X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל מנסה לגמד מאוד את המהלך הפלשתיני, אך מאידך היא מגיבה בהיסטריה. למרות הזלזול במה שהמעצמות אומרות, ולמרות כל המילים היפות ששרים ממטירים עלינו, חייבים להבין את המשמעויות של המהלך הפלשתיני. במקום לנסות ולמזער את הנזקים, שופכים שמן על המדורה. פשוט טמטום
▪  ▪  ▪
אבו-מאזן באו''ם. התעלמות מבעיה אינה מביאה להיעלמותה מן המציאות [צילום: AP]

המהלך של הפלשתינים באו"ם תפס אותנו עם המכנסיים למטה. למקרא קביעה זו וודאי שכל ה"מומחים" או ה"פטריוטים" יקיצו מתרדמתם ויקפצו מכיסאותיהם. אלא שהמציאות אחרת. ממשלת ישראל יכולה להתכנס ולדחות את ההחלטה של עצרת האו"ם, ראש הממשלה יכול לגייס את כל כישרונותיו הרטוריים, ושרים הידועים במיומנותם המדינית רשאים לגנות את הנבזות הפלשתינית, אך אלה לא יסייעו לאינטרסים של ישראל.
תגובה היסטרית
כצפוי, ממשלת ישראל שוב פועלת מתוך אינסטינקטים פבלוביים ומגיבה בהיסטריה או במה שראש הממשלה, השרים ותומכיהם הפוליטיים מכנים "תגובה ציונית". כדי לשוות למהלך נופך של ציונות גרידא, ראש הממשלה וצוותו אינם שוכחים לקבוע שהפרשת הבנייה של 3000 יחידות דיור בין ירושלים למעלה אדומים בעצם הייתה תוכנית שרבין הגה. פתאום רבין הפך להיות המנטור של מר נתניהו, האדריכל של הבנייה במזרח ירושלים. בקצב כזה רבין עוד יהפוך ליקיר הימין ודמות מופת של בונה ארץ ישראל השלמה. יש גבול לציניות. מדיניותו של רבין לגבי השטחים הייתה ממש מקובלת על המתיישבים ועל הימין. זאת הסיבה שבגללה בכיכר ציון נשמעו הקריאות בעד רבין, בעד תרומתו למפעל ההתיישבותי. זו גם הסיבה שראש הממשלה, נתניהו, באותו המעמד, כאחד מראשי האופוזיציה, בירך את מר רבין על יחסו למפעל ההתיישבות.
מאז האיומים של אבו מאזן לפנות לאו"ם, ממשלת ישראל הנוכחית התייחסה אליו כאל תרגיל ביחסי ציבור. שום דבר ממשי לא נעשה כדי לעצור את התהליך. היום, כאשר הפור נפל, פתאום נשמעים קולות המגנים. יש מניעה לעשות זאת אלא שצריך גם יושר אינטלקטואלי כדי להודות שממשלת ישראל ישבה באפס מעשה. את המחיר כולנו נשלם.
המעצמות זועמות וממשלת ישראל בשלה
ממשל אובמה זועם על תגובתה ההיסטרית של ישראל. אירופה מגנה בפה מלא אך לממשלת ישראל זה לא אכפת. שמעתי שני שרים המתבטאים בנושא. או שהם עיוורים או שאינם מבינים את המשמעויות של הגינויים בעולם, מקיר אל קיר. האפשרות השנייה היא הרבה יותר ריאלית. אם צרפת ובריטניה שוקלות להחזיר את שגיריהן בגלל מהלכה של ממשלת ישראל, זהו דבר זניח? פשוט בלתי מובן בעליל. המעצמות זועמות וממשלת ישראל בשלה.
כאמור, ממשלת ישראל מנסה לגמד מאוד את המהלך הפלשתיני, אך מאידך היא מגיבה בהיסטריה. למרות הזלזול במה שהמעצמות אומרות, ולמרות כל המילים היפות ששרים ממטירים עלינו, חייבים להבין את המשמעויות של המהלך הפלשתיני. במקום לנסות ולמזער את הנזקים, שופכים שמן על המדורה. פשוט טמטום.
מארבים ותרגילים מכוערים
פלשתין לא תהפוך מיד למדינה כפי שהמשפטנים מנסים להסביר לנו. האמת היא, שלהסבר המשפטי, אין כל משמעות ממשית בשטח. נציגי פלשתין יישבו בארגונים בינלאומיים שונים כשווים בין שווים. גם במוסדות האו"ם תהיה להם אמירה גם אם אין להם זכות הצבעה. מהר מאוד עלולים רבים מאוד מנציגי ישראל בעולם להיתקל במארבים של הפלשתינים, להתמודד עם תרגילים מכוערים ולצפות לתגובות אוהדות לפלשתינים ותגובות בוטות כלפי ישראל.
לו כותב שורות אלה היה בודה מלבו את הדברים שלעיל, מילא. הנה לכם מה קובע בהקשר להחלטה של האו"ם, מזכר חדש של המכון למחקרי ביטחון לאומי של אוניברסיטת תל אביב:
"בעקבות הכרת עצרת האו"ם במדינה הפלשתינית, יוכלו הפלשתינים לבקש להצטרף לארגונים בינלאומיים ולאמנות בינלאומיות, שההצטרפות אליהם פתוחה רק בפני מדינות. בנוסף, יוכלו לחדש את הפנייה שלהם אל התובע (כיום התובעת) של בית הדין הפלילי הבינלאומי לחקור את כל פשעי המלחמה, שלטענתם נגרמו בשטחי הגדה המערבית וחבל עזה. זאת על סמך חוות הדעת של התובע הקודם, שקבעה, כי הכרה של האו"ם במדינה פלשתינית מהווה בסיס מספק לבקשה פלשתינית לחקירה כזו. בגדר זה עלול להיכלל הנושא של הקמת התנחלויות בגלל ניסוח הסעיף הרלוונטי בחוקת בית הדין. הבקשה תתייחס, יש להניח, לכל המעשים שאירעו מיולי 2002 (מועד הכניסה לתוקף של חוקת בית הדין הפלילי), אם כי יש גם טענות נגד לתחולה הרטרואקטיבית בהקשר זה. אם תתקיים חקירה מטעם בית הדין היא תתייחס לכל המעשים שנעשו על-ידי כל הצדדים, כלומר גם על-ידי הצד הפלשתיני". אז גם החוקרים במכון הם שמאלים נלוזים או משת"פים של אבו מאזן?
שוב ושוב מתבררת העובדה שהתעלמות מבעיה אינה מביאה להיעלמותה מן המציאות. על ראש הממשלה, שר החוץ, וכל ממשלת ישראל חלה האחריות למצב שנוצר, זאת משום המדיניות המטופשת שנוהלה עד היום.
נתניהו ושאלת הבנת המצב
קיימת וודאות גדולה למדי שהנהגת הפלשתינים לא תהיה מוכנה להגיע להסדר עם ישראל לפי כל מטווה ישראלי. הם סרבני שלום סדרתיים. את זאת ממשלת ישראל הייתה צריכה להוכיח מידי יום ביומו. ליזום שיחות ולהעמיד את הצד השני בפני סרבנות, פעם ועוד פעם, עד שהעולם היה משתכנע מי בדיוק אינו רוצה שלום.
גם כיום אפשר לעשות זאת בתנאי שראש הממשלה ושריו לא יעסקו בפוליטיקה קטנה. אם מר נתניהו ירכיב את הממשלה באה, סביר להניח שחייו הפוליטיים יהיו הרבה יותר קשים בגלל הרכב רשימת המועמדים לכנסת. האמת היא שאין וודאות שמר נתניהו בעצמו מבין את המצב.

הכותב הוא הוא היסטוריון ומתמחה ביטחון לאומי
תאריך:  04/12/2012   |   עודכן:  04/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תבונה מדינית של ממש
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לשכנע את העולם
משה בן אבו  |  4/12/12 15:09
2
אתה צודק ומטעה בו-זמנית ,תקרא-
יהודה דרורי  |  4/12/12 15:35
3
צדקת חלקית.כי החלטתהאו"מ חארטה
יהודה דרורי  |  4/12/12 15:53
4
לסתום להם את הפיות
באום  |  4/12/12 20:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אליקים העצני
הבסיס להצבעה באו"ם, כמו הטיעון הבלתי פוסק של הערבים שגם כיכב בנאומו של אבו מאזן בפני העצרת, הוא פשוט: ליהודים אין ולא היו מעולם כל זכויות על פלשתין וירושלים
דרור אידר
השמאל הישראלי ושופרותיו התקשורתיים רצו בבהלה לידידיהם באירופה ובארה"ב וביקשו להצילם מממשלתם ה"קיצונית". הלחץ הבינלאומי היה אכן צפוי עד כדי מבוכה. אבל ישראל לא צריכה להירתע. מדובר בשאלות יסוד לאומיות שאסור להתפשר עליהן
שי ברק
ההכרזה על בניית 3,000 יח"ד בשטחי יהודה ושומרון, אינה באה מן התבונה. היא רעה ליחסי החוץ של ישראל, היא רעה, לסיכוי להסדר עם הפלשתינים והיא רעה לגושי ההתיישבות הגדולים ביו"ש
עירית לדרברג
התקשורת הישראלית והשמאל הקיצוני חוגגים יחד עם האו"ם והפלשתינים את ההכרה בפלשתין כמדינה משקיפה, מדינה שמעולם לא הייתה קיימת בגדה המערבית של ארץ ישראל
עידן יוסף
בתוך שבועיים צפויה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה לאשר בניית 1,600 דירות בשכונת רמת שלמה, ועוד 2,000 דירות בגבעת המטוס, 1,000 מתוכן לבנייה ערבית בבית צפפא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il