X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שגרה ארורה [צילום: AP]
שוב "לא דווח על נפגעים"?
בום. ועוד אחד. בחדשות יגידו שרקטה נפלה "בשטח פתוח. לא דווח על נזק ולא דווח על נפגעים". לאוזניים תמימות הכל נשמע בסדר. אין נזק, אין נפגעים, היה קצת רעש - אבל במבחן התוצאה לא נגרם נזק. בפועל? בפועל התוצאה אחרת לחלוטין
מסרים מנוגדים
גם בזמן המבצעים, עדיין אנחנו מעבירים ביד אחת מסר תקיף ובשנייה מזינים מחדש את התושבים – בחשמל, במזון ובמים. הומאניטריות קוראים לזה. זכויות אדם הן ערך מוסרי ראשון במעלה, בפועל – זכות האזרח הבסיסית ביותר נשחקה לנגד עינינו במשך שנים

"אבא", "אימא", או "צבע אדום"?
מי זוכר בכלל את הלילה שהבן שלך חזר להרטיב בלילה, אחרי שכבר נגמל? האם המילה הראשונה שלו הייתה אבא, אימא, או "צבע אדום"? ובכיתה א', כשהוא כבר יודע כמות לא מבוטלת של מילים, מה הוא יודע טוב יותר – לשחק בכדור, לכתוב את ה-א"ב או למצוא מרחב מוגן בתוך דקה וחצי?

הדיווחים שוטפים גם בשגרה. ירי מתמשך לעבר ישובי הדרום. לא רק בימי מבצע. הימים האלה שבין עופרת יצוקה לעמוד ענן. ימים של שגרה. של נורמליות. ירי פה, קסאם שם. שגרה של דרום. לנו, תושבי המרכז, או איו"ש, המציאות הזו אינה מוכרת. בשולי החדשות אנו מדווחים על-ידי כלי התקשורת על ירי פצמ"ר, קסאם, גראד, טיל, רקטה. הרבה שמות יש לזה.
13 שנים כבר שזו שגרת חייהם של תושבי הדרום. החל בשנת 2000, וכליון התופעה אינו נראה לעין. מדי פעם בפעם יש איזו כניסה לעזה, איזה מבצע. עם היציאה מהרצועה הירי מתחדש, כאילו ארגוני הטרור דואגים לומר את המילה האחרונה. גם התוכנית הכושלת של הינתקות מעזה לא הושלמה.
גם בזמן המבצעים, עדיין אנחנו מעבירים ביד אחת מסר תקיף ובשנייה מזינים מחדש את התושבים – בחשמל, במזון ובמים. הומאניטריות קוראים לזה. זכויות אדם הן ערך מוסרי ראשון במעלה, בפועל – זכות האזרח הבסיסית ביותר נשחקה לנגד עינינו במשך שנים. בתחילה היו בטווח 'רק' עשרות אלפים. כיום אנחנו כבר על למעלה ממיליון וחצי תושבים שחיים תחת האיום העזתי. וזה בלי לחשוב בכלל על יכולת שיגור עד לגוש דן.
יש שקט, יש שגרה, ויש גם "צבע אדום"
אז בשם השגרה הארורה יש לדבר. לא בשם המבצע שזה עתה החל. תתארו לכם עולם כזה, בו קם לו איש אחד, עם רעל בעיניים, משיחיות באישונים ושנאה עזה לישראל. אותו איש מקבל את ההוראה. הוא הולך לערי הגבול. חאן יונס, או אולי אלי סיני לשעבר, או כל מקום אחר. הוא מציב את קן השיגור בהטיה, מכניס את מה שהוא צריך לתוך הקנה ומשגר. הפצצה עפה לה, להנאתה ממש. אתם יודעים מה, אולי היא תיכנס לסטיית התקן של כיפת הברזל. אחת מהעשר שכן חומקות.
ההכרזה נשמעת באיזו עיר. אולי זו שדרות, אולי זו אשדוד, אולי זו אשקלון. בעצם באר שבע. "צבע אדום", "צבע אדום", נשמעת האזעקה בכל רחבי העיר. אנה תפנה, לאן תלך? שואלת הפצצה את המשגר, והאזרח הפשוט שואל את עצמו. והילדים. הקטנים, או הגדולים. הם כבר רגילים? הם יודעים מה עושים במצב הזה? אולי כן, ואולי לא. ואולי צריך לבחור את מי מביניהם תישא על ידיך, ואולי לא תספיק, כי דקה וחצי זה נצח במושגים של פצצה, אבל בסופו של דבר זה רק דקה וחצי. אולי לא תספיק. אולי אין מקלט. אולי קמת בבוקר וראית שהיום יום יפה, אז לצד הסוודר שוויתרת עליו – ויתרת גם על האפשרות שתצטרך מקלט. יש שקט. יש שגרה. "צבע אדום".
אתה שומע את ההדף ממרחק רב. בום. ועוד אחד. בחדשות יגידו שהרקטה נפלה "בשטח פתוח. לא דווח על נזק ולא דווח על נפגעים". לאוזניים תמימות הכל נשמע בסדר. אין נזק, אין נפגעים, היה קצת רעש – אבל במבחן התוצאה, לא נגרם נזק.
בפועל? בפועל התוצאה היא אחרת לחלוטין. האם הטיל הזה היה הקש ששבר את גב הגמל? או שאולי הקו האדום נחצה כבר מזמן? מי זוכר בכלל את הלילה שהבן שלך חזר להרטיב בלילה, אחרי שכבר נגמל? האם המילה הראשונה שלו הייתה אבא, אימא, או "צבע אדום"? ובכיתה א', כשהוא כבר יודע כמות לא מבוטלת של מילים, מה הוא יודע טוב יותר – לשחק בכדור, לכתוב את ה-א"ב או למצוא מרחב מוגן בתוך דקה וחצי?
האם המבצע יביא את השקט המיוחל?
"תתארו לכם עולם יפה" שר לו שלמה ארצי, ואני תוהה לעצמי מתי נוכל לתאר. הצורך הוא בעמוד ענן שיעמוד לפני המחנה, יאיר את החשיכה ויהפוך את הלילה הזה לאורה. המבצע הזה הוא הדבר המוצדק והמוסרי ביותר. אך הספק נטוע היטב בליבנו. האם יישא את הפירות? האם יביא את השקט המיוחל? רק אם נזכור דבר אחד – את צדקת דרכנו.
הצדק הזה לא נקנה בעובדה שהחמאס ושותפיו משתמשים בחפים מפשע כדי לפגוע בחפים מפשע, הוא גם לא נקנה בשבי של גלעד שליט – שאולי בסתר ליבו סגר מעגל עם חיסולו של ג'עברי. הוא גם לא נקנה בוויתורים הכואבים שעשינו למען השגת השקט והשלווה. הצדק נמצא בהיותנו כאן, ובידיעה שאנחנו לא הולכים לשום מקום.

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  19/11/2012   |   עודכן:  19/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוב "לא דווח על נפגעים"?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מדהים וכל מילה סלע.
בר דרור דוד  |  21/11/12 08:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא חזן
הריבית בארה"ב כיום עומדת על אפס ובגוש האירו עומדת הריבית על 0.75%, כאשר הסיפור המרכזי הוא הציפיות לעתיד שאינן עומדות בפני שינוי
יוסי ברנע
ספרו של בנבנשתי הוא ספר עדות מרשים של אדם העושה חשבון נפש אישי ולאומי    הוא חושף שחיתויות וחיבוטי נפש ויש בו משום תרומה לשיח הציבורי בנושא המשטר והזהות של ישראל והסכסוך עם הפלשתינים    התיחסות ראשונה מתוך שתיים לספרו של מירון בנבנישתי - "חלום הצבר הלבן, אוטוביוגרפיה של התפכחות"
נסים גבאי
נבין שוב שמה שהיה הוא שיהיה. הימין ירצה להראות לפלשתינים מהיכן משתין הדג. השמאל יתנגד למדיניות הממשלה וימשיך לקבל כינויי גנאי כבוגדים. הכל כרגיל... ונתניהו ייבחר לקדנציה רביעית
עומר דוסטרי
רק הישג מדיני, אמיתי - בניגוד למבצע "עופרת יצוקה" - שיכרוך את החמאס למצרים ואולי גם לטורקיה, בגיבוי אמריקני, יביא שקט תעשייתי והרתעה אמיתית מול החמאס, אך רק לאחר שעזה תספוג מכה אנושה
חיים שאולזון
ראו את המודעה הזאת. אם היו עוסקים רק בעזרה לנזקקים בדרום הארץ - יבורכו. אבל החלק המרכזי עוסק בתפילות ובהזכרת שמות, מה שמלמד שמטרתם האמיתית היא להוציא כסף מאנשים תמימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il