X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
מתיו מקונהיו כיום לקראת תפקידו בסרט The Dallas Buyer’s Club [צילום: Gary Miller, אימג'בנק/מראות אימג']
מתכון לאוסקר: שחקנים והרס עצמי
כוכבי הוליווד מקריבים את גופם על מזבח האוסקר. כדי לזכות באוסקר לא צריך להיות יפה, צריך להיות מוכן ללכת עד הסוף עם הדמות. ארכיון מראות אימג' סקר חלק מהשחקנים בהוליווד שגילו כיצד יש להפוך למועמד מועדף חלק א' - גברים בלבד
יובל ארליך מערכת התוכן   |  אימג'בנק

עכשיו כשטקס פרסי הגלובס מאחורינו וטקס האוסקר עוד לפנינו, רצינו לבחון האם שחקני הוליווד נוקטים בטקטיקות מחושבות המכוונות לזכייה במועמדות לאוסקר.
לאחרונה נראו מעל דפי מדורי הרכילות תמונות של השחקן מתיו מקונהי (Matthew McConaughey) מצומק וכחוש. קמפיין יחסי הציבור לסרט "The Dallas Buyer’s Club" כלל עידוד צלמי פפראצי לעקוב אחר מקונהיו בתיעוד המטמורפוזה שעובר השחקן. מקונהיו המגלם בסרט נרקומן וחולה איידס, עורר את השאלה: למה השחקן המכונה בהוליווד "האיש ללא חולצה" עשה זאת לעצמו והאם מדובר בתופעה נרחבת יותר בהוליווד.
מסקירה קצרה שעשינו עולה כי שחקנים מוכרים מאוד בתעשיה זכו למועמדות לאוסקר עבור תפקידים קיצוניים, שהביאו אותם לשינוי פיסי דרמטי. ישנם אלו העושים זאת באמצעות איפור ותוספות לאטקס וישנם אלו, ההולכים על-פי גישה דרמטית בעולם המשחק, המכתיבה כי השחקן חייב להגיע למקסימום הזדהות עם הדמות אותה הוא מגלם.
בכתבה הראשונה בסדרה קצרה זו נבחן אבחנה זו ונביא כמה דוגמאות בלבד לשחקנים (הפעם גברים) בהוליווד, שנקטו בטקטיקה זו וזכו במועמדות לאוסקר ואלו שאף זכו בפסלון.

רוברט דה נירו
1980 בסרט "השור הזועם" עבורו זכה באוסקר
▪  ▪  ▪

בשנות השבעים ביים מרטין סקורסזה את הסרט האלמותי "השור הזועם", בו כיכּב הכוכב העולה דאז רוברט דה נירו (Robert DeNiro). דה נירו שקע לתוך דמות המתאגרף האיטלקי, ג'ייק למוטה, שהיה אלוף העולם באגרוף במשקל בינוני. אדם העובר מטמורפוזה ממתאגרף מהשכונות לסלב שמן. המכות שקיבל דה נירו בעת עשיית הסרט היו מכות אמיתיות והשומן שהעלה דה נירו היה שומן אמיתי. דה נירו זכה לאוסקר על תפקיד זה בשנת 1980.

כריסטיאן בייל
[צילום: John Shearer, אימג'בנק/מראות אימג']
כריסטיאן בייל והמאגרף במציאות דיקי אקלונד שאת דמותו גילם
▪  ▪  ▪

שחקן נוסף שזכה באין ספור פרסים על גילום דמות מתאגרף הוא השחקן כריסטיאן בייל (Christian Bale). בייל זכה באוסקר, פרס גלובוס הזהב ופרס גילדת שחקני המסך, עבור גילומו של מתאגרף, שימי הזוהר מאחוריו ומדרדר לסמים, בסרט "פייטר". רובנו מזהים את בייל בעיקר בשל תפקידו הריאליסטי כבטמן. ב-2010 השיל מעליו את חליפת הבט-מן החסינה והשיל קילוגרמים רבים בכדי לגלם את המתאגרף וזהו לפסלון שרבים חזו שיקבל.

טום הנקס
1993 באחת הפרמיירות לסרט "פילדלפיה", רזה וחיוור כבסרט – האוסקר ששינה את חייו
▪  ▪  ▪

אך אחד השחקנים החזקים ביותר בהוליווד כיום מזה עשרים שנה הוא לא אחר מאשר טום הנקס (Tom Hanks). בשנות השמונים היה ידוע הנקס כשחקן בינוני אך ריווחי בקופות. הוא שיחק בסרטים קלים וחביבים כדוגמת "ספלאש" (1984), "ביג" (1988) ו"טרנר והוץ'" (1989) ואז חל השינוי הדרמתי. בשנת 1993 כיכב לצידו של דנזל וושינגטון בתפקיד שישנה את הקריירה שלו ויזכה אותו באוסקר ראשון. הנקס הפך בין רגע משחקן אהוב לשחקן מוערך, כשגילם בסרט "פילדלפיה" עו"ד הומוסקסואל הנלחם באיידס. בסרט גילם אדם שמצבו הרפואי מדרדר מיום ליום. עלילת הסרט נמשכת לאורך תביעת ענק שהגישה הדמות כנגד משרד עורכי הדין בו עבד ופיטר אותו על-רקע גילוי המחלה או על-רקע גילוי עובדת היותו הומוסקסואל.
ישנן דוגמאות נוספת לשחקנים הרואים בשינוי הפיסי הדרמתי מפתח לשינוי תדמיתם ושינוי מסלול הקריירה שלהם. האם השנה נראה את מר מקונהיו הכחוש מועמד לאוסקר? ימים יגידו.

מראות אימג'
נכתב על-ידי מחלקת התוכן של חברת אימג'בנק (מראות אימג' בע"מ), המספקת לציבור תמונות ארכיון ותמונות איכותיות בכל נושא ומכל העולם.
תאריך:  25/01/2013   |   עודכן:  25/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ביג / BIG
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ארליך
מי לא חשב על זה? חטיף השוקולד הגדול ביותר. אז כמה שוקל חטיף השוקולד הגדול בעולם, כמה טונות של חומר גלם מכיל חטיף שכזה ומידות המפלצת באייטם הבא
יחיאל אמיתי
בחודש פברואר 1968, לאחר שהצוללת "דקר" ואנשי צוותה הוכרזו ע"י צה"ל כנעדרים, וכשאיש לא ידע מה עלה בגורלה, כתב העיתונאי והמשורר הירושלמי יחיאל אמיתי את השיר "ששים ותשעה
משה ניסנבוים
ביקור במשכנות שאננים וחוויות מבית הקפה הוותיק מונטיפיורי השוכן בתוך השכונה    הסרט "ההוביט" - מעניק תחושה של ארץ קוסמה מהאגדות
עליס בליטנטל
בתוך קריירה של 20 שנות יצירה, הפך האמן הסקוטי דאגלאס גורדון (יליד 1966) לאחד מאייקוני אמנות הצילום והמיצב בזמננו. עטור פרסים יוקרתיים ומיוצג ע"י הגלריות החשובות ביותר, הוא מעלה במוזיאון תל אביב פרישה רטרוספקטיבית של יצירתו. אכן, הגיע הזמן שלא יהיה עוד עלום לגבי הקהל הישראלי הקונוונציונאלי
עידן יוסף
במסגרת מגעים לא-רשמיים ביקש שי פירון (יש עתיד) לקבוע מפתח שוויוני למינוי שרים    בליכוד רוצים לקבל יותר מהשותפות הקואליציוניות ודוחים את ההצעה על-הסף    קרב בליכוד על התפקידים הבכירים: כ"ץ ושלום נגד סער וארדן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il