X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תורתנו תלמדנו: ארץ אינה מוענקת בצ'ארטר חגיגי או נרכשת בכסף קק"ל; ארץ - נכבשת. וכיבוש משמעו, אם נודה בכך אם לאו, נישול הערבים מאדמתם-היא-אדמתנו, אם בגזר ואם במקל, אם בהדרגה ואם במכה, עד שעמנו ישכון לבדד בארצו
▪  ▪  ▪
מבצע עמוד ענן. התוצאה לטווח הארוך: המשך הלחימה [צילום: AP]
ישראל מתריסה
רצועת-עזה-פלשתינית לעד תהיה כר פורה לגידולי פרא; אוכלוסייתה תהיה תוססת וחסרת-מנוח, וכשתישא עיניה כלפי חוץ, לעבר גבולות נורמלים וקיום מדיני-אמיתי, תמיד תראה את מדינת ישראל עומדת בדרכה, על שדותיה הפורחים מעבר לגדר, מתריסה ומכעיסה בעצם התקיימותה על אדמת פלשתין שביום מן הימים נלקחה בכוח הזרוע

הגם שמתנהל ויכוח לגבי מדיניותנו ביחס לעזה, התרחישים הנדונים אינם חורגים כמעט מאותה פרדיגמה מוסכמת. אלה תובעים פעולה קרקעית והכאה חמורה יותר בתושבי הרצועה לצורך שיקום ההרתעה; אלה סבורים שלעת עתה נעשה די ואין צורך לסכן את חיילי צה"ל או להעמיד בניסיון את מצבנו המדיני. כך או כך, הוויכוח הוא על הפרטים ואילו העיקרון מוסכם, גם על ה"מילטנטיים": נגזר עלינו לחיות בדו-קיום עם חמאס. תקוותנו היחידה הינה ליצור מאזן אימה שיהלום את האינטרסים של ישראל ככל הניתן.
אך כמובן שאין ולא יהיה דו-קיום עם חמאס. זו חיית טרף שלא ניתן לאלף, שכן אין שום תכלית או הצדקה לקיומו של חמאס בלי עימות עם ישראל. אין שום תרחיש שבו כושר ההרתעה הישראלי מרפה יד-חמאס מן הקלאץ' לטובת את או מזמרה. ישראלים רבים מאוכזבים מהפסקת האש כי מדובר רק בדחיית העימות, אך חשוב להבין: אפילו מבצע עופרת יצוקה ב' לא היה פוטר אותנו מעופרת יצוקה ג'. כך או כך, התוצאה לטווח הארוך הייתה זהה: המשך הלחימה.
שעת כושר?
הלחימה בסיבובים תגיע לסיומה רק כשנתחייב בלי סייג להשמיד את חמאס. לא להכות ולהתריע ולנסות להשפיע - אלא לעקור מן השורש. המשמעות היא מבצע בהיקף הרבה יותר נרחב מעופרת יצוקה: במרחב, בזמן ובהשלכות. מבצע כזה יצריך משאבים חומריים, תודעתיים ומדיניים רבים, ולכן אפשר שמבצע מוגבל יותר - שיביא שקט זמני בלבד - יכלה את האשראי המדיני והעוצמה הלאומית לשווא, ויעכב את הפתרון האמיתי. במילים אחרות: אם נכנסים, אז עד הסוף. ואם כרגע לא מתאים עד הסוף - בגלל ארה"ב, מצרים, אירן או מה שלא יהיה - אז לא נכנסים. מתאפקים. מחכים. מתכוננים.
נדמה שלכך רמז שר החוץ בנימוקיו לנצירת האש, ויש לקוות שאמנם מדובר בהמתנה לשעת כושר ולא הטמנת הראש בחול משיקולים רדודים.
כיס התנגדות
אלא שגם מיגור מוחלט של חמאס, לכשיבוא, לא יביא באמת גואל לציון. ניתן לשער שעזה שוחרת-שלום איננה אפשרית בתיאוריה, יהיה אשר יהיה העומד בראשה. מדובר בתא שטח קטן, תחום בגבולות מלאכותיים, וצפוף: מחנה פליטים גדול ללא הבסיס הטבעי או האנושי לצורך קיום אוטונומי וצמיחה, גם אם העזתים ירצו בכך בכנות. לכן רצועת-עזה-פלשתינית לעד תהיה כר פורה לגידולי פרא; אוכלוסייתה תהיה תוססת וחסרת-מנוח, וכשתישא עיניה כלפי חוץ, לעבר גבולות נורמלים וקיום מדיני-אמיתי, תמיד תראה את מדינת ישראל עומדת בדרכה, על שדותיה הפורחים מעבר לגדר, מתריסה ומכעיסה בעצם התקיימותה על אדמת פלשתין שביום מן הימים נלקחה בכוח הזרוע.
ומכאן למסקנה העמוקה יותר: לא די בהפלת חמאס, שכן אחת היא אם מדובר בחמאס או בפתח - אין מקום בארצנו לקיום לאומי של יותר מעם אחד, פשוט בשל עובדות ההיסטוריה והגיאוגרפיה. התסכול ותחושת חוסר המוצא ממצבנו - כאשר נדמה שאין מזור לתלאותינו לא בשלום ולא במלחמה, לא בכיבוש ולא בהינתקות - הם פירות הביאושים של תנועה ציונית הכופרת מראשיתה באמיתות אלו, תנועה אשר שורשיה לכל היותר ב"יודנסטאט" להרצל ולא בתורת משה. תורתנו תלמדנו: ארץ אינה מוענקת בצ'ארטר חגיגי או נרכשת בכסף קק"ל; ארץ - נכבשת. וכיבוש משמעו, אם נודה בכך אם לאו, נישול הערבים מאדמתם-היא-אדמתנו, אם בגזר ואם במקל, אם בהדרגה ואם במכה, עד שעמנו ישכון לבדד בארצו: "ואם לא תורישו את יושבי הארץ מפניכם, והיה אשר תותירו מהם לשכים בעיניכם ולצנינים בצדיכם, וצררו אתכם על הארץ אשר אתם יושבים בה".
יש להתפכח מן הקונספציה ולהיווכח: רצועת עזה איננה ארץ מובחנת שניתן לנהל עימה יחסי שכנות של חיבה או איבה, אלא אחד מכיסי ההתנגדות שעוד נותרו בארצנו, שכיבושה טרם הושלם. כל עוד אנו ממאנים להשלים את המלאכה, לא תשקוט הארץ. לא ניתן להתנתק מייעודנו.

תאריך:  23/11/2012   |   עודכן:  25/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
הלקח אותו מעניק תיאטרון האבסורד שלנו הוא, שיוזמה דיפלומטית של אבו-מאזן היא יוזמה של גיבור לא רלוונטי    יוזמה צבאית אלימה של הנייה היא דווקא כן רלוונטית
צבי גיל
אבו מאזן עשוי להבטיח את קיום המדינה היהודית בתמיכה בינלאומית ב"עמוד ענן" מדיני
עו"ד משה גולדבלט
מה שקרה במבצע "עמוד ענן" לא קרה במקרה. מדובר במדיניות מכוונת    לתושבי הדרום מגיע הסבר מקיף ואמיתי יותר על מדיניות הממשלה ויעדיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il