X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לאריה דרעי יש גושפנקה ממצביעיו לשנות צבעים כזיקית, כי הוא בסך-הכל הד קולו של מרן הרב עובדיה יוסף. אבל מה יעשה יאיר לפיד אם יצליח בטעות לשפר את מצב מעמד הביניים? יתלה את הנעליים? יגלה לנו סוף-סוף מי המרן שלו?
▪  ▪  ▪
לפיד. מי המרן שלו? [צילום: פלאש 90]
דרעי. המרן שלו ידוע [צילום: פלאש 90]

שמעתי בסוף השבוע האחרון בחצי אוזן את אריה דרעי ויאיר לפיד אצל ניסים משעל והבנתי שהם מנסים ליצור רושם שהם מחזיקים במעמד. בעצם, הבנתי הפוך, שמעמד מחזיק אותם, לא להרבה זמן.
הייתי עסוק כששמעתי את הדברים, הם גם לא כל כך עניינו אותי, אריה ויאיר, אך הטלוויזיה הייתה פתוחה ושמעתי משהו עמום על אריה דרעי כנציגו של המעמד הנמוך, ויאיר לפיד כנציג המעמד הבינוני.
ככה?
האם לא היינו מצפים שנציג המעמד הנמוך יהיה מקרב המעמד הנמוך, ואריה דרעי מעמד נמוך? נראה לכם? ונציה עם כל המשפחה - מעמד נמוך?
האם לא היינו מצפים שנציג המעמד הבינוני יהיה מקרב המעמד הבינוני? יאיר לפיד מעמד בינוני? נראה לכם? המעמד הרי נדבק בו לעולמים על-אף שמכר את הג'יפ היוקרתי וזרק את הסיגרים.
האם נציג עליית ורשה והסביבה יבוא מבוקרשט? האם נציג השמנים יהיה דק-גיזרה? מה הולך פה? את מי הם מייצגים החבר'ה האלה? מי יצביע עבורם?
המרן של דרעי
אריה דרעי הספיק לתקן אחרי כן - הוא סיפר שהוא מייצג את מוצא פיו של מרן, היום מרן חברתי, אז דרעי חברתי, מחר יהיה מרן תרבותי, דרעי יהיה תרבותי, וכאשר מרן יחליט להיות מעמד גבוה, דרעי יהיה מעמד גבוה. דרעי הוא בובה על חוט המניעה את פיה על-פי הוראות נסתרות שהוא מקבל ממרן, ומי שמצביע עבורו כנראה מכיר את המצב, כלומר אני מקווה מאוד שהוא מכיר, ולכן אין קשר בין דרעי האיש לבחירה בו.
על-פי הבנתי, דרעי הפוליטיקאי הוא כלום, הוא דוור של מסרים, הוא מתווך חסר כל יוזמה וסמכות. כמו דובר צה"ל הוא מדברר מסרים אבל רחוק מאוד מקביעת המדיניות ומקבלת ההחלטות, ולכן (לדוגמה) דובר צה"ל לא חייב להיות טייס, הוא יכול גם להיות עיתונאי שקיבל דרגות ייצוג.
המרן של לפיד
אבל מי המרן של יאיר לפיד? כי אם יאיר הוא מעמד עליון ומתיימר לייצג מעמד ביניים, כנראה שגם הוא בובה על חוט, כנראה שגם הוא משרת אינטרסים של כוח עליון שמפעיל אותו, כי אחרת, מה לו ולמעמד הביניים? לפחות אריה דרעי מסביר לנו מי מושך בחוטים שלו, ויאיר לפיד לא. נקודת זכות לדרעי.
בואו נזכור נקודה נוספת - מי שהולך לבחירות עם אג'נדה של "מעמד נמוך" או "מעמד ביניים" הוא האויב הגדול ביותר של המעמד אותו הוא מתיימר לייצג, כי קיומו של המעמד הזה, ונחיתותו והפגיעה בו, היא בעצם כל זכות קיומו של המועמד כיישות פוליטית. ומי נכנס לפוליטיקה על-מנת להתאבד פוליטית? מי חוזר לפוליטיקה על-מנת להתאבד פוליטית? אם תכלית קיומו של דרעי כיישות פוליטית היא המעמד הנמוך, דרעי חייב להנציח את המעמד הנמוך כדי לשרוד, וכנ"ל מועמדים אחרים עם המעמד המתאים להם.
אבל לדרעי יש גושפנקה ממצביעיו לשנות צבעים כזיקית, כי הוא בסך-הכל הד קולו של מרן. ומה יעשה לפיד אם יצליח בטעות לשפר את מצב מעמד הביניים? יתלה את הנעליים? יגלה לנו סוף-סוף מי המרן שלו?
כאשר נשאל אריה דרעי כמה מנדטים יקבל לפיד, הוא השיב משהו בסגנון שלפיד יהיה במקום השישי. אני חושב שזו הייתה מחמאה גדולה מאוד ללפיד, ואני מקווה ומאמין שגם שס וגם לפיד יסיימו באותו אזור כצמד חמד ממש כמו בראיון, במקומות 10-9-8. זה בדיוק מה שראוי להם ואף הרבה יותר מדי. הם מנסים ליצור רושם שהם מחזיקים מעמד, אבל כולנו יודעים שבפועל המעמד מחזיק אותם לזמן קצר בלבד.

תאריך:  30/12/2012   |   עודכן:  30/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
איתמר לוין
תשעה שופטים בראשותו של גרוניס ביטלו את החלטת ועדת הבחירות המרכזית, אשר מנעה מזועבי להתמודד    נימוקי ההחלטה יפורסמו במועד מאוחר יותר
איציק וולף
חברת הכנסת מבל"ד שתוכל להתמודד גם לכנסת הבאה אמרה כי הייתה משוכנעת כל העת בצדקת דרכה    במפלגת הליכוד-ביתנו מצהירים כי יפעלו עם כינון הכנסת לקביעת 'חוק זועבי' שימנע ממי שמביע תמיכה בטרור להתמודד לכנסת
איתמר לוין
ראשי ש"ס שכחו את המשפטים האחרונים של ששת סדרי משנה, מהם נטלו את שמה של המפלגה: "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם". במקום זאת, הם מרבים מחלוקות ושנאה
עו"ד נבון קצב
כולנו אחים! ספרדים ואשכנזים
ירדן גזית
עוד הנחה בלתי מוכחת מבית מדרשו של השמאל    בראש המודאגים מהפערים החברתיים עומדת יו"ר מפלגת העבודה ח"כ שלי יחימוביץ'. מטרתה הראשונה של התוכנית הכלכלית המקיפה שפרסמה יחימוביץ' אינה עידוד הצמיחה או הורדת יוקר המחיה, ואפילו לא שיפור במצבם של העניים, אלא "צמצום הפערים החברתיים
רשימות נוספות
הרב יוסף: יותר מנדטים, ונכפיף את רה"מ  /  עידן יוסף
התפנות שקטה ממאחז עוז ציון  /  עידן יוסף
בן-ארי: עיתונים מסוימים מחרימים אותנו  /  עידן יוסף
רק לא ביבי  /  עו"ד אמיר מסארווה
נתניהו-בנט: מערכה ראשונה בסדרה  /  סופיה רון-מוריה
המפלגה לאיבוד קולות הימין  /  עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il