X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פנה למינהלת סל"ע שתרכז נתונים כי "עלינו להפריך את השקרים המופצים בתקשורת" פרס: לא להתווכח עם המפונים, הם נתפסים כ"צד החלש"
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה תובע מהשרים לפרסם את כל הנתונים הקשורים בטיפול במפוני ההינתקות. בישיבת ועדת השרים לענייני הינתקות, אמר שרון לשרים: "עלינו להפריך את השקרים המופצים בתקשורת בעניין הטיפול במפונים מרצועת עזה וצפון השומרון".
שרון פנה למינהלת סל"ע ודרש ממנה לרכז את כל הנתונים ממשרדי הממשלה, העוסקים במציאת פתרונות עבור המפונים, בתחומי הדיור, תעסוקה, פיצויים, חקלאות וחינוך, ולפרסם בפירוט את הנתונים המדויקים של הפתרונות המוצעים למפונים. בראש ובראשונה, דורש שרון לפרסם את הנתונים הנוגעים לפתרונות הדיור. "מהו מספר הדירות הקיים, ומה מקומן בכל יישוב", אמר. שרון ציין כי הוא מודע לכך שכל הביקורת בנושא הטיפול במפונים, תופנה נגדו אישית.
בישיבה הציג שר הבינוי והשיכון, יצחק הרצוג, את תמונת המצב בנושא פתרונות הדיור. המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, אמר לשרים כי מומלץ להימנע מוויכוחים עם מפוני גוש קטיף וצפון השומרון "מפני שהם נתפסים היום, הצד החלש והפגיע", כלשונו. שר הפנים, אופיר פינס, אמר כי לדעתו תהיה בעיה לפנות את התושבים הנמצאים כרגע בדיור זמני בבתי המלון.
בישיבה אמר שרון: "הממשלה תמשיך במאמץ העיקרי שלה ליישב את המתיישבים במקומות חדשים, תוך עשיית כל מאמץ אפשרי על-מנת לקצר את הזמן בו המתיישבים חיים באי בהירות". ראש הממשלה התייחס בדבריו גם לפינוי היישובים חומש ושאנור ואמר:"אני חושב שזה הסתיים בצורה טובה יחסית, וזאת בהשוואה לדאגות שהיו בליבנו".
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון עדכן כי קיימים מאות פתרונות דיור, קבע וזמניים, המוכנים לקליטת מתיישבים באופן מיידי:
"במאגר הדירות הפנויות להשכרה קיימות כ-600 דירות זמינות לאכלוס, כאשר בתוך מאגר זה מצויים שלושה מקבצי דירות הכוללים ריכוז של 60-70 דירות בכל מקבץ. מקבצים אלו יכולים לשמש פיתרון דיור לקבוצות מתיישבים המעוניינות להמשיך ולהתגורר יחד. בנוסף, בארבעה מוקדים עיקריים קיימים למעלה מ-140 דירות שגם הן מוכנות לכניסה מיידית של משפחות: בקיבוץ כרמיה 12 קיימות יחידות דיור פנויות, בקיבוץ מפלסים קיימות 25 יחידות דיור פנויות , בקיבוץ אור הנר קיימות 6 יחידות דיור פנויות ובניצן קיימות 100 קראווילות פנויות". בדבריו ציין כי המבנים מוכנים לאכלוס מיידי החל מהיום.
ראש מנהלת סל"ע, יונתן בשיא אמר כי עד כה שכרה הממשלה למעלה מ-3,000 חדרי מלונות, כאשר כ-600 מתוכם נותרו פנויים. ראש המנהלת הוסיף ואמר:" כרגע חלק גדול מן הקהילות נמצאות במצב של חוסר יכולת להחליט, ועל כן הם מבקשים מאיתנו עוד זמן עד שהם יחליטו לאן בדיוק הם רוצים לעבור".
נציג מערכת הביטחון הציג בפניי השרים את סיכום האירועים שהתרחשו במהלך פינוי היישובים שאנור וחומש. לדבריו נשרפו מספר כלי רכב צבאיים בכניסה ליישוב שאנור, תא קשר של צה"ל, בעלות של 1.5 מיליון דולר, הוצת, טיולית צבאית הוצתה ובשני מקרים נדקרו חיילים. על-פי הערכת הצבא עד סוף השבוע הכוחות השונים יפוזרו לפעילותם הסדירה.
ממשרד התעסוקה דווח כי נכון להיום 204 אנשים פנו למרכז ההשמה, כאשר בימים האחרונים נציגי המרכז ערכו ביקורים בבתי מלון המארחים את המתיישבים המפונים.
ראש הממשלה שב ואמר לגורמים הממונים כי "חשוב שלא תחכו ותלכו אל המתיישבים עצמם". ממשרד העלייה והקליטה דווח כי עובדים סוציאליים ויועצי קליטה עומדים בקשר עם כל העולים שפונו מהיישובים. עפ"י נתוני משרד הקליטה כל העולים שיהיו מפוזרים ביישובים השונים התפנו בהסכמה ונמצאו להם פתרונות דיור.
בסיום הישיבה אמר ראש הממשלה: "יש הרבה מאד אמירות שקריות לפיהן כוונת הממשלה לפרק את הקהילות הללו.רק כדי שיהיה ברור באופן חד-משמעי: הממשלה היא זו שפנתה אל המתיישבים והציעה להם לשמר את הקהילות שלהם. אנחנו מאד מעוניינים בכך ועושים כל מאמץ כדי שזה יבוצע". ראש הממשלה הוסיף כי צריך כל הזמן לבקר במוקדים השונים כדי לאתר בעיות שמחייבות טיפול. "תעשו מאמץ לזרז את התהליכים", הורה שרון לנוכחים.

תאריך:  24/08/2005   |   עודכן:  24/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
הרב בא-גד חשוד כי במסגרת איסוף חתימות התומכים במועמדותו לראשות הממשלה לקראת הבחירות ב-1999 זייף 62,000 חתימות והגיש אותן לוועדת הבחירות
הדר פרבר
פקס שנשלח בשם אל-קאעידה לתקשורת הספרדית מגנה את הוותיקן ואת התמיכה במלחמה בעירק ובאפגינסטן
ניר וייס
הסתכמו ב-155 מיליון שקלים - עליה של כ- 130% לעומת התקופה המקבילה אשתקד    ויסמן: המהלכים שבוצעו יאפשרו "יצירת ערכים חדשים גבוהים יותר למשקיעים"
שלומי דיאז
זה קרה ליד הישוב חורה שבנגב    ברמת הגולן נהרג נהג לאחר שהתהפך עם רכבו
גלית יצחק
בבדיקה שערך משרד הבריאות נמצאו בקבוקי חומצה אצטית - "חומר סינטטי", בריכוז של 70%, אולם על-פי התקן הישראלי המוצר מותר לשימוש במזון רק בריכוז של עד 10%    המשרד מזהיר את הציבור מפני השימוש בחומצה אצטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il