X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הסבל הנגרם לשני הצדדים מהסבבים הבלתי-פוסקים של העימות גדול פי כמה וכמה ממערכה אחת, קשה אבל יסודית
▪  ▪  ▪
לאפשר לחיילים להשלים את המלחמה [צילום: AP]
מתכון להצלחה
אומרים ש'אין פתרון' וש'כבר ניסינו הכול'. לא נכון! ברצועת עזה לא ניסינו להשלים את המלאכה. עשינו חצי עבודה, ולכן אין פלא שלא נחלנו הצלחה. לעומת זה, ביהודה ושומרון הלכנו עד הסוף, ניקינו את קיני הטרור, ואנו עומדים על המשמר לבל יצליחו להתבסס מחדש, וראו את השקט השורר שם

המבצע הצבאי מול קן הצרעות העזתי חושף את פניו היפות של עם-ישראל. ראו את תושבי הדרום, שאינם רוטנים ואינם מתאוננים, והמעניקים לכוחות הביטחון את כל הזמן הדרוש להם. הביטו בחיילי המילואים, שנענו כאיש אחד בלב אחד לקריאה ובאו נחושים לעשות את כל הדרוש.
איך אפשר שלא להתפעל מהעבודה המקצועית, המדויקת להפליא, של חיל-האוויר, ומהמודיעין המשובח שהשב"כ מספק. והפלא הטכנולוגי המדהים, 'כיפת ברזל', שמצליחה ליירט 90 אחוזים מהירי לעבר ערי ישראל. שוו בנפשכם מה היה קורה אילו היו מאות הטילים שיורטו מגיעים חלילה ליעדיהם.
שוב החמצה?
ועם כל זה, למשמע הדיבורים על הפסקת אש עולה בלב תחושה חריפה של החמצה. שוב ושוב אנו עושים אותה טעות. קונים שקט יחסי לפרק-זמן כלשהו, שבו האויב מתעצם ומגדיל את יכולותיו, ולא ירחק היום שנעמוד לפני מציאות קשה עוד יותר.
אומרים ש'אין פתרון' וש'כבר ניסינו הכול'. לא נכון! ברצועת עזה לא ניסינו להשלים את המלאכה. עשינו חצי עבודה, ולכן אין פלא שלא נחלנו הצלחה. לעומת זה, ביהודה ושומרון הלכנו עד הסוף, ניקינו את קיני הטרור, ואנו עומדים על המשמר לבל יצליחו להתבסס מחדש, וראו את השקט השורר שם.
אכן, כניסה לרצועה וחיסול קן הצרעות מן היסוד - אינם משימה קלה. היא כרוכה בלחימה קשה, בעימות מול העולם, בפגיעה באזרחים. אבל מוטב לעשות את הניתוח הכואב הזה פעם אחת, מלהיקלע שוב ושוב לסבבים של לחימה. הסבל הנגרם לשני הצדדים מהסבבים הבלתי-פוסקים האלה גדול פי כמה וכמה ממערכה אחת, קשה אבל יסודית.
אנו זוכרים היטב את זעקתו הכואבת של הרבי מליובאוויטש בימי מלחמת 'שלום הגליל', על שאין מאפשרים לחיילים להשלים את המלחמה ומסכנים את חייהם בגלל הססנות וחוסר נחישות ללכת עד הסוף. זה בדיוק מה שקרה גם במלחמת לבנון השנייה ובמבצע 'עופרת יצוקה'.
דרושה תפילה
אם אכן אין עוז-רוח לחסל לחלוטין את קיני הטרור - לא להסתפק בהרתעה בלבד אלא לעקור אותם מהשורש - חבל לסכן את החיילים בכניסה קרקעית. אפשר להוסיף לכתוש מהאוויר, בתקווה שההרס והחורבן ישיגו הרתעה מסוימת, שתחזיק זמן-מה.
אך כל מי שעיניו בראשו מבין שבמוקדם או במאוחר לא תהיה ברירה אלא לעשות את המלאכה הקשה, בדיוק כפי שעשינו אותה ב'חומת מגן' ביהודה ושומרון. האם לאורך ימים נוכל לחיות עם בסיס טרור אירני, רווי שנאת-ישראל תהומית, לצידנו?
המציאות שאנו חיים בה אינה פשוטה, ואנו זקוקים להרבה רחמי שמיים. שהקב"ה ייתן בלב הקברניטים את התבונה ואת העוז לקבל את ההחלטות הנכונות. שיחזק את ידם של חיילינו ויגן עליהם מכל רע. שישמור על כל אחד ואחת מעם-ישראל. הבה נתפלל ונתחזק בתורה ובמצוות להצלחת עם-ישראל ולמען הגאולה השלמה.

המאמר מתפרסם בגיליון השבת של 'שיחת השבוע'
תאריך:  20/11/2012   |   עודכן:  20/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עופרת יצוקה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מוטב לנתח פעם אחת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עוד ל"ת
ענן חיר  |  21/11/12 00:35
2
שווה בנפשך אילו הייתם מתגייסים
ירון זכאי 1  |  21/11/12 12:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע עמוד ענן
עידן יוסף
שר החוץ האירני רוצה להגיע לעזה    אופטימיות ערבית להפסקת אש    משלחת הליגה הגיעה לעזה    ירושלים: כניסה קרקעית – אחרי מיצוי הדיפלומטיה    טורקיה: ישראל עושה טיהור אתני בעזה
מירב ארד
חבילת הסיוע שמכין משרד התיירות תכלול בין היתר מענקים להרחבה ולשדרוג עסקים תיירותיים ויחידות אירוח, מימון 50% מעלות אירועי תיירות באזור, ייעוץ תיירותי במסגרת חממות תיירות ועידוד מתן פיצוי לעסקים בגין תקופת המבצע הצבאי
יפעת גדות
הנחות בבתי מלון, ברשתות ביגוד ובמרכזי הנקה    כל ההטבות לתושבי הדרום
עידן יוסף
ראש הממשלה: "מחפשים פתרון מדיני באמצעות מגעים להפסקת אש, אך אם הירי יימשך ניאלץ לנקוט בצעדים רחבים יותר ולא נהסס לעשות זאת"
עידן מילצ'ר
הסיסמה "עשו אהבה ולא מלחמה" מלווה אותנו מקדמת דנא, אך מה באמת מתרחש בגופנו בזמנים כמו אלו? כיצד ניתן לקיים יחסי-מין בזמן שהות במקלט? איך אפשר להביע מגע כשנמצאים בחלל צפוף לצד הילדים וללא אפשרות לאינטימיות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il