X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מקרה יאיר לפיד מלמד שלא רק ענייני רוח מקדמים. גם לבלוריות ולהבעות חינניות יש תפקיד לא מבוטל. אני מעריכה שרוב מצביעי יאיר לפיד הן מצביעות
▪  ▪  ▪
לפיד. מצביעות - בשבילו [צילום: פלאש 90]

אין אינדיקציה טובה מתוצאות הבחירות להוכחת האמת בהברקה של צ'רצ'יל: "הטיעון הכי טוב נגד הדמוקרטיה הוא שיחה בת 5 דקות עם המצביע הממוצע". כן, זהו אותו אנגלי שמצטטים מפיו את האמירה שדמוקרטיה היא הטובה שבין הגרועות.
אומרים לי ששידורי ישראל על רוב גליהם וערוציהם ראיינו לפני הבחירות את "המצביע הממוצע". מנעתי מעצמי את הפגישה עם הגיגיו, יותר בגלל שאלות המראיינים ופחות בגללו, אבל ידידיי שידעו את הסתייגויותיי מקרקס הבחירות, הקפידו לעדכן אותי בשואלים, בנשאלים, בשאלות ובתשובות.
עכשיו, כאשר המופע הקרקסי מאחורינו, אפשר לנסות לברר הנחות, עובדות ומסקנות. וגם לנפק עצות למי שירצה לשמוע.
ישראליות מצביעות יאיר לפיד
בגלל יאיר לפיד, חשבתי להציע שלילת זכות הצבעה מנשים למטה מגיל 35. עד עתה עלתה בדעתי רק שלילת זכות מנשים לעלות במכוניותיהן על הכביש (לא שלילת זכותי כמובן), זאת בלי הגבלת גיל. מדוע? תשובה קלה. מפני שבשעת הנסיעה הן מתאפרות, מדברות בסלולרי עם הילדה, עם העוזרת, עם הבעל האישי (או הוא איתה), עם חברה וכדומה. לכן, הן נזהרות וכמעט אינן עוברות לנתיב הימני. נעולות על השמאלי (הלא-פוליטי במקרה זה), בעיקר אם לא מדובר בג'יפ הסעה לגן-הילדים. כשרכב ההסעה הוא ג'יפ, הוא הרי פחות נוסע ויותר חונה. על המדרכה. רק אם אין עליהָ מקום, הוא חונה על הכביש. באמצע. אני יודעת זאת מניסיוני, כי ביתי ממוצב ליד גן-ילדים. מה הקשר בין זכות ההצבעה לכביש? מדובר בנושאים משיקים כשנקודת הממשק היא – ביטחון. שאלות של חיים ומוות.
חבל שאין פילוח לפי מין המצביעים. אני מעריכה שרוב מצביעי יאיר לפיד הן מצביעות. לפני המופע הדמוקרטי האחרון הייתה "הצבעה" באיזשהו תיכון בפאתי בירת הג'יפים. לפיד זכה ברוב, המורכב מכמעט 100% מצביעות ועוד כמה מתומכיהן.
היום סיפרה ברדיו אחת המצביעות שבנותיה הכריחו אותה להצביע עבורו. ידעתי שהיו ויש משוררים וסופרים שיש להם מעודדות, או סופרות שיש להן מעודד אחד או שניים – מבקר ספרות או סופר, שמקדם הדפסת ספריהן מתוך חיבה אישית הדדית. מקרה יאיר לפיד מלמד שלא רק ענייני רוח מקדמים. גם לבלוריות ולהבעות חינניות יש תפקיד לא מבוטל.
נבואות שמגשימות עצמן ונבואות שקר
עד עתה היו תחזיות מומחים לתוצאות ההצבעה. התחזיות עצמן, לא מעט גרמו לתחזיות משנה של אלה הקרויים "ציבור המצביעים", תחזיות שהשפיעו על ההצבעה. מה שנהוג לכנות – נבואות שמגשימות את עצמן, נבואות שקר בכלל אלה. מִשהן מגשימות את עצמן הן הופכות להיות אמת, אבל ממש משום כך הן שוללות את היותן נבואות. כך יוצא ש'עוצמה לישראל' יש לה הרבה יותר תומכים שיכלו להקפיץ אותה מעל משוכת אחוז החסימה, מאשר מצביעים, כי אלה "ניבאו" שהיא לא תעבור את אחוז החסימה ונדדו למה שנראה להם הכי קרוב למקור – הבית היהודי, או לליכוד-ביתנו, שכמה שלא ינער מעליו את אבק חורבות הימין שפעם היה, יישאר בעיני המצביעים הפוטנציאליים – "ימין". ואם מצביעים אלה גם "מרכיבים" ממשלה עוד לפני הבחירות, הם יצביעו עבור מי שהם "מנבאים" שירכיב אותה. כדי לחזק את הימין...
שמעתי זאת במו אוזניי.
בנט מבפנים או בנט מבחוץ?
את יום הבחירות, לפחות כל עוד אין קנס או עונש הגליה, ביליתי הרחק מהציוויליזציה, לא לפני שיעצתי לידידיי לנהוג כמוני. לצערי, אין לי השפעה מבפנים, והם הצביעו. התוצאות לא משביעות את רצונם, ועכשיו הם מקוננים על בזבוז זמנם אתמול. לא הצבעתי, אבל אני מתכוונת להתערב בהרכבת הממשלה, שוב על-ידי מתן ייעוץ, אם ירצו לשמוע.
ונתחיל מנפתלי בנט.
נפתח לך אדוני חלון הזדמנויות לא להיכנס לממשלה, גם אם הלכת לבחירות במטרה מוצהרת להשפיע מבפנים. לא שהיה לתומכיך ברור באיזה כיוון, אבל גם למשאלות לב יש תפקיד בדמוקרטיה. שלך – להיבחר, של מצביעיך – שתיבחר. נבחרת ונבחרתך שילשה את כוחה. נתניהו עדיין לא הזמין אותך, אבל אם ייקלע למצב נואש ויזמין, סָרב! למה? כי מבחוץ תשפיע יותר בעצם היותך באופוזיציה. בניגוד לדברים שאמרת לפני הבחירות, שאסור לסרב לפקודת הרס יישובים, ובניגוד לדברים שאמר מישהו ממפלגתך לפני הבחירות – "לא נפרק ממשלה על מגרון אחד", עכשיו מן האופוזיציה תהיה לך מה-זה מוטיבציה לפרק אותה על מגרון ומעלה (משתי מדינות, האחת תדרוש זאת). לעומת זאת, אם תהיה "בפנים", פתאום יתגלה לך בכורח הרצון להיות בממשלה, ש"מה שרואים מכאן..." וגו'. אז לטובת המצביעים שלך ובמבט קדימה, קח את עצתי בשתי ידיך, כדי לא ללכת בדרכי קדימה. אבל זה רק אם אתה באמת נכנסת לכנסת כדי להשפיע לפי רוח בוחריך.
אחרת אני נוטה לחשוב שהשוני בין המפלגות הוא בעיקר השוני בין מנהיגיהן, והוא קטן להפליא וניתן לזיהוי (למרות פרישת רשת הסוואה עליהם בצבעים שונים): אגו.

הכותבת היא גמלאית; עסקה בחינוך מוסיקלי ובקליטת עלייה; תואר ראשון בפילוסופיה יהודית ובלשון עברית; מחברת הספר 'תכלית ראויה'.
תאריך:  27/01/2013   |   עודכן:  27/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נצחון הבלורית והתואר
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
בלוריות ותלתלים
ספר צמרת  |  27/01/13 19:11
2
בקהילה הומולסבית גברים עם יאיר ל"ת
מירו ש.  |  27/01/13 19:14
3
שוב, רותי את מפליאה באבחנותייך
ד"ר יצחק גורלסקי  |  27/01/13 20:32
4
לא הצבעתי, אבל...
פחחחח  |  28/01/13 02:50
5
מאמר בונבוניירה, ובכל זאת תמוה
אהוד פרלסמן  |  28/01/13 05:35
 
- לאהוד.חס ושלום לקרוא למצביעים
רותי איזיקוביץ  |  28/01/13 14:31
6
הצבעה בלתי מושכלת חרצה את
תוצאותיה המפתיעות  |  28/01/13 06:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
ניצן הורוביץ
אלטרנטיבה פירושה קודם כל ולפני הכל לא להסתפח/לזחול ליריביך ולוותר על זהותך האידיאולוגית, אלא לעמוד על ערכיך ולהטמיע אותם בציבור באמצעות חריש עמוק
גיל נתן
סולם מגיע כמעט עד שמיים    להיות או לא להיות חבר כנסת    מהי ביברמניה ואיך היא קשורה לבחירות לכנסת ה-19?
אליקים העצני
הליכוד ירה לעצמו ברגל: לא רק שלא הרוויח מנדטים מהשחרת פנים של הרב ליאור ורצח אופי של אורית סטרוק, להפך - הוא הבריח את הקולות מתוך המחנה הלאומי, אל לפיד. מכונת התעמולה של הליכוד לא חדלה מלהמטיר אש אוטומטית על בנט, עד שהביאה את הליכוד אל סף אובדן השלטון
אפרים הלפרין
כל הכסף בידי המצביעים של "יש עתיד"    הטייקונים שביבי חתך להם את הזנב התעשתו מהר וחדרו למרכז העצבים של הפוליטיקה, באמצעות יאיר לפיד
יורם אטינגר
בחירות ינואר 2013 הדגישו את חיוניות השינוי מן-היסוד של שיטת הממשל, ולא רק שיטת הבחירות
רשימות נוספות
הרב אמנון יצחק שובר שתיקה  /  עידן יוסף
תוצאות האמת: 270,000 קולות הלכו לפח  /  איציק וולף
"לא נקים גוש חוסם עם חנין זועבי"  /  איציק וולף
ה"מצודה" דוממת  /  יוסי אחימאיר
לפיד, לך לאופוזיציה  /  עו"ד יוסי דר
ממשלה עם לפיד - לא בכל מחיר  /  יואב יצחק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il