X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
דירקטור לשעבר באחד הבנקים הגדולים לא מבין למה במזרחי טפחות מנסים לקדם את המנכ"ל אלי יונס לתפקיד יו"ר הבנק: "איזה מנכ"ל יסכים לעבוד תחת יו"ר דומיננטי כל כך?"
▪  ▪  ▪
אלי יונס [צילום: פלאש 90]

ההתרחשויות שהתעוררו בדירקטוריון מזרחי טפחות עם פרישת יו"ר הבנק, יעקב פרי, בסוף אוקטובר, אינן פוסקות. אחרי הפרסומים בתחילת השבוע הנוגעים לסיבות שבגללן הודח אברהם (בייגה) שוחט מהדירקטוריון על-רקע מאבקי כוחות בין בעלי השליטה, הגיעה טיוטת דוח ביקורת של בנק ישראל, שלפיה דירקטורים בבנק העדיפו את טובתם האישית - הכרוכה בשמירת מאזן הכוחות בין בעלי השליטה בבנק - על פני טובת הבנק. ברקע עולים פרסומים שלפיהם בעלי השליטה מנסים לקדם את המנכ"ל אלי יונס לתפקיד היו"ר.
י', דירקטור לשעבר באחד הבנקים הגדולים, יש לדעתך בעיה בניסיון החוזר במזרחי טפחות לקדם את מינויו של יונס לתפקיד היו"ר ולמנות מנכ"ל חדש תחתיו?
"אני שואל את עצמי איזה מנכ"ל בעל מוניטין, כמו מנכ"ל כלל ביטוח שי טלמון או חבר הנהלת בנק הפועלים שמעון גל, שהוזכרו כמועמדים לתפקיד מנכ"ל מזרחי, יסכים לעבוד תחת יו"ר דומיננטי כמו יונס, שלא ייתן לו לנשום. יש הוראות ברורות מאוד של בנק ישראל שמחלקות את העבודה בין היו"ר למנכ"ל. הן מגדירות אם ליו"ר מותר לעשות עסקים או לא. יש הוראות ניהול תקין שקשה לי לראות את יונס עומד בהן. מזרחי טפחות מנוהל באופן כל כך צנטרליסטי, שלמנכ"ל שימונה תחת יונס כיו"ר לא יהיה אוויר לנשימה".
מה האינטרס של יונס במעבר כזה בין התפקידים? למה שמנכ"ל ירצה ליהפך ליו"ר?
"לא מתאים ליונס להיות יו"ר. היתרון הגדול שלו הוא בצד הביצועי של ניהול הבנק. יש לי הרבה מאוד הערכה כלפיו: כמנכ"ל הוא הפך את מזרחי טפחות לבנק הכי רווחי במערכת, העסקים של הבנק מתפשטים וזה הבנק שיודע לגבות חובות הכי טוב. יונס גם בנה לעצמו צוות מצוין. לעומת זאת, יו"ר הוא תפקיד של בקרה שמתאים לאדם מבוגר. אלי הוא עדיין איש צעיר.
"אבל יכול להיות שאני טועה. יכול להיות שהוא באמת מיצה את תפקיד המנכ"ל וכעת החזון שלו הוא לפתח את הבנק, כיו"ר, לכיוונים חדשים. יכול להיות גם שהוא רוצה ללכת לכיוון של עסקים פרטיים, והשיטה לעשות זאת היא להיות יו"ר - תפקיד שמאפשר את זה. כך הוא כן יוצא לדרך חדשה, אבל לא קופץ ישר לבריכה הקרה. אבל יש לי הרגשה שיש דברים שמעבר מאחורי הניסיון להפוך אותו ליו"ר".
למה שני בעלי השליטה בבנק, משפחות ורטהיים ועופר, שאינם מסתדרים ביניהם, כל כך רוצים להפוך אותו ליו"ר? למה לא להביא דמות חדשה?
"אולי יש כיום בעיה למצוא יו"ר לבנק בישראל. זה נראה כאילו כל בעל שליטה עסוק בעיקר בלשמור על המגרש שלו ומרגיש שלכל פלישה למגרש שלו יהיה מומנטום נגדו. עלה התאנה של המהלך הזה, שמשאיר את הכוח בידיים של יונס, הוא שיש בעלי שליטה בבנק - ואין חשש לכוח מוגזם בידי מנהלי הבנק".
דוח בנק ישראל שפורסם השבוע דווקא הראה אחרת.
"נכון, מדוח בנק ישראל ראינו שבמשך שנה שלמה ועדת הביקורת של הבנק לא מתפקדת - אף שבבדיקה של בנק ישראל יונס דווקא יצא בסדר גמור. היתרון הגדול של היו"ר הקודם, יעקב פרי, הרי היה בדיוק זה: שהוא ידע לפשר בין בעלי השליטה".
אז אולי זה גם היתרון הגדול של יונס, שהוא מקובל על דעתם של שני בעלי השליטה.
"נכון שהוא מקובל על הצדדים, אבל דווקא במובן הזה, של יו"ר בנק שתפקידו באופן שוטף הוא להקטין את החיכוך בין בעלי השליטה, יונס לא בהכרח מתאים. הוא לא בנוי להיות מפשר שכזה. אין לו אורך רוח וסבלנות. הוא בן אדם עם פתיל קצר".

פורסם במקור: אתר דה-מרקר
תאריך:  09/11/2012   |   עודכן:  09/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"למנכ"ל שימונה תחת יונס לא יהיה אוויר לנשימה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האיש מאד גס ובעייתי
מבפנים  |  9/11/12 21:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
קונרד מוריס הוא לא רק חותנו של בעלי מעריב אלא גם טייקון נדל"ן אנגלי המשקיע בהיקף גדול בישראל, והשבוע הודיע שיזרים עוד 75 מיליון שקל    מכר 200 דירות לאיילון    קשור למקור ראשון    האם ישקיע גם במעריב?
טובה ספרא
היזהרו ממה שאתם שומעים, מידע שגוי יכול לגרום למהלכים מוטעים    אנו לקראת אירועים חשובים שייתכן שתהיה להם השפעה על ההיסטוריה    אחרי הבחירות בארה"ב: התקוממות שתזכיר את מלחמת האזרחים?    תחזית אסטרולוגית לשבוע: 16.11.12-9.11.12
דרור אידר
אובמה נהנה מהספינים של התקשורת האמריקנית לפני הבחירות, בדיוק כמו שהשמאל הישראלי ייהנה מספינים תקשורתיים הפחדתיים, נגד נתניהו, לאחר ניצחון נשיא ארה"ב    ככה זה כשהמאבק הוא אישי
פזית רבינא
הפצצת מפעל הנשק הסודני, שעל-פי מקורות זרים בוצעה בידי ישראל, ממקדת את תשומת הלב הבינלאומית בפעילות משמרות המהפכה האירניים בסודן. שמועות עקשניות מספרות שטילים רוסיים שנעלמו בלוב בכמויות גדולות עשו את דרכם מזרחה, למדבריות סודן. האם חלק מהם כבר הגיעו לעזה?
איתמר לוין
השופט דוד רוזן חשף השבוע במפתיע את הדרך בה הוא מסתכל על משפט הולילנד - וגרם הלם לכמה מן הסניגורים    סיכום ביניים של ניהול המשפט מצביע על שופט חרוץ, המעניק עדיפות למהות על פני הפרוצדורה, בעל חוש הומור, שאינו מסתיר לעיתים את שעמומו, והחשוב מכל: שיבחן את הראיות במבט-על
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il