X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הקמפיין החרדי הכי פשוט והכי חזק – "עשה ככל אשר יורוך"
▪  ▪  ▪
מבחן פשוט לאמונה [צילום: פלאש 90]

לאחר מערכת בחירות מכוערת ומלכלכת, לאחר עימותים מביכים, מצאו או אולי נזכרו במפלגות החרדיות מה אמור לעשות כל יהודי מאמין. מה הדרך לגרום לו לבחור נכון מבחינתם – לקיים את המצווה של לשמוע דברי חכמים: "ועשית ככל אשר יורוך", "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל" [דברים י"ז, י"א], שזה אומר קיום מצוות עשה וגם מצוות לא תעשה במצווה אחת. וכמה יהיו מוכנים לוותר על הזכות הזאת?! ככה בעצם ניצחה האמונה את מערכת הבחירות המורכבת והמסובכת.
מה הורו להם חכמיהם? על-פי הוראת גדולי הדור של החרדים האשכנזים, הרב שטיינמן, שהורה לוותר אפילו על נסיעה לחו"ל כדי לזכות ולהצביע, והרב אדלשטיין, וכן אדמו"רים גדולים וחשובים המורים לחסידיהם להצביע ליהדות התורה, ועל-פי הוראת מרן עובדיה יוסף שליט"א, פוסק הדור של העדה הספרדית, על הספרדים המאמינים להצביע לשס.
הגר"י רצאבי, רב בולט בקהילה התימנית, כתב בהודעה שפירסם, שבגלל חילוקי הדעות הוא אינו מורה למי להצביע, רק שלדעתו ג' טובה לעולם התורה, שס טובה לספרדים ועל התימנים להצביע עבור הרב אמנון יצחק.
בזה בעצם התמקדה מערכת הבחירות בימים האחרונים אצל הציבור החרדי - בהוראת חכמים. הרמב"ן מסביר זאת ללא פשרות: "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל" – אפילו אם אמרו לך על ימין שהוא שמאל או על שמאל שהוא ימין. לשון רש"י ועניינו: "אפילו תחשוב בלבך שהם טועים, והדבר הפשוט בעיניך כאשר אתה יודע בין ימינך לשמאלך – תעשה כמצוותם". כלומר, אם אתם מאמינים, תעשו מה שאומר לכם הרב שלכם, הרב של העדה אליה אתם משתייכים. ולא תהרהרו אחר הפסיקה הזאת.
האמת היא שגם אם לכאורה נראים הדברים מוגזמים, כאילו פנאטיים וחסרי מחשבה, הרי שלאור כל הביקורות וההתלבטויות של אנשים רבים בעלי זכות הצבעה המעדיפים להדיר עצמם מן הזכות הזאת, בטענה של "מה זה כבר משנה מי ייבחר", או כאלה המעדיפים להצביע עבור איזושהי מפלגת טרנד, בשביל המחאה (מה זה יעזור?) או בשביל הצחוקים (בחירות זה עניין רציני מאוד), ובכך להתנער ממילוי חובה/זכות אזרחית של בחירה במה שדעתם מכוונת, הרי שלמצביעים החרדים באה ההלכה ועושה להם סדר. תבחרו ככל אשר יורוכם. ובכך בעצם נבחנת גם האמונה. ואחרי הבחירות נדע גם אם היא מנצחת.

תאריך:  22/01/2013   |   עודכן:  22/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
עידן יוסף
כן הורה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית שאסור לשדר תמונות של המועמדים מצביעים    מרצ: הצגת פתק ההצבעה - אינה חוקית
עידן יוסף
מתמודד ברשימת כח להשפיע המשמש כמשקיף אזורי גורש מקלפי במעוז של שס בחולון באבנים, בקללות ובאיומי רצח    פעילים של שס פגעו בטוהר הבחירות וגנבו פתקי המפלגה מקלפיות
עופר וולפסון
גם השמאל וגם הימין זוכים לחוסר אמון מוחלט מצד הפלשתינים ביהודה ושומרון: "עבור הפלשתינים, גם השמאל וגם הימין ימשיכו בקולוניאליזם"
עופר וולפסון
שתי המפלגות הקטנות הלינו בפני ועדת הבחירות המרכזית בטענה כי פעילי שס מפיצים שמועות ברחבי ירושלים לפיהן הן אינן מתמודדות עוד
צ'לו רוזנברג
תמה מערכת הבחירות וטוב שכך. המונים יצאו לקלפיות בעקבות ידוענים שקראו להצביע. בר רפאלי, עוד פרסונה בעלת משקל סגולי בציבוריות הישראלית, קראה לנו לצאת ולבחור. לא נישמע לבקשותיה? מה היינו עושים בלעדי אותם ידוענים? אוי כמה זה הזוי!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il