X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
אמריקה של אובמה הולכת לכיוון כלכלה מוכתבת מלמעלה, של חלוקת משאבים על-פי החלטת ועדה, של עילית רעיונית אחידה ועריצה היודעת טוב מכולם מה טוב בשבילם, ועוד יותר טוב - מה יחזיק אותה בשלטון. אבל ייתכן כי יהיו לכך גם תוצאות טובות - לנו
▪  ▪  ▪
הצדק החברתי גם ייראה וגם ייעשה [צילום: AP]

הצדק החברתי ניצח. בראכּ חוסיין אובמה חוזר כמנצח לבית הלבן, לאחר שמחץ את המתמודד מולו מיט רומני. אי-אפשר להאשים את רומני שלא ניחש מראש את מפלתו. הדברים הוקלטו ופורסמו. עכשיו זה רשמי. אמריקה היצרנית, החדשנית, היוזמת, המפרגנת למי שמשקיע ומסכן הון - הפסידה. אמריקה של סוציאליזם, של איגודים מקצועיים, דיכוי היזמות והחדשנות ושל התלות במערכות הרווחה - ניצחה.
ספינת הדגל של אובמה היא מערכת בריאות ממלכתית, והנס שבראש התורן הוא חלוקה מחדש של המשאבים. מאחורי הספינה הזו יש שובל של 16 טריליון ו-300 מיליארד דולר של חובות ממשל, שבספק אם ייפרעו. האופק שאליו היא שטה הוא 22 טריליון דולר של חוב לאומי שייפרע רק בפשיטת רגל רבתי של ממשלת ארצות-הברית. כיוון שחלק גדול מן העולם מחזיק באגרות חוב של ממשלת ארה"ב על תקן של בטוחה, ומאחר שמדובר באמצעי פיננסי המונח כבר היום על קרן הצבי, ומחר ייפול גם משם, מובטח לעולם אסון כלכלי וחברתי שקצה קצהו נראה ביוון.
הכלכלה הגלויה תרד למחתרת
על דגל החלוקה מחדש חקוקה הספרה 250. אלף. כל משק בית או בית עסק שהכנסתו השנתית ברוטו היא מעל 250 אלף דולר (שני רופאים, מכבסה, מכון רנטגן, חווה חקלאית וכדומה) ימוסֶה ביתר שאת. כל מעסיק המשלם משכורות ל-20 עובדים ומעלה יחוייב לספק להם ביטוח רפואי על חשבונו. כל רופא ייאולץ לקבל חולים בעלי כרטיס-מסכן, גם אם הוצאות העסק שלו גדלו עשרת מונים בתוך עשור. גדודים גדודים של פקחים מעשרות רשויות יבדקו כל עסק בשבע עיניים כדי להטיל עליו קנסות. הפיקוח על הבנקים יהודק, במיוחד בכל האמור לסירוב להעמיד אשראי למקבלי קצבאות. הצדק החברתי גם ייראה וגם ייעשה.
לא קשה לנחש מה יעשו בעלי העסקים. כל עסק המעסיק 20 עובדים ומעלה יפטר חלק מהם כדי להשליך מעליו את הוצאות ביטוח הבריאות בנוסף על אלו של הביטוח הממלכתי. משקי בית שהכנסתם מתקרבת למספר הקדוש 250 יצמצמו הכנסות, יפטרו עובדים, יורידו שעות עבודה, כדי להימנע מן הסף. 46 אחוז מן הרופאים שנשאלו אמרו כי יסרבו לקבל כרטיסי ביטוח של הביטוח הממלכתי ויעדיפו לקבל מזומן בלבד, ואם לאו - יסגרו את הבסטה. בביקורם השני ימצאו גדודי הפקחים כי העסק נסגר וכי הקנסות לא ישימים מחמת פשיטת הרגל שהכריזו בעליהם. המכבסות ייסגרו, המרכולים ייאטמו, מרכזי קניות יתייתמו משוכניהם, יזמים יימנעו מהגדלת העסק שלהם ויעדיפו מיקור-חוץ למדינות אחרות, מספרות יֵצאו מחנויות שכורות ויעברו לבתים פרטיים, מוסכים ייסגרו, הכלכלה הגלויה תרד למחתרת, ויישארו רק אותם מפעלים שהאיגודים המקצועיים שלהם הצליחו לסחוט טובות הנאה מאוצר המדינה לטובת המפלגה. איש לא ישקיע בבתי זיקוק, ולכן מחיר הדלק יזנק. חקלאים המעבדים חלקות ענק, המצדיקות השקעות בכלי עבודה ענקיים, יותירו את האדמה שוממת, ומחיר המזון יטפס אל על.
הדגל השני הוא צמצום ההוצאה הצבאית. 530 מיליארד דולר ייעלמו מן המערכת. מערכות נשק בפיתוח ייעצרו, רכישות ממדינות ידידותיות יבוטלו, ספינות שהוחל בבנייתן יישארו כשלדים, ספינות לשיפוץ וחידוש לא יחודשו, ערכות מיגון פסיבי לא יירכשו ולא יחולקו לחיילים, מספר האבידות באפגניסטן יזנק, מצב שיחייב נטישה מהירה של המערכה. חטיבות ואוגדות יבוטלו, חייליהן ישובו הבייתה לשוק עבודה מת. ללא כוח הרתעה אמריקני, תהיה התפרצות של הג'יהאד בכל העולם, מהודו ועד כוש, ובסופו של דבר גם בצפון-אמריקה, בעוד שהמודיעין האמריקני המסורס קשור בכבלי התקינות הפוליטית האוסרת להגדיר את הג'יהאד כאויב.
כיום, אחרי ארבע שנים של כלכלת אובמה, שיעור ההשתתפות בכוח העבודה של אוכלוסיית ארה"ב נמוך מזה של ישראל. כן, ישראל, של החרדים, של הערביות, של יושבי הקרנות ושחקני השש-בש, נהנית משיעור השתתפות גבוה יותר בכוח העבודה מאשר ארה"ב של אובמה. בעוד ארבע שנים השיעור יהיה נמוך עוד יותר. מספר מקבלי הקצבאות בארה"ב צמח ב-50 אחוז בארבע שנים. הוא יזנק עוד פי-שניים בארבע השנים הבאות. מקבלי הקצבאות הם אלה שבחרו באובמה לעוד ארבע שנים, ואילו משלמי הקצבאות - ברומני. הנשים הרווקות שבאזורים מסוימים 70 אחוז מהן חד-הוריות שהורגלו בקצבאות נדיבות, בחרו באובמה. הנשים הנשואות בחרו ברובן ברומני. החלוקה של הבוחרים על-פי מפתח כלכלי היא חדה ביותר, והלוקחים ניצחו.
מעז ייצא מתוק
וכל זאת גם לטובה. לטובה, כי אמריקה שפשטה את הרגל לא תוכל לתחזק את האו"ם, את אונר"א, את USAID, ואת כל אותם ארגונים אנטישמיים המפעילים את האנרכיסטים חובבי-הג'יהאד כאן בישראל. אמריקה המרוששת לא תוכל לתחזק את הרשות הפלשתינית ואת כוחותיה מזויינים, ולא את מצרים וכוחותיה המזויינים, ולא את ירדן וכוחותיה המזויינים. והיהודים, כל אותם בוחרי אובמה, ימצאו את עצמם מול שוקת שבורה, מיסוי בלתי אפשרי, אנטישמיות גוברת שמתודלקת על-ידי שנאת ההצלחה, וג'יהאד ללא מעצורים. החלום האמריקני ידעך ויעלה מחדש את האפשרות שנראית להם היום בלתי סבירה - לשוב לארץ מכורתם.
מישהו זוכר את העלייה הענקית מברית-המועצות לשעבר, ומדוע עזבו היהודים את גן העדן הקומוניסטי, שבו ישבו אנשים חכמים בראש הפירמידה וידעו בדיוק מה טוב לכל אחד ומה ערכו של כל אדם בחברה? כי גן העדן היה לגיהינום. כי כלכלה מתוכננת מרכזית היא תיאוריה מופרכת. היא כישלון כלכלי וחברתי שורד רק באלימות. אמריקה של אובמה הולכת לכיוון של אותה כלכלה המוכתבת מלמעלה, של חלוקת משאבים על-פי החלטת ועדה, של עילית רעיונית אחידה ועריצה היודעת טוב מכולם מה טוב בשבילם, ועוד יותר טוב - מה יחזיק אותה בשלטון. בארה"ב של אובמה ג'יהאדיסטים אנטישמיים זוכים למקום של כבוד בשירותי הביון וזרועות השלטון, קרוב קרוב לאוזנו של הנשיא. למדינת קליפורניה יש חובות של 200 מיליארד דולר ללא כיסוי, שאותם הם חבים לגמלאים ולקצבאים שהיו עובדיה. העיר סטוקטון כבר הכריזה על פשיטת רגל וחדלות פירעון לכל התחייבויותיה כלפי עובדיה. האם היהודים ימתינו לחלוקה שווה גם של נטל תשלום החובות הללו עליהם? ייתכן. אבל סביר שינוסו על נפשם ככל שמשטר אובמה יפעל להשגת צדק חברתי דרך חלוקה מחדש של העושר שבו הם עצמם מחזיקים.
בהפוך על הפוך, הפוליטיקאים הישראלים המנסים להפיק הון פוליטי מן התיעוב ההדדי הקיים בין אובמה לנתניהו, מאיצים את התהליך של הוצאת מתוק מעז.
באו לקלל ויצאו מברכים.

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
ד"ר יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial"
תאריך:  09/11/2012   |   עודכן:  09/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיט רומני
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הלוקחים ניצחו
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
צריך לעצור את הכלכלה הקניבלית ל"ת
שטחנה את הרוב.  |  9/11/12 19:41
 
- צודק!!!
ליאור צפון גלזגו  |  10/11/12 18:22
2
צודק מאד
יואל קורנבלום  |  9/11/12 19:42
3
נבואה מטילה מורא
דאגנית  |  9/11/12 21:15
4
נחיה ונראה אבל...
גילה פ.  |  9/11/12 22:06
 
- תובה
צנחן  |  10/11/12 00:19
5
האמריקאים ישלמו מחיר על השיעור ל"ת
הניה  |  9/11/12 22:10
6
לצערי הכותב צודק!
פרופ אליהו בן-חנן  |  9/11/12 23:35
7
מאמר נהדר ל"ת
מאמר נהדר  |  10/11/12 01:50
8
המצב אינו טוב
אלון פלג  |  10/11/12 03:33
 
- תגובה
צנחן  |  10/11/12 05:15
9
בדיוק כמו ביבי,
כמה שהיית  |  10/11/12 05:16
 
- מה הצליח באירופה? האיסלם
מבין באמריקה  |  10/11/12 08:17
 
- טחו עיניך
מלש  |  10/11/12 09:34
 
- סקנדינביה
דר יובל  |  12/11/12 23:11
 
- רופא שמתבטא כך כלפי החולים שלו
אוכלי חינם?  |  12/11/12 23:20
10
זה לא המצע של שלי יחימוביץ ? ל"ת
דן ה  |  10/11/12 07:08
11
יופי של מאמר
ממש אחלה  |  10/11/12 10:32
12
מטרת המוסלמיי השחור מהבית הלבן
מגלה סודות  |  10/11/12 18:45
13
דברים על דיוקם
ירון זכאי 1  |  11/11/12 00:15
14
הגזענים הפסידו. הוכו אל החומש. ל"ת
קבל תיקון  |  12/11/12 09:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנשה שאול
בעוד שמדינות ערב שקועות באבטלה ובבערות, מנסה ישראל לפתוח אליהן צוהר דרך הפייסבוק
חגי עמית
דירקטור לשעבר באחד הבנקים הגדולים לא מבין למה במזרחי טפחות מנסים לקדם את המנכ"ל אלי יונס לתפקיד יו"ר הבנק: "איזה מנכ"ל יסכים לעבוד תחת יו"ר דומיננטי כל כך?"
אלעזר לוין
קונרד מוריס הוא לא רק חותנו של בעלי מעריב אלא גם טייקון נדל"ן אנגלי המשקיע בהיקף גדול בישראל, והשבוע הודיע שיזרים עוד 75 מיליון שקל    מכר 200 דירות לאיילון    קשור למקור ראשון    האם ישקיע גם במעריב?
טובה ספרא
היזהרו ממה שאתם שומעים, מידע שגוי יכול לגרום למהלכים מוטעים    אנו לקראת אירועים חשובים שייתכן שתהיה להם השפעה על ההיסטוריה    אחרי הבחירות בארה"ב: התקוממות שתזכיר את מלחמת האזרחים?    תחזית אסטרולוגית לשבוע: 16.11.12-9.11.12
דרור אידר
אובמה נהנה מהספינים של התקשורת האמריקנית לפני הבחירות, בדיוק כמו שהשמאל הישראלי ייהנה מספינים תקשורתיים הפחדתיים, נגד נתניהו, לאחר ניצחון נשיא ארה"ב    ככה זה כשהמאבק הוא אישי
רשימות נוספות
"ניצחונך - הבעת אמון במנהיגותך"  /  איציק וולף
נתניהו: "יחסינו הבטחוניים איתנים כסלע"  /  עידן יוסף
סוד הכריזמה של אובמה  /  קווה שפרן
הסקרים מעצבנים אותי  /  יאיר דקל
אמריקה, לאן הולכים מכאן?  /  נורית גרינגר
במהירות הברק  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il