X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
סער הואשם ש"הכפיף את מערכת החינוך לתפיסת עולמו הפוליטית". וכי לא לשם כך נבחר? האין תפיסת עולמו חופפת לזו של רוב הציבור? לא שמענו טרוניה כזאת בימי יולי תמיר
▪  ▪  ▪
סער. שירש שקרים ממערכת החינוך [צילום: פלאש 90]
פירון. מקבל מערכת חינוך טובה יותר [צילום: פלאש 90]

"מהללים את סער, כאילו הוא שמש העמים"
עידן יוסף
יו"ר סיעת יש עתיד עפר שלח אומר שמסע ההתגייסות לשבח את גדעון סער הפך ללא-לגיטימי * בקואליציה המסתמנת סוכם על העלאת אחוז החסימה ל-4% * שלוש מפלגות דורשות את ועדת הכספים
לרשימה המלאה

הרוצה להבין את עומק הישגיו של גדעון סער בארבע שנותיו במשרד החינוך, יקרא את מאמרי הנאצה שכותבי הארץ העתירו לראשו של השר היוצא. לשמחת הרוב השפוי בחברה הישראלית, סער היה סדין אדום עבור החבורה הזאת שצפתה בבהלה, כיצד מעשי ידיה טובעים בים. ההאשמות המגוחכות של קיצוני הארץ כלפי סער הן אותות כבוד ענקיים על חזהו.
החברה הישראלית מתמודדת עם אליטה החותרת תחת בסיס קיומה ופועלת לפרק אותה מרעיונות לאומיים ויהודיים ("לאומנים" ו"אתניים" בלשונה). בחסות חלקים נכבדים באקדמיה ובתקשורת, הופקע הזיכרון הלאומי לטובת נראטיב שקרי שבדו שכנינו-אויבינו, לפיו אנחנו קלגסים וגזלנים במולדתנו. מכל עבר נשמעת ה"סתירה" המלאכותית בין מדינה יהודית לדמוקרטית ו"זכויות אדם" שהן הכל לבד מזכויות היהודים עצמם. בישראל שאחרי אוסלו, הרעיונות הללו השתלטו על מוקדי הכוח, ובתוכם מערכת החינוך.
סער זיהה את הניסיון להשתלט על התודעה הציבורית בידי האורתודוקסיה השמאלית ועמד מולה באומץ. לבד משיפור שכר המורים וההסכמים הכלכליים, ולבד מהשיפור הדרמטי בהישגי התלמידים - היה צורך דחוף בהחזרת מערכת החינוך אל הערכים הבסיסיים - לא חינוך כללי, מנותק מהקשר היסטורי, לאומי ודתי, אלא חזרה לערכים הראשונים. סיורים בירושלים ובחברון, בשומרון וביהודה - אור קשתי כינה זאת "חגיגת הקברים". כנראה לא היה בכיתה כשלימדו שחזרנו למקומות הללו לא מפני שאבותינו מתו שם, אלא משום שחיו שם והקימו משפחה ושבט, עם ומלכות, צבא ונבואה, מקרא ומשפט, ומהם חיים לעם היושב בציון.
לא נרתע, ונאבק
סער הואשם ש"הכפיף את מערכת החינוך לתפיסת עולמו הפוליטית". וכי לא לשם כך נבחר? האין תפיסת עולמו חופפת לזו של רוב הציבור? לא שמענו טרוניה כזאת בימי יולי תמיר. סער לא נרתע וסילק את מפמ"ר אזרחות, נציגהּ של תמיר ושל מכון השמאל הישראלי לאנחנו-נלמד-אתכם-מהי-דמוקרטיה. הנחת היסוד של לימודי האזרחות הייתה שקיימת סתירה מהותית בין דמוקרטיה למדינה יהודית, ולא היא! אנשי מדע המדינה מהטובים שיש, הזהירו מפני האינדוקטרינציה המקוממת הזאת. גם את השקר הזה עמל סער לשרש.
עוד נאבק סער ברדיקליזציה השמאלית הבוטה שפשתה בפקולטות למדעי הרוח והחברה ברוב האוניברסיטאות. בחסות החופש האקדמי כביכול, עברו סטודנטים סדרות חינוך חד-צדדיות נגד ישראל ומדיניותה ובעיקר נגד צדקת דרכה. שום דיאלוג או סקרנות אינטלקטואלית לא היו פה. גם על זה הגנו כתבי החינוך של הארץ.
ועל הכל, גולת הכותרת בפעילותו של סער הייתה ההכרה באוניברסיטת אריאל כאוניברסיטה השמינית בישראל, ולמעשה האוניברסיטה הראשונה שקמה בזמן ממשלה שמרנית כלשהי. הקמת אוניברסיטה היא כבר הצהרת עצמאות תודעתית לקראת גיבושה של אליטה אלטרנטיבית תחת זו הוותיקה שחסמה כמעט כל דרך להתקדמות בפני מי שאינו משתייך אליה.
שר החינוך החדש, הרב שי פירון, מחנך מוכשר וראוי בזכות עצמו, מקבל מערכת חינוך טובה בהרבה מזו שהייתה ערב כניסת קודמו לתפקיד. "אשריך רבי עקיבא שנתפסת על דברי תורה אוי לו לפפוס שנתפס על דברים בטלים" [ברכות סא, ב].

פורסם במקור: ישראל היום (ב', 18.3.13)
תאריך:  18/03/2013   |   עודכן:  18/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גדעון סער: לא מנהל, מחנך
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
התכוונת לכתוב כך בוודאי:
פנחס  |  18/03/13 15:37
2
שולמית אלוני בהיותה שרת החינוך
ישראלי שזוכר  |  18/03/13 20:56
3
מי שחותר לצמצום בחינות בגרות ו
קורןנאוה טבריה  |  19/03/13 06:44
4
מר אידר היקר
יעקב בן-נון  |  19/03/13 21:23
5
מוטב להינשא לגוי ולא לשמאלני ל"ת
מורן (בקרוב אנשא)  |  20/03/13 08:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישי בן-יצחק
כל האידיאלים, הערכים והעקרונות שעטפו את ה"פוליטיקה החדשה" הצטמצמו לשאלות כיבודים, תארים, שרים ותפקידים. הלזו ייקרא פוליטיקה חדשה?
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - עתידות, פשוט וטעים, דגיג, רבים וקונסים    ולקראת הפסח, הבא עלינו לשמחה ולטובה, אאחל לכולנו חג שמח    וכמאמר רבי יהושע, "בניסן נגאלו ובניסן עתידין ליגאל" (מסכת ראש השנה, דף י', עמוד ב')
יהונתן כבירי
"נו, ביבי! תן לי להשחיל משפט", תאמר שרת המשפטים החדשה ציפי לבני, כשתעלה בפני ראש הממשלה אפשרויות כלשהן לקיום שיחות ולחילופי שטחים עם הפלשתינים תמורת שלום    ומה יגידו שאר שרי הממשלה החדשה לעצמם, ממש בקרוב?
אמיליו פלוס
את לפיד לא יפסיקו לנגח אותו על כל שטות בטענה שהוא מסכן את ביבי, את שלי וכל מי שמפנטז לקדנציה הבאה. הוא יזכה לשמוע את אותן הערות שנזרקות לעברו כבר עכשיו
רועי אורן
מיכל בין נחשבת לכשרון גדול בתחום הכדורגל. גיוסה הקרוב לצה"ל עשוי למנוע ממנה מלממש כישרון זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il