X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל איננה קפיטליזם. היא אוליגרכיה. שכבה דקה של "אצולה", שלכאורה גורמת לממשל לעבוד למענה ולא למעננו. ובממשלה "שלי" יש שלושה שישנו זאת
▪  ▪  ▪
שלי יחימוביץ'. שוחרת טוב [צילום: פלאש 90]

ישראל איננה "קפיטליזם". היא "אוליגרכיה". שלטון האצולה. "בעל המאה הוא בעל הדעה", והדמוקרטיה, כמו שאמר הקומיקאי האמריקני הסרקסטי ג'ורג' קרלין, היא שיטה לפיה אחת לארבע שנים העם הפשוט מחליט באופן חופשי לגמרי מי יהיו אלה שבארבע השנים הבאות יעשו את הכל כדי להגדיל עוד את הררי הכסף של מעמד האצולה.
ו"אוליגרכיה" איננה רק ה"טייקונים". ה"טייקונים", אולי שכבה דקיקה של לא יותר ממאה אנשים מתוך כלל האוכלוסיה, הם רק אלה שנראים לעין. הם רק אלה שאינם צריכים לעבור על החוק מפני שהם, גם אם היד הכותבת היא היד של משרתיהם, אלה שכותבים את החוק.
אך הם אינם לבד. יש שכבת ענק של מחקיהם ובני דמותם, אשר חשופים לתקשורת הרבה פחות. חלקם קרויים סתם "קבלנים", חלקם מתויגים כ"משפחות הפשע", אשר גם לאלה וגם לאלה, כמו גם לקומץ המשמש להם דוגמה ומופת, יש אך ורק תביעה אחת: עוד לעצמם, על חשבון כל אחד אחר. ויש להם דרכים, אם דרכים של מקל ואם דרכים של גזר, לגרום לממשל, אם זה הנבחר או זה הממונה על-ידי הנבחר (אוקיי, אולי לא לכל הממשל, אולי רק לרובו), לעבוד עבורם, ולא עבור אותן קליפות השום חסרות החשיבות, ואולי גם לרוב חסרות הדעת, אשר באמצעות האקט התיאטרלי של הטלת פתק לקלפי קובעים רק איך ועל-ידי מי יאוישו בארבע השנים הבאות המשרות בצוות שנועד להפיק מעדר הכבשים את מקסימום הרווחים לשלל דרגיה של האצולה.
לזה קוראים "שחיתות"
אבל הנבחרים אמורים לעבוד למען כלל הציבור. איום על הנבחרים במקל איננו חוקי, או שצריך להיות לא חוקי. גם שיחודם של הנבחרים בגזר איננו חוקי או שצריך להיות לא חוקי. ולא יועילו שום דיבורים על "סוציאליזם" - ואפילו במקרים הנדירים בהם המועמד אכן מתכוון לכך ואיננו רק משלם בגיחוך מס שפתיים - אם יש בפסגת המדינה קומץ אדיר-כוח של זאבים, קומץ זעיר של זאבי ענק ושפע עצום של זאבי רקק נבזיים ורעבתניים לא פחות, אשר מציעים חופשי גזר, וגם מאיימים במקל, כדי לגרום לממשל (אוקיי, אולי לא לכל הממשל, אולי רק לרובו), לראות בנו ובמדינה כולה רק פרה חולבת, רק כבשים לשווארמה, כדי להשביע את רעבתנותם החולנית וחסרת הגבולות.
לזה, לממשל נבחר או ממונה אשר עובד עבור הזאבים ועבור עצמו ולא עבור הציבור שבחר בו, קוראים "שחיתות". ושחיתות היא לא רק מכאיבה. לא רק מכאיבה לציבור. למי שנאלץ לעבוד משחר עד לילה, הוא ואשתו, כדי להשיג מה שאילמלא הזאבים יכול היה להשיג, כמו שהיה כאן בימים עברו, בחריצות שפויה והוגנת בעבודה במשרה אחת. "שחיתות" היא לא רק מכאיבה. כאשר היא פושה - והיא פושה - גם אל מערכות שהן קיומיות, היא גם חד-משמעית, לעצם קיומה של המדינה, גם קטלנית.
אינני יודע כיצד שלי יחימוביץ' מתייחסת ל"שחיתות". דומה שהיא עצמה איננה מן החמדנים, וגם נדמה שגם מן המקל, למעט אולי קיומם או היעדרם של גייסות 'שמור לי ואשמור לך' שבלעדי תמיכתם אין דרך להגיע אל עמדה של השפעה, נדמה שגם מן המקל היא לא נמנית על הפוחדים. אך הצוות שעימה יקבע לא פחות. יקבע לא פחות אם ימשיכו לשלוט כאן הזאבים. מושכים בשחץ ובביטחה בחוטי המקל ובחוטי הגזר את המריונטות שנדמות על פניו ל"מקבלי ההחלטות", או שמא יהיה כאן מאבק נחוש בשחיתות, עד שתמוגר, ועד שהחלטות הממשל בענייני כלכלה, ובענייני חברה, וכן, גם באותו הקטע הבהחלט כלכלי שמוגדר אצלנו כענייני "חוץ וביטחון", החלטות הממשל תשובנה, או תתחלנה, להתקבל לא עוד לטובת הזאבים, אלא רק ונטו לטובת כלל העם בישראל.
שלישייה למען האזרחים
שלי יחימוביץ' לא חמדנית ולא פחדנית ובאמת שוחרת טוב. שלי יחימוביץ'. ומי עוד? ניצב בדימוס משה מזרחי, שר הפנים. דומני שעיקר השחיתות (לכאורה!) היא בטריטוריה של הרשויות המקומיות. שר פנים ישר ונחוש ואיכפתי באמת הוא ההבדל בין סרטן ממאיר שממשיך להתפשט עד המוות, לבין מיגורו. כן. שר הפנים.
ומלי פולישוק, עורכת דין ומי שהייתה ח"כית מטעם "שינוי", שרת המשפטים. ועו"ד אליס גולדמן, שהוכיחה כי היא נמנית על המעטים שהשחיתות באמת גורמת להם קבס, ואשר חד-משמעית לא תקבל שום "מריחות" מצד שום גורם אשר עצלות טבעית או סימפטיה תת-הכרתית דווקא לזאבים, תגרום לו להמשיך ולהפעיל כמה שיותר פירוטכניקה מאחזת עיניים, ולעשות כמה שפחות מעשים. אליס גולדמן, השרה לביטחון הפנים.
עו"ד משה מזרחי, עו"ד מלי פולישוק, עו"ד אליס גולדמן - השלישייה אשר תהפוך את ישראל למדינה הקיימת לא למען הזאבים אלא למען תושביה. עו"ד משה מזרחי. עו"ד מלי פולישוק. עו"ד אליס גולדמן. בתפקידים אשר בישראל 2013 הם חד-משמעית התפקידים החשובים ביותר. זוהי הממשלה "שלי". והפריימריז ביום חמישי הם השלב הראשון בהקמתה. אני מאחל לעצמי, כדי שנשרוד, שנצליח!
שלי יחימוביץ' - ראש הממשלה
כבר נאמר שהרבה ראשי ממשלות נכנסו לתפקידם בלי שום ניסיון בניהול: למשל מנחם בגין... ומה ששלי יחימוביץ' עשתה במפלגת העבודה לאחרונה הוא מבחינתי הוכחה מוחלטת לכך שהיא מסוגלת.
חיליק בר - סגן ראש הממשלה ושר החוץ. אבישי ברוורמן - שר האוצר. נינו אבסדזה - השרה לאיכות הסביבה. עינת וילף - שרת החינוך (מינוי מקצועי). משה מזרחי - שר הפנים. מיקי רוזנטל - שר התמ"ת. אהוד ברק - שר הביטחון (מינוי מקצועי). ד"ר רחל אדאטו - שרת הבריאות (מינוי מקצועי). מלי פולישוק - שרת המשפטים. ד"ר נחמן שי - שר התקשורת. אורית נוקד - שרת החקלאות. איתן כבל - שר הדתות. עומר בר לב - השר לענייני מודיעין והגנת העורף. אליס גולדמן - השרה לביטחון הפנים. סתיו שפיר - שרת השיכון. חיים הרצוג - שר הרווחה. אראל מרגלית - שר המדע.
בהצלחה לממשלה החדשה! בהצלחה לנו!

תאריך:  25/11/2012   |   עודכן:  25/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה החדשה שלי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אוסף הבלים הזוים  ל"ת
neg  |  25/11/12 12:48
 
- אכן תגובה חכמה ומנומקת. תודה ! ל"ת
אריה גל  |  25/11/12 18:35
2
אריה גל, כנס וקרא בבקשה
אזרח מוחלש ביותר  |  26/11/12 10:23
 
- האזנתי לסתיו שפיר שעה וחצי.
אריה גל.  |  26/11/12 14:42
3
מעניין. למה לעזאזל אורית נוקד?
תום  |  15/12/12 02:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
איציק וולף
הכלכלן שלמה מעוז, אשר הודיע על התמודדותו על מקום ברשימת הליכוד לכנסת, מגלה בבוקר הפריימריז כי גורמים מסוימים במפלגה הציעו לו לשלם כסף תמורת שילובו במקום גבוה ברשימה    אומ"ץ פנתה למשטרה בדרישה לחקור חשד להצעת שוחד
ניצן הורוביץ
פעילי "כנסת פתוחה" ו"המשמר החברתי" עוקבים אחר המפלגות, ומדרגים אותן לפי פעילות וחקיקה בכל הנושאים. עם סיום הכנסת הזו, מתברר כי מרצ מובילה ברוב המדדים והאג'נדות
עידן יוסף, איציק וולף
יום הפריימריז בליכוד נפתח בקשיים תפעוליים במערכת ההצבעה הממוחשבת    יותר מ-120 אלף בעלי זכות הצבעה זכאים להצביע ב-132 קלפיות    כל מתפקד זכאי לבחור תריסר מתמודדים ומועמד אחד למחוז
נורית מץ
"בגיל צעיר שקלתי להיות פוליטיקאי, או נגן פסנתר בבית בושת. לומר את האמת, אין הבדל גדול בין השניים", אמר הארי טרומן!    מבצעים גשומים או מעוננים - פוליטיקאים יעשו הכל כדי לשמר עצמם בבורדל, כולל שיסוי הזונות - העם - האחד בשני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il