X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אחד מצעדיו הראשונים של הסוציאליסט פרנסואה הולנד לשיפור היחסים של צרפת עם טורקיה, היה ביטול החוק מעידן סרקוזי בדבר הרשעת אדם אשר יכחיש את השואה הארמנית. למעשה, הולנד מגלה הסכמה עקרונית לקבלת טורקיה לאיחוד האירופי
▪  ▪  ▪
סרקוזי. מתנגד עיקרי [צילום: AP]

אחד מיעדיה העיקריים של מפלגת הצדק והפיתוח לאחר עלייתה לשלטון בשנת 2002, היה צירופה של טורקיה לשורות האיחוד האירופי. שאיפתה של המפלגה האיסלאמית התקבלה בזלזול בקרב האליטה החילונית בטורקיה, אשר לא הניבה פירות בכל הנוגע לחבירתה של טורקיה לאיחוד, על-אף שהיא צידדה בשותפות עם המערב.
נצחון רג'פ טאיפ ארדואן בשנת 2002 סימן את שקיעתה של האליטה החילונית בטורקיה ומנגד את תהליך החלפת שיטת הממשל והניהול הכלכלי של המדינה. המגעים בין טורקיה והאיחוד באשר לצירופה של טורקיה, החלו לקבל תנופה משנת 2005. הדבר נבע מרפורמות שונות בתחום הכלכלה בטורקיה, אשר מיקמו אותה במקום ה-16 בעולם ובמקום הראשון מבין כלכלות המזרח התיכון.
למרות השינוי בגישתו של האיחוד כלפי טורקיה, צירופה נתקל בלא מעט מכשולים. ראשית, האיחוד האירופי מעוניין כי טורקיה תשנה את גישתה לסוגייה הארמנית. המכשול השני הינו סוגיית קפריסין שהתקבלה לאיחוד, אולם רק חלקה היווני מיוצג במוסדותיו. בנוסף, קיים פער בין הנורמות הנהוגות באיחוד בנוגע לזכויות אדם לבין המצב הנתון כיום בטורקיה, בה יש רדיפה של גופי תקשורת המבקרים את השלטון, מיעוטים אתניים ותומכי הפלות בקרב נשים.
ניקולא סרקוזי, נשיא צרפת לשעבר, נחשב לגדול מתנגדי כניסתה של טורקיה לאיחוד וטען בעבר כי "טורקיה אינה חלק מאירופה". סרקוזי אשר סלד מגלי ההגירה ממדינות ערב לאירופה בכלל ולארצו בפרט, סבר כי טורקיה תשפיע לרעה על צביונו של האיחוד ותשנה את המאזן הדמוגרפי בקרבו.
התפנית ביחסים בין טורקיה וצרפת נוצרה בעת עלייתו לשלטון של הסוציאליסט פרנסואה הולנד. אחד מצעדיו הראשונים של הולנד לשיפור היחסים עם טורקיה, היה ביטול החוק מעידן סרקוזי בדבר הרשעת אדם אשר יכחיש את השואה הארמנית. למעשה, הולנד מגלה הסכמה עקרונית לקבלת טורקיה לאיחוד, אך בראייתו הדבר יושלם בעת הבשלתם של התנאים הדמוקרטיים בתהליך זה, בייחוד כל נושא זכויות האדם בטורקיה. ניתן לשער כי הקשיים שנערמו בעידן סרקוזי בדבר קבלתה של טורקיה, פוחתים בעידן פרנסואה הולנד, אשר מבין כי כלכלת האיחוד האירופי יכולה לקבל חיזוק משמעותי משחקנית מתפתחת מבחינה כלכלית כמו טורקיה.

תאריך:  24/12/2012   |   עודכן:  24/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עכשיו כשהשריף איננו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למרות שהשריף אינו בסביבה
דאגנית  |  24/12/12 20:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יניב אקרמן
נראה כי ניסים משעל אוהב לשאול שאלות ולתפוס את מרואייניו על חצאי משפטים ולא בדיוק נהנה להקשיב לכל התשובה    שתיקת הכבשים של נתניהו בנוגע לחוטובלי ולפייגלין    וגם: במה מודה בעקיפין ראש הממשלה?
נרי אבנרי
כשלובשים מדים, משאירים את האידיאולוגיות בבית בטרם יציאה. סרבנות מימין - למרות שאינה דומה לסרבנות משמאל - עלולה לדרבן רופסים להפיץ מסר מקביל. הרב הדגול מרדכי אליהו נדרש לסוגייה. לא שביל זהב הוא מצא, אלא נתיב גחלים לוחשות שהוא אנוס לעבור. המסר ברור: "חייל חייב לבצע פקודת פינוי!"
רועי אורן
חברת החשמל היא החברה השנייה בגודלה במשק. למרות שהיא מצויה בגירעון כבד של 60 מיליארד שקלים, החברה מסרבת להתייעל וממשיכה לחגוג על חשבון הציבור. הגיע הזמן שהחגיגה תיפסק
ארווין קליין
כבר 16 שנה מנסה פרקליטות המדינה להפליל את אביגדור ליברמן ולהכניס אותו לכלא - אבל ליברמן כמו ליברמן (איש חופשי) - לחופש נולד!    אקטואליה שבועית בראי ההומור
יגאל ז'ורביצקי
ישראל חייבת להפוך את החיים ברחוב הפלשתיני לכאלה ששווה לחיות בשבילם ולהשתמש בכל האמצעים האפשריים לחיסול הטרור כאמצעי להשגת הישגים מדיניים. זה בר ביצוע בלי ליפול למלכודת "המידתיות" ובלי להזדקק לויתורים בלתי סבירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il