X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עיתון השמאל הרדיקלי הקדיח תבשילו עד כדי כך שאפילו אישים הגונים בשמאל הקיצוני מתנערים ממנו
▪  ▪  ▪
מצוטט בתקשורת העולמית

העיתון הפוסט ציוני הארץ מתעלה באחרונה על עצמו, במאמציו להכפיש את מדינת ישראל ואזרחיה היהודים. אם עד לתקופה האחרונה היקצה הארץ רק את מדור הדעות שלו לניהול מסע צלב נגד המדיניות הישראלית המקובלת על מרבית העם היושב בציון, בנושא הפלשתיני, ותחם קו ברור בין דעה לידיעה (כמקובל בעולם, שדורש הבחנה אתית בין News [חדשות] ל-Views [דעות, השקפות]), הנה באחרונה שיעבד הארץ למסע התעמולה הפרו פלשתיני שלו גם את עמודי החדשות ואפילו את הכותרות הראשיות שלו.
תוך שבוע אחד פרסם הארץ שתי כותרות ראשיות ענקיות, שהינן 'פיגוע תדמיתי': שתיהן נועדו, כך נראה, לשרת את התעמולה הפלשתינית באמצעות הפצת מידע מעוות ו/או שיקרי, במסווה של חדשה עיתונאית נטולת משוא פנים. הם עושים הכל על-מנת ללכלך את המדיניות הישראלית ואת העם היושב בציון, שבגדול תומך בה.
ואל יהי הדבר קל בעיניכם. אל תפטרו את תעלוליו הלא-אתיים של הארץ בביטול, או באמירה: מי בכלל קורא הארץ. תתפלאו לדעת, שמאות עיתונים ברחבי העולם, מצטטים בשמחה כל כותרת מכפישה של הארץ, שמתפרסמת במקביל גם באנגלית במהדורה הבינלאומית של הארץ. מאות עיתונים מכובדים ברחבי הגלובוס מכורים לתחביב הזה: להציץ כל בוקר במהדורה הבינלאומית של העיתון הישראלי 'המכובד' יעני, ולצטט בשמחה את כותרותיו העוינות. גלישה קלה בגוגל-ניוז מעידה כי זהו תחביבם של מאות (!) עיתונים בעולם. וכשישראלים שפויים מנסים להסביר להם את טעותם המרושעת, הם מצטדקים: מה אתם רוצים? בסך-הכל ציטטנו את העיתון שלכם, את הארץ.
חגיגה לשונאי ישראל
קחו את הכותרת הראשית לידיעה עליה חתומה, אוהדת הפלשתינים עמירה הס: "2,279 קלוריות לאדם. כך חישבה ישראל כיצד להרעיב את רצועת עזה" (הארץ, 17.10.12).
אכן, חגיגה לשונאי ישראל. איזו גזענות ישראלית! ללקק את השפתיים. מאות עיתונים בחו"ל התנדבו לצטט את האני מאשים הזה של הארץ. אבל מה לעשות, שכמו אצל בלעם הרשע, נהפכה הקללה לברכה: הקורא הנבון, בארץ ובחו"ל, לא ימצא פגם מוסרי בסיפור. להפך. הפרסום דווקא מציג את ההומניזם הישראלי. בפעם הראשונה בהיסטוריה האנושית, מתנדבת מדינה שנמצאת במלחמה, לספק מזון ודלק לאויבה המר, הנלחם לחיסולה ולהשמדת אזרחיה.
הארץ לא טרח לציין בפני קוראיו את העובדה, שמדינת החמאסטן בעזה מחויבת, על-פי אמנת החמאס (סעיף 7), לחיסול ישראל והשמדת היהודים. הארץ לא הזכיר, שאפילו גרמניה הנאצית לא איימה לחסל ולהשמיד את אנגליה או אמריקה, ולהרוג ולאבד את אוכלוסייתן; ובכל זאת, לא עלה על דעתם של מנהיגי העולם החופשי דאז, לספק לאויב הנאצי מזון ודלק. ישראל המציאה תקדים אנושי חסר תקדים בתולדות העולם: לספק מזון ודלק בעת מלחמה לאויב האיסלמונאצי, שלא רק חרת על דגלו את השמדת היד המאכילה אותו בעת מלחמה, אלא גם עושה זאת יום יום באמצעות שיגור אלפי קסאמים ופצ"מרים טעוני מוות לעברה. ואספקת המזון והדלק עדיין נמשכת. אז מי יוצא האיש הרע בסיפור הזה?
לא חלף שבוע מאז הוטחה בפרצופנו הכותרת ההיא, ושוב יצאה לדרך כותרת מרעישה נוספת, עם ניחוח גזעני מן הסוג השפל ביותר, הכי נמוך שרק אפשר. הפעם חתום עליה מחזיק תיק שנאת חינם בהארץ, איש השמאל הרדיקלי גדעון לוי: "רוב הישראלים תומכים במשטר האפרטהייד. סקר חושף עמדות גזעניות של היהודים בישראל" (23.10.12).
ושוב שיעבד הארץ את העובדות ואת הכותרת הראשית המכובדת שלו, לטובת האג'נדה הפוליטית הפרטית מבית שוקן (ישראל)-דוטמונט (גרמניה) ונבזלין (רוסיה). מי שקרא את האותיות הקטנות, הבין מיד שלא באפרטהייד עסקינן, אלא אם כן החליטו שוקן-את-לוי להגדיר מחדש את המונח אפרטהייד. הפעם אפילו הארץ הכיר בפלופ שלו, ופרסם כעבור חמישה ימים הבהרה עמומה ומתחמקת, בשוליו הנסתרים של עמוד 5: "ניסוח הכותרת הראשית לא שיקף במדויק את ממצאי הסקר". בוקר טוב, אליהו. שוב נתקיים בו הפסוק: בּוֹר כָּרָה וַיַּחְפְּרֵהוּ וַיִּפֹּל בְּשַׁחַת יִפְעָל.
אלא שהבעיה שכותרת ראשית עוינת בהארץ, משולה לקליע של רובה. משיצא לדרך, אי-אפשר להחזירו לקנה. מאות רבות של עיתונים ברחבי העולם עטו על השקר שהמציא הארץ ופרסמו אותו בעולם כולו, ראו גוגל ניוז. אף אחד ממצטטי השקר, לא פרסם את ההבהרה. והכתם שהוטח בעם היושב בציון, כבר נדבק. לך תוכיח שאין לך אחות.
פרקליט השטן
מה באמת צריך להסיק מן הציטוט של הארץ קורא נבון באנגליה או שוודיה, בגרמניה או בצרפת? כל אדם בר דעת אמור להסיק, שיהודים שכאלו הם אויבי האנושות, ושאת מדינתם יש לחסל. מי איננו בעד חיסול האפרטהייד?
עד כדי כך הרחיק לכת פרקליט השטן הפלשתיני המתקרא הארץ, במאמציו לצבוע את מדינת ישראל בצבעי הדה-לגיטימציה, שאפילו אנשי שמאל הגונים בחלו באג'נדה הדמונית הזו. למשל, את עורכו הראשי לשעבר של הארץ, חנוך מרמרי, איש שמאל מובהק, עד לאחרונה מנכ"ל ארגון שמאל קיצוני ושמו 'ישראלים להצלת הדמוקרטיה', שגם הוא הכריז פומבית כי נפשו נקעה מתעלולי הארץ.
במאמר נוקב שפרסם בביטאון ביקורת התקשורת 'העין השביעית', הוא כותב לגבי התחמקות הארץ מאחריותו, באמצעות הטלתה על הניסוח הכושל של הכותרת הראשית: "לא הניסוח [של הכותרת] הוא האחראי [לכשלון] אלא המנסחים", והוא מאשים את העיתון שכל כך הרחיק לכת, ב"התחמקות מאחריות לכשל בסדר גודל של אסון עיתונאי", עד כדי הגדרתו במונח "כשל רב מערכתי". אסון עיתונאי. כשל רב מערכתי. ואת זה כותב לא ד"ר דרור אידר ('ישראל היום'), לא אורי אליצור ('מקור ראשון'), וגם לא עמנואל שילה ('בשבע'), אלא איש שמאל קיצוני מובהק.
מרמרי מונה ארבעה כשלים בכותרת הכזבנית: "[1] העיתון פרסם באופן רשלני סקר מונחה מטרה, בלי לרדת לעומקו וללא פרשנות עיתונאית המסתייגת מן ההטיות המהותיות שבו. [רק] שורה מוצנעת בגוף הידיעה מאזכרת את הערת עורכי הסקר, שייתכן שהמושג 'אפרטהייד' אינו נהיר דיו לכמה מהנשאלים; זו כשלעצמה הערה משמעותית הראויה לפיתוח, וייתכן יש בה כדי לפסול את הסקר כולו. [2] ניסוח הכותרת הראשית שגוי ואינו מייצג נכונה את הסקר כפי שהוא. [3] הבחירה המודעת בסקר המוטה, [כממצא שראוי להדפיסו] בכותרת ראשית - שגויה, ועלולה לפגוע אנושות במידת האמון שהקורא אמור לרחוש לעיתון, שכך מדרג את איכותן וחשיבותן של החדשות המובאות לדפוס".
שהמידע לא יבלבל
מרמרי: "הכשל הרביעי... מציף היבט מדאיג בתפיסה העיתונאית העומדת מאחורי פרסום הסקר. אחד ממזמיני הסקר, ד"ר עמירם גולדבלום... אומר בגילוי לב מה שיוזמי סקרים נזהרים לרוב מלומר. גולדבלום, פעיל פוליטי מוצהר, מכריז כי הסקר הוזמן כדי לקדם פעולה שהוא מאמין בה: 'צריך לפעול במהירות, לפני שסכנת האפרטהייד תתפרץ בצורה שאי-אפשר יהיה לסגת ממנה'... שיטת הפעולה של גולדבלום נחלה הצלחה שאולי לא חלם עליה. הארץ... בלע את הפיתיון בשלמותו ונתן לו הבלטה מקסימלית".
מרמרי מתייחס גם לתגובת לוי לביקורת כלפיו, שאותה ביטא במאמר שפרסם, ובו מוצא מרמרי סימנים של התנערות מן הסקר שעליו הסתמך, וגם הצעה לנקיטת מתודה חדשה למבקשים למדוד את המצב... המציאות, לשיטת גולדבלום ולוי, מוגדרת מראש על-פי השקפת הבוחן אותה, כך שלא חשוב מה אומרים כלי המדידה ובוודאי לא חשוב כיצד כוילו".
אכן, עיתונות חדשה במירעה. בשיא השפל. לא המציאות קובעת. עורכו לשעבר של הארץ מנסח במקדלתו את תפיסת העולם שמאחורי הפרסום הכוזב מבית שוקן-לוי-נבזלין-דורטמונט: "אנחנו את דעתנו קבענו, ואל תבלבלו אותנו עם מידע"...

תאריך:  07/11/2012   |   עודכן:  07/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על שלושה וארבעה חטאי 'הארץ'
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
להפסיק הדפסת ישראל היום.
יוא"ב  |  7/11/12 16:55
2
להערכתי גם "הערץ" בדרך לסגירה. ל"ת
מניש  |  8/11/12 14:08
3
עיתון לאנטישמים'סלקטיבית"חושבי
קורןנאוה טבריה  |  8/11/12 14:31
4
ממש טירוף
יוליוס שטרייכר  |  15/11/12 07:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישע פורת
הדף הקרבי הזה שכתב אבא קובנר הטיל על חברי ניצנים כתם בלתי מוצדק, שבמשך עשרות שנים הם התקשו להסיר אותו. קובנר נהפך בעיניהם לאדם מוקצה מחמת המיאוס. "אני זוכר שקראתי את הדף הקרבי והזדעזעתי", סיפר רזניק, "החזקתי אותו ביד והידיים רעדו לי". רזניק אינו יכול לומר מה זיעזע אותו יותר - תוכנו של הדף או זהות מחברו
מנחם מרקוביץ'
חובתה המוסרית של הפרקליטות הנה איפה להעמיד את "הלכת זקן" למבחנו של בית המשפט העליון, וזאת מבלי לקבוע דעה לכאן או לכאן, ולא לאמצה בחינת כזה וראה וקדש
רו"ח אהוד ציגלמן, יוסטא טיקסל
מהי מסה-קריטית נדרשת בפעילות עסקית?, מה הקשיים הנובעים מהיעדרה? ומהן הדרכים המשמשות כדי להתגבר על המחסור במסה-קריטית זו?
דן אלון
לא נזקקתי לתוצאות המדגם, ולא לתוצאות האמת, כדי לקבוע מי הפסיד: ישראל כבר הפסידה. הגורם העיקרי הוא ראש ממשלת ישראל, אשר הפך את ישראל מקונצנזוס לבעיה. ההימור של נתניהו על רומני לא היה הימור סתמי. הוא איבד את שיקול הדעת כי הוא מחויב לשלדון אדלסון יותר מאשר למדינת ישראל ולאזרחיה. כעת, זה כבר לא משנה אם ישב בבית הלבן דמוקרט או רפובליקן. מה שחשוב זה שבמעון ראש הממשלה לא ישב נתניהו!
יהודה דרורי
האיסלאם הקיצוני הטורקי בראשותו של ארדואן החליט לעשות משפט ראוה ל-4 מפקדים בכירים בצה"ל שהיו לדעתו אחראים להשתלטות על הספינה "המרמרה" שבה כזכור נהרגו כל 9 הטרוריסטים הטורקיים שהיו על סיפונה, אבל אף נוסע אחר לא נפגע...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il