X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יעקב כהן. משחק מצוין [צילום מסך]
עמוס תמם. נוכחות מרשימה [צילום מסך]
סרט הטלוויזיה של ערוץ 10 מדגים את התוצאה של חיוב הערוצים ליצור סרטים על רב-תרבותיות: יצירה מיושנת על משפחה מרוקאית רק צוות השחקנים: לירז צ'רכי, עמוס תמם ויעקב כהן, מצילים את הסרט מלהפוך לחוויית צפייה לגמרי מיותרת
▪  ▪  ▪

בניגוד לרושם שעלול אולי להצטייר משמה, "טור אחד לחלום" איננה דרמה טליוויזיונית מרגשת ומעוררת השראה על עלייתו, נסיקתו, פריחתו, צניחתו והתרסקותו של לאנס ארמסטרונג - שהמורשת שהשאיר אחריו תתמצה באחריות לאחד מפשעי האופנה החמורים ביותר שבוצעו נגד המין האנושי. יבוא יום ונבוא דין עם ממציא צמיד הפלסטיק.
"טור אחד לחלום" הוא שיעור מתודי ומעלף לריאקציה שמתרחשת בחיבור שבין הרגולציה האנכרוניסטית לבין הקרנות בעלות הכוונות הטובות. הרגולטור מתעקש ומכריח את הזכייניות להפיק דרמות חד-פעמיות, פורמט שאין לו שום קשר לאופן ניהול של תחנת טלוויזיה במאה העשרים ואחת.
הקרנות בעלות הכוונות הטובות רוצות לקדם ערכים יפים של רב-תרבותיות, ייצוג לפריפריה חברתית וקירוב לבבות, באמצעות הקדשת זמן מסך לקהלים שבדרך כלל מוזכרים בהקשרים שליליים. אלה הם הספיחים של המכרז לערוץ 2 ושל שיטת הניקוד שבזכותה מקבלות הקרנות תמיכה מהמדינה, שמובילות ליצירות אוריינטליסטיות כמו המשפחה המרוקאית שבלב עלילת "טור אחד אל החלום".
עמוס תמם - מרשים
כשהיא לא קורסת תחת הצורך למלא את כל הצרכים שאינם הכרחיים לעלילה, מנסה הדרמה להתמקד בדמותו של שבי (עמוס תמם בנוכחות מרשימה). שבי הוא נהג מונית לא רציני בן 31, שבסוף השבוע שלפני המהפך של 77' בטוח שהוא הולך לזכות בטוטו. ואיך יודעים שהמהפך מתקרב? כי שבי אומר את זה. הוא אף משתמש במילה המפורשת 'מהפך' שבוע לפני שהפכה להיות שגורה. אולי במקום להשקיע בפיתוח עלילתי, הלך כל התקציב לשחזור כרזות של "אמת" ו"מחל", שתלויות כמעט בכל פריים פנוי.
לפני אותו סוף שבוע מתרחשת החינה של אשתו לעתיד של אחיו של שבי, אל הטקס מגיעות אסתר ובתה היפה עד מאוד (כלומר לירז צ'רכי). הכתף הקרה שהן זוכות אליה מצד אם השבט מבהירה לכולם לאן העלילה הזאת ממשיכה להתגלגל ושההפתעה היחידה שנקבל כאן היא שאת תפקיד הסבתא לא משחקת גילה אלמגור, אלא דווקא ריימונד אבקסיס האסלית.
העובדה שבחירות 77' מוזנות אל תוך גרונו של הצופה כאילו היה אווז לפיטום, לא מסייעת גם היא. השימוש בהן ובאלמנטים אחרים של שנות השבעים (גיליון של עולם הקולנוע וחלקים מ"שש עשרה מלאו לנער" האובליגטוריים מופיעים) הוא גחמתי לחלוטין. מעבר לכך שתושבי השכונה כולה זועקים בקריאות "בגין לשלטון" בכל הזדמנות אפשרית, אין בין העלילה לבין הזרמים התת-קרקעיים והגלויים ששררו לפני המהפך דבר וחצי דבר. באותה מידה הדרמה הייתה יכולה להתרחש לפני טביעתה של הטיטאניק ושבי היה הופך לצ'רלי שמהמר על סוסים, אך שום דבר במערך הכוחות של הדמויות לא נראה מושפע מהאירועים.
שאלות ללא תשובות
גם התעלומה שניצבת כעלילת משנה, מדוע שבה אסתר לאחר עשרים וחמש שנה, כפי שחוזרים שוב ושוב הדמויות להסביר זה לזה, לעצמם ולצופים, לא נפתרת בכלל. כל מה שאנחנו יודעים הוא שאסתר היא כלבה נוירוטית ובוגדנית. מדוע שבה? מדוע עכשיו? איפה בעלה הנוכחי? מה הבת שלה רוצה? כל השאלות האלה לא מקבלות תשובה.
לולא המשחק המצוין של תמם, אלי אלטיניו, יעקב כהן ואלברט אילוז, הייתה הופכת "טור אחד לחלום" לקטסטרופה מביכה. הצוות הזה מצליח להרים אותה לדרגת שעה סבירה מינוס, שסביר להניח שתמשיך להתנגן באחד מערוצי הכבלים והלווין בכל יום עצמאות, ללא הפרעה, על-רקע המנגל המעשן.

פורסם במקור: עכבר העיר
תאריך:  25/10/2012   |   עודכן:  25/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
גם בחלוף עשור לקיומה עדיין ממשיך לככב ב"דרבי בר דגים" ההרצליינית התפריט הראשוני המוצלח שלה משכבר הימים, לשביעות-רצונם של הסועדים, השומרים לו אמונים עד עצם היום הזה
שרון נריה בר-און
רובם המכריע של הצעירים אחרי צבא בארץ טרודים בינם לבין עצמם בשאלה מה ואיך הם רוצים לעשות בחיים, כשיהיו "גדולים". כלומר, לאן מועדות פניהם לאחר תום תקופת הלימודים במסגרות האקדמאיות השונות. אלא שאליה וקוץ בה. שכן, למרות שחוסר הוודאות והחששות הם נחלתם של כולם, פחות ממחציתם פונים לקבלת ייעוץ והכוונה מצד גורמים מקצועיים
מאיר עוזיאל
כך משתקף השבוע מהפייסבוק שלי
שולמית קיסרי
התצלומים של הרקדן מיכאיל ברישניקוב אינטימיים מאוד, פרטיים ומרגשים, ויובנו על-ידי מי שאוהב לרקוד, כל ריקוד ובכל מקום    תצלומיו בתערוכה מוצעים למכירה לקהל הרחב; ההכנסות יוקדשו לקהילת המחול בישראל ולקידומה
אור סיגולי
לפני דניאל קרייג גילמו את המרגל המפורסם בתולדות הקולנוע חמישה שחקנים נוספים. מי הצליח להתקדם הלאה ובנה לעצמו קריירה, מי כשל ונשכח, מי לא מספיק מוערך ומיהו הבונד המוצלח מכולם? אור סיגולי מנסה לענות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il