X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ברור כי ההתקפה על יו"ר "הבית הלאומ"י, רס"ן בנט, ועל העמדה כי גירוש יהודים מביתם בארץ ישראל היא פקודה בלתי חוקית בעליל שדגל שחור מתנוסס מעליה, וכי חובה על כל חייל שקיבל פקודה בלתי חוקית ואנטי-מוסרית ואנטי-ציונית, לסרב לבצעה - אינה אלא תעמולתית
▪  ▪  ▪
בנט. נאמנות [צילום: פלאש 90]
ללא מוצא
בשורה התחתונה הליכוד והעבודה מגיעות לאותה עמדה ללא מוצא, וההבדל בעמדותיהן אינו ניכר לעין בלתי מזוינת.

ללא מוצא
בשורה התחתונה הליכוד והעבודה מגיעות לאותה עמדה ללא מוצא, וההבדל בעמדותיהן אינו ניכר לעין בלתי מזוינת.

ראש ממשלת ישראל הבטיח כי בממשלתו לא ישב אדם שדבק בסרבנות. בכך סתם ראש הממשלה את דרכו של יו"ר "הבית היהודי" אל שולחן הממשלה, בהציגו אותו כמי שקורא לסרבנות בצה"ל. כיוון שכך, ראוי שנבדוק מי כן יושב סביב שולחן הממשלה כיום ובאיזה מידה הם עונים על הקריטריון של שלילת הסרבנות.
נתחיל בסגן שר הבריאות, שר הבריאות בפועל, ממפלגת "יהדות התורה". הוא אכן עומד בקריטריון בגאון. חיילים הבאים מתנועתו לעולם לא יסרבו לקחת חלק בגירוש יהודים מביתם או בהגלייתם אם כך יחליט הדרג המדיני. וזאת מן הטעם הפשוט שאין כאלה חיילים, כיוון ש"יהדות התורה" אינה רק סרבנית-גירוש, היא סרבנית גיוס, ולא סתם, אלא סרבנית התייצבות כחוק בלשכות הגיוס, גם אם מדובר בפטור משירות. "יהדות התורה" תובעת לעצמה את זכות ההשתמטות באופן ממלכתי, ממקומה סביב שולחן הממשלה, מועדת התקציב. אבל כל זה אינו מפריע לראש הממשלה לאמץ אל ליבו הקואליציוני מפלגה המקדשת את סרבנות הגיוס מצד אחד, ועלותה למשק עולה בהרבה על כל תקציבי ההתיישבות בהר מצד שני, בתמיכות לאברכים, בבריאות, ובאובדן הכנסה של אוכלוסיה שאינה משרתת ואינה עובדת.
נמשיך במפלגת ש"ס. גם חייליה של תנועה זו לא יסרבו לפנות יישובים יהודיים מן הטעם הפשוט שאין הרבה חיילים כאלה. ש"ס היא בבואתה הספרדית של יהדות אשכנז סרבנית הגיוס, הדוגלת בהשתמטות ושואבת התקציבים. יתר על כן, הסמכות הרוחנית-לאומית של ש"ס אינה בכנסת או סביב שולחן הממשלה, אלא אצל המרן, והוא המחליט אם פעולה זו או אחרת של הממשלה היא חוקית, או משרתת את האינטרסים שלו. אחד מעקרונותיו הוא ש"פיקוח נפש דוחה שטחים", ולכן ייתכן שחיילי תנועתו יקבלו פקודה ממנו, ולא מן המפקדים שלהם, שאסור להם להגן על שטח זה או אחר. האם ייתכן שלהבים - אותה גבעת טרשים שנוייה במחלוקת שבה מתגוררים בין השאר יהודים אוכלי שרצים - אינה ראויה לשפוך את דמו של יהודי למענה? ובכל זאת ראש הממשלה אינו מעמיד את ש"ס בפני הברירה: מרן או רס"ן, פקודתו של מי תגבר. להפך, ש"ס היא שותפה טבעית לכל ממשלה של "המחנה הלאומי".
המילים הן חרב פיפיות
נמשיך במשנה לראש הממשלה, רא"ל בדימוס בוגי יעלון שהוצב בראש הקרדום התקשורתי שהונף כדי לקצץ בכנפיו של רס"ן נפתלי בנט. זכורה לי התרסתו של רמטכ"ל צה"ל כלפי ראש ממשלה מכהן במילים "ההינתקות היא רוח גבית לטרור". רמטכ"ל צה"ל מאשים את ראש ממשלת ישראל שנבחר באופן דמוקרטי והמוביל מהלך שכולו לטובת השלום, בשיתוף פעולה עם הטרור. לא פחות. זה הרבה יותר גרוע מסירוב אישי לבצע פקודה בלתי חוקית בעליל שדגל שחור מתנוסס מעליה. זוהי למעשה הסתה נגד ראש ממשלה מכהן, ולו היה אותו רמטכ"ל חובש כיפה, היה נאמר עליו שהוא מסית לרצח ראש ממשלה. העובדה שהוא צדק, שגירוש גוש קטיף אכן הגביר את הטרור עשרות מונים, אינה רלוונטית, כי הכל מצוי בפרשנות של המילים, וכל אמת היא לשעתה, וכל חכמה תקשורתית היא חכמה שלאחר מעשה. ובכל זאת, למרות שהרמטכ"ל בדימוס הכריז על ראש ממשלה מכהן כסייען לטרור, הוא יושב כיום בממשלה ומייסר את מי שמדבר על גירוש יהודים כפקודה בלתי חוקית בשבט לשונו הצדקנית.
ברור כי ההתקפה על יו"ר "הבית הלאומ"י, רס"ן בנט, ועל העמדה כי גירוש יהודים מביתם בארץ ישראל היא פקודה בלתי חוקית בעליל שדגל שחור מתנוסס מעליה, וכי חובה על כל חייל שקיבל פקודה בלתי חוקית ואנטי-מוסרית ואנטי-ציונית, לסרב לבצעה - אינה אלא תעמולתית. מנהיג "הליכוד" חושש כי העמדה השולטת של נאמנות לארץ ישראל נכבשה, והוא מנסה לצייר את כובש העמדה כמסית נגד הממלכה. דא עקא שהמילים הן חרב פיפיות, והטיעון הנגדי של רס"ן בנט הוא ש"הליכוד" אכן נטש את העמדות הגבוהות ועתה אין הוא אלא האגף הימני של השמאל שציוניותו מצוירת בקו ירוק.
כדי להבין עד כמה המילים ריקות מתוכן אצטט את הסבריו של סא"ל (בדימוס) עומר בר-לב, מספר 7 ברשימה של "מפלגת העבודה", לבין יאיר שמיר, מספר 4 ברשימת "הליכוד-ביתנו", לגבי ההבדל בין גישות שתי המפלגות בנושא יהודה ושומרון. שמיר, אומר בר-לב, מוביל למדינה דו-לאומית דרך אי-חתירה להסכם עם הפלשתינים, ואילו "מפלגת העבודה" שחותרת להסכם תמנע זאת, כיוון שתצליח לחלק את הארץ כך שמרבית הפלשתינים לא יוכלו לממש את תביעתם להשתלט דמוגרפית על בית הנבחרים. ומה אם לא תצליח להגיע להסכם כפי שלא הגעתם בעבר? הקשיתי. האם אתה רואה מצב שבו אתה מחזיק בשטח בלי לתת לערבים זכות הצבעה? כן, אומר סא"ל בר-לב, וזכותי המוסרית היא שניסיתי. רוצה לומר, שתי המפלגות בשורה התחתונה מגיעות לאותה עמדה ללא מוצא, וההבדל בעמדותיהן אינו ניכר לעין בלתי מזוינת.
לכן כל הנושא של הסרבנות הוא מסך עשן. נתניהו מבקש לקבל את ההכשר להיכנס לאותה שוחה פוליטית עם שתי הוויבערס (ציפי לבני ושלי יחימוביץ') ומכסה את ערוותו האידיאולוגית באמצעות מילים, מילים, ריקות מתוכן ומלאות תעמולה.
עכשיו נשאר רק לראות אם ציבור נאמני ארץ-ישראל יקנה את המילים הללו, וישוב לליכוד הממלכתי, או שיראה בהן ערוות דבר ויצטרף לשטח השולט, לעמדה הברורה שעליה השתלט רס"ן בנט מסיירת מטכ"ל.

ד"ר יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial".
תאריך:  30/12/2012   |   עודכן:  30/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המילים הן חרב פיפיות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המסקנה:"עוצמה לישראל"!! ל"ת
דניאל סבלדי  |  31/12/12 00:30
2
רק "עוצמה לישראל"!! ל"ת
הניה  |  31/12/12 20:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ראשי ש"ס שכחו את המשפטים האחרונים של ששת סדרי משנה, מהם נטלו את שמה של המפלגה: "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם". במקום זאת, הם מרבים מחלוקות ושנאה
הרב אליהו קאופמן
על מה סומך עז הפנים הזה את כוחו כשהוא שם עצמו מעל החוק ועורך מו"מ של עגבניות תמורת מלפפונים כשמדובר בתיקים פלילים... גם הדרך שבה דחק ליברמן הצידה את נבחרי הליכוד ובמקומם דחס את ה"מריונטות" שלו מעוררת תמיהה על הביטחון האישי שלו מול התקפלותו של נתניהו ה"כל יכול"
מנשה שאול
קיימת אפשרות להפוך את עזה להונג קונג שנייה    הפתרון המעשי מצוי בחיבורה של הרצועה לחצי-האי סיני והחזרת המצב כפי שהיה בין 1948 ל-1967    הרצועה יכולה להיות המשך טבעי לחצי-האי סיני
ירדן גזית
עוד הנחה בלתי מוכחת מבית מדרשו של השמאל    בראש המודאגים מהפערים החברתיים עומדת יו"ר מפלגת העבודה ח"כ שלי יחימוביץ'. מטרתה הראשונה של התוכנית הכלכלית המקיפה שפרסמה יחימוביץ' אינה עידוד הצמיחה או הורדת יוקר המחיה, ואפילו לא שיפור במצבם של העניים, אלא "צמצום הפערים החברתיים
עו"ד אמיר מסארווה
רק לא ביבי ובטח לא נתניהו, כל מחליף יכול להוות תחליף לאדם העומד כיום, ועמד מזה שלוש שנים בערך בראשות ממשלת ישראל שתרמה להידרדרות בלתי מסויגת של כלל המערכות - המשפטיות, הביטחוניות, הכלכליות, ואף הביאה לקריסת מערכות אחרות
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
המרוויחים והמפסידים  /  מרדכי קידר
בן לא תרבות  /  קובי קמין
איך קוראים ספר  /  איציק סיבוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il