X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מסקנות חקירת אירועי אוקטובר בהם נהרגו 13 ערבים-ישראלים ייבחנו כאילו הוגש ערר ההחלטה - על-דעת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה שובתי הרעב: "צעד בכיוון הנכון אשר מקווים שיוביל לחשיפת האמת ועשיית הצדק"
▪  ▪  ▪
מיכאל דבורין
מח"ש: לא הצלחנו למצוא את האשמים

יואב יצחק
אישום בלי ראיות - "לא יקום ולא יהיה"

דוח מח"ש - הממצאים הקונקרטיים באירועי אוקטובר
מיכאל דבורין
המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) פרסמה את הממצאים המרכזיים בנוגע לכל הרוג * כמו כן מציינת מח"ש את הסיכון שבו היו נתונים השוטרים בכל אירוע
לרשימה המלאה

דוח ועדת אור (תקציר)
ועדת אור
תקציר דוח ועדת אור לבירור ההתנגשויות בין כוחות הביטחון לבין אזרחים ישראלים - אוקטובר 2000 * תמצית הדין וחשבון מיום 01.09.03
לרשימה המלאה

לאחר שכל מערכת המשפט נעמדה לימינה של מח"ש בעקבות החלטתה לסגור את תיקי החקירה נגד השוטרים המעורבים באירועי אוקטובר 2000 בהם נהרגו 13 ערבים ישראלים, החלטה שזכתה לביקורת ציבורית רבה, נראה כי הפרקליטות נכנעה ללחץ הציבורי והיא תיבדוק מחדש את מסקנותיה של מח"ש.
ההחלטה התקבלה לפני מספר ימים, אך פורסמה עתה על-ידי ראש המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש), עו"ד הרצל שבירו, יומיים בלבד לפני "יום האדמה" - שבו התכוונו ראשי המגזר הערבי לגייס הפגנה המונית נגד החלטות מח"ש.
הפרקליטות מסרה כי "המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים) יחל בבדיקת המסקנות המשפטיות של המחלקה לחקירות שוטרים בתיקי החקירה שנפתחו בעקבות אירועי אוקטובר 2000 וזאת במסגרת של ערר לפי סעיף 64 לחוק סדר הדין הפלילי". במקביל הכחישה הפרקליטות ידיעות לפיהן החקירה תיפתח מחדש. "הרינו להכחיש בזאת פרסומים לפיהם תיק החקירה ייפתח מחדש או שתיפתח חקירה מחודשת בפרשה".
הפרקליטות מנמקת את ההחלטה החדשה בפניות שנתקבלו. "בימים האחרונים התקבלו פניות המבקשות לקיים בחינה מחודשת של ההחלטות. על-רקע האמור לעיל סברו היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ומנהל מח"ש, כי ראוי במקרה זה, לקיים הליך של ערר, לשם בדיקת מסקנות מח"ש". הבדיקה תתבצע על-ידי המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), עו"ד שי ניצן, שהוא בעל הסמכות להחלטה בערר על החלטות מנהל מח"ש, ובשיתוף מחלקת עררים בפרקליטות המדינה. החלטת המשנה לפרקליט המדינה תוצג בפני היועץ המשפטי לממשלה.
ראש מח"ש הודיע (ד', 28.9.05) בראיון לערוץ 2 שקטעים ממנו שודרו ואשר ישודר באופן מלא ביום שבת, כי הפרקליטות תיבחן את תוצאות החקירה מחדש, כאילו הוגש עליהם ערעור. הוא הוסיף, כי תיבחן מחדש המסקנה שלא להעמיד לדין אף אחד מהשוטרים והצלפים של משטרת ישראל שנטלו חלק באירועים.
לאחר ההחלטה לסגור את תיקי החקירה אמר היועץ המשפטי לממשלה, כי "במדינת חוק מתוקנת לא מגישים כתבי אישום על-פי תחושות, השערות של כאלה ואחרים. יש משפט כללי אחד, ויש לו כללים ברורים". גם שבירו התבטא בנושא ואמר: "למה ציפו מאיתנו? שנבחר מתוך 20 או 50 שוטרים"?
בראיון לערוץ 2 אומר שבירו: "מאחר שהמשפחות הודיעו כי הם עשויות לערער, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ועל דעתי החלטנו לבחון מחדש את המסקנות כאילו הוגש ערר", והוסיף, כי "זה חשוב לבחון. זה חשוב לרווחת הציבור וזה חשוב לקבלת החלטות מקצועית".
בוועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל בירכו על ההחלטה והודיעו, כי הם מכנסים פגישה דחופה על-מנת לשקול את דברי שבירו. ועדת המעקב וכן ערבים ישראלי נוספים פתחו לפני מספר ימים בשביתת רעב מול משרד ראש הממשלה. הם עוד אמרו, כי הם רואים בהחלטה לפתוח את החקירה מחדש הישג למאבקם.
ערביי ישראל זעמו על ההחלטה לסגור את תיקי החקירה מבלי להגיש כתבי אישום נגד המעורבים בהרג האזרחים הישראלים. ח"כ עבד-אלמאלכ דהאמשה אמר: "הדוח מהווה רצח מחדש של 13 הקורבנות, ונותן אור ירוק לכוחות הביטחון במדינת ישראל שדמם של הערבים מותר ואפשר לרצוח בהם, מבלי שום חשש לעונש או להעמדה לדין".
ח"כ אחמד טיבי אמר בתגובה לדוח מח"ש: "הרג אזרחים הוא פשע, ובמקום שיש פשע יש פושעים". ח"כ טיבי אמר עוד, כי מח"ש מזכה את האשמים ומאשימה את הקורבן.
בהחלטת מח"ש לסגור את התיקים נאמר, בין היתר, כי "עם תום מלאכת החקירה, הגענו לכלל מסקנה, כי למרות המאמצים הרבים שהושקעו באיתור עבירות פליליות שבוצעו על-ידי שוטרים, הרי שאין מנוס מסגירת כל תיקי החקירה - חלקם בשל העדר ראיות מספיקות, וחלקם, מאחר שלצערנו, לא עלה בידינו לאתר את השוטרים האחראים על ביצוע העבירות כאמור, כפי שגם קבעה הוועדה, כי במקרים אלה הגם שהירי בוצע על-ידי שוטרים, לא ניתן לייחס אותו לשוטר זה או אחר".
שובתי הרעב - לפגישת חירום
שובתי הרעב באוהל המחאה, חברי כנסת וראשי רשויות מקומיות ערביות בראשות יו"ר ועדת המעקב העליונה, התכנסו במהלך הלילה לפגישת חירום בעקבות הודעתו של ראש מח"ש בעניין אירועי אוקטובר 2000.
המתכנסים מסרו, כי הם "רואים בהחלטה זו, נסיגה מההודעות הקודמות של מח"ש והיועמ"ש, וצעד בכיוון הנכון אשר מקווים שיוביל לחשיפת האמת ועשיית הצדק, לאחר חקירה מחודשת, צודקת ורצינית שתביא להגשת כתבי אישום כנגד המעורבים והאחראים בהריגת 13 האזרחים הערבים ופציעתם של מאות באוקטובר 2000 בידי כוחות המשטרה. אנו רואים בהודעה זו הישג חשוב למאבקה של האוכלוסיה הערבית אשר הובילה ועדת המעקב".
השובתים מסרו עוד, כי הם ישקלו במהלך היום, בישיבה מיוחדת, את צעדיהם הבאים לרבות הפסקת שביתת הרעב, לאחר שהושגו עיקר היעדים של שביתתם. "אנו, השובתים, נמשיך את מאבקנו עד המדתם של האחאים לכל חומרת הדין". השובתים הודיעו כי הם מכנסים מסיבת עיתונאים באוהל המחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים כדי למסור את עמדתם המלאה בנושא.

תקציר המסקנות בעניין אירועי אוקטובר 2000
תאריך:  29/09/2005   |   עודכן:  29/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
המשטרה חוקרת    בראשל"צ ניסה גבר שתוי להשליך את חברתו מקומה ראשונה
עידן יוסף
שר האוצר יצא לביקור בארגון החסד הגדול, המספק מידי שבוע 120 טון מזון לנזקקים
שלומי דיאז
חשודים בפעילות לזיוף טפסי התפקדות    לא נמסר עבור איזה מועמד פקדו
עידן יוסף
המשרד מאשים את מגדלי התמרים בישראל, כי אינם מאפשרים לקטוף לולבים לקראת חג הסוכות למרות התחייבויות קודמות    אושר ייבוא משלוח ראשון של לולבים מירדן
יהונתן דחוח-הלוי
אימו של מוחמד השייח' ח'ליל, פעיל הג'יהאד האיסלאמי שחוסל בשבוע שעבר בתקיפת חיל האוויר ואשר היה אחראי לרצח משפחת חטואל, מודה לאללה על שזיכה אותה בזכות הגדולה להקריב את הרביעי בבניה בג'יהאד נגד היהודים    היא מפנה קריאה לנשים המוסלמיות ללכת בדרכה להקריב בניהן למען הג'יהאד    עדות מצמררת להלוך הרוח בחברה הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il