X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בעולם המודרני, המפעיל מרפקים - זוכה. הנדחף - מצליח. בעל קשרים - עולה על בעל הכישורים. התככן - זוכה בתפקיד היותר רם מהענוותן ישר הדרך. לכן, חשוב שבכנסת או ברשויות ישרתו צנועים וענווים. זה אמור להיות האינטרס של כל אזרח בעל זכות הצבעה
▪  ▪  ▪
להרחיק את הנבחר מהתורמים לקמפיין שלו [צילום: פלאש 90]

על האזרחים להצביע בעד בחירת פוליטיקאים, לכנסת או לרשויות, שהצניעות נר לרגליהם. אנשים ישרי דרך, המוציאים מפיהם את אשר על ליבם, דברי אמת, נטולי שקר וחנופה, נאמנים לכל מוצא פיהם.
אמת, קשה למצוא סוג זה של אנשים בין המתמודדים. כידוע, בעולם המודרני, המפעיל מרפקים - זוכה. הנדחף - מצליח. בעל קשרים - עולה על בעל הכישורים. התככן - זוכה בתפקיד היותר רם מהענוותן ישר הדרך. לכן, חשוב שבכנסת או ברשויות ישרתו צנועים וענווים. זה אמור להיות האינטרס של כל אזרח בעל זכות הצבעה. ובידינו הדבר לעשות. בל נהי כפתי המאמין לכל דבר.
גאוות הפוליטיקאים רעה להם ורעה לעולם. זאת למדנו משאול המלך שעם מינויו למלך על ישראל, הגם שבא ממשפחה מיוחסת היה ענו ולא עשיר, ומאז שזכה בשלטון צבר הון לעצמו וגם גאה לבבו ויחטא לה' ומלכותו נטלה ממנו. לעומתו, דוד המלך שלא גאה לבו משום שלא נולד למשפחה מיוחסת כמו שאול, הן הוא בא מרות המואביה, עומדת מלכותו לעד.
חיזוק לקשר בין הון לשלטון
גאוות הפוליטיקאי מאפשר לחזק את הקשר בין הון ושלטון. חולה רעה שבכוחה אפילו להשחית צדיקים. הוא אשר אמר הכתוב "לא תטה משפט ולא תכיר פנים ולא תיקח שוחד כי השוחד יעוור עיני חכמים ויסלף דברי צדיקים" (דברים ט"ז י"ט). אמר רבי יצחק: כל דיין שנוטל שוחד מביא חמה עזה לעולם. החלטותיו של הפוליטיקאי שקשר את עצמו לקשרי הון ושלטון, תלויות בדעת הגביר התורם ונגועות באי שוויונית, אף יוצרת עיוותים בחלוקת המשאבים הלאומיים. ומי נפגע מכך?! אם לא שכבות הביניים ושכבות המצוקה.
השולחן ערוך (או"ח נ"ג ט"ז) פסק: "מי שאינו שליח ציבור (חזן) קבוע, צריך לסרב מעט, קודם שירד לפני התיבה. ולא יותר מדי אלא בפעם הראשונה מסרב. וכשיאמרו לו בפעם השניה, מכין עצמו כמו שרוצה לעמוד. בפעם השלישית - יעמוד. ואם האומר לו שירד, הוא אדם גדול, אינו מסרב לו כלל" מוסיף בעל המשנה ברורה "דאין מסרבין לגדול" והתוספות כתבו (ספ"ז פסחים) "דבדבר גסות ושררה אפילו האומר לו הוא אדם גדול - יסרב".
לכן הייתי מחוקק חוק שאין מצב בו אדם יעמיד עצמו לבחירה לתפקיד בכיר כלשהו אלא קבוצת אוהדים או אדם גדול וחכם או מספר חברי הגוף הבוחר יגישו את מועמדותו של בעל הסגולות המתאים ביותר לתפקיד. הם אלה שיריצו את מי שלדעתם בעל המידות היותר טובות ולא בעל הדבר עצמו. מנקודה זו תחל מידת הענווה לפעול את פעולתה על נפש המתמודד. תקנה זו גם תרחיק את הנבחר מהתורמים לקמפיין שלו. בכל מקרה אסור לאפשר כל קשר אישי\חברי בין בעלי ממון לפוליטיקאים. קשר המהווה כר פורה לשחיתות.

תאריך:  10/11/2012   |   עודכן:  10/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוליטיקה וצניעות מונעות צביעות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חברים,לא להגזים.רב ראשי?הצחקתם ל"ת
קורצ'אק  |  12/11/12 14:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קנת לוין
אימוץ דוח לוי הוא צעד ראשון בשיקום הנזקים שגרמה שתיקתן ארוכת השנים של ממשלות ישראל
עמוס גורן
בספרו "מדינה אחת, שתי מדינות - ישראל ופלשתין" פרופ' בני מוריס נותן לעובדות לדבר
ניצן הורוביץ
מרצ מתייצבת לבחירות באופטימיות גדולה, אבל זה יהיה מאבק קשה בזירה תחרותית מאין כמוה. אין לנו פה מירווח לתימרונים וטעויות. אנחנו נאבקים על כל דקת שידור ועל כל תמונה בעיתון. לכן זו צריכה להיות הנבחרת הבולטת, ההישגית, והאלקטורלית ביותר
נסים גבאי
מנהיג הנחוש להצליח אינו עושה סקרים כדי לקבל גושפנקא למהלכים בהם הוא מאמין בכל נימי נפשו. מנהיג אמיתי חייב להתנהג כמנהיג, וזו לכם - ציפי ואולמרט, הדקה האחרונה ליישם משימה זו, למען כולנו
ליאור רזניק
בשבועות האחרונים אנחנו עדים לשינוים אשר קורים במערכת הפוליטית, שינוים אשר עלולים לבשר את תחילת מותה של הפוליטיקה הישנה ועליית פוליטיקה חדשה, מאורגנת יותר, צעירה יותר, "מאוחדת יותר" ומושלת יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il