X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
t
שטרית: אתם הולכים לרסק את הליכוד - תעשו חרקירי לעצמכם לנדאו לשרון: האם אתה מייצג אותנו? לבנת הצטרפה לנתניהו ולנדאו בדרישה להקדים הפריימריז
▪  ▪  ▪
המועמד עוזי לנדאו

השר מאיר שטרית

איוב קרא

השרה ציפי לבני

מתי טוכפלד
לבנת: אתמוך בהקדמת הפריימריז

מתי טוכפלד
מרכז הליכוד: היום - נאומים, מחר - הצבעה

מים נשפכו על המערכת
ראש הממשלה אריאל שרון עזב את כינוס מרכז הליכוד, מבלי לנאום. השינוי-מאונס בתוכניתו של שרון אירע בשל חבלה זדונית במערכת הקול: מים נשפכו על מערכת ההגברה ליד ביתן 15, ובהעדר מערכת חלופית לא התאפשר נאומו, שהיה אמור להיות אחרון הנואמים ולחתום את כינוס המרכז. שרון הורחק במהירות על-ידי המאבטחים והוסע מהמקום.
חילופי דברים קשים התפתחו בנסיבות אלה בין שני המחנות - מחנה שרון מאשים את נתניהו-לנדאו, ולהיפך. במקביל, הגישה הנהלת הליכוד תלונה למשטרה. תוך זמן קצר הגיעו שני קציני משטרה, שרשמו את האירוע והבטיחו לקיים חקירה. קציני חקירות של מרחב ירקון במשטרת מחוז תל אביב הגיעו לגני התערוכה והחלו לגבות עדויות מוכחים במקום, בהם פעילי והאחראים על מערכת ההגברה. אלו טענו כי מדובר בחבלה מכוונת שנוצרה על-ידי יצירת קצר חשמלי במערכת. במשטרה בודקים את כל כווני החקירה החל מפעילי של שני המחנות היריבים ועד לפעילי ימין, אם כי אלו שהיו באולם מקרב מתנגדי ההינתקות מיהרו להכחיש.
הכינוס החל בשעה 17:00 במרכז הליכוד בגני התערוכה בתל אביב. במהלך הנאומים שנישאו מעל הבמה נכנס ראש הממשלה, אריאל שרון, לאולם, לצלילי ג'ינגל הליכוד. הוא התקבל במחיאות כפיים ובקריאות "אריק מלך ישראל". גם בנימין נתניהו התקבל בחמימות על-ידי הקהל באולם. מספר אנשים היושבים בשורות הראשונות הניפו שלטים נגדו.
סמוך לשעה 20:20 עלה לצלילי ג'ינג'ל הליכוד רה"מ שרון לפודיום שבמרכז הבימה. במקביל עזבו בהפגנתיות עשרות חברי מרכז הקובלים נגד דרכו. אחרים בקהל ליוו את צעדיו של שרון בקריאות "ביבי הביתה" ו"אריק מלך ישראל". בשל בעיה טכנית, לאחר שככל הנראה מישהו חיבל וניתק את החשמל, כאמור, לא נשא שרון את הנאום וחזר למקום.
בטרם חובלה מערכת ההגברה הספיק שרון לומר: "אנחנו חיים במדינה", ואז שוב נותק הזרם החשמלי. דובר הליכוד הודיע לכלי התקשורת, כי מדובר בחבלה בזדון מצד גורם כלשהו. בהמשך הוא הוסיף, כי אלמוני שפך דלי מים על ארון החשמל, דבר שגרם לקצר חשמלי שהוביל לניתוק מערכת הקול.
לאחר המתנה של כ-20 דקות החליט שרון לעזוב את האולם מבלי לשאת את נאומו. שרון פנה לקהל, נופף בידיו ואמר: "תודה, תודה רבה". מדובר באירוע מביך מאוד לליכוד. על-פי ההערכות, מאירוע זה ירוויח ראש הממשלה קולות נוספים.
הנאום שלא הושמע
בנאום של שרון, אשר הופץ לאחר מכן לעיתונאים מאמר, בין היתר: "אנחנו חיים במדינה שבה אירוע ביטחוני רודף אירוע פוליטי ולפעמים מערבבים בין אירועים שאינם קשורים זה בזה. אני שומע כבר מאתמול את הרחש בחש של הפרשנים, המומחים, המקורבים, מקורבי המקורבים והעיתונאים המקורבים למקורבים. אחד אומר 'יוסיף לו במרכז', שני אומר 'יתן לו עוד אחוז'... אני מציע לכולנו להירגע".
"ההתקפה אמש על שכני בשדרות ובנגב המערבי היא דבר חמור. כוחות הביטחון שלנו קיבלו הנחיות ברורות איך לפעול. אם לא יהיה שקט אצלנו - לא יהיה שקט בעזה", אמר שרון והמשיך: "ההצבעה מחר אינה הצבעה טכנית - זה המהלך להדיח אותי והבעת אי-אמון בדרך בה הוביל הליכוד את המדינה. והכל בגלל יצר נקמה ואמביציה אישית. זו תהיה התאבדות שתרסק את הליכוד ותוביל אותו רק למקום אחד - לאופוזיציה".
"צריך לומר את האמת שכל אחד יודע - כשנגיע לכך לא הכול ישאר בידינו. יש לנו חלום והוא טוב וצודק, אבל יש גם מציאות והיא קשה ותובענית. אי אפשר לקיים גם מדינה יהודית ודמוקרטית וגם לשלוט בכל חלקי ארץ ישראל". בסיום דבריו ביקש שרון לומר: "אני קורא לכם לבוא מחר ולהצביע ולדחות את הצעת ההדחה וההתאבדות".
נתניהו: השאלה האמיתית - מהי דרכנו
ח"כ בנימין נתניהו עלה לנאון לקריאות "היידה ביבי". הקהל המשיך בקריאות כשקומץ אנשים מפריעים לו בשריקות בוז. "לפני למעלה מעשור הייתה אופוריה גדולה בארץ", אמר. "אוסלו היה צריך להביא סוף ל-100 שנות טרור. רוב העם תמך במהלך, אבל אנחנו, אני בראש הליכוד ואתם כחברי התנועה, אך אנחנו לא השתתפנו בחגיגות. אנחנו לא הרענו - אנחנו התרענו על הסכנות שזיהינו", אמר נתניהו.
"אנחנו לא זזנו מדרכנו למרות שהיו נגדנו. מה שקרה הוא שיום אחר יום, שבוע אחר שבוע נעו רבים אלינו. הם ראו שהדרך שלנו היא הדרך הנכונה. הדבקות שלנו בדרכינו היא שהביא לנו את הנצחון ב-96'", הוא הוסיף. "אם הליכוד יאבד מדרכו הוא יאבד מכוחו", אמר.
"השאלה האמיתית שעומדת בפנינו היום היא אחת - מהי דרכנו. אנחנו ליכוד או אנחנו שמאלה ממרצ. מצנע אמר שהוא יפנה ישובים מבודדים ובודדים, ואילו יוסי ביילין אמר שיפנה את כל היישובים ברצועה, בתמורה להסכם שלום. רק אצלנו בליכוד מפנים עד הסנטימטר האחרון, בניגוד להבטחות לבוחרים. אצלנו עקרו אנשים מבתיהם, מתים מקבריהם. ואני רוצה לשאול - מה קיבלנו בתמורה?".
הקהל שר לנתניהו: "נד-נד, נד-נד, רד עלה עלה ורד", כפי שמתנגן שיר הילדים והמשיך בקריאות: "ביבי הביתה".
נתניהו התייחס לתוכנית ההינתקות מספר פעמים והדגיש: "המהלך לא קירב את השלום ולא חיזק את הביטחון. החמאס משתלט על הרצועה והרשות בעצם חוסלה... שרון כבר הוכיח שהוא לא מוכן לקבל את דין חברי המרכז. המפלגה לא שייכת לי ולא שייכת לך אריק", אמר בסוף דבריו נתניהו.
לנדאו לשרון: האם אתה מייצג אותנו?
ח"כ עוזי לנדאו, המתמודד על ראשות הליכוד, תקף את שרון וקבל: "האם אתה מייצג אותנו?". הקהל ענה לא בקול גדול: "לא", ולנדאו ביקש מהקהל שקט. הוא המשיך וטען ששרון אימץ את מדיניותו של מצנע. "אמרת בבחירות לפני כשלוש שנים כי קודם יהיה פירוק תשתיות הטרור, קודם משא-ומתן והסכם ואחר כך ויתורים כואבים".
"40 מנדטים הצביעו כדי שתימנע את המדיניות של מצנע לנסיגה חד-צדדית מעזה", אמר לנדאו. "אתה אימצת את המדיניות של מצנע ואמרת נסיגה חד-צדדית, בלי פרטנר, תחת טרור - זה אפילו לא מצנע זה מרצ נטו". במקביל לדבריו של לנדאו ספר הקהל עד 40 - כמניין המנדטים של המפלגה.
לנדאו המשיך ופנה לשרון ואמר: "זה לגיטימי שאתה תחליט לשנות את עמדתך, אך אתה חייב לבקש את אישורם. אינך יכול לייצג את הבוחרים מבלי לבקש את אמונם מחדש. אתה ביקשת אותה מהם אך לאחר שסירבו אתה המשכת".
שר החוץ, סילבן שלום, תקף את הכוונה להקדים את הפריימריז ושאל: 'על מה הם מדברים? עוד חודשיים לפה עוד חודשיים לשם?. הוא הזכיר לחבריו לתנועה כי כל עוד היו סכסוכים בתנועה - המפלגה לא הצליחה בבחירות. שלום הזכיר כי בשנת 1992 הפסיד הליכוד לעבודה, ורבין עלה לשלטון והביא את הסכם אוסלו ועימו את ערפאת; בשנת 1999 עלה אהוד ברק לשלטון וניסה להוביל לחלוקת ירושלים.
שטרית: אתם רוצים לבצע חרקירי?
שר התחבורה, מאיר שטרית, תקף את נתניהו ואמר: "מי שהיה בממשלה בזמן אישור תוכנית ההינתקות ולא קם ועזב, אחראי בדיוק כמו שאר השרים". הוא המשיך ואמר לקהל: "למה אתם רוצים לזרוק את ראש הממשלה? אולי אתם רוצים לזרוק גם את שאר השרים?". תגובה לדבריו צעקו חברי מרכז: כן!. שטרית השיב: "אז תיזרקו - נראה אתכם". הוא טען כי חברי המרכז מבקשים לבצע חרקירי פוליטי. "אתם הולכים לרסק את הליכוד. תעשו חרקירי לעצמכם ותחזרו להיות סיעת החירות".
שטרית המשיך: "רוב חברי הליכוד לא פה איתכם, רוב חברי המרכז יבואו מחר להצבעה ויצביעו נגד ההצעה הרעה הזו שתחריב את הליכוד".
שרת המשפטים, ציפי לבני, אמרה כי יש להתנגד להקדמת הפריימריז כדי שהליכוד יוכל להמשיך להתקיים יחד. לבני הדגישה: "מסיבות פוליטיות ושאינן ענייניות, כנראה שלא נוכל ללכת יחד. אותה דרך אפשרית רק אם תצביעו נגד הקדמת הפריירמיז".
היא המשיכה וציינה, כי "המלחמה במרכז הליכוד היא מלחמה על הקדמת הבחירות. החלטת הפלת ממשלה היא תהליך שמתדרדרים אליו והתדרדרנו עד אליו".
ח"כ איוב קרא אמר: "עדיף שנהיה ביביסטן ולא עמריסטן". לדבריו, שרון הודיע למעשה כי הוא עוזב את הליכוד. הוא משפיל את חברי המרכז ואף כינה אותם אינדיאנים. "יש להחזיר את האידיאולוגיה. אם לא תהיה אידיאולוגיה לא יהיו מנדטים ולא יהיה שלטון. אני מעדיף 30 מנדטים בגיניסטים ורוויזיוניסטים מאשר 50 מנדטים של עמרי שרון".
ח"כ יתום: לא ידענו שכששרון אמר
ויתורים כואבים הוא התכוון לגבולות 67'
סגן שר הביטחון, זאב בוים: "כאשר תמו חילוקי הדעות, דווקא אז אנחנו הולכים לפילוג - זהו פרדוכס. הקדמת הבחירות היא איום ליציבות התנועה, כמוה כהפקרת הנכסים של ישראל" "רק הליכוד יכול להפיל את עצמו ולרומם את שמעון פרס, יוסי ביילין ואדריכלי אוסלו. לממשלה יש עוד שנה והיא מתפקדת היטב. יש רה"מ מעולה וממשלה בעלת הישגים רבים", הוא הוסיף.
ח"כ אהוד יתום אמר: "ויתורים כואבים היא האג'נדה של אופיר פינס, בוז'י הרצוג ושמעון פרס. לא ידענו שכששרון אמר ויתורים כואבים הוא התכוון לגבולות 67'... אם לא די בהינתקות, עכשיו שוב שומעים מעל בימת האו"ם על עוד ויתורים כואבים".
הפגנות גם מחוץ לביתן
מחוץ לביתן 15 של גני התערוכה התקיימה הפגנה של צעירי מפלגת העבודה, אשר הפגינו נגד השחיתות בליכוד. יו"ר צעירי הליכוד, יואל חסון, אמר בתגובה: "הופתעתי לגלות שלמפלגת העבודה יש צעירים שפנויים להפגין, במקום לחפש קולות כשרים במפקד מפלגת העבודה".
ויכוחים קולנים, על גבול תגרות ידיים, פרצו עוד קודם לפתיחת שלב הנאומים. אנשי מחנה נתניהו התכתשו עם אנשי מחנה שרון בשאלה מי האשם בקריסת הליכוד. אנשי שרון קראו: "מי שמפיל את שרון ומצביע נגדו ימצא את עצמו מחוץ לכנסת הבאה". אנשי נתניהו אמרו כי שרון עזב למעשה את הליכוד.
דוד כנפו, חבר מרכז הליכוד ממחנהו של לנדאו, תקף בחריפות את נתניהו. כנפו ציין, כי נתניהו היה שותף מלא להחלטה על תוכנית ההינתקות. "הוא יכל לעצור את זה. היה לו כוח לא מבוטל בידיים והוא החליט לתמוך... האוצר נתן את התקציב לתוכנית הגירוש". כנפו הדגיש: "הזמנתי אותו לבוא לגוש קטיף - והוא לא בא. הזמינו אותו לבקר בקרוואנים- והוא לא בא. המתנחלים לא מעניינים אותו".
נתניהו ולנדאו: לא להפריע לנאום שרון
חברי הכנסת עוזי לנדאו ובנימין נתניהו, הדוחפים להקדמת הפריימריז בליכוד, קיימו בצהריים מפגש בהשתתפות חברי כנסת ועשרות פעילים מהמטה המשותף, במסעדה בתל אביב. מדובר במפגש מסכם לקראת כינוס מרכז הליכוד, מפגש שנועד לחלק הנחיות לפעילים.
עם חברי הכנסת שהשתתפו נמנים: אהוד יתום, איוב קרא, גלעד ארדן, מיכאל רצון, יולי אדלשטיין, נעמי בלומנטל ונתן שרנסקי.
ל- Nfc נודע, כי בארוחה שהוגדרה כארוחה חגיגית התחבקו לנדאו ונתניהו ובירכו על שיתוף הפעולה ביניהם. השניים ביקשו מהפעילים להימנע מלהפריע בעת נאומו של שרון, כדי שהדבר לא יהווה עילה להפנות אצבע מאשימה כלפיהם.
ההצבעה ביום ב'
ההצבעה במרכז הליכוד מתוכננת ליום ב' - למרות שיבוש נאומו של שרון - אלא אם יהא שינוי של הרגע האחרון. בבוקר ב-10:00 תיפתח ההצבעה ותסתיים ב-22:00. כ-3,000 חברי מרכז בעלי זכות התצבעה. על-פי הערכת הנהלת הליכוד, וכך זה גם נראה בסקרים, יעמוד היקף המצביעים על שיעור גבוה מאוד יותר מ-90%.
לבנת: אתמוך בהקדמת הפריימריז
שרת החינוך לימור לבנת הודיעה עוד בבוקר (א') כי היא תתמוך בהצעה להקדמת הפריימריז. זאת לאחר שהגיעה למסקנה כי איש מהצדדים אינו עומד לאמץ את יוזמת הפשרה שניסחה, לפיה יתחייב שרון שלא לפרוש מהליכוד גם אם יפסיד בהצבעה במרכז, ובמקביל יסכים נתניהו לקיום הפריימריז בחודש בפברואר 2006.
"ההתפתחויות האחרונות במפלגה", אומרת לבנת, "עלולים להשאיר אותה חבולה ומדממת. על-מנת למנוע קרע בתנועה, ועל-מנת לשמור על צביון הליכוד, עלינו לקיים את ההתמודדות כמה שיותר מהר".

סייע בהכנת הידיעה: שלומי דיאז
תאריך:  25/09/2005   |   עודכן:  26/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
יתרות מטבע החוץ הגבוהות של ישראל מחד, ומעורבותו של נגיד בנק ישראל, האמון על העלאת הריבית במידת הצורך מאידך, לא יאפשרו לדולר עליות חדות
ברוך לוי
אולמרט חתם על פרוטוקול חדש בהסכם הסחר בין ישראל לבולגריה. אולמרט: מדובר במדינת מפתח במזרח אירופה הצפויה להיכנס לאיחוד האירופי בשנת 2007
ברוך לוי
25 נשים בדואיות משתתפות בקורס היזמות שנפתח לנשים מהישובים הבדואים במשגב שבגליל    מטרת הקורס היא לעודד נשים בדואיות, שמסיבות מסורתיות אינן יוצאות מהכפר לעבודות חוץ, לפתח יוזמות עסקיות
ברוך לוי
היקף ההנפקה עומד על 2.25 מיליארד ש"ח    ככל הנראה, ידורגו אגרות החוב, המוצעות לציבור ולמשקיעים מוסדיים, בדרוג של AA+    ההנפקה צפויה להיערך במחצית הראשונה של חודש אוקטובר
ברוך לוי
בכך דחתה הממשלה את בקשתו של שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר, לעצור את ביצוע פיצול וההפרטה    אולמרט: הרפורמה בבז"ן תשנה את מבנה משק הדלק כולו למבנה דומה למקובל בעולם המערבי    החברה לישראל - בעלת מניות בבז"ן: הפיצול יזיק למשק, אך נסייע בביצוע החלטת הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il