X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאחורי הבריונות בקווי האוטובוסים עומדים חסידי גור, שאשדוד הפלשתית לשעבר היא מרכזם. הללו - כ"ציונים" גדולים, לא ישכרו חברה פרטית אלא יעמדו על כך שרק "אגד" ה"לאומית" תשרת אותם
▪  ▪  ▪
קווי אוטובוסים מהדרין לחרדים [צילום: פלאש 90]

כל הרעש על "הדרת נשים" היה נמנע אילו הייתה מתבצעת בישראל מדיניות הפרטה אמיתית בתחבורה הציבורית על-פי זכויות שוות לכל גווני האוכלוסיה, כפי שאמנם נהוג בעולם המערבי ואף במזרח ובאפריקה. בארה"ב למשל - אך גם בבריטניה ואפילו בשוויצריה הקטנה ובבלגיה שביניהן, נעים כלי תחבורה ציבוריים פרטיים עבור יהודים, מוסלמים , בפטיסטים ושאר מיעוטים עם הזכות של כל ציבור ל"הידורים" משלו והמקובלים על חוגו כמו למשל מחיצות ממש בין גברים לנשים באוטובוסים החרדים בארה"ב. חוגים חרדים אחרים מסתפקים בהפרדה הנהוגה בארץ וכו'.
בכך אין מתערבבת אוכלוסיית היעד הפרטית עם אוכלוסיות אחרות ואם האחרות רוצות לנסוע באותם אוטובוסים פרטיים, אזי, הם חייבים לקבל את התנאים של החברה פרטית. מנגד המדינה מקצה אלטרנטיבה ציבורית לאלה שאינם שייכים לחוג פרטי זה או אחר. ממה שחזו עיני ושמעו אוזני הרי שברוב רובן של הנסיעות לא עלו נוכרים פרובוקטיביים לפגוע בייחוד החרדי ורק יהודייה (כמובן...) בודדת מהעיר מונסי במדינת ניו יוק שבארה"ב - עירערה בבית המשפט האמריקני על העניין, אך כוונה ע"י השופטים האמריקנים לנסוע בתחבורה ציבורית - חילופית.
בקו בית שמש - ירושלים פועלת חברה פרטית בסגנון הפרטי הזה והיא משרתת את בני ה"עדה החרדית" של י"ם ובית שמש שהבינו כי דרך "אגד" או שאר החברות הציבוריות במדינה העניין לא יעבוד משום אי היותן פרטיות לחלוטין אלא משרתות ציבור כללי. בתחילה ניסה משרד התחבורה להצר על כל אך עד מהרה הבין המשרד כי קיומה של חברה פרטית זו מועיל הן לכך שהחרדים ביותר מבין החברה החרדית אינם נוסעים ב"אגד" הציבורי ומכאן לא נכנסים לעימותים מיותרים על "הדרת נשים" וכו', ומנגד מי שאינו נמנה על בני ה"עדה החרדית" ושומעי לקחם מעדיף לחכות לתחבורה הציבורית הרגילה מי"ם לבית שמש וחזרה - ובכללם לא מעט חרדים ודתיים.
הבריונות של חסדי גור
אבל ה"פיצוצים" של "הדרת נשים" אינם דווקא נובעים בגלל ה"קיצוניים" מ"מאה שערים" - כפי שהציבור החילוני נוהג לחשוב בטעות. ה"פיצוצים" הללו נובעים דווקא מכיוונם של ה"ציונים" שבחרדים ולא במקרה האוטובוס לאשדוד ולא לי-ם, בית שמש, צפת, חיפה ועוד הוא הגורם כבר בפעם השנייה לאותה התנהגות ברברית וחייתית. מאחורי הבריונות הזו עומדים חסידי גור, שאשדוד הפלשתית לשעבר היא מרכזם. הללו - כ"ציונים" גדולים, לא ישכרו חברה פרטית אלא יעמדו על כך שרק "אגד" ה"לאומית" תשרת אותם. מצד אחד הם - חסידי גור, הם גם האחרונים שירצו להבדל מהמדינה שלמענה הם מפעילים את "אגודת ישראל" אך מנגד (ואולי בשל היותם "ציונים" גדולים) הם יעשו הכל כדי לכפות את מנהגיהם וגדרי הצניעות שלהם על האחרים, כולל על חרדים אחרים.
מאחר שמדובר בעסקה כלכלית בין חסידות גור ל"אגד" הרי שהאחרונים הותירו לאנשי גור את השליטה בכל "קווי המהדרין" שנוסעים לשם חסידי גור ובמיוחד לאשדוד , קריית גת, בית שמש, ערד, חצור הגלילית וכו'.
חבורה של פורעים
ואותם חסידי גור ידועים גם כבריונים לא קטנים - ולא רק מ"קווי המהדרין", אלא גם מפרשת "בתי וורשא" ב"מאה שערים" וממאבקם בכל יריב פוליטי - חרדי בתוכם (תישאלו בבקשה למשל את משפחת פרוש...) ובעזרת סתימת פיות המשטרה (האוהבת את "ציונותם") ו"אגד" הם פורעים, מאיימים ומכים ללא הבחנה בין איש לאשתו ובין חילוני לחרדי. לא פעם סבלו יהודים חרדים מחבורת פורעים זו כאשר נשותיהם הוקמו בכוח ע"י הפורעים ומול עיני בעליהן הושלכו לירכתי האוטובוס.
את אותם חסידי גור - שכל כך ממיתים את עצמם על ה"צניעות" היקרה, הייתי שואל מדוע כאשר מגיע עת הבחירות פתאום ה"צנועים" הללו נראים עטים על השווקים החילוניים ובידיהם חוברות הסברה לנשים מעורטלות ואח"כ גם לא מתביישים להתווכח עימן פוליטית כאילו היו אותן נשים בנות משפחתן ועטופות סדינים שחורים?! וכיצד מסתדר עניין ה"צניעות" שלהם עם הכאתה של גב' אבוטבול - רעיית ראש עיריית בית שמש (משה אבוטבטל), על-ידי גברי החסידות במהלך יום הבחירות המוניציפאליות ב"קריה החרדית" של בית שמש בשנת 2008?!
להפסיק לפסוח על שני הסעיפים
לכל הח"כיות והח"כים הצועקים "הדרת נשים" הייתי מציע לרדת מהנושא כי הנשים החרדיות אומנם רוצות את השרות הזה אך באשר לאלימות על המתלוננים לגשת לסגן שר הבריאות - הרב יעקב נח ליצמן, ובאשר הוא יו"ר אגו"י ונציג חסידות גור ב"יהדות התורה", הרי שהוא צריך לקבל את התלונות והצעקות ולדאוג פעם אחת ולתמיד שחסידותו תפסיק לפסוח על שני הסעיפים: אם היא באמת "ציונית" ורוצה רק את "אגד" ה"לאומית" עלייה להתפשר עם עמיתיה החילונים, אך אם הצניעות היהודית חשובה להם מה"ציונות" הכספית הרי שעליהם להקים או לשכור חברה פרטית כדוגמת בני ה"עדה החרדית" ולתת גט כריתות ל"אגד" או לכל חברה תחבורה ציבורית ורשמית אחרת.
הפתרון צריך להיות פתיחת קווי תחבורה פרטיים לסקטורים החרדי, הערבי, הדרוזי וכו', כפי שנהוג בכל העולם - שם כמובן אין פרובוקטורים נוכרים המצרים לכל מנהג יהודי וחרדי משנאת דת ישראל. האמת היא שלפני שנים מעטות שימש עסקן חרדי כסגן שר התחבורה - היה זה ח"כ שמואל (שמלק'ה) הלפרט מאגו"י, ומי כמותו יודע את הנושא ויכול היה לפתוח מכרזים לקויים כאלה (בימיו נכנסו החברות המתחרות ל"אגד" לתחרות) ולקשר ם בין כל הישובים החרדים שלהם צורך חבורתי שונה , ולקיים חברה נפרדת אך מה אלין על האיש הזה שראשי חסידות וויזניץ' (אותה הוא ייצג באגו"י) הפסיקו לו את המנדט להמשך הפעילות הציבורית שלו בגלל פרשיות שונות שהעלו שדאגתו לציבור שולחיו ומצביעיו היא האחרונה שבדאגותיו...
ובאשר לרעיונות האחיתופל - לסגור את "קווי המהדרין", בגלל הפרשיות בקווי אשדוד- גור הרי שזה בדיוק חופף לרעיון לסגור את ליגת העל בכדורגל בגלל אוהדי בית"ר ירושלים.

תאריך:  19/02/2013   |   עודכן:  19/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
והגור בקרבך עלה יעלה לאוטובוס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאוד קשה לדעת איך לפתור את זה
vik2  |  20/02/13 17:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
משרד התחבורה נמנע מלהציג את ההוראות שנועדו למנוע הדרת נשים    בדיקת News1 מגלה שההנחיות עמומות: הנהג חייב להתערב רק כאשר מופעלת אלימות כלפי נוסעת
עידן יוסף
כשלוש שעות נמשכה נסיעת הסיוט של צעירה דתייה מהגולן בקו 985 של אגד    נוסעים חרדים קיללו אותה טמאה, הטרידו אותה ואיימו    הנהג שחשש מתלונה לא עצר את האוטובוס ולא עירב את המשטרה
עידן יוסף
זעם באקדמיה ללשון העברית על משרד התחבורה וחברות התחבורה הציבורית על התעלמות מבקשותיה לתקן את שיבושי הלשון במערכות הכריזה באוטובוסים וברכבות    כעת מתברר שכבר לפני שנה העמידה האקדמיה את שירותיה לרשותם ונתקלה בהתעלמות
עידן יוסף
הוועדה המחוזית דרום המליצה על התוואי המזרחי לרכבת לאילת, לפי המתווה שהציע משרד התחבורה    קבעה כי בהצעת המשרד להגנת הסביבה יש חסרונות רבים
עידן יוסף
פרסום ראשון: נוסעי התחבורה הציבורית בתל אביב יהיו הראשונים לדלג על נהג האוטובוס - הם יוכלו לעלות מהדלת האחורית ולשלם על הנסיעה באמצעות כרטיס חכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il