X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פרשת הגנרל פטראוס

הסודות של אובמה

הרומן בין הגנרל פטראוס לאולה ברודוול פתח תיבת פנדורה. ה"קונסוליה" בבנגזי לא היתה באמת קונסוליה. פטראוס הספיק לכהן כשגריר שלושה חודשים בלבד לפני שנרצח. ב"קונסוליה" עסקו אנשיו של סטיבנס בתיאום חשאי עם קטר, טורקיה וסעודיה בתיאום וקישור חשאי עם קבוצות לוחמים ג'יהדיסטיות, שנשלחו ללחום בסוריה דרך טורקיה מצוידות בנשק ממחסניו של קדאפי במימון סעודי וקטרי
▪  ▪  ▪
גנרל פטראוס. עדויות מצטברות [צילום: AP]
למי יינתן הנשק?
המצב בשטח שונה בתכלית מהמדיניות האמריקנית המוצהרת. ביוני האחרון כתב ה'ניו-יורק טיימס' שסוכני CIA המוצבים בדרום טורקיה עובדים עם בנות ברית וקציני מודיעין ממדינות ערביות במבצע סינון וסיווג לוחמי אופוזיציה סורים, כדי להחליט למי יינתנו כלי נשק למלחמה

אין זה משנה אילו גילויים עסיסיים עוד ייחשפו באופרת הסבון של הגנרל פטראוס ופאולה ברודוול. גם אין זה משנה כמה חילופי דברים בלתי ראויים בדואר האלקטרוני בין גנרלים לנשות חברה מוושינגטון ומפלורידה עוד יוצגו לראווה. למרות ערכה התקשורתי-בידורי, וזה ערך בלתי מבוטל, השורה התחתונה בפרשה הזו רצינית עד מוות. היא מתנקזת לשאלה אחת מרכזית: מה באמת התרחש בפרשת תקיפת הקונסוליה האמריקנית בבנגזי ב-11 בספטמבר, שהסתיימה במותו הטרגי של השגריר כריס סטיבנס?
ממנה נגזרת שאלה משמעותית לא פחות: האם הסתיר הבית הלבן את פרשת פטראוס כדי לא לפגוע במרוץ של ברק אובמה לכהונה נשיאותית שנייה? אם כן, האם עיתוי חשיפת הפרשה, ימים ספורים לאחר הבחירות, נועד למנוע מהגנרל פטראוס להעיד בקונגרס על מה שבאמת התרחש בבנגזי ב-11 בספטמבר, ואיך כל זה קשור למלחמה בסוריה?
מסובך? לא ממש. נתחיל מהסוף. נכון להיום, העמדה הרשמית של הממשל האמריקני היא שארצות-הברית, כמו מדינות נאט"ו והאיחוד האירופי, אוסרת העברת נשק כבד לידי המורדים בסוריה.
אולם כבר חודשים ארוכים יש מסד מצטבר של עדויות, שלפיהן המצב בשטח שונה בתכלית מהמדיניות האמריקנית המוצהרת. ביוני האחרון כתב ה'ניו-יורק טיימס' שסוכני CIA המוצבים בדרום טורקיה עובדים עם בנות ברית וקציני מודיעין ממדינות ערביות במבצע סינון וסיווג לוחמי אופוזיציה סורים, כדי להחליט למי יינתנו כלי נשק למלחמה.
הארסנל העשיר, כך על-פי ה'ניו-יורק טיימס', כלל נשק אוטומטי, מטולי רימונים, תחמושת ונשק נגד טנקים. המימון, כך על-פי ה'טיימס', הגיע מטורקיה, סעודיה וקטר. בעבר היו אלו חדשות מרעישות, אולם בחודשים הספורים שעברו מאז, מימון נשק לסוריה והעברתו אליה בידי המשולש טורקיה-סעודיה-קטר הפך למידע נתון.
הדילמה שעמה התמודדו סוכני הסי-איי-אי היא כיצד בוררים בין הלוחמים כדי לא להעביר נשק שבסופו של דבר יגיע לידי אנשי אל-קאעידה. השאלה הזו עדיין מטרידה את כל מי שעוסק במלחמה בסוריה, אך ברור יותר ויותר שהשאלה הזו היא ברובה היפותטית.
בכל מקרה, השאלה שצריך כעת לשאול היא כיצד הנשק שחולק למורדים הגיע לטורקיה ומאין. זו גם הנקודה שבה השאלה מתמקדת בשגריר סטיבנס, ב-CIA ובמה שהתרחש באותו יום מר ונמהר בבנגזי.

ה"קונסוליה" האמריקנית בלוב

כדי לענות על כך צריך ללכת אחורה למארס 2011, למינויו של סטיבנס על-ידי מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, לתפקיד ממונה על הקישור עם קבוצות האופוזיציה בלוב. המנהיג הבלתי מעורער של האופוזיציה היה עבדול חכים בלחאג', שעם סיום המלחמה שאף להתמנות לשר ההגנה בממשלה הלובית החדשה, אולם נדחק הצִדה.
כדי למנוע ממנו לייצר צרות ובעיות מיותרות, הטיל ראש ממשלת לוב על בלחאג' תפקיד: ריכוז המאמץ הלובי לעזור לאחים למהפכה בסוריה. הדרך לעזור הייתה ייצוא המהפכה לסוריה באמצעות אספקת אנשי ג'יהאד ונשק מלוב – תפקיד שבצדו תהילה, כמו גם הזדמנות להתעשר ממשלוחי הנשק.
ונשק אכן לא חסר. בלוב שאחרי המהפכה הסתובבו כמויות אדירות של נשק. חלקן מהארסנלים האדירים של צבא קדאפי וחלקן מכמויות אדירות לא פחות של נשק ותחמושת שהזרימו הסעודים והקטארים ללוב במהלך המלחמה.
לקראת סוף השנה שעברה כבר היה ברור שמאות אנשי ג'יהאד מלוב הגיעו עם בלחאג', שהחל לנהל משא-ומתן עם צבא סוריה החופשית על מכירת הנשק והברחתו לסוריה.
כל זה לא יכול היה להיעשות ללא הסכמת הסעודים, הקטארים והטורקים. וגם האמריקנים. זה, ככל הנראה, מה שהתרחש במה שמכונה הקונסוליה האמריקנית בבנגזי. הקונסוליה מעולם לא הייתה קונסוליה. באתר של מחלקת המדינה האמריקנית אין ולא היה רישום של קונסוליה בבנגזי. הקומפלקס שבו פעל השגריר סטיבנס כונה בפי הילרי קלינטון 'ה-US mission', המשלחת האמריקנית לבנגזי.
אם לסכם בכמה משפטים את שלל העדויות מכל מה שנאסף ונחשף בתקשורת האמריקנית והבינלאומית, מטורקיה ועד לוב, ככל הנראה, השורה התחתונה היא ש"הקונסוליה בבנגזי" הייתה המקום שבו התרחש הכול. המקום שבו סטיבנס ונציגי מודיעין סעודים, קטארים וטורקים, תיאמו משלוחי נשק לסוריה דרך טורקיה, ועבדו בגיוס וסינון לוחמים, כולל אנשי ג'יהאד, למלחמה בסוריה. זו אולי הסיבה שהמקום גם הפך להיות מסוכן כל כך. הרבה כסף ויצרים התרכזו בו. בכל הפרשה הזו, ל-CIA היה תפקיד מפתח. ככל הנראה, זה לא מקרה שהאגף השמור של ה-CIA מוקם סמוך כל כך לקונסוליה.
לא מופרך להניח שמה שהתרחש ב"קונסוליה" לא היה עובר את אישורו של הקונגרס ולא היה מקבל את מימונו. אולי מלכתחילה זו הסיבה לדבקות בגרסה המופרכת כל כך שהרצח בקונסוליה היה תגובה ספונטנית לסרט 'תמימות המוסלמים', ולא פועל יוצא של מה שהתרחש שם, כולל אולי עסקה אחת שהחמיצה.
זה מה שמסביר את השתיקה המוחלטת של פטראוס וה-CIA לאורך כל הדרך. בשורה התחתונה, בנגזי היא כנראה פרשת אירן-קונטראס של ממשל אובמה. האיש שיוכל לפרש בדרך הטובה ביותר את פטראוס ובנגזי הוא כנראה הקולונל אוליבר נורת'.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  25/11/2012   |   עודכן:  25/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסודות של אובמה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ואצלנו-מה עושה הסי אי איי?
נבוכדנצאר  |  26/11/12 00:52
2
מדאיג
מישמיש  |  26/11/12 15:18
3
סטיבנס , לא פטראוס (הנרצח) ל"ת
תיקון טעות  |  26/11/12 17:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
בתום 4 שנים כשר הממונה על שיפור השירות לאזרח אומר מיכאל איתן, כי "למדינת ישראל יש מספיק משאבים לממש יכולות טכנולוגיות בתחום, אבל מה שחסר זו הנהגה טכנולוגית, ובעיקר פוליטית, שתניע את הנושא"    "אני מצפה מנתניהו להיות מעורב יותר בשיפור השירות לאזרח"    בראיון ל"אנשים ומחשבים" מונה איתן את הפעולות שביצע בתחום ואומר, כי הן "יניבו פירות בשנים הבאות"
ד"ר אולגה רז
דיאטה עשירה בפחמימות מורכבות, כמו: לחם, פסטה, דגנים, גריסים, קטניות וכדומה, מתאימה ביותר למניעה ולטיפול בסוכרת    מזון עשיר בשומנים רוויים וחטיפים בעלי תכולת שומן גבוהה, מזרזים התפתחות סוכרת וטרום-סוכרת
ד"ר נמרוד פרידמן
זה כבר מזמן לא חדש שהגבר המודרני דואג למראה החיצוני שלו    הטרנד החם בתחום עיצוב הגוף וטיפוח הגבר הוא בהחלט עיצוב קוביות בבטן
יואב יצחק
זילכה נקלע לצרות ולחובות אותם הוא מתקשה לפרוע    בעקבות חשיפת מעשיו ב-News1, ההסתבכות והכזבים והמידע שהסתיר, הגיש זילכה נגד הח"מ תלונה הזויה לרשות ניירות ערך תוך שימוש ברשת ההפצה במערכת מגנא    שותפיו לחבורת הזבל, הפועלים כדי למנוע את הפרסומים נגדם: חיים אסאיג, עו"ד יוסי כהן, ג'ודי שלום-ניר-מוזס
אפרת אצ'רקן
מומלץ למרוח שכבת סרום איכותי או קרם פנים במרקם עבה כבסיס לפני מריחת המייק-אפ    הטרנד הבולט ביותר בחורף הקרוב הוא יצירת עיניים מעושנות בעלות קווים עגולים ורכים    במידה ואת בוחרת בעיניים מודגשות מומלץ לבחור עבור השפתיים בגוון בהיר עד ורדרד טבעי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il