X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היה לה סיכוי לכבוש את יעדה המוצהר, לא לראשות הממשלה אלא ליותר מנדטים ממה שקיבלה מפלגתה. זה היה אפשרי, אילו הייתה נאמנה לאופייה האמיתי והמוכר. לסגנונה הלוחמני, העיקש, המטיף והמוכיח
▪  ▪  ▪
יחימוביץ'. בבחירות האחרונות לא הייתה שלי שאנחנו מכירים [צילום: פלאש 90]
נתוני פתיחה לא מעודדים, אבל...
אין לה מראה מצודד. אין בה שום אטרקטיביות, חיוכה מאולץ, היא לא עוברת מסך, מלתחת הבגדים שלה מיושנת וזקנה, דיבורה מעצבן ומזכיר מורה בבית ספר יסודי, היא לא נואמת דגולה ומרתקת, היא יוצרת רתיעה על גבול הדחייה. קווי המתאר הללו, כפי שניבטו אל הציבור הבהילו אותה ואת יועציה והוציאו את האוויר ממפרשי ביטחונה העצמי שעשוי ללא חת

הכישלון של מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ' מוכיח לנו שוב ושוב, שלהיות מחוקק מצטיין שזוכה בצדק לסיקור נרחב ואוהד בכלי התקשורת, אינו מבטיח הובלה מנצחת בבחירות לכנסת. אל מול המתחרים הכריזמטיים שבורכו בסקס אפיל ובכריזמה, שמרתקת את הבוחרים הרבה יותר מחקיקה פרלמנטארית, צריך עוד משהו. הציבור שבחר ביאיר לפיד התלהב גם מהילת הכוכבות והאבק שהיא מפזרת. האבק שמעלים החוקים של שלי בכנסת, במקרה הטוב, מגרה את האף של בוחרי יאיר וגורם להם להתעטש.
לשלי אין את המשהו הנוסף. ליאיר יש. הוא מודע ליש הזה. הוא עשה בו שימוש חכם ומניפולטיבי אל מול אותו קהל שהצביע לו בשלט הטלוויזיה עד לפני כשנה. הקהל לחץ על כפתור "אישיות כובשת וטובת מראה" ולא על כפתור "מצע, אידיאולוגיה וניסיון ציבורי מוכח".
יחימוביץ' אחרת
העולם הדמוקרטי מתמודד תמיד עם אותה דילמה. את זה יודע כל ילד שטרם הגיע אפילו לגיל שמעניק לו זכות הצבעה. שלי יודעת את זה ובכל זאת בחרה לצאת נגד האמת הבסיסית המניעה את התנהלותה הטבעית. המצע הכלכלי-חברתי שלה, נישא בגאון על כנפי המחאה החברתית אך לא התרומם לגבהים המיוחלים.
שלי בחרה לקדם את מצעה החשוב והרלוונטי באמצעות שלי אחרת. רכה, נחמדה ואימהית. הדמות החדשה שתפרו לה יועציה או שהיא יצרה במו ידיה הייתה פתטית ולא משכנעת. פיצול אישיות מלאכותי ומתוזמן לנסיבות מיוחדות ואינטרסנטיות מאבד מאמינותו ומעורר דחייה וחמלה. למה שלי פחדה מעצמה ומדמותה האמיתית והזכורה לטוב. למה להיכנע לתכתיבי אופנה שחולפים עם הרוח. צריך אומץ לב וכוח עמידה בלתי נדלה כדי לצאת נגד הזרם והעדר הציבורי. כחברת כנסת היו בה תכונות אלו. כראש מפלגה היא איבדה אותן.
שלי יחימוביץ' מיתגה את עצמה ובצדק כחברת כנסת מצטיינת בכל אמת-מידה. המיתוג המחמיא הזה לא הספיק לה. שימורו ותחזוקו מחייבים עבודה סיזיפית לאורך זמן. קשה להסתפק בכותרות ובסקרים מחמיאים. הדרך להנהגה קורצת ולוחצת. אין יותר טבעי מזה במיוחד במגרש המשחקים הפוליטי-מפלגתי.
שלי שמכירים
שלי הגיעה לפסגה המפלגתית. היא רצתה לכבוש את הפסגה הלאומית בטרם הבשילה. היה לה סיכוי לכבוש את יעדה המוצהר, לא לראשות הממשלה אלא ליותר מנדטים ממה שקיבלה מפלגתה. זה היה אפשרי, אילו הייתה נאמנה לאופייה האמיתי והמוכר. לסגנונה הלוחמני, העיקש, המטיף והמוכיח בלי משוא פנים ומורא.
במילים אחרות: לא להשקיע מאמצים מיותרים בלהיות נחמדה, מקובלת, עוברת מסך, מעוררת אמפתיה, מחבקת, מנשקת, מבשלת ומקפיאה מאכלים בקופסאות. הזהות המגדרית לא מחייבת להתיישר לפי תכתיבים אופנתיים, שהם לא יותר מאוויר חם חסר משמעות ותוחלת. במקרה של שלי, זה לא פשוט לצאת נגד המגמה.
נתוני הפתיחה שלה לא מלהיבים ומעודדים. אין לה מראה מצודד. רחוק מזה. אין בה שום אטרקטיביות, חיוכה מאולץ, היא לא עוברת מסך, מלתחת הבגדים שלה מיושנת וזקנה, דיבורה מעצבן ומזכיר מורה בבית ספר יסודי, היא לא נואמת דגולה ומרתקת, היא יוצרת רתיעה על גבול הדחייה, החצנת האימהות שלה אל מול המצלמות לא ריככה את דמותה הקיפודית. קווי המתאר הללו, כפי שניבטו אל הציבור הבהילו אותה ואת יועציה והוציאו את האוויר ממפרשי ביטחונה העצמי שעשוי ללא חת.
בצלמה ובדמותה
לא בחרתי בשלי כמו שלא בחרתי באף אחד אחר. מימשתי את זכותי לא לבחור. אבחר בה בפעם הבאה, אם תחזיק באותו מצע חברתי, כלכלי ומדיני שאני מאמין בו, בתנאי, שתוביל את המפלגה בצלמה ובדמותה הידועה, הלוחמת, המסורה, העקשנית והלא נחמדה. גם לאנטיפטים יש מקום בהנהגה הלאומית.
אורך החיים של סימפטיה מזויפת הוא קצר. ההיסטוריה זוכרת טוב יותר את אלו שעשו למען הציבור ששלח אותם לייצג אותו בפרלמנט ופחות את אלו שהתעלקו עלינו בנחמדות מאוסה ודביקה במסע הבחירות. יש לי געגוע לכאלו מנהיגים שנשכחו. נמאס מהכוכבים לשעה קלה או לקדנציה. אני מצביע לפועל השחור והיעיל ולא למנהל המלוקק שעושה עלינו סיבוב כי נמאס לו מהג'וב הנוכחי ובא לו לחדש ולהתרענן. לא אצלי ולא על חשבוני.

תאריך:  31/01/2013   |   עודכן:  31/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על מה נפלה שלי יחימוביץ'
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
נפילתה של שלי
יורם השפכטל  |  31/01/13 17:55
 
- נכון, זה הרבה יותר עמוק
מזכיר_המדינה  |  31/01/13 20:47
2
שלי לא נפלה
עמוס שנער  |  1/02/13 01:44
3
שלי נכשלה בגלל הרשימה הבזויה
לכנסת  |  1/02/13 14:36
 
- בחרתי עבורה ולא לאנשים שאיתה.
אלוני 1  |  2/02/13 08:21
4
שקר החן והבל היופי=שלי נפלה בג
קורןנאוה טבריה  |  2/02/13 07:01
5
תוף פחות משנה,שלי תוחלף בהרצוג
דודי30  |  2/02/13 11:16
 
- השתגעת? האיש מעמותות ברק?
רב  |  2/02/13 17:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
צור ארליך
יְרֵאֵי קְלָלוֹת הִצְבִּיעוּ רַב עוֹבַדְיָה. חוֹבְבֵי קְלָלוֹת – רַב עוֹבַדְיָה כּוֹכָבִית. מִי שֶׁחוֹלְמִים עַל עוֹד אִנְתִּיפָאדָה - מָזְגוּ תַּעַ"מ-רַעַ"ל לְתוֹךְ הֶחָבִית
עידן יוסף
נשיא המדינה קיבל לידיו בטקס רשמי בבית הנשיא את תוצאות הבחירות מידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית והחל בסבב התייעצויות עם הסיעות
אהוד פרלסמן
מניתוח תוצאות הבחירות מסתבר שאין מצביע אחד שהשפיע על חלוקת המנדטים. ולכן, בין אם הצבעת לעבודה או לליכוד, ובין אם הצבעת לעוצמה לישראל או לעם שלם, קולך בוזבז! יכולת להישאר בבית!
הרב ישראל רוזן
אילו 'עוצמה לישראל' וכן 'עם שלם' היו נכנסתים (=מלשון כנסת), האם הייתה להם השפעה של ממש, פרט לרעש תקשורתי? לשתי מפלגונות אלו אומנם הייתה אג'נדה, והיא יקרה בעיני - אך כיצד יקדמוה 2-3 ח"כים
צ'לו רוזנברג
הניסיון של איתן כבל ופואד בן-אליעזר למשוך בכוח את יחימוביץ' לקואליציה הוא ניסיון של למחוק באחת את תוצאות הבחירות. שלי יחימוביץ' דוגלת במדיניות כלכלית שהיא רחוקה מרק מזרח ממערב מזו של נתניהו. מה לה ולממשלה בראשות נתניהו-לפיד? העם אמר את דברו והעניק לשיטה הכלכלית הקפיטליסטית מנדט ברור לשלוט
רשימות נוספות
שטייניץ: לפיד ובנט תומכים בכלכלה רציונלית  /  עופר וולפסון
"קולות החיילים צבטו את שס"  /  עידן יוסף
הרב אמנון יצחק שובר שתיקה  /  עידן יוסף
ספיחי הקלפי  /  מנחם רהט
ביבי 3.0  /  אורן קאשי
הרב טוראי טירון  /  אפרים הלפרין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il