X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש להודיע לצד הפלשתיני: פינינו את ההתיישבות שלנו למען השלום, אך מתברר ששגינו ובתמורה קיבלנו רקטות. לכן, כאשר ייכפה עלינו הסיבוב הבא, נתקן את השגיאה, נחזור לשטח ונקים בו מחדש את הנוסחה המנצחת: התיישבות וצבא
▪  ▪  ▪
רק ההתנחלות מרתיעה את האויב [צילום: פלאש 90]
השכפ"ץ המגן
יגאל אלון, יצחק רבין ורחבעם זאבי ראו את הנולד ותכננו תקיעת חמש "אצבעות" של התיישבות יהודית בתוך הרצועה, וביניהן מסדרון נצרים וגוש קטיף. לא גוש אמונים הגה את התוכנית ובסיסה לא היה אידיאולוגי. במבט לאחור מבינים עכשיו, שגוש קטיף היה השכפ"ץ שהגן אפילו על גוש דן

השינויים הגדולים בהיסטוריה אינם באים בקפיצות, הם צומחים אט-אט. יום אחד מגלה החברה שהיא כבר חושבת "בראש אחר", ה-"צייטגייסט" (רוח-הזמן) עבר פאזה. כך נעלם לו "השלום" אפילו מן השיח של השמאל הקיצוני והוחלף ב"שקט" או ב"רגיעה". על-פי היעד הממשלתי, השם המתאים יותר למלחמה היה "מבצע שקט". אחיו תאומו הוא ה"סיבוב", שבואו מובטח מפני שהשקט הוא תמיד רק פסק-זמן בין שני סיבובים של לחימה. על-פי מידת אורכו של השקט הזה נמדדת ה"הרתעה".
בסיס עולם המושגים החדש הוא הייאוש מלהגיע לפתרון, סטייל "אדמה תמורת שלום". הופנמה התובנה, שככל שתמסור יותר אדמה, כך תספוג יותר טילים. בעידן הקודם, השאלה המתגרה "הלנצח תאכל חרב?" נחשבה כסיסמה מנצחת. לא עוד. את הלחימה האחרונה ליווה סאב-טקסט של השלמה מפוכחת עם המציאות הזאת ולא ייאוש, ובתנאי שחרבנו תכה חזק יותר. גם בכך התבטא ה"חוסן הלאומי".
בגלל הראייה החדשה של המציאות, רק מיעוט דרש "למוטט" את החמאס, כלומר - לסכן את חיילינו כדי להחזיר את הפתח לרצועה ולסלול את הדרך למדינה פלשתינית אחת, שתאיים על "מדינת תל אביב" מכל העברים.
החסם הפסיכולוגי
נותרה פתוחה השאלה, מה לעשות כדי שאחרי עוד סיבוב של ענישה אווירית הישגינו המצוינים לא יקוזזו שוב על-ידי כישלונות דיפלומטיים הופכי ניצחונות למפלות, והתשובה לכאורה הייתה "פעולה קרקעית". למשל, תפיסת 'ציר פילדלפי' והשטח העורפי שלו כדי למנוע מילוי מחדש של מחסני הטילים מיד אחרי גמר הסיבוב. אולם, כמה זמן ניתן להחזיק צבא זר בארץ אויב? עובדה - האמריקנים ניצחו צבאית בעירק ובאפגניסטן, ובכל זאת נאלצים להתקפל משם בידיים ריקות. כיבוש צבאי לעולם הוא זמני, ובחשבון עלות-תועלת של דם ודמים - בעייתי. על כן, "להורות לצה"ל לצעוד": לאיזו תכלית?
כאן נעצרה החשיבה האסטרטגית שלנו. בגלל חסם פסיכולוגי היא התעלמה מפטנט ישראלי ייחודי, מעין "כיפת ברזל" מדינית - ההתנחלות. כי מה ההבדל בין "חומת מגן" ל"עמוד ענן"? לולא ישבו סביב ג'נין, שכם, רמאללה וחברון מאות אלפי יהודים, כמה זמן היה צה"ל מחזיק מעמד כחיל מצב בטריטוריה פלשתינית אויבת? ואחרי עזיבתו, מה היה צומח לנו שם?
הכיבוש הוא סטטי, שומר על הקיים. ההתנגדות היא דינאמית ושוחקת את הכיבוש, ולכן הכנסנו לעצמנו בראש, ש"הזמן פועל נגדנו". אולם ההתיישבות היא אנטי-תזה של הכיבוש. יישובים הם אורגניזמים חיים וצומחים. ההתיישבות שלנו גדלה פלאים, הזמן פעל - לטובתה. האויב עמד יפה במכות שספג ב"עופרת יצוקה" וב"עמוד ענן". רק ביו"ש הוא חסר-אונים, כי אין לו מענה על צבא שנשען על אוכלוסיה מקומית, ידידותית. את קלף הניצחון הזה שמטנו מידנו ברצועה, ובכך הבאנו על עצמנו את הרעה הזאת.
הודעה חשובה
יגאל אלון, יצחק רבין ורחבעם זאבי ראו את הנולד ותכננו תקיעת חמש "אצבעות" של התיישבות יהודית בתוך הרצועה, וביניהן מסדרון נצרים וגוש קטיף. לא גוש אמונים הגה את התוכנית ובסיסה לא היה אידיאולוגי. במבט לאחור מבינים עכשיו, שגוש קטיף היה השכפ"ץ שהגן אפילו על גוש דן.
היום, רק ההתנחלות מרתיעה עדיין את האויב, ולכן יש להודיע: פינינו את ההתיישבות שלנו למען השלום, אך מתברר ששגינו ובתמורה קיבלנו רקטות. לכן, כאשר ייכפה עלינו הסיבוב הבא, נתקן את השגיאה, נחזור לשטח ונקים בו מחדש את הנוסחה המנצחת: התיישבות וצבא.
ובינתיים - בעוד אתם מתחמשים מחדש, אנחנו מכינים גרעיני התיישבות לשוב אל הנחלות שנטשנו ברוב איוולתנו.
לא ניזום מלחמה. ההדק הוא בידכם. אך עליכם לדעת שאם תלחצו עליו, תשחררו את הקפיץ הדרוך של ההתנחלות.

תאריך:  27/11/2012   |   עודכן:  27/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמוד ענן תם - ולא נשלם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כמה רחוקה נחל עוז מעזה?
אהוד פרלסמן  |  27/11/12 12:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
הרב אליהו קאופמן
הטענה שה"חמאס אלים ומסוכן יותר" איננה עומדת למבחן משום שפעולות של אש"ף - ואף של הפת"ח, לא היו מביישות ואף עלו בקיצוניותן על מה שהחמאס מעולל. אם כך נשאלת השאלה מהי הסיבה האמיתית ליחס המועדף לאש"ף מול החמאס - מההנהגה הישראלית, עבור ב"מחנה השלום הישראלי" וכלה במדינות העולם, ובראשן ארה"ב?
ד"ר רון בריימן
מכיוון שהנוסחה השקרית של "פתרון שתי המדינות" פשטה את הרגל, ומכיוון שיותר ויותר אנשים מבינים ששלום ומדינה פלשתינית ממערב לירדן הם דבר והיפוכו, ומכיוון שחזונות "אוסלופוליס" משמעותם נזקים חמורים לישראל - כל מהלך שמשמעותו החלשת אבו מאזן הוא צעד בכיוון הנכון. מנקודת ראות זו יש קורטוב של חיוב בתוצאה הלא-מכובדת של "עמוד ענן"
נרי אבנרי
לשקרים כמו לבגידה יש שני צדדים. אם התקשורת נהנית מהשקרים, הם (כמעט) לא נחשפים. אם חשיפת השקרן משרתת את התקשורת, היא לא מפסיקה לשדר. לא מלחמה בשקרים יש כאן. הכל זדון פוליטי    הלכתי לארכיון...
עודד ערן, רובי סייבל
אם הפלשתינים יקדמו את יוזמתם בעצרת הכללית של האו"ם, אזי התוצאה הידועה מראש היא שהם ישיגו רוב משמעותי וההחלטה תאומץ. החלטת האו"ם ברוח זו עשויה להעניק לפלשתינים תחושה של שביעות רצון ולהתפרש כניסיון מוצלח לבינאום הסכסוך
אברהם בן-עזרא
העם הפלשתיני הפסיד - וההפסד כואב, דואב, פוגע, משפיל, הפסד ברכוש רב בצורת בניינים מתמוטטים והריסות, בפצועים והרוגים, באלפי משוטטי רחובות חסרי-בית, בפגיעה אנושה בפרנסתם ובהמחשה של חוסר תוחלת והישענות על מפקדים ומנהיגים בורחים מהמערכה ומסתתרים בבונקרים - משם הצהירו הצהרות מלחמה ומשם עודדו את האזרחים להפוך לשאהידים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il