X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין הפתעה בבחירות אלא לאנשים המתעלמים באופן רציף מהמציאות שהציבור מנסה לומר אותה כל הזמן. שליש מכוחו האלקטורלי של לפיד התקבל מקולות נודדים מהליכוד. לפיד הבין את זה היטב והודיע כל הזמן כי הוא אינו מתכוון להצטרף לגוש חוסם של יחימוביץ', גלאון, וחנין זועבי. למרות זאת התעקשו פרשני הטלוויזיה לספור כל הערב את לפיד כחלק מגוש השמאל
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. מצופה מרה''מ להקים ממשלת ימין-מרכז [צילום: פלאש 90]
קולות נודדים
חלק מהציבור המרכז-ימני ראה בבינימין נתניהו מעשן סיגרים נהנתן העלול להיכנע למשא-ומתן עם הערבים שהפקיר את משרד השיכון בידי שס. לפיכך נדדו קולות ימין טיפוסיים לבית היהודי בראשות נפתלי בנט

כרגיל פרסום תחזית מבוססת של תוצאות הבחירות לא הפריעה לחלק גדול מהפרשנים, קל וחומר לפוליטיקאים רבים להמשיך ולעוות את תמונת המציאות כאילו השתקפה במראה עקומה במיוחד. פרסום התוצאות הוא רגע מתן תעודת גמר בית ספר לפוליטיקאים. חלקם התנהגו כילדים נזופים ובחרו להדגיש ציון שלילי של מתחריהם כדי להרגיע את אביהם הכועס שאוחז בידו תעודה מלאה ציוני "נכשל". חשוב מבחינה ציבורית לברר מה הציונים שהעם רשם לפוליטיקאים שלו באמת.
שלי יחימוביץ' שרכבה על גלי המחאה החברתית של הקוטג' (הגבינה והבית) לא זכתה בשום הישג אלקטורלי מיוחד על-רקע החלשות מפלגת השלטון. כנראה שיאיר לפיד זכה מההפקר בחלק מקולות המחאה הזו. מצד שני יחימוביץ' ויתרה לחלוטין על חלומות הקמת מדינה פלשתינית, וגם זה לא עזר לה לקבל קולות מחאת התייקרות הדיור, הדלק, והמזון. התשובה לכישלון נמצאת בנאום שנשאה יחימוביץ' לאחר היוודע התוצאות. היא התעקשה עדיין להקים גוש חוסם של מפלגות מרצ והערבים כדי להפריע לרה"מ בנימין נתניהו בהרכבת ממשלתו. כנראה שהעם לא האמין לה כי היא תדאג לבעיותיו, והעריך כי אילו הייתה נבחרת לראשות הממשלה הייתה מזדרזת להתקשר לאבו-מאזן.
ככלל שלוש נשים מנהיגות מפלגות שמאל ובהן שלי יחימוביץ' (העבודה), ציפי לבני (התנועה), וזהבה גלאון (מרצ), שעיקר עיסוקן הפוליטי הוא הדאגה לעם הפלשתיני. הן נאבקו על רצונן להיות מנהיגות הנסיגות באופן אישי וכשלו לחלוטין. כנראה שמינוי אישה לראשות מפלגה מסמן את שקיעתה הסופית החל מאז מינוי גולדה מאיר. כאשר בודקים לעומק רואים כי מפלגת קדימה שהייתה בשלטון לפני שנים אחדות נמחקה לחלוטין בכנסת הנכנסת, ויש לה רק שרידים שלא יחלקו בשלטון. כל מפלגות השמאל שהתעקשו לשלב ערבים בהצבעות ולספור את קולותיהם בכנסת רק נהנו זמנית ממשכורת ח"כ אבל לא נותר מהן שריד וזכר. בכנסת הנוכחית הודחו 51 חכי"ם. המכנה המשותף הבולט ביותר ביניהם הוא עיסוקם בפתרון בעיות העם הפלסטינאי המדומיין. הגיע הזמן שנציגי הציבור יבינו כי דאגה לאויבים היא שיטה בדוקה להתאבדות פוליטית.
הליכוד נותר מפלגת שלטון. בתוך גוש הימין הייתה התפצלות למרות שהליכוד הכניס לתוכו את ישראל ביתנו. מסתבר כי ראש ממשלה שהתיר לאוליגרכים ותאגידים לשדוד את עמו, וללהג על חזון שתי המדינות, שרד בינתיים אבל דימם מנדטים. באופן מוזר חדרו לליכוד נציגי ימין מובהקים ובהם משה פייגלין המסמל את הפייגלינים ממש בשמו שהפך לשמם. הליכוד הוא מפלגת ימין והציבור חיפש בו את הימין.
חלק מהציבור המרכז-ימני ראה בבינימין נתניהו מעשן סיגרים נהנתן העלול להיכנע למשא-ומתן עם הערבים שהפקיר את משרד השיכון בידי שס. לפיכך נדדו קולות ימין טיפוסיים לבית היהודי בראשות נפתלי בנט. ככל שהוסתר פייגלין במערכת הבחירות, וככל שגברו התקפות הליכוד על בנט הפך הפוליטיקאי החדש הזה לאיש שהרצפה נסדקת כאשר מכשיר האייפון שלו נופל עליה. ככל אשר יענו אותו (הימין) כן ירבה וכן יפרוץ. התוצאה בפועל היא שהעמדות הימניות שהיו בעבר כלואות בגטו של עוצמה לישראל אולי אבדו שם אבל הגדילו את כוחם בכנסת באופן משמעותי בכמה מפלגות. צפו בקרוב להצעות מעשיות לשלול זכות הצבעה מערבים, ולהקים את בית המקדש!
הפרשנים הכתירו את יאיר לפיד ומפלגתו יש עתיד כהפתעת הבחירות למרות שבמשך שנתיים מסקרים את המפלגה הזו והיו רגעים שניבאו לה 22 חכי"ם. אין הפתעה אלא לאנשים המתעלמים באופן רציף מהמציאות שהציבור מנסה לומר אותה כל הזמן. שליש מכוחו האלקטורלי של לפיד התקבל מקולות נודדים מהליכוד. לפיד הבין את זה היטב והודיע כל הזמן כי הוא אינו מתכוון להצטרף לגוש חוסם של יחימוביץ', גלאון, וחנין זועבי. למרות זאת התעקשו פרשני הטלוויזיה לספור כל הערב את לפיד כחלק מגוש השמאל, כאילו התכתבו עם שלי יחימוביץ' ומשאלת הלב המדומיינת שלה.
הסיבה היחידה לקיומו של לפיד היא היותו מוקד לדרישות הציבור החילוני לקבל דירות, מכוניות, וגבינת קוטג' בשובם משרות מילואים. הזכות לקנות בית, לשאת אישה, ולהביא ילדים לעולם אינה שייכת רק לחרדים. קל וחומר שלחילוניים יש זכות להתגורר בביתם בלי ששוטרים יגרשו אותם בגלל עלילות זדון של נשותיהם.
האם יתחכם נתניהו ויתמרן את לפיד חסר הניסיון להיכנס לממשלה אחת יחד עם שס? ממשלה שבה ימשיכו לייסר את גדודי המילואים במיסים בעוד הבטלנים שהתחמקו מגיוס מביאים לעולם גדודים של בטלנים. במקרה כזה יאבד לפיד תוך חודשים אחדים את כל התמיכה הציבורית בו. הוא ייסע במכונית מפוארת, ילהג עם שועי עולם, יצפה בחבריו חותרים למקום במפלגות אחרות תמורת אתנן פוליטי.
כך תמיד קורה למפלגות מרכז כמו ד"ש ההיסטורית שהעבירה את השלטון מהמערך לליכוד במהפך ההיסטורי של שנת 1977 ואחר כך התאדו 15 חברי הכנסת שלה. במקרה כזה נתניהו יהיה מוקד ללהג מציבור בוחריו. הוא יוכל לקנות חברי כנסת נוספים מן הגורן ומן היקב כדי לפצות על דימום התמיכה הציבורית. ניסיון הבחירות האחרונות מראה כי קוסם כמוהו חיבר שתי מפלגות גדולות לפני חודשיים ונותר עם כוח אלקטורלי של מפלגה אחת בשעה שהדברים הללו נכתבים.
העם חכם יותר ממנהיגיו. מצופה מרה"מ להקים ממשלת ימין מרכז שתדאג לעם ישראל. לכן הוא יצטרך לדאוג להקמת ערים חדשות שבהן לכל יהודי תהיה דירה במחיר סביר או בדיור על חשבון הציבור. בדרך יהיה עליו למחוק בביטחון את המדינה הפלשתינית. אין שום אפשרות לבנות דירות במחיר סביר בגוש דן. הדירות צריכות להשתרע על המרחב שממזרח לגוש דן ועד למעלה אדומים. בקדנציה הזו יושקעו כ-10 מיליארד דולר סיניים בנמלים משוכללים באילת ואשדוד ורכבת ביניהם שתחליף את תעלת סואץ. הכנסות תעלת סואץ ינדדו לישראל.
נוסף לכך יתחילו לזרום לישראל הכנסות של מיליארדים רבים מהפקת הגז. לא יתכן שכלום מההכנסות הללו לא ישפר את חיי אזרחי ישראל. האיום האירני יחוסל בקלות, ורה"מ לא יוכל להמשיך להפחיד אותנו בעזרתו. לישראל יש שפע אמצעים לפתרון בעיותיה, והיא ממתינה לנתניהו שזו כנראה הקדנציה האחרונה שלו. בידו הברירה לפתור אותן או להירשם ככישלון בדברי ימנו. העם אמר את דברו.

תאריך:  23/01/2013   |   עודכן:  23/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העם אמר את דברו והפרשנים מסלפים כרגיל
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
ניתוח נכון
דאגנית  |  23/01/13 10:34
 
- "ניתוח נכון" , דאגנית ?
שלמה המגיב  |  24/01/13 18:07
2
תאור בהיר, אך ביבי ינסה לחמוק
מיכאל קר  |  23/01/13 11:17
3
העובדות הן של תבוסה משפילה,
הימין ההזוי בשלו  |  23/01/13 12:03
4
מאמר מדהים,נתוח מעמיק
אברהם שלום  |  23/01/13 13:58
5
לפיד שמאלני, והבחירות הדהימו!!
אהוד פרלסמן  |  23/01/13 14:18
6
תוספת לניתוח תוצאות הבחירות
ירון זכאי 1  |  23/01/13 16:40
 
- ירון זכאי - שוטה כפרי מצוי!!
אנטומולוג  |  23/01/13 20:48
 
- לא קראת ולא הבנת, אבל "ברכת"
ירון זכאי 1  |  24/01/13 00:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
ד''ר אברהם שלום
מה שקרה הוא שעשרה מנדטים נדדו מן הלכוד וישראל ביתנו אל מפלגת הבית היהודי, כלומר נדדו ימינה. חל מעבר מן הלכוד שהיו בו חברים כמו דן מרידור ובני בגין - אל הבית היהודי, האחוד הלאומי, שחברים בו כולם נאמנים לארץ ישראל ולישובה
עידן יוסף
הימין הדתי-חרדי איבד כארבעה מנדטים בגלל הצבעה למפלגות קטנות    הסיבה: אחוז החסימה לא איפשר להן לצלוח את המשוכה
יניב אקרמן
למרות שכתבתי על כך כל כך הרבה, יושב-ראש מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט שגה כשהעריך לא נכון את הציבור שילך איתו, כנראה נבהל. אולי מעצמו, אולי מהקהל שלו, אינני יודע
חיים שטנגר
מבחינת תיאורטית גרידא יכול נשיא-המדינה להטיל מלאכת הרכבת הממשלה גם על חבר-כנסת בודד שנבחר לכנסת, שכן חוק יסוד הממשלה אינו מונע זאת ממנו. יחד עם זאת, לא מן הנמנע כי אם יבחר נשיא-המדינה בדרך זו תמצא דרך להתערבותו של בג"ץ בהחלטה שכזו
איציק וולף
יו"ר יש עתיד, אשר מסתמן כמי שעשוי להכריע האם קואליציה בראשות נתניהו תהיה יציבה או שברירית, קורא להקמת ממשלת אחדות    נתניהו הציג את עקרונות ממשלתו המתוכננת ובהם גם 'קריצה' ללפיד בדמות חתירה להגברת שוויון בנטל
רשימות נוספות
"בית חדש לציונות גאה ולא מתרפסת"  /  עידן יוסף
לבני: הזדמנות לשינוי במדיניות  /  איציק וולף
דרעי: בגלל שני אנשים איבדנו שני מנדטים  /  עידן יוסף
גרעינים של צדק  /  אלישיב רייכנר
חייבים להפסיק את המנגינה הזו  /  אמציה חן
מנהיג למופת  /  משה חסדאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il