X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
יעקב בורובסקי, חבר הוועד המנהל של רשות השידור, חשף אתמול בפומבי את המצב הנוכחי ברשות: "מאבק" בין הוועד המנהל שמונה על-ידי הממשלה לבין נציגי הציבור המנסים לפקח על הרשות
▪  ▪  ▪
יעקב בורובסקי [צילום: איציק וולף]

בתום דיון של שעתיים (יום ב', 17.12.12) החליטה מליאת רשות השידור על ביטול ועדת המעקב אחר הרפורמה ואיחודה עם ועדת הכספים. לדיון הארוך ולהחלטה שהתקבלה בסופו היו שתי השלכות מיידיות. מחד, באה לסיומה פרשת חייה הקצרים של ועדת המעקב אחר הרפורמה, ששימשה מוקד כוח אופוזיציוני לוועד המנהל ולהנהלה. מאידך, הדיון הארוך בנושא ועדת המעקב מנע ממליאת רשות השידור לקיים דיון בנושאים אחרים שנכללו בסדר היום הרשמי של הישיבה ושהיה בהם כדי לגרום, אולי, אי-נוחות להנהלה.
כך, לדוגמה, נמנע מהמליאה מלדון בתוכניות האישיות שמגישים מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם ומנהל הרדיו ד"ר מיכאל (מיקי) מירו על-רקע החלטת ועדת האתיקה של המליאה כי לא יוכלו להגיש עוד את תוכניותיהם. גם מכתבו של הממונה על השכר בעניין חוזה מנכ"ל רשות השידור, שנועד לעלות לדיון במליאה, נותר מחוץ לישיבה הנוכחית מפאת קוצר זמן, וכך גם הנושא שהוגדר בסדר היום כ"התנהגותו של מנהל קול-ישראל בישיבת המליאה האחרונה".
נוסף על כך, כתופעת לוואי מצערת, הדיון הארוך בישיבת המליאה על עתידה של ועדת המעקב אחר הרפורמה שיתק לחלוטין את המליאה ומנע ממנה לנצל את הזמן לצורך מעקב משלה אחר התקדמות הרפורמה, וזאת בתקופה שבה כל יום הוא חיוני.
כבר בפתח הישיבה הבהיר יו"ר הרשות, אמיר גילת, כי אם לא יושגו ההסכמים האחרונים עם אגודת העיתונאים בירושלים ועם ההסתדרות, לא תוכל הרשות להמשיך לתפקד. "נגמר זמן הפציעות", אמר גילת. "אנחנו מנהלים משא-ומתן שהיה צריך להיגמר מזמן". בהמשך הישיבה ציין: "שעון החול מבחינתי אזל [...] אם לא נעשה את הרפורמה עכשיו, ניאלץ לסגור את רשות השידור". על-רקע האזהרות האלה אמר היו"ר כי בימים הקרובים תעלה רשות השידור לשולחן המשא-ומתן עם אגודת העיתונאים וההסתדרות "שני הסכמים חתומים על-ידיה". לדבריו, "הצדדים האחרים מוזמנים לבוא ולחתום או לא לחתום".
מנכ"ל רשות השידור עידכן את הנוכחים במחלוקות שנותרו עם הסתדרות העובדים ואגודת העיתונאים בירושלים. בן-מנחם העריך כי דרישות האגודה מסתכמות בכ-8 מיליון שקל, והוסיף: "אנחנו לא יכולים להסכים לדבר הזה". דני זקן, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, ציין בפני חברי המליאה כי ניתן היה לסיים את המשא-ומתן מול ההנהלה לפני זמן רב, אלא שהרשות גררה רגליים. "זה עדיין מתנהל לא בלחץ שהייתי מצפה לראות", הוסיף.
למרות הקשיים וקוצר הזמן ציין גילת כי ביום ראשון הבא עתיד להיבחר המשנה למנכ"ל הרשות, שאמור להוביל את ביצוע הרפורמה, וכי בסוף החודש ייבחר גם סמנכ"ל משאבי אנוש, שיוכל להוביל את פרק כוח האדם ברפורמה. בפנייה לחברי הוועד המנהל וההנהלה אמר היו"ר: "אני רוצה להביע הערכה לפעילות שנעשתה פה בימים האחרונים תחת מתקפה קשה. כל בנאדם היה מתקשה לנהל משא-ומתן בתנאים כאלה". על שאלת חברת המליאה ופא זועבי-פאהום, לאיזו מתקפה הוא מתכוון, לא השיב היו"ר.
אפשר להניח שבדבריו על "מתקפה" כיוון יו"ר הרשות לשאלות וביקורות שמעלים באופן תדיר כמה מחברי המליאה. למעשה גם בישיבה עצמה, בכל פעם שחברי מליאה תהו על החלטה או התנהלות ברשות השידור, נתפסה תמיהתם על-ידי ההנהלה, הוועד המנהל ומרבית חברי המליאה כמתקפה אישית הנגועה באינטרסים זרים. במקום להשיב לגופם של דברים, תקפו חברי הוועד המנהל את המבקרים והאשימו אותם ברדיפה, הטפת מוסר והדלפות לתקשורת. הקרע שניכר בישיבת המליאה הקודמת, בין ההנהלה והוועד מנהל מצד אחד לבין כמה מחברי המליאה מצד אחר, נותר על-כנו והביא גם הפעם לשיתוק כמעט מוחלט של עבודת המליאה.
"יש פה מאבק", אמר חבר הוועד המנהל יעקב בורובסקי. ועדת הרפורמה, הסביר, היא סימפטום לעימות העקרוני בשאלה איך ומי מנהל את רשות השידור. "זה הדיון", הבהיר. "אין פה דיונים אחרים". אשר לפיקוח על הרפורמה, בורובסקי טען כי בשלב זה כלל לא יכול להיות דיון במליאת רשות השידור על הרפורמה, משום שהוועד המנהל טרם סיים את עבודתו. "מתי המליאה יכולה לפקח?", שאל והשיב: "כשהפעולה מסתיימת. אין פעולה של פיקוח תוך כדי מעשה". קיום דיון תוך כדי התהליך, הסביר, הוא התערבות לא ראויה של המליאה. אשר לוועדת המעקב אחר הרפורמה, היה זה בורובסקי שהציע לאחדה עם ועדת הכספים, הצעה שבסופו של דבר התקבלה.
אחד המבקרים החריפים של הוועד המנהל והנהלת רשות השידור, אורי ארבל-גנץ, הוא מי שכיהן עד אתמול כיו"ר ועדת המעקב אחר הרפורמה. מדבריו למליאה ניתן היה להבין מדוע ההנהלה לא ששה להותיר אותו בעמדת כוח. ארבל-גנץ סיפר כי חברי הוועדה שבראשה עמד שמעו נתונים מדאיגים על קצב התקדמות המשא-ומתן עם אגודת העיתונאים, הביעו ביקורת על המנכ"ל שנמנע מלהגיע לישיבתה וביקשו להסב את תשומת לב המליאה לכך שעוזרו הבכיר של המנכ"ל, זליג רבינוביץ', מתפקד בפועל כמרכז הרפורמה על-אף שהוצהר כי לא יעשה כן.
בתשובה לדברי בורובסקי אמר ארבל-גנץ כי שורה של מומחי משפט החוקרים את הרגולציה התקשורתית בישראל הציגו בפניו חוות דעת ולפיה המליאה היא הגוף העליון של הרשות, ועל כן זכותה ואף חובתה להתערב בכל תחום ברשות, כראות עיניה. "אני מבין שבחלק מהדברים חוות הדעת הזו לא נוחה", אמר לבורובסקי, "אבל אני מודיע לך שכל דקה שאני פה אמשיך, כנציג ציבור, להביע את עמדתי העצמאית והחופשית".
"אני מבין שהיו"ר יביא החלטה לביטול ועדת הרפורמה", הוסיף ותהה: "הרי אתה בעצמך, היו"ר, העלית את ההצעה להקים ועדה מטעם המליאה לפקח על הרפורמה. אתה אמרת שאתה רוצה לעמוד בראש הוועדה מטעם חשיבותה, והנה כעבור חודש או חודשיים מביאים לביטול הוועדה. זה בדיוק מסוג הדברים שפוגעים באמון הציבור ברשות. הדרך שבה דברים מתנהלים". בנוגע לרפורמה טען ארבל-גנץ כי אין לבצע את הרפורמה בכל מחיר, יהיו ההשלכות אשר יהיו. "הדבר החשוב באמת זה המינהל התקין", טען. "ואם זה אומר שלא תהיה רשות שידור, אז שלא תהיה רשות שידור מבחינתי".
לצד ארבל-גנץ התנגדו לעמדת הוועד המנהל גם חברי מליאה אחרים, ובהם שירין חאפי, טלי אייכנוולד, יפעת זמיר, נגיסט מנגשה, בלהה כהנא וחני פרי. שלושת האחרונות מחו על הכוונה לאחד את ועדת הרפורמה עם ועדת הכספים בטענה שהרפורמה אינה עניין כלכלי גרידא. "זה כספים, אבל זה גם אנשים", הגדירה זאת זמיר. "אחת הסיבות להתכנסות ועדת המעקב הייתה להבין איפה האנשים בסיפור הזה. הצורך שלכם להכניס אותם לוועדת הכספים חמור".
מנגד, חבר הוועד המנהל יואב הורוביץ הביא את התנהלות חברי ועדת הרפורמה כדוגמה לפגיעה בהתקדמות הרפורמה. לטענתו, חברי הוועדה ביקרו את ההנהלה בלי שהיו בידיהם מלוא הנתונים (ואמנם, זו הייתה אחת מטענותיהם של חברי המליאה, שההנהלה ממדרת אותם). הורוביץ אף תיאר את חברי ועדת הרפורמה ככלי בידי יו"ר אגודת העיתונאים דני זקן, המבקש לפגוע בהתקדמות המשא-ומתן עם הרשות כדי לשפר את עמדתו. לפי הורוביץ, לצורך מטרה זו מופץ מידע מפליל על העוזר הבכיר למנכ"ל, זליג רבינוביץ'. "אני חושב שזה לא נכון, מכל סיבה שהיא, שאנחנו בתוכנו נבקר את המנכ"ל ואת שלוחו, נצא בהודעה לעיתונות ונייצר מהומה שתפגע ברפורמה", אמר הורוביץ.
בהמשך הדיון, כשהרוחות התלהטו, הגביר הורוביץ את קולו ומחה בצעקות על עצם קיומו של דיון בנושא התקדמות הרפורמה בנוכחותו של יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן: "סליחה, יושב פה דני, ותראו מה אנחנו עושים! אנחנו מפוצצים את המשא-ומתן. כל מה שהושג במשא-ומתן, והוא רוצה להשיג יותר, כל מה שהוא צריך לעשות עכשיו זה לחכך ידיים ולהגיד, 'תרדפו אחרי'. אנחנו מתאבדים שיעים! למה אנחנו עושים את זה? למה בכלל הוא יושב פה עכשיו? מה אנחנו, מטומטמים?!". בסיום הדיון, כאשר זקן ביקש את רשות הדיבור כדי להשיב להאשמות שהועלו נגדו, השיב היו"ר גילת בשלילה.
17 חברי מליאה הצביעו בעד הצעתו של בורובסקי לאיחוד בין ועדת המעקב לוועדת הכספים. כהנא ופרי התנגדו ויו"ר הוועדה לשעבר, ארבל-גנץ, נמנע. בכך חוסלה בדמי ימיה הוועדה שהייתה אמורה לסייע לחברי המליאה לפקח באופן הדוק יותר על התקדמות הרפורמה. מעתה ישמשו מפקחים על הרפורמה ועדת הכספים והוועד המנהל של רשות השידור.
רשימות קשורות:
- הרפורמה ברשות השידור על קצה המזלג
- זכות הציבור לדעת?
- גולן זוהר נ' או.אר.אס משאבי אנוש בע"מ ואח
- ימים יגידו
- לזכר שמואל אלמוג, המנכ"ל הראשון של רשות השידור

תאריך:  19/12/2012   |   עודכן:  19/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בתיה אלימלך
כולנו יודעים היכן ישנן פחמימות, אך לחולה הסוכרתי חשוב להכיר גם את הפחמימות שנמצאות במזונות שאינם מוגדרים כפחמימתיים, בעיקר סוכרתיים שנעזרים בספירת פחמימות
אורלי שדות
חוזרים לשגרת חיים ובאופן הזה יותר קל לתכנן ולהתארגן    להתאמן בלשתות מים ולא לחכות לצמאון    לזרוק סופגניות ולביבות שנשארו מהחג    ניתן לעבור למוצרים דלי שומן
יואב יצחק
מי מפר אמונים? ליברמן, שלא ידוע האם דיבר עם מי מחברי ועדת המינויים, או היועמ"ש וינשטיין ואנשיו, שפעלו בשלומיאליות ו/או בחוסר מקצועיות ו/או ברשלנות חמורה, כשלא טרחו לגבות עדויות מחברי ועדת המינויים במשרד החוץ בטרם הכריע וינשטיין בעד הגשת כתב אישום נגד ליברמן
עליס בליטנטל
מהי זהותו של אדם? כיצד היא נקבעת? האם מוצא הוריו הוא הקובע, או החלטתו לבחור בזהות כלשהי ולהמיר את דתו? על כך נסב המחזה שכתבה השחקנית המחוננת שרה פון שוורצה, ומשחקת בו את תפקיד חייה - בתיאטרון הקאמרי
צילה שיר-אל
תחזית שנתית לשנת 2013    התחושה הכללית היא של מחנק    נסו לא להיסחף לשליליות, זה יעבור
רשימות נוספות
זרועו הארוכה  /  אורן פרסיקו
לא שוחד   /  אורן פרסיקו
הנשר נחת ונחשף  /  אורן פרסיקו
אל תספידו את התקשורת הישנה   /  רפי מן
ראו הוזהרתם   /  אורן פרסיקו
און דה-רקורד   /  רפי מן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il