X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
משהו על צמרת צה"ל ומשמעות המראות והריחות העולים ממנה ומדריך שימושי קצר לבוחר הנבוך
▪  ▪  ▪
שלב נוראי בהידרדרותנו [צילום: אריאל חרמוני]

קצינים ולא ג'נטלמנים
אחרי קריאת המימצאים שנחשפו בדוח מבקר המדינה על הנורמות הנהוגות בצמרת צה"ל, ספק אם הצמרת הזו מוסמכת כעת להחליט על פעולה באירן. לא כי לא צריך לעשות זאת, ולא כי האיום הגרעיני יעלם מאליו, אלא כי אי-אפשר לשלוח טייסים למשימת הפצצה באירן בהסתמך על נתוני מודיעין שהושגו מצילום מסמכים מזוייפים במסגרת הריגול ההדדי בין לשכות הרמטכ"ל והאלופים.
זו לא בדיחה. זה שלב נוראי בהידרדרותנו. אנו מעבירים למערכת הביטחון, על חשבון הבריאות החינוך והמזון שלנו, סכומי עתק שנועדו להבטיח את שלומנו ואת קיומנו. ומה שמוכח עכשיו עובדתית, זה שראשי המערכת הביטחונית הזו, שפונקו בשכר ותנאים מדהימים, היו (ועודם) עסוקים כל העת בעיקר בתככים אישיים. כל השחיתות במערכת הממשלתית שלנו אינה מתקרבת בחומרתה למתחולל בצמרת צה"ל.
אימפריות גדולות מאיתנו נפלו כשהרקב פשט במערכת הצבאית שלהן. או שהן שילמו במאות אלפי הרוגים. רק שלנו אין מספיק אנשים כדי לשלם מחירים שכאלה. באנגליה של המלכה ויקטוריה יכולת לקנות מינויים וקידום צבאי בכסף, ולאיש לא היה איכפת כמה חיילים הולכת אח"כ זקופי קומה מול מטח רובים שקטל אותם. כך גם בצרפת, שלקראת המאה העשרים צמרת צבאה עסקה בתככים וזיוף מסמכים (דרייפוס לא היה מקרה יחיד), ואח"כ שולם המחיר במיליון חיילים צרפתים שנקטלו בחפירות וורדן במלחמה הגדולה, ואח"כ בתוספת תבוסה מחפירה וכניעה משפילה גם במלחמת העולם השניה. עכשו, כשברור לכולנו שגם בישראל של 2013 יוצרים מינויים וקידום צבאי בשחיתות ותככים, מישהו עדין חושב שהחשבון ההיסטורי לא יוגש לנו?
זחיחות הדעת בצבא והשחיתות הפוליטית בממשלת ישראל הולידו בזמנו את מלחמת יום הכיפורים. אבל זה היה זול, 2,700 הרוגים בלבד. במושגים היסטוריים זה היה רק תרגיל. עכשו כשצמרת הצבא נגועה בשחיתות המידות עד כדי זיוף מסמכים ומעשי ריגול פנימיים (וזה עוד בלי לדבר על הטבחים הצמודים, הויסקי והסיגרים בישיבות צמרת הביטחון בבסיס המודיעין), איך לדעתכם יגמר המשחק האמיתי?
כן, אני יודע. הקב"ה הוא איתנו, ואנו מיישבים את גבולות א"י השלמה המובטחת, וכל אוייבנו ישמדו, כמובן. חבל רק שהיינו כבר בסיפור הזה, עם כל הצמרת המדינית הביטחונית והדתית, והפסדנו. ואל תגידו שהפעם זה בסה"כ ערבים מקומיים שאותם תמיד ננצח. כי בפעם הקודמת הפסדנו לאיטלקים לובשי גלימות ושמלות קצרות, ולפני זה הפסדנו לעירקים שלקחו אותנו לחידקל, ולפני זה הפסדנו גם למצרים שעברו בדרך למגידו. נכון שההיסטוריה לא חוזרת על עצמה, אבל היא ממציאה בכל פעם תעלול חדש, ולאור המתרחש כיום בצמרת צה"ל בין אלופיו ועוזריהם, אנו כנראה בדרך לסרט מרהיב ביותר. מרהיב לצופים מאירופה, אבל לא לניצבים המקומיים. הניצבים הם בדרך כלל הנטבחים בסרטים כאלה. ואנו, רבותי, עומדים להיות הניצבים בסרט הזה, הסרט של האלופים זחוחי הדעת וחסרי המוסר. לא קצינים, לא מצביאים ולא ג'נטלמנים.

מדריך לבוחר הנבוך

רבים מתלבטים בעד מי להצביע. קשה לייעץ, ראשית, כי באמת אין הרבה נימוקים מדוע לטרוח ולהצביע בכלל בעד מישהו מאוסף המועמדים הזה שמציעים עצמם לתפקיד, ושנית, כי מי מוכן לקחת אחריות על התנהגות הנבחרים הללו דקה אחרי כניסתם לכנסת. ואני לא מתכוון רק לאנסטסיה או מירי רגב, שהן המקרה הקל, שקצת ריטלין היה יכול למנוע אותו מראש.
אבל מאחר שלא הגון להשאיר את הציבור ללא הדרכה אחראית בדיוק ערב הבחירות, ננסה לתת כאן מדריך קצר לבוחר המתלבט, וכאמור, כל התוצאות על אחריותכם:
א – נסה לבחור במפלגה שלא משקרת לבוחריה, כזו שבאמת תעשה בכנסת מה שהיא מבטיחה לעשות, כזו שגם הוכיחה שהיא תמיד מביאה לבוחריה השגים ותוצאות אמיתיות. ואם יצא לך יהדות התורה, אז זה מה שיש.
ב – אם אתה בעד ארץ ישראל השלמה ומתנגד לנסיגה, בחר בתנועה היחידה שפועלת ברצינות בנושא ושברגע של אמת היא היחידה שמצליחה לשכנע את הציבור בישראל שאין שום מקום לויתורים טריטוריאלים ונסיגה. בחר בחמאס.
ג – אם אתה מקיא מש"ס ומכל מה שהם מייצגים, אבל אינך רוצה להצטייר כגזען אשכנזי, הצבע אמסלם. לא חשוב אם הוא יגיע לאחוז החסימה (שזה 3 מנדטים). די לך בכך שכל קול שהוא יקבל, ש"ס יהיו בטוחים שזה קול שהיה שייך להם קודם ונגזל מהם, והוא חלק מהמנדט הנוסף שחסר להם. זה רק יגביר את עוצמת ליל הסכינים הכשרות הצפוי בין דרעי לאלי ישי. אתה תשב אז מול מסך הטלוויזיה ותהנה מההצגה שתרמת ליצירתה. לא שווה רבע שעה בקלפי?
ד – אם גם אתה שייך למאמינים שרק נסיגה מהשטחים והקמת מדינה פלשתינית תביא מזור לאיזור, הצבע ליכוד. לא רק כי רק הליכוד מסוגל (ורגיל) לעשות זאת, אלא כי עכשיו יש להם גם את ישראל ביתנו, ואיבט, בניגוד לביבי, אפילו לא מהסס.
ה – אם נמאס לך מהכפיה הדתית ומהמשיחיות שלה, ואם גם אתה בעד הפרדת המדינה מהדת, הצבע בנט. הנחמד הזה ייכנס בכל מקרה, אבל אתה תעזור לו להכניס לכנסת את מספר 10 או 15 או 20 ברשימתו, טיפוסים שכל אחד מהם יוכל בתוך שנתיים של פעילות פרלמנטרית להביא את כל הציבור להתגעגע לשולמית אלוני ורעיונותיה.
ו – אם אתה תומך בביבי נתניהו, אבל אתה עצמך אדם הגון ואינטליגנטי, כך שלא נעים לך להודות בזה אפילו בפני עצמך בחדר סגור, פשוט הצבע לפיד. הצבע ותהייה רגוע: בתום מסע הפלאברה שלו, הוא ימלא שליחותו ויביא את הקול שלך ישירות לביבי.
ז – אם אתה חובב דמוקרטיות, ורוצה לראות כאן כנסת חרוצה, פעילה ותוססת, הצבע בעד אחת ממפלגות האופוזיציה. לא חשוב לאיזו: למפלגת העבודה של שלי, לתנועה של ציפי או לחבורת המרץ של זהבה. הן כולן תמלאנה תפקידן. רק מהן מובטחת לנו קדנציה מלאת מאבקים. אם לא מול הממשלה, אז לפחות בינן לבין עצמן. ועם יד על הלב: האבקות נשים בבוץ, גם הפוליטי, היא עדין ההצגה הכי טובה בעיר.
וכי מה עוד יכולתם לבקש תמורת כרטיס ההצבעה אחד בקלפי?
בחירות נעימות.

תאריך:  11/01/2013   |   עודכן:  11/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
צבוע מי שטוען שהזדעזע מהדוח
אובד מדינה  |  11/01/13 16:19
2
אימפריות ... נפלו כשהרקב פשט
שילמו אלפי הרוגים  |  11/01/13 17:17
3
דו"ח הרפז מלחמת העולמות
פרץ אשכנזי ברק  |  11/01/13 17:25
4
לאן הועלמו ההקלטות מלשכת ברק
עידןסובול  |  12/01/13 09:37
 
- ולא פחות חמור
הנ"ל  |  12/01/13 09:45
 
- הועלמו לאותו מקום שהועלמו
נתין מדמנת ישראל  |  12/01/13 15:55
5
הבעייה עם תפקוד ברק !
ישמעאל  |  12/01/13 09:56
6
מי שמעמיד את ההתנהלות
בני בנקר  |  12/01/13 10:30
7
דרגים של צבא+מוסד+שבכ בניס
ישע  |  12/01/13 11:07
8
מי זה האיטלקים עם השמלות?
מזכיר_המדינה  |  12/01/13 14:03
9
מעשה רמטכ"ל ששר בטחון מתנכל לו
פועה  |  12/01/13 14:07
10
פריצי שכחת ארץ חדשה (ז') ?
exyerushlamit  |  12/01/13 15:07
11
"הרקבון בממלכת דנמרק"
ד"ר רייספלד אילן  |  14/01/13 13:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
עמוס אריכא
הדמיון הניכר בהתנהלותו של נתניהו לקברניט אחאב הולך וגדל מדף לדף ב"מובי דיק". שניהם חשדנים ורדופי אימה, ושניהם ברגע בו עליהם לבחור בין אחריותם לשליחותם. אחאב בוחר לרדוף בכל מחיר אחרי הלוויתן הלבן, נתניהו אינו מרפה למרות תזזיתו מאמונתו המשיחית לגבי חזון ארץ-ישראל השלמה
דן אלון
נתניהו מכיר את פירמידת הצרכים של מאסלו. הוא יודע שלדבר אל בסיס הפירמידה, "הפחד", זה חזק יותר מאשר לדבר אל ראש הפירמידה - "התקווה" למימוש עצמי. איש שיווק או לא איש שיווק? למכור תכריכים לאנשים חיים זו אמנות, לא פחות מאשר למכור קרח לאסקימוסים
עידן יוסף
תוצאות תשעה סקרים: לפיד ושס בקרב על המקום הרביעי    על גבול אחוז החסימה: קדימה, עם שלם, ארץ חדשה, עלה ירוק, עוצמה לישראל וכח להשפיע
נרי אבנרי
הכספת מלאה קלקולים ישנים. ברגע מתאים, בעידוד ובתמיכת התקשורת, יש מי שמוציא קלקול עתיק, ודורש בתוקף אלקטוראלי את תיקונו הדחוף! עכשיו זה חוק השוויון בנטל. למה קלקול ישן? הלכתי לארכיון...
איתמר לוין
התשתיות שלנו מנוהלות בידי חובבנים    היפוך תפקידים במשפט הולילנד בשאלה מיהו המקצוען    אולי לשם שינוי יו"ר הוועד האולימפי יהיה ספורטאי-עבר?    החובבנות מגיעה לתעמולה הבחירות וכנראה גם לסקרים    כך חברו רופא ועורך דין ליצירת תביעת סרק    ומה תאמרו על חברה שמסרבת לגלות מיהי ומהי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il