X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקוראים לסירוב פקודה בזמן ההינתקות ניסו לשכנע את החיילים להפר חוק ולשלם בהליכה לכלא, בשעה שהם עצמם פחדו להישלח לכלא ולכן הנהיגו מאבק חסר שיניים ושומר חוק
▪  ▪  ▪
בנט. נפל בפח [צילום: פלאש 90]
בנט: אסרב לפקודת גירוש יהודי מביתו
איציק וולף
יו"ר הבית היהודי אמר כי יסרב לציית לפקודה של פינוי יהודים מיישובים * בליכוד, בעבודה ובקדימה תוקפים: דברים חסרי אחריות, בנט חשף את פרצופו האמיתי
לרשימה המלאה

עופר וולפסון
נתניהו: לא אכניס לממשלה מי שקורא לסרבנות

לאמיתו של דבר, נפילתו של נפתלי בנט בפח שטמן לו ניסים משעל הייתה המתנה הטובה ביותר שיכול היה להעניק לבנימין נתניהו. נתניהו מבין שלא יצליח להחזיר לחיק הליכוד את אלה שעזבוהו עקב נאום בר-אילן, והוא מרכז את מאמציו בכיוונם של בוחרי המרכז המתלבטים.
מול שלי יחימוביץ', הזוכרת היטב כיצד נישאה על גלי המחאה החברתית אל הנהגת מפלגת העבודה, ומנסה למקד את מערכת הבחירות בנושאים הכלכליים/חברתיים, מטרתו העיקרית של נתניהו היא למקד את הדיון הציבורי בנושאים מדיניים, תוך השתקת הקולות המציגים את הליכוד כמפלגת ימין קיצוני שזרקה מרשימתה את המתונים בגין, מרידור ואיתן, ואימצה את דרכם של פייגלין, דנון וחוטובלי.
באמצעות המתקפה שהחל לנהל כנגד בנט הצליח נתניהו בהשגת מטרתו, כשקולה של יחימוביץ' כלל אינו נשמע, בעוד שהליכוד מוצג בתור מפלגת המרכז האמיתית הניצבת בין השמאלנית של העבודה שחושבת שאימהות לא צריכות לשלוח את ילדיהן לצבא, לבין הימני של הבית היהודי שפשוט לא יכול לציית לפקודות.
לא מנהיגים, פחדנים
אך מעבר לנושאים העומדים על סדר היום של מערכת הבחירות שכמעט כולם משוכנעים שהוכרעה עוד בטרם התחילה, מצביעה תשובתו של בנט על כשל מחשבתי שסחף את הימין כולו בזמן ההינתקות. במקום להצהיר שההינתקות היא פשע, ושבפשע זה יש להיאבק בכל האמצעים, חוקיים ובלתי חוקיים כאחד, בחרה הנהגת הימין לנהל מאבק חסר שיניים וחוקי למהדרין, ובה בשעה עודדה את החיילים להפר חוק ולסרב לפקודות תוך ידיעה שהם עלולים לשלם את המחיר ולהישלח לכלא. מנהיגים המעדיפים לסכן את אנשיהם, בשעה שהם עצמם את נפשם הצילו, אינם אלא פחדנים.
הנהגת הימין לא ניסתה אפילו להסביר לעם, ואולי אף לא הבינה בעצמה, את ההבדל בין הסכם רבין-ערפאת, שאת מחיר כישלונו האפשרי היו אמורים לשלם, ואף שילמו בדיעבד, כל אזרחי המדינה, ימנים ושמאלנים כאחד, לבין ההינתקות שאת מחירה הוודאי שנקבע מראש שילמה קבוצה מוגדרת של אלפי אזרחים, שזכויותיהם הבסיסיות נרמסו ברגליהם הגסות של שרון ועמיתיו בוגדי הליכוד.
הנהגת הימין לא ניסתה אפילו להסביר לעם, ואולי אף לא הבינה בעצמה, שהחלטה על הרס בתיהם וחייהם של אלפי אזרחים יכולה להיות מוצדקת אך ורק אם רוב רובו של העם תומך בה, ובניגוד להסכם רבין-ערפאת, אין הצדקה לקבלה באמצעות רוב רגיל של חברי הכנסת. העובדה היא שאפילו היום מזכירים רוב אנשי הימין את "אוסלו וההינתקות" בנשימה אחת, מבלי להבין את ההבדל התהומי שביניהן.
החיילים - מחוץ לוויכוח
בסופו של דבר, כתוצאה מכשל מחשבתי זה, מאבקו של הימין בהינתקות התנהל במידה רבה על גביהם של החיילים הצעירים והנבוכים, שלא העלו בדעתם לשאול מדוע הם צריכים ללכת לכלא בשעה שמנהיגיהם יושבים בבתיהם. נפתלי בנט היה צריך להבהיר לניסים משעל שבכל מקרה חייבים להשאיר את החיילים מחוץ לוויכוח הפוליטי, ולהוסיף שאם תתקבל החלטה על הינתקות נוספת ללא תמיכה של רוב רובם של חברי הכנסת או של האזרחים במשאל עם, הוא יוביל את הימין למאבק חסר פשרות בכל האמצעים, שלעומת מאבק זה ייראה המאבק כנגד ההינתקות כמשחק ילדים, ושהוא אף לא יירתע מהאשמתו בהסתה למלחמת אחים.
לו כך ענה בנט, אולי היה סוף-סוף מתחיל להתנהל דיון אמיתי על זכויות המיעוט מול הרוב במשטר דמוקרטי, ואולי היינו זוכים סוף-סוף לשמוע את רות גביזון, אמנון רובינשטיין ושלמה אבינרי מצהירים שההינתקות הייתה פשע שאסור לחזור עליו.

תאריך:  26/12/2012   |   עודכן:  26/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על סרבנות חיילים ופחדנות מנהיגים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
זוהי האמת המרה
מציאות  |  26/12/12 18:37
2
אתה מדבר על הצלחה לליכוד בפועל ל"ת
הבית היהודי עולה  |  27/12/12 10:12
3
הגנה של זכויות המיעוט מול הרוב
רזיאל  |  28/12/12 23:05
4
אי-הבנה ופחדנות
אביתר בן-צדף  |  29/12/12 17:15
5
תגובה
צנחן  |  29/12/12 18:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
חיים שאולזון
חסידות גור צועקת "שבת" אבל בעצם הכסף והאינטרסים קודמים אצלה לשבת. כך קרה כאשר העדיפו לשתף פעולה עם ידיעות אחרונות, וכך קורה גם כיום במאבק על בחירת החברה שתוביל את הקמפיין של אגודת ישראל
איציק וולף
ראש הממשלה ושר החוץ לשעבר הופיעו בפני תומכיהם בבנייני האומה והצהירו על מחוייבותם לבניה בירושלים    "אנחנו רוצים ירושלים בנויה, השמאל רוצה ירושלים חצויה"
עופר וולפסון
מחקר חדש של היועץ האסטרטגי שנערך עבור מפלגת העבודה מגלה כי רוב ציבור הבוחרים בישראל יצביע על-פי נושאים חברתיים-כלכליים ולא על-פי הנושאים המדיניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il