X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפיגוע באוטובוס בתל אביב, אתמול. מראות מוכרים [צילום: פלאש 90]
בסרט הזה כבר הייתי
התמונות של אז חזרו וצפו. מראה ההרוגים, זעקות הפצועים וריח אבק השריפה – אלו דברים שאינך יכול לשכוח
בלתי מזוהה
בדיעבד התברר לי שאני ישבתי ליד המחבל שבשלב מסוים קם ממקומו, עבר לירכתי האוטובוס ושם פוצץ את הפצצה שהחזיק בתרמילו. לא זיהיתי אותו כשישב לידי בימי השיא של פיצוצי האוטובוסים. אז איך הכתבים רוצים שבימי רגיעה תינתן תשומת לב הנוסעים למחבל פוטנציאלי היכול לעלות בכל רגע לאוטובוס?

הפיגוע באוטובוס דן ביום רביעי (21.11.12) בתל אביב החזיר אותי בבת-אחת לפיגוע באוטובוס אגד קו 14 בירושלים שהתרחש ב-22 בפברואר 2002. זה היה הפיגוע האחרון באוטובוס שהתרחש במהלך האינתיפאדה השנייה עד אתמול. הייתי בתוך האוטובוס ההוא ולמזלי רק נפצעתי. בפיגוע ההוא נהרגו שמונה אנשים ונפצעו שלושים. הקשבתי אתמול לדיווחים ברדיו וצפיתי גם בשידורי הטלוויזיה בתמונות האוטובוס הפגוע. למזלם של נוסעי האוטובוס, המטען שהתפוצץ היה ככל הנראה קטן ולכן המספר הקטן יחסית של פצועים וללא הרוגים.
מבחינתי - התמונות של אז חזרו וצפו. מראה ההרוגים, זעקות הפצועים וריח אבק השריפה – אלו דברים שאינך יכול לשכוח. אבל מה שגם חזר ועורר את כעסי היו השאלות המטופשות והחטטניות ששאלו הכתבים את עדי הראייה, ואחר כך את הפצועים ואפילו את נהג האוטובוס. "תגיד, ראית את המחבל?" איזו מן שאלה זו?! הרי כל הפיגוע קרה כי אף אחד לא זיהה את המחבל. ואלו בדיוק אותן השאלות שגם אני ואחרים מבין נוסעי האוטובוס נשאלנו אז על-ידי הכתבים.
לאמיתו של דבר, בדיעבד התברר לי שאני ישבתי ליד המחבל שבשלב מסוים קם ממקומו, עבר לירכתי האוטובוס ושם פוצץ את הפצצה שהחזיק בתרמילו. לא זיהיתי אותו כשישב לידי בימי השיא של פיצוצי האוטובוסים. אז איך הכתבים רוצים שבימי רגיעה תינתן תשומת לב הנוסעים למחבל פוטנציאלי היכול לעלות בכל רגע לאוטובוס?
ועוד נשאלנו: "תגיד, היו מאבטחים על האוטובוס?" ואני שואל: ואם היו מאבטחים, זה נותן למחבלים לגיטימציה להתפוצץ בתוך האוטובוסים?
הוי, השקט המיוחל...
התרגלנו אז לפיגועי התופת וראינו בהם גזירת-גורל. קיטרנו על הממשלה וכוחות הביטחון שלא עושים מספיק למיגור הטרור – דבר שנעשה רק במבצע "חומת מגן" כשהגיעו מים עד נפש. התרגלנו לירי הקסאמים וכמעט ראינו גם בהם גזירת-גורל. קיטרנו על הממשלה שלא עושה די להפסקת ירי הרקטות. מבצע "עופרת יצוקה" הביא להפוגה, לא יותר. גם היום, למרות המכות הקשות שצה"ל מנחיל להם, הרקטות עדיין פוגעות בנו ולא נראה שהממשלה נחושה להפסיק את הטרור הזה. האם גם הרקטות הן גזירות-גורל?
ועכשיו שוב מתחילים אוטובוסים להתפוצץ.
אז כמי שעבר את התופת הזו אני קורא לממשלה - די, מספיק. כן, אנחנו רוצים לחיות כמו בשווייץ. כן, אנחנו רוצים לחיות כמו כל אזרח שוחר-שלום בכל מקום בעולם. הממשלה יכולה, וחייבת, לעשות הכל כדי להביא לנו את השקט המיוחל, גם במחיר של להיות לא נחמדים בעיני העולם.

פיגוע האוטובוס - 22.2.2002
הכותב הוא מרצה בכיר לחינוך במכללת ליפשיץ.
תאריך:  21/11/2012   |   עודכן:  22/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אלי אלון
רעייתו של סילבן שלום, ג'ודי שלום ניר מוזס, כתבה בדף הפייסבוק שלה בעקבות השתלטות חמאס על דף הפייסבוק והטוויטר של בעלה: "עוד סיבה לאחל להם שימותו ביסורים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il