X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על-אף הדת החדשה ומעמדו האבסולוטי של שלטון החוק ומפרשיו האובייקטיביים בבית המשפט העליון, יש עדיין בני אדם שלא מסרו את מצפנם ומצפונם לאפסון במחסניה של המערכת החוקתית והנורמטיבית, הן בימין והן בשמאל, והם מוכנים לשלם על כך באופן אישי את המחיר החוקתי, הארגוני ו/או הציבורי
▪  ▪  ▪
משעל. לא עוד [צילום: אמיר כהן]

ביום חמישי האחרון, עשרים לדצמבר, חוויתי חוויה מזעזעת בעת צפייה בערוץ 2 בתוכניתו של נסים משעל "משעל חם". זו הייתה הפעם הראשונה שצפיתי בתוכנית הזו, ולאור המחזה המביש, הוולגרי, הבריוני וחסר הטקט, והנטול יחס בסיסי מקצועי של מגיש התוכנית כלפי המרואיין, זו תהיה גם הפעם האחרונה.
נסים משעל טעה בבחירת היעוד המקצועי. אין ספק שלאור כישוריו המיוחדים הייתה צפויה לו קריירה מבטיחה אי שם כחוקר קשוח במרתפי הק.ג.ב. הזכורים לרע, או במרתפי ארגון מקצועי דומה, מערבי או מקומי אולי פחות מיליטנטי. אך אין ספק שבכישוריו ומזגו עם הזמן היה מתקדם בכל ארגון והופך לנכס בכל מערכת חקירה דומה. אך לעשות את זה כמראיין בתוכנית טלוויזיה לצעיר סימפטי, ערכי, תורם ומצליח בכל בחינה, ולהפתעתי גם בפוליטיקה, ולהפוך אותו לסיטרא אחרא על שתיים? מוגזם ושערורייתי.
אני מתכוון לכלל אווירת הראיון. דווקא שאלת השאלות שתפסה כותרות "אם תקבל פקודה לפנות מאחז או יישוב כלשהו מה תעשה?" הייתה בהחלט במקומה וראויה. ולדעתי כך גם תשובתו של בנט.
תשובה: "אם אקבל פקודה לפנות יהודי מביתו, ולגרש אותו, אני אישית, המצפון שלי לא יאפשר את זה. אני אבקש מהמפקד לפטור אותי". "אתה תיכנס לכלא?" שואל משעל. "כן", השיב בנט, אך הבהיר: "לא אקרא פומבית לסירוב פקודה". (הציטוטים מתוך ידיעות אחרונות. לא רשמתי תוך כדי שידור).
על-אף הדת החדשה ומעמדו האבסולוטי של שלטון החוק ומפרשיו האובייקטיביים בבית המשפט העליון, יש עדיין בני אדם שלא מסרו את מצפנם ומצפונם לאפסון במחסניה של המערכת החוקתית והנורמטיבית, הן בימין והן בשמאל, והם מוכנים לשלם על כך באופן אישי את המחיר החוקתי, הארגוני ו/או הציבורי. אשרי העם שכאלו מנהיגיו. אין רבים מהזן הזה בפוליטיקה. דרך אגב, גם היהדות מכירה בעובדה שיכול אדם לקיים מצוותיה וחוקיה ולהיות עדיין בגדר של "נבל ברשות התורה".
הקמפיין השלילי האגרסיבי שראש הממשלה והליכוד מנהלים נגד בנט על-רקע הסירוב האישי המצפוני הוא במצב הטוב ניסיון פתטי וכושל להציל רבע או חצי מנדט, או במקרה הרע והסביר יותר - מאותת על מגמות מדיניות ופזילה למרכז המפה הפוליטית. מתברר כי המודעות האנונימיות שפורסמו נגד בנט הן מודעות של הליכוד. זה כבר לא הסירוב, זו מגמה וזה דוחה, ובעיקר מטופש ויחזור אלינו כבומרנג.
פרנויה על סירוב פקודה
ראש הממשלה מצהיר כי בממשלתו לא יכהנו שרים סרבנים, אך זה ארבע שנים לפחות בממשלתו מכהנים שרים שהם נציגיהם של עשרות אלפי סרבני גיוס, לא רק למעשה אלא גם להלכה. עדיין נמשך המצב שהגיוס לצה"ל הפך מגיוס חובה לכמעט התנדבות, כשלהבדיל, המגזר של בנט רואה בשירות בצה"ל ובשירות לאומי לא רק חובה אלה קודם כל זכות.
עד היכן מגעת הפרנויה על סירוב פקודה חזינו לפני זמן לא רב. בקורס קצינים בבה"ד 1 הודחו מהקורס צוערים דתיים, כי בסופו של אירוע בו ניתנה סקירה על מבצע עופרת יצוקה היה סיום בידורי של שירת חיילות, וצוערים המקפידים הלכתית שלא לשמוע שירה של נשים יצאו מהאולם. שומו שמים. הרמטכ"ל הוציא פקודת יום מיוחדת. בהודעה מצורפת נאמר כי השירה והבנות הן חלק אינטגרלי מצה"ל ומהמכונות שלו לאתגרי העתיד. ועוד נאמר אז כי סירוב הפקודה הוא בגדר תקיעת סכין בגבו של צה"ל וממילא נעיצת סכין בגב האומה!!! לא פחות.
אך מה שבאמת מדאיג זה שבכל עלילות הגבורה של כוחותינו בגבעות השומרון וביהודה בלילות ובימים, במבצעי ההרס והחורבן בחום הקיץ הלוהט או בכפור ובגשם בחורף, ההרס הפיזי והפגיעה הנפשית במשפחות המטופלות בילדים רכים ותינוקות, ואף אחד לא קם אף גבר חייל, שוטר, כאדם, כיהודי צדיק אחד שאמר: עד כאן, לא עוד. אני לא יכול, לא למשימות האלה התגייסתי. מדהים עד היכן חדרה שטיפת המוח השקרית על הפגיעה כביכול בצה"ל בסירוב למלא פקודה בלתי חוקית, בלתי מוסרית, לא יהודית, שדגל שחור מתנוסס מעליה, כניסוח הקוד האתי של צה"ל שחובר על-ידי פרופסור אסא כשר.
מהיכן ההינתקות הרגשית, האטימות? מה גרם ומהיכן האוטיזם, הרובוטיקה, שחדרו לנפשם של החייל והשוטר היהודי הישראלי? על אילו ערכים אנושיים, יהודיים וציוניים הוא גדל בארץ הזו? ואין לי לזה תשובה מספיק טובה!!!
לסיום אני מבקש להביא כמה קטעים ממסמך שחובר כמחליף לקוד האתי שחובר על-ידי פרופסור אסא כשר ושמו "רוח צה"ל".
רוח צה"ל! מספר קטעים שלדעתי רלוונטיים.
1. ערכי צה"ל - הגנת המדינה ואזרחיה - מטרת צה"ל היא להגן על קיומה של מדינת ישראל, על עצמאותה ועל אזרחיה ותושביה.
2. טוהר הנשק - החייל ישתמש בנשקו ובכוחו לביצוע המשימה בלבד, אך ורק במידה הנדרשת לכך, וישמור על צלם אנוש אף בלחימה. החייל לא ישתמש בנשקו ובכוחו כדי לפגוע בבני אדם שאינם לוחמים ובשבויים, ויעשה כל שביכולתו למנוע פגיעה בחייהם, בגופם, בכבודם וברכושם.
3. משמעת - החייל יפעל כמיטב יכולתו לביצוע מלא ומוצלח של הנדרש ממנו על-פי הפקודות ועל-פי רוחן. החייל יקפיד על מתן פקודות חוקיות בלבד, ולא יציית לפקודות בלתי-חוקיות בעליל.
אנחנו שולחים את בנינו נכדינו לצה"ל להילחם באויב לא באח אוהב!!!

תאריך:  26/12/2012   |   עודכן:  26/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על מצפן ומצפון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נהפוך הוא
מישעל המשעיל  |  26/12/12 19:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אריאל דרור
בהסכם זה ניתן לקבוע את זכויות הצדדים הן ברכוש שהביא כל אחד מהם לפני הנישואין, בין אם מדובר ברכוש משפחתי כגון דירת מגורים ובין אם מדובר ברכוש עסקי
ד"ר רון בריימן
כאשר השופט אליקים רובינשטיין בוחן את המסרים של המפלגות השונות, מן הראוי שייתן את דעתו להיבט גזעני בולט של מערכת הבחירות, ואל יצטרף לטענה שמדובר בנושא מדיני שיוכרע במו"מ
נרי אבנרי
ניסים משעל יודע גם ללקק. ההתנפלות על נפתלי בנט הזכירה לי ראיון ישן שקיים משעל עם אולמרט. מי שראה, קיבל טעימה איך עשו ראיונות בטלוויזיה הסובייטית. שפת הגוף של שניהם אמרה שירה    הלכתי לארכיון...
יחיאל אמיתי
גולת הכותרת של פעילותם תהיה לסלק מהפארקים, החל משעה 11 בלילה, צעירים שתויים ולהחזירם לביתם
משה חסדאי
לצערנו הגדול, בימינו אנו, ניתן לזהות בפוליטיקה הישראלית יותר מאיזבל אחת, ואף ניתן להכריז על מגיפה של הפרעת האישיות הנרקיסיסטית בפוליטיקה הישראלית, שפוגעת בגברים ונשים כאחד. אסור לנו להעצים ולהאדיר את התופעה הזו. חובה עלינו להרחיק מהנהגתנו הציבורית חולי וחולות נפש, ובעלי/ות אישיות פסיכופטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il