X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ה"פטנט", ללא אח ורע בעולם, של ארץ עוקרת אזרחיה, רשום על שם מדינת ישראל ובתוכה - על שם 'הליכוד' ומנהיגיו, בגין ושרון
▪  ▪  ▪
בנט. [צילום: פלאש 90]

איך קוראים להוצאה בכפייה של ערבים ממקומותיהם לצרכי הסדר מדיני? פשיטא: עקירה, גירוש, טרנספר. לעומת זאת, כשהמגורשים הם יהודים רק "הימין הקיצוני" משתמש לגביהם בביטויים כאלה. את הטרגדיה של גירוש יהודי הרצועה וצפון השומרון מכנים "פינוי".
אזרחי המדינה גורשו בידי מדינתם רק אצל שליטים מפלצתיים כסטלין, וגם הוא עקר את "הגרמנים של הוולגה" ואת הצ'צ'נים רק מחשש התחברותם לגרמנים שהתקדמו לעבר שטחיהם. כשאלזס-לוריין הועברה ב-1871 מצרפת לגרמניה, התושבים לא נעקרו. 20% העדיפו להגר לשטח הצרפתי וליתרם הוענקה אזרחות גרמנית. אפילו ב-1940, כשהחבל שוב החליף ידיים ועבר לגרמניה הנאצית, התושבים הצרפתים לא גורשו.
ה"פטנט", ללא אח ורע בעולם, של ארץ עוקרת אזרחיה, רשום על שם מדינת ישראל ובתוכה - על שם 'הליכוד' ומנהיגיו, בגין ושרון. הם שהמציאו את החריג הזה, שבעוד כל עמי התרבות רואים בגירוש אוכלוסיות "טיהור אתני" ופשע נגד האנושות, במדינת היהודים, ורק שם, זו הנורמה, בתנאי שהעקורים הם יהודים.
יוסי שריד ויאיר צבן כתבו בעיתון זה (27.6.90): "אנחנו מתנגדים לסרבנות שירות בשטחים... אבל היום שבו תינתן פקודת הטרנספר... יהיה גם היום של סירוב פקודה".
משה נגבי, 'הכהן הגדול' של שלטון החוק, כתב ("על דמוקרטיה וציות", 'יש גבול'): "אם יחילו את הריבונות בלי לתת זכויות הצבעה(לערבים) אחשוב שהסרבנות מוצדקת". ועמוס עוז הרחיק לכת וכתב (שם): "מול גירושם והגלייתם של הערבים..לא ניתן לכם... אפילו אם נצטרך לפלג את המדינה ואת הצבא..."
בניגוד למצפון
הדברים האלה לא עוררו "עליהום" הדומה במשהו לסערה המתחוללת מסביב לראיון האלים שבו נפתלי בנט, במענה לנסים משעל, הביע אי יכולת מצפונית לגרש יהודים מבתיהם. זאת, משום שעקירת ערבים לצרכים מדיניים נחשבת כאן (בצדק) לתועבה, ועל כן סירוב מצפוני מתקבל כטבעי. עקירת יהודים, לעומת זאת, הפכה לנורמה ולכן סירוב לקחת בה חלק מוקע בחמת זעם. מה מבדיל את סדום מכל מקום אחר, שגם בו משקרים, גונבים ורוצחים? שבסדום הרוע הוא הנורמה ואלו מעשים טובים הם בחזקת "לא נורמאלים", ועל כן נענשים עליהם.
דוחה במיוחד היא הסערה המלאכותית שעוררו מנהיגים בליכוד שנעשו לפתע 'אדוקים מן האפיפיור' (נתניהו: "לא יהיה אצלי בממשלה"; יעלון:"מזועזע"; ארדן:" נזק כבד לצבא"; אלקין: אבצע פקודות פינוי). האם זה ביטוי למהותו הפנימית של הליכוד, ולכך שצפויים לנו ממנו גירושים נוספים? אם לאו, אדרבה - כנגד התחייבותו של בנט לציית לפקודת גירוש ללא תנאי, הבה ונראה את הליכוד מתחייב שבשום תנאי לא יבצע עוד גירוש, נראה אותו מחוקק 'חוק איסור עקירה וגירוש!'
אריאל שרון, האיש שהגה וביצע שני גירושים, השיב על השאלה שהוצגה לבנט בזה הלשון:
"כמי ששרת בצבא שנים רבות, אני אומר: חייל חייב למלא פקודות ואם חייל מרגיש שהפקודה שניתנה לו היא בניגוד למצפונו, עליו לפנות באופן אישי, ואני מדגיש באופן אישי, להתייצב בפני מפקדו, להסביר לו זאת - ולהיות מוכן לשאת בתוצאות." ( ראיון ברדיו, 13.7.95).
בנט חזר כמעט מילה במילה על הנחייה זו של שרון, ואם כן - כיצד כיהן נתניהו בממשלתו?
אביו המנוח של ראש הממשלה, הפרופסור בן ציון נתניהו ז"ל, אחיו ד"ר עדו נתניהו ואשתו, עורכת הדין דפנה נתניהו וכן בן דודו, הפרופסור נתן נתניהו, חתמו על גילוי דעת, בו נאמר:
"אנו קוראים לכל הקצינים, החיילים והשוטרים להאזין לקול מצפונם הלאומי והאנושי ושלא להשתתף במעשים שיכתימו אותם, ואשר עליהם הם עתידים להצטער כל ימיהם".
לאיזה מרחקים הפליג בנימין נתניהו, ולאן הוא לוקח עימו את מפלגתו?

תאריך:  25/12/2012   |   עודכן:  25/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סירוב וסרבנות
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אליקים מתמם אך אני מסכימה אתו.
פועה  |  25/12/12 15:07
 
- הגברת הפועה למה לא לגבולות
החלוקה-  |  27/12/12 20:15
 
- הרי כתבתי למה לא גבולות החלוקה
פועה  |  29/12/12 11:11
2
נכתב בויקיפדיה על מלחמת אלג'יר
אהוד פרלסמן  |  25/12/12 16:07
3
כל מילה בסלע על אפם וחמתם-א"י  ל"ת
דניאל סבלדי  |  25/12/12 21:44
4
הצבועים,ללא הבדל מפלגתי,ישלמו
קורןנאוה טבריה  |  27/12/12 05:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישיב רייכנר
בדרך לכיסא הנחשק בכנסת הבאה אתם רומסים לא מעט ערכים וגורמים נזק כבד לתדמית הפוליטיקה הישראלית
איתן הרשקו
זוהי מלחמת האין ברירה של מופז את מורל. זהו קמפיין בכי מסוג חדש שמטרתו היא לעורר רחמים ורגשות אשמה בקרב ציבור הבוחרים. מופז באמצעות גורם מתווך מתחנן לציבור העניקו לגיבור ישראל את קולכם
עו"ד צבי שוב, עו"ד דקלה מוסרי טל
בית המשפט קבע כי לצד החשש העקרוני של הוועדה המחוזית, מפני יצירת עובדות מוגמרות בשטח, באמצעות היתר לשימוש חורג, היה מקום לשקול גם את היתרונות שניתן לייחס ל"תיקון נקודתי" של תוכנית באמצעות מתן היתר לשימוש חורג, כאשר המגמה התכנונית המסתמנת עולה בקנה אחד עם השימוש המבוקש בשטח
יהודה דרורי
הלוואי שהיו מונחים עדינים יותר מ"טמטום" להצגת תקלות פוליטיות מסוימות. הכוונה לסיסמאות הבחירות של מפלגות ציפי-יאיר-שלי-שאול בנושא "שלום", "הסדרים" ו"הבנות" עם הפלשתינים
אהרון שחר
בקדנציה הראשונה שלו נתניהו היה צעיר נלהב וחפץ להכניס שינויים רבים למערכת    הוא נאבק באליטות אך חטף מהם חזק ומיד למד את הלקח    הוא לא יכל לנצחם אז הוא הצטרף אליהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il