X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אין ללמוד מן העונש הסמלי והמעוות לקולא שקיבל אורי בלאו לעבירה החמורה מכל חומרה של ענת קם, שמעלה באמון, מעלה בתפקידה כחיילת, ושחובת נאמנותה עולה בהרבה על זו של אזרח מן השורה שבמקרה נפל חומר סודי לידיו. יש מדינות בהן על עבירה כזו הייתה נדונה למאסר עולם
▪  ▪  ▪
ענת קם. חופש הבעת הדעה פוגע בחובת הנאמנות למדינה [צילום: פלאש 90]

בית המשפט העליון, בראשותה של פרקליטת המדינה לשעבר, עדנה ארבל, הידועה בקשיחותה במקרים אחרים, החליט ברוב דעות, להקל בעונשה של ענת קם ולהפחית שנת מאסר מהעונש שהושת עליה. בין הנימוקים היו שקילת המידתיות ביחס לעונשו של שותפה-לאחר-מעשה העיתונאי אורי בלאו, איש עיתון הארץ. כפי שיוסבר להלן אין הנמשל דומה למשל.
מעבר לכך, ענישתו של בלאו הייתה מקלה מאד, ולבטח מקלה מדי, שלא לומר סמלית. כלל ידוע שטבע אותו בית משפט משכבר הימים שאין מתקנים עוול בעוול, כפי שאין להמשיך בטעות קודמת. כאן סטה העליון מהכללים שטבעו שופטים גדולים קודמים.
יש בישראל בעיה קשה: בית המשפט העליון קידש את חופש הבעת הדעה כערך עליון, גם אם העיקרון החשוב הזה פוגע בחובת הנאמנות למדינה ולחוקיה וגם אם הוא מהווה תמיכה בטרור, כמו בעניין ההחלטה לאפשר לחנין זועבי להבחר לכנסת, לאחר שהשתתפה במשט ה"מרמרה" של ארגון טרור שאנשיו גם פצעו חיילים תוך הפרה מכוונת ופומבית של חוקי ישראל.
העיקרון האמור משפיע על כל פסיקה של העליון. בעניין ענת קם הפרקליטות הייתה צריכה להגיש ערעור ולדרוש החמרה רבה בעונש.
אין ללמוד מן העונש הסמלי והמעוות לקולא שקיבל אורי בלאו לעבירה החמורה מכל חומרה של ענת קם, שמעלה באמון, מעלה בתפקידה כחיילת, ושחובת נאמנותה עולה בהרבה על זו של אזרח מן השורה שבמקרה נפל חומר סודי לידיו. היא גנבה חומר סודי והשתמשה בו כנראה, בין היתר, כדי להקל על כניסתה לעולם העתונאות. יש מדינות בהן על עבירה כזו הייתה נדונה למאסר עולם ואולי אף למוות. ראה ההוצאות להורג בצבא האדום במלחמה - ואנו נתונים במצב לחימה. שלא להזכיר ההוצאות ההמוניות למוות כיום של חיילים הנחשדים בכוונה לערוק מהצבא הסורי הרצחני. נכון- צה"ל אינו הצבא האדום או הסורי, אך להפחית מאסר מארבע שנים על עבירה כזו?!
אני רוצה להסב את תשומת הלב לנקודה מאד חשובה, שלא התייחסו אליה כלל, ובוודאי לא העניקו לה את המשקל הראוי: השאלה היא עד כמה הכירה ענת את אורי בלאו, אם בכלל.
העובדה היא שבלאו, כשהחזיק חומר סודי של אלפי מסמכים, שיקר את זרועות הביטחון לגבי כמויות החומר שבידו, הבטיח להחזירו וברח לחו"ל כאשר החומר אצלו. מי קבע לקם שבלאו לא יעשה שימוש בוגדני בחומר הנדיר והכה-סודי אשר בידיו? האם היא ערכה לו בדיקת מהימנות? הרי לטענתה, הוא בגד בה כאשר הסגיר אותה קל-מהרה כמקור לחומר. זו אינה בדיוק התנהגות אמינה של עיתונאי בעל מצפון.
היה לנו את המקרה של מרדכי וענונו, אשר השיג חומר סודי, נסע עמו לחו"ל, ולבסוף מסרו לעיתונות בתמורה כזו או אחרת. איזו ערובה הייתה לענת קם שאורי בלאו לא יעשה אותו דבר?
לטוב מזלם, בלאו החזיר לבסוף את החומר, ויש לקוות שלא העתיקו קודם. אך מה היה דינה של בלאו אילו תוכניות סודיות של צה"ל היו מתפרסמות בעיתונות העולמית ומגיעות למדינות אויב ולאל-קעידא?
על כן היה מקום להחמיר בדינה ולא להקל, אלא ש... היש צורך להוסיף?

תאריך:  02/01/2013   |   עודכן:  02/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההקלה בעונשה של ענת קם - עיוות של ממש
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הצדק נגוז
הצדקנית  |  2/01/13 14:18
2
כל מי שמתייחס אל שמאלני
מזכיר_המדינה  |  2/01/13 15:52
 
- you are correct
Gilead  |  4/01/13 09:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת קם-בלאו
אלכס נחומסון
ביהמ"ש העליון בראשות השופטת עדנה ארבל מצא לנכון לבטל את הכרעת הדין של המחוזי ולהמתיק את עונשה של ענת קם. אם ביהמ"ש המחוזי במטאפורה נעץ סכין בגב האינטרס הציבורי, אז העליון סובב אותה פעמיים
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון: גונבת המסמכים מלשכת אלוף פיקוד מרכז תרצה 3.5 שנות מאסר    בניכוי שליש צפויה קם להשתחרר בעוד כשנה    הנימוק העיקרי: ענישה קלה יותר במקרים אחרים
איתמר לוין
ביהמ"ש חייב את השב"ס בהוצאות, לאחר שרק עתירה שהגישה קם הביאה לתיקון הרישום השגוי במחשביו ולפיו הורשעה בבגידה
מתי דוד
מסתבר פעם נוספת שפסקי דין וגזרי דין של שופטים הם לעיתים תוצאה של בזאר מזרחי ומשפטי שהכל בו אפשרי, ולא תוצאה של צדק, עובדות ומסקנות מתחייבות. פסקי הדין בפרשיות אולמרט הם חגיגה למושחתים, ובעניין אורי בלאו הם חגיגה לעיתונאים
איתמר לוין
עיתונאי הארץ ירצה ארבעה חודשי עבודות שירות על החזקת 1,800 המסמכים שגנבה ענת קם מלשכתו של אלוף פיקוד המרכז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il