X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  פסיקה
פסק דין של בית המשפט השלום בחיפה במסגרתו נתבעה חברת פרטנר בגין כשלון מערכת הגיבוי "אורנג' forever" אשר בעקבותיו נמחקו כל רשומות אנשי הקשר מאתר השירות אורנג' forever ולא ניתן היה לשחזר את הרשומות
▪  ▪  ▪

עו"ד יניב דרי הגיש כנגד חברת פרטנר תביעה כספית בגין נזקים שנגרמו לו עקב אובדן רשימת אנשי הקשר שהייתה שמורה במכשיר הטלפון שלו וגובתה באמצעות שירות אורנג' פוראבר.

טענות הצדדים

התובע טען בתביעתו כי עקב תקלה במכשיר נמחקו 909 אנשי הקשר שלו. כאשר פנה התובע לנציגי השירות וביקש מהם לשחזר את אנשי הקשר שהיו מגובים בשירות אורנג' פוראבר, לא רק שהשחזור לא הצליח אלא שגם כל אנשי הקשר בשירות נמחקו ואבדו. פניותיו של התובע לחברת פרטנר לפתרון הבעיה החמורה לא עזרו ומשום כך עתר הוא לבית המשפט לקבלת פיצוי בגין נזקיו. יש לציין - התובע עו"ד במקצועו ובזמנים הרלוונטיים שימש כיו"ר משותף של ועדת עורכי הדין הצעירים בלשכת עורכי הדין. דרי טען כי מכשיר הפלאפון שלו כלל אנשי קשר רבים ואובדנם גרם לו לנזקים רבים.
בכתב ההגנה חברת פרטנר טענה כי השירות מיועד לשימושים פרטיים ולא עסקיים. עוד טענה כי מבדיקה שלה נמצאו 54 אנשי קשר ואלו כל אנשי הקשר שגובו, כמו-כן טענה כי טענותיו של עו"ד דרי מהוות עדות יחיד ומשום כך אין לקבלן.

קביעות בית המשפט

בית המשפט קבע כי התיעוד שהומצא מחברת פרטנר תומך בגרסת התובע במשפט כך שטענותיו של התובע בעניין אובדן של 909 אנשי קשר הוכחו.
בית המשפט קבע כי טיעון הנתבעת באשר להצטרפותו של התובע לשירות וכאילו הסכים הוא כי השירות הוא רק לשימושים אישיים אינו אמין. נקבע כי היה על הנתבעת להגיש כחלק מראיותיה תיעוד רלוונטי ומלא ביחס לתהליך הצטרפות לשירות, דבר שלא נעשה. במקום זאת הנתבעת הגישה מסמכי סימולציה שאינם רלוונטיים לתובעים. יתרה מזו, עד הנתבעת אישר בחקירתו שהוא לא ביצע את הסימולציה ואף גם בסימולציה שצורפה לא מופיעה כל רובריקה לפיה הלקוח אישר את תנאי השירות, כאשר העד לא נתן כל הסבר ונתן תשובה סתמית. יתרה מזו, התובעים הגישו שיחה מוקלטת שלהם עם נציג מכירות ובה הוצג השירות של אורנג' פוראבר כמיועד דווקא לשימושים עסקיים ולא אישיים.
באשר לטענת פרטנר כאילו התובע לא הוכיח כי נמחקו לו 909 אנשי קשר, בית המשפט קבע כי התובע הוכיח את תביעתו וגרסתו הייתה עקבית אשר עלתה גם במכתב שנשלח לפרטנר מספר ימים לאחר שנודע לו על אובדן הרשימות. בית המשפט הוסיף וקבע כי במועד שמיעת הראיות התברר כי הנתבעת לא קיימה כדבעי אחר ההחלטה להמציא לתובע את כל התיעוד הרלוונטי בעניינו אלא בחרה, משיקוליה שלה, להמציא רק דוח חלקי של שיחות טלפוניות לשירות פרונטאלי בלבד. בית המשפט ראה בחומרה את ההפרה הבוטה של החלטתו וראה בה ניסיון להסתיר מבית המשפט ומהתובע תיעוד שקרוב לוודאי היה מוסיף ומאשש את תביעתו של התובע.
בהמשך לכך, בית המשפט קבע כי פרטנר לא הוכיחה כי לתובע היו 54 אנשי קשר בלבד וכי טיעון זה לא נתמך בכל ראיה מטעמה ואף סותר את הנתונים שעלו בדוח שכן הומצא לתובע. בית המשפט קבע כי גם כאן פרטנר הסתירה מבית המשפט ראיות נוספות שבהן היה מידע נוסף ביחס למספר אנשי הקשר המקורי. יש לציין כי אחת מהטענות של פרטנר הייתה כי במועד מסוים כן בוצע שחזור, ביהמ"ש דחה טענה זו וקבע כי טענה זו עומדת בסתירה מהותית לדוח שהומצא לפיו גם לאחר אותו המועד נציגיה של החברה המשיכו לברר על אודות שחזור הרשימות.

תוצאת ההליך

פסק דינו של בית המשפט השלום מיום 12.12.12, מפי כב' השופט רמזי חדיד, קיבל את התביעה ודחה את כל טענותיה של פרטנר. בפסק הדין נקבע לתובע פיצוי של 8,000 ש"ח.

פרטי ההליך

ת"א 28716-09-10

לפסק הדין
תאריך:  18/12/2012   |   עודכן:  19/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רמזי חדיד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרטנר חויבה בפיצוי בשל כשל בשירות הגיבוי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נבו הוצאה לאור
בג"צ דחה העתירות שהוגשו כנגד הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו במסגרתן הלינו העותרים (ארגוני היוצרים; ושתי זכיוניות ערוץ 2: "קשת, ו-"רשת") על התנהלות הרשות והחלטותיה, בנוגע להפרת המחויבויות החלות על בעלי הזיכיונות לשידור בערוצי הטלוויזיה 2 ו-10 בשנת 2006 והסנקציות שננקטו בגין כך
ענבל בר-און
פיטאג' מריה תרזה עוכבה במשמורת שלא כדין שישה ימים מעבר לדרוש בשל תקלה טכנית    בדרך למעצר סבלה מיחס מבזה ומשפיל מצד השוטרים    בית המשפט פסק לה 15,000 שקל
ענבל בר-און
הליך משפטי מחייב גילוי נרחב של מסמכים הנוגעים לענייניו הפרטיים של בעל הדין המבקש סעד    אך מה באשר לענייניהם של צדדים שלישיים, שבאמצעותם מבקש בעל הדין להוכיח את טענתו? עד כאן!
עו"ד אילת פילו
פסקי הדין החשובים והמרכזיים שניתנו על-ידי בית המשפט העליון בשנת תש"ע    מרבית פסקי הדין משקפים הלכות פסוקות חדשות
יצחק עמית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il