X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"רצחנו בגלל פעולות צה"ל"

החמאס אימץ את שיטות זרקאווי

הזרוע הצבאית של החמאס גדודי עז א-דין אל-קסאם שיחררו הצהרה בה הם נוטלים אחריות על חטיפתו ורציחתו של האזרח הישראל ששון נוריאל
▪  ▪  ▪

ארגון החמאס נטל באופן רשמי (יום ג', 27.9.05) את האחריות על חטיפתו ורציחתו של האזרח הישראלי ששון נוריאל. נוריאל, תושב פסגת זאב בן 55, עבד כקבלן והירבה להסתובב בכפרים ערביים. גופתו נמצאה אתמול באזור התעשיה ביתוניא שבפאתי רמאללה.
בהודעה שפרסמה עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של ארגון החמאס, נאמר כי נוריאל נחטף לצורך מיקוח עם ישראל לשחרור אסירים פלשתינים. "התכוונו להחליף את החטוף באסירים פלשתינים, אך מבצע המעצרים של צה"ל ("גשם ראשון"), לא הותיר לנו ברירה אלא להרוג אותו".
בנוסף להודעה פירסם החמאס גם סרט וידאו וכן תמונות של נוריאל כאשר הוא כפות תחת דגל של הארגון. נראה כי אנשי התנועה שואבים רעיונות מאנשי ארגונו של אל-זרקאווי הפעיל בעירק שנוהג לפרסם קלטות וידאו של החטופים כשהם כפותים ודגל הארגון מופיע ברקע התמונות.
'גשם ראשון' לשחרור האסירים
עוד נאמר בהודעה, כי יחידה שמטרתה לפעול למען שחרור אסירים פלשתינים הכלואים בישראל על-ידי חטיפות ישראלים לצורך מיקוח, תמשיך ותפעל ותבצע חטיפות נוספות. הם מציינים, כי מדובר ב"יחידת שחרור האסירים של גדודי אל-קסאם".
בהודעה שפורסמה נאמר עוד: "גשם ראשון לשחרור אסירי העם הפלשתיני ואנו מודיעים לעמנו ולאסירים הגיבורים שלנו כי אנו נחושים לעשות הכל כדי להביא לשחרורם וכאמור חטיפה זו היא רק ה'גשם הראשון'. אנחנו נתנו לאויב במהלך תקופת הרגיעה הזדמנות לשחרור אסירנו אבל האויב דבק בעקשנותו ועצר אנשים נוספים לכן אנו מטילים על ממשלת הכיבוש ובראשה פושע המלחמה שרון את האחריות לחטיפתו והריגתו של נוריאל כתוצאה מהמעצרים שבוצעו ובגלל ממעשי הטבח נגד עמנו".
"על האויב הציוני להתכונן לקרבות ארוכים שבמהלכם ובעזרת אללה ישלם הכובש הציוני מחיר יקר, לא נתן לכובשים הציונים ולחיילי הכיבוש להנות מביטחון והמנוחה על אדמתנו הכבושה ואנו מבטיחים לאסירנו הגיבורים להמשיך ולהיות נאמנים להם עד לשחרורם ונקווה שזה יסתייע בקרוב בעזרת האל", המשיכה ההודעה.
בישראל האשימו באופן מיידי את ארגון החמאס ברצח נוריאל זאת לאחר שסמוך לגופת האזרח הישראלי נמצאו עלונים וחומרי תעמולה של הארגון.
גדודי עז א-דין אל-קסאם שלחו את ההצהרה על לקיחת האחריות לסוכנות הידיעות AFP יחד עם עותק של רישיון הנהיגה של נוריאל. הצהרת לקיחת האחריות פורסמה גם באתר הארגון.
מנהיגי הזרוע הצבאית טענו, כי נוריאל פעל כסוכן בשירות הביטחון הישראלי והעביר מידע על המתרחש בכפרים, חברי הזרוע עוד ציינו, כי האזרח הישראלי נחטף ביום רביעי שעבר בירושלים.
המשטרה והשב"כ התירו לפרסם, כי ביום ראשון בערב נעצר ברמאללה אחד מחברי החוליה והועבר לחקירה בשב"כ. על-סמך חקירתו אותרה גופתו של נוריאל הבוקר באזור התעשיה בביתוניא. אותו פעיל סיפר בחקירתו על פרטי תיכנון החטיפה ומסר את מיקום דירת מסתור בה היו אמורים להסתיר את החטוף.
כוח צה"ל הגיע אל הדירה ושם נמצאו חפצים של החוליה ובהם סרטי ראש של החמאס. למקום נשלח כוח של צה"ל, שמצא את הגופה סמוך למקום עליו הצביע מקור המידע. ההערכה היא כי נוריאל נרצח במכות בגופו לפני מספר ימים.
מחוייבים להפסקת האש ?
הידיעה אודות חטיפתו ורציחתו של האזרח הישראלי התקבלה יממה בלבד לאחר הכרזתו הרישמית של מנהיג החמאס ברצועה מחמוד א-זהאר לפיה הארגון מחוייב להסכם הפסקת האש שהושג בקהיר עד סוף שנת 2005.
בכרוז שהופץ והוקרא על-ידי א-זהאר, נאמר כי ההחלטה התקבלה כדי לשמור על העם הפלשתיני מפני "תוקפנותה של ישראל וכדי להמשיך את השימחה על התבוסה של הכיבוש שיצא מעזה".

תאריך:  27/09/2005   |   עודכן:  27/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
הקמפיין, בהשקעה של 10 מיליון שקל, נבנה תחת האסטרטגיה השיווקית שהושקה בקיץ 2005 - Castro - Designed for desire
אלעזר לוין
אדגר השקעות גייסה 43 מיליון שקל - בעיקר להשקעות בחו"ל
מירב לוי
27 ימים לאחר תחילת שנת הלימודים ורק 40% מהכיתות הנמוכות פוצלו לכיתות לימוד קטנות    תשע רשויות בלבד החלו בשיפוץ התשתיות    הכשרות לבעלי תפקידים - רק אחרי החגים
ענבל אביב
משקיעה בפרויקט 100 אלף דולר    החתימה בין היתר את אבי מסיקה, להקת כלא 6, דנידין ושורטי (הילה ניסימוב)    במסגרת ההסכם תספק לאמנים קולקציות ביגוד והנעלה עדכניות, תפיק להם קליפים בהם יופיעו לבושים בבגדי ריבוק בלבד
גלית יצחק
הרימון הוא בעל סגולות רפואיות העשויות למנוע מחלות כגון: יתר לחץ דם, כולסטרול גבוה, מחלות לב ושבץ מוחין    מועצת הצמחים-ענף הפירות יוצאת בקמפיין להעלאת המודעות לסגולותיו של הרימון ולעודד צריכתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il