X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
המסתננים הם סיכון ביטחוני משום שהם עלולים לשמש פעילים של מדינות עוינות או של ארגוני טרור‏ האיחוד בין הליכוד לישראל ביתנו נוגד את דרכו של בגין האם מדינה שאוטוטו חוגגת 65, מבוגרת דיה לקבל שכל?
▪  ▪  ▪
סיכון ביטחוני [צילום: פלאש 90]

אפריקה ישראל

על-פי פרסומים זרים ישראל תקפה בסודן, ולא בפעם הראשונה. המודיעין האמריקני סימן כבר מזמן את סודן כחלק מציר הרשע. לאור נתונים אלה, נראה שהיחסים של מדינת ישראל עם סודן לא צפויים להיות אידיליים בתקופה הקרובה ולכך צריך להיערך. על-פי נתוני רשות ההגירה 15 אלף מסתננים מסודן שוהים בישראל, רובם אינם מדרפור ואינם פליטים.
במאמר שפרסמה המכללה לביטחון לאומי העריכה עו"ד עפרה קלינגר, קצינה בכירה בשירות בתי הסוהר, שהמסתננים הם סיכון ביטחוני משום שהם עלולים לשמש פעילים של מדינות עוינות או של ארגוני טרור‏. הדבר נכון שבעתיים כשלאותם מסתננים יש קרובי משפחה בסודן שעלולים להוות אמצעי לחץ וסחיטה מצד השלטון.
ייתכן שהפתרון טמון דווקא בידיהם של כמה מהסודנים שנמצאים בישראל ומשתייכים לתנועת האופוזיציה לשחרור סודן (SLM), שאותם יצא לי לפגוש בסיור שבו השתתפתי במסגרת פעילותי במכון לאסטרטגיה ציונית. מכיוון שלא מדובר בבעיה ייחודית לישראל, רצוי לטובת כל הצדדים לדחוף לכך שהקהילה הבינלאומית תפעל בעניינה של סודן.

רץ כבן-צבי

לאחרונה השיק מוסד המחקר יד בן-צבי את בית הספר הבינלאומי הראשון ללימודי ירושלים: בית הספר, על שם חיים קוברסקי, ממוקם בבית החלוצות ההיסטורי המשופץ בשכונת רחביה שבירושלים. מומלץ לבקר במבנה החדש בהקדם על-מנת ליהנות משלוש תערוכות תמונות שמוצגות במקום בימים אלה: 'סיפורו של בית החלוצות', 'ילדי ירושלים' ו'צריף הפרחים של רחל ינאית'. המעוניינים בקצת יותר אקשן מוזמנים להצטרף לסיורי האייפונים של יד-בן צבי.

דתי לדעתי

דתיים לייט, דתל"שים, דתל"פים, פוסט-אורתודוקסים, נאו-רפורמיים, חפיפניקים, דתיים נורמליים, דתיים פלורליסטים, פרילאנסרים של האל - אלה ועוד הם שמות וכינויים שבאים לתאר תת-מגזר בחברה הדתית-לאומית שעדיין לא הפנימה שכל אלה הם בכלל וריאציות שונות של יהדות קונסרבטיבית. ההבחנה הזאת עלולה להרתיע, בעיקר בשל חוסר היכרות עם הזרם הקונסרבטיבי ובשל תדמיתו המפוקפקת. רבים מבינינו ומבנינו אפילו לא יודעים להבחין בין רפורמים לקונסרבטיבים.
היוצא מן הכלל שידע להכיל את האידיאולוגיה של התנועה המסורתית היה זבולון המר, בהיותו שר החינוך בשנות ה-80, כשקידם את פעילותה של קרן תל"י (תגבור לימודי יהדות) שהקימה מסגרות חינוכיות ברוח התנועה הקונסרבטיבית. נקודה למחשבה לכל המבקשים לתהות לגבי עתידה של הציונות הדתית.

זה נכון

אין ספק שהאיחוד בין הליכוד לישראל ביתנו נוגד את דרכו של מנחם בגין. מנחם בגין לא היה מאחד את תנועת החירות בעלת התומכים המזרחיים עם מפלגה אשכנזית (כמו המפלגה הליברלית) ומקים את גח"ל. בגין בוודאי לא היה רץ במשותף עם סיעות קיצוניות דוגמת התנועה למען ארץ ישראל השלמה ובונה יחד איתן את הליכוד. כי הליכוד הוא בלב, הליכוד הוא בראש, אבל גם הוא הוקם כרשימה משותפת בשנת 1973. ומזל שלא שאלנו את יצחק שמיר לדעתו על הסכמת הליכוד לרוץ במשותף עם מפלגת עולים מברית המועצות, שהיה לו חלק מרכזי בעלייתם ארצה.

הדרך לרשימות מרשימות

מחלוקת אינסופית ניטשת סביב השאלה מה עדיף (או מה פחות גרוע) - פריימריז או ועדה מסדרת. בבחירות הקרובות צפויות להיות לפחות שתי רשימות שהן תוצרים של איחוד פוליטי ויורכבו על בסיס פריימריז וּועדה מסדרת גם יחד. יש לקוות שהליכוד, ישראל ביתנו, הבית היהודי והאיחוד הלאומי ישכילו לנצל את השילוב של שתי השיטות כדי שנראה את המעלות שבהן ולא את חסרונן.

כל עוד בלבב

כשסיפרו למדינאי הצרפתי ז'ורז' קלמנסו שבנו בן ה-22 הפך לסוציאליסט, הוא טען שאדם צעיר שאינו סוציאליסט הוא חסר לב. לעומת זאת אדם מבוגר שבוחר להיות סוציאליסט הוא חסר שכל. נראה לי שהאמירה הזאת נכונה גם בחייה של מדינה. אם כך הדבר, נשאלת השאלה האם מדינה שאוטוטו חוגגת 65, מבוגרת דיה לקבל שכל?

מצד אחד

בנימין נתניהו חגג לאחרונה יום הולדת 63. עוד ארבע שנים לפנסיה.

מצד שני

אתה לא מצליח לחזות שום מהלך של נתניהו כבר ארבע שנים ואתה קורא לעצמך פרשן פוליטי?!

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
להצעות מגוונות: arbel.adi@gmail.com
תאריך:  08/11/2012   |   עודכן:  08/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אורי דלאל
גם הרופא הטוב ביותר, המטפל באלפי מטופלים מידי שנה (ואף למעלה מכך), עשוי לטעות במקרה מסוים או לנהוג בחוסר זהירות    הדבר אינו אומר בהכרח שאותו רופא אינו רופא טוב, אולם מצד שני, זהו בדיוק המקרה שבו יש מקום לתביעת רשלנות רפואית באופן שאותו נפגע יקבל פיצוי בגין צרכיו בעקבות הפגיעה
פרד כהן-קידר
הכותרת הראשית בעיתון הארץ של אתמול הייתה משהו בסגנון "נתניהו הפסיד בדאבל".כך מנסה העיתונות הישראלית להחדיר תרבות של בית"ר ירושלים ובלומפילד לפוליטיקה הישראלית. גם כמות הטוקבקים שגינו את הכתבה, לא שכנעו את עורכי העיתון, והם ימשיכו בדרכם השואפת להשתוות לידיעות אחרונות
חנוך ברטוב
עמנואל שפע יצירתיות וכל מעייניו היו במוזיקה, בשירה, גם בכמיהה מתמדת אל הילדות, הנערות, אל האהבה    בסכין עיצב חליל מקנה-סוף ולימד עצמו לנגן
ציפי לידר
בשולי הכותרות: פרישת כחלון - תרגיל מבריק ביחסי ציבור?    ארוחת הערב מככבת במחקר חדש - המיתוס והמציאוּת    האני המפונק והנזק החינוכי    האדם מחפש משמעות יהודית    ולקינוח הפרוזק כסמל סטטוס
הרב רפי פוירשטיין
הטענה לפיה חייו של המאמין קלים בהרבה משל חברו שאינו מאמין, היא טעות קשה ונפוצה. המו"מ שנאלץ אברהם לנהל על מערת המכפלה מדגים זאת היטב - כמו גם את החיבור הנכון והחיוני בין החזון למציאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il