרותו של שר האוצר תבלום את המשכיותם של הצעדים הכלכליים הקשים, אך הנכונים, אשר משרד האוצר, בראשות נתניהו ביצעו בעבר ותכננו לבצע בעתיד.
עמי סגיס, מנכ"ל גרנית הכרמל אמר בתגובה להתפטרותו של בנימין נתניהו: "בתקופת כהונתו הוביל בנימין נתניהו תמורות חשובות שהביאו לשינוי במשק". "הזעזוע שהמשק יספוג בטווח הקצר יהיה קשה ומאסיבי", מעריך סגיס ומוסיף כי בטווח הארוך המגמה תלויה באדם שימונה להחליף את נתניהו ובמדיניותו.
סגיס העריך עוד כי ראש הממשלה הוא זה שצריך לקחת על עצמו את תפקיד שר האוצר לטווח הקצר עד שיימצא מחליף הולם, כדי לשמור על המגמה החיובית במשק.
ערן בסון, הכלכלן הראשי בית ההשקעות גיפט, אמר בתגובה, כי לאחר הודעת הפיטורין של שר האוצר עברו המדדים המובילים לירידות חדות ובמסגרת אופציות הדולר/שקל רושם המטבע האמריקני התחזקות מרשימה. "נתניהו נחשב לאחד משרי האוצר המוצלחים ביותר שידע המשק הישראלי, ניתן לזקוף לזכותו את הרפורמות בשוק ההון, את הקיצוצים במגזר הציבורי ועוד", אמר.
"שוק ההון אינו אוהב אי ודאות, התפטרותו של נתניהו מוסיפה אי ודאות וקשה בשלב זה להעריך מה יקרה, להערכתי בתקופה הקרובה נראה את שער הדולר עולה בייחוד על-רקע העובדה שהריבית השקלית והדולרית זהות ולכן קשה יהיה למנוע ממשקיעים לרכוש דולרים, באשר לבורסה, סביר להניח כי נראה מעט מימושים בתקופה הקרובה, אך מוקדם מדי להעריך".
רגינה אונגר, סמנכ"לית כספים בשרם פודים קלנר ולידר החזקות אמרה בתגובה להתפטרותו של בנימין נתניהו: "מדובר במעשה לא אחראי שיטלטל ללא צורך את הכלכלה הישראלית הנמצאית באי וודאות גדולה שבוע לפני תהליך ההינתקות".
נשיא התאחדות הקבלנים, אהרון כהן, טוען בעקבות התפטרותו של שר האוצר, בנימין נתניהו, כי השר התפטר, בין היתר, לאור החשש שהוא לא יצליח להעביר את תקציב 2006 שגם כך לא הייתה בו בשורה לענף הבנייה והתשתית.
כהן טוען כי על אף הצלחותיו הרבות של נתניהו בהוצאת המשק הישראלי מהמיתון ומשיכת משקיעים מחו"ל, "נתניהו לא הספיק, בתקופת כהונתו, להביא לכך שהצמיחה הכללית במשק תבוא לידי ביטוי גם בענף הבנייה והתשתית. הוא התנגד להחזרת הסובסידיות לענף הבנייה, אך עם זאת, לא הספיק להנהיג רפורמות שתכנן להוזלת מחירי קרקעות ולהפחתת מיסים משמעותית בענף".
כהן טוען כי אם בתקציב 2006 לא יהיה שינוי מגמה בענף הבנייה והתשתית המשך הצמיחה במשק יהיה בסכנה ועל כן הוא מקווה שמחליפו של שר האוצר יראה בענף הבנייה והתשתית כענף מייצר צמיחה.

תאריך:  07/08/2005   |   עודכן:  07/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
במסגרת איחוד הכוחות בין שתי קבוצות הענק, תשווק רשת כפר השעשועים ציוד מלא לקראת החזרה לביה"ס בסניפי רשת מגה, הפזורים בכל רחבי הארץ; לקראת החזרה לבית-הספר, מלוות הרשתות את סיומה של הפרישה בקמפיין פרסום מאסיבי בהיקף של כ-3 מיליון דולר
מיכאל דבורין
קיבל את תביעת מינהל מקרקעי ישראל והורה לתושבי מושב ינוב לפנות מהנכס שברשותם אדם ששכר אותו לאחסנת עצים
מיכאל דבורין
בעקבות התערבות לשכת עורכי הדין נעתר נשיא בית הדין הצבאי של פיקוד דרום ומז"י, אל"מ ניר אבירם, לדחות את מועדי דיוני ההוכחות שנקבעו לעורך דין בתקופת פגרת בתי המשפט - למועדים שלאחר הפגרה
נוה יוסף
רשם העמותות החליט למנות חוקר לעמותה בחשד שלא פעלה מאז הקמתה להעברת כספים לבתי החולים
ברוך לוי
רצאבי: "מתקציב 'ללא גזירות' וקיצוץ של 1.8 מיליארד ש"ח הגענו לקיצוץ של 3.6 מיליארד ש"ח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il