X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הספרייה הלאומית בירושלים נסגרה השבוע (ג') לקהל הרחב בשעה 14:00 בשל אירוע שנערך באחד מאולמותיה שהחל רק בשעה 20:30. על פניו נראה כי הסגירה המוקדמת הייתה מוגזמת. בכיר בספרייה: לא היה מנוס מסגירת הספרייה. האומנם?
▪  ▪  ▪
הספרייה הלאומית. באי המקום לא ידעו על סגירתה המוקדמת [צילום: פלאש 90]

הספרייה הלאומית בגבעת רם בירושלים נסגרה ביום שלישי האחרון (9.4.13) לקהל הרחב על כל מחלקותיה וקומותיה בשעה 14:00 אחר-הצהריים, שש שעות לפני השעה 20:00, השעה הרגילה בה היא נסגרת מדי יום (להוציא יום ו' כמובן).
כמה מהבאים לספרייה, ובהם כאלה שהגיעו ממקומות מרוחקים מחוץ לירושלים, שלא ידעו על הסגירה המוקדמת, נאלצו לחזור כלעומת שבאו, ויש להניח כי נגרמה להם אכזבה רבה. מהנהלת הספרייה הלאומית נמסר כי הודעה על הסגירה המוקדמת הופיעה באתר הבית האינטרנטי של הספרייה הלאומית. נו באמת, מי מעיין תמיד לפני שהוא מגיע לספרייה הלאומית ביום רגיל באתר הבית האינטרנטי של הספרייה כדי לבדוק את שעות הפתיחה?
מקוממת יותר בסיפור היא הסיבה לסגירה המוקדמת: מסתבר, כי ההחלטה על הסגירה המוקדמת התקבלה בשל אירוע זמר שנערך באותו יום בערב (20:30) בשיתוף גלי צה"ל בקומה השנייה של הספרייה הלאומית.
האירוע החל כאמור בשעה 20:30 לערך והוקלט וישודר בגלי צה"ל, ונקרא ״עוד מעט נהפוך לשיר״, ובמסגרתו ביצעו אמנים ידועי-שם שירים שכתבו נופלים במערכות ישראל.
כבודו של האירוע כמובן במקומו מונח ואין חולק על חשיבותו, אבל עם כל הכבוד לאירוע, לסגור לחלוטין את כל אולמות וקומות הספרייה הלאומית לקהל למשך חצי יום כבר מהשעה 14:00 אחר-הצהריים בשל אירוע המתחיל רק בשעה 20:30 בערב - יש בכך, לעניות דעתי, יותר מטעם לפגם. היו פה לדעתי זלזול ופגיעה בלתי מוצדקת בקהל הבאים לספרייה.
שש וחצי שעות לפני האירוע? זה מוגזם
שאלה לי למארגני האירוע: החסרים אולמות בירושלים? מדוע דווקא לקיימו בספרייה הלאומית? היה ניתן לקיימו במקום אחר בעיר ולמנוע פגיעה בקהל שבא לספרייה. ואם בכל זאת היה צורך חיוני לקיים את האירוע בספרייה הלאומית, ניתן היה לסגור את הספרייה לקהל שעה אחת-שעתיים לפני תחילת האירוע, למה שש וחצי שעות?
אלון שטרסמן, מבכירי הספרייה הלאומית המשמש ראש אגף טכנולוגיה ומערכות מידע, אומר בשיחה עמי, כי לא היה מנוס מסגירת הספרייה מוקדם, שכן באולם הספרייה בקומה השנייה בו נערך האירוע היה צורך לקיים עבודות הכנה וחזרות לקראתו "ולא רצינו שמישהו ייפגע. כמו-כן, יש לכוון את הבלאנס ולערוך חזרות. תאמין לי, אנחנו עושים הכל שהספרייה תהיה פתוחה כמה שיותר". עוד אמר, כי הספרייה נסגרה גם בגלל נושא אבטחה בשל השתתפות כמה מבכירי מפקדי צה"ל.
אותי דברים אלה לא שיכנעו כסיבה מוצדקת לסגירה כה מוקדמת של הספרייה, ואני סבור כי במקרה הטוב היה כאן שיקול דעת לא נכון וראוי שהעניין ייבדק יותר לעומק.

תאריך:  12/04/2013   |   עודכן:  12/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלי צה"ל
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
פרשת תזריע-מצורע: מדד הרוח - מה נלמד מהפרד שטייל בתוך... הדלעת?    ומה בין הפרשה לספירת העומר, ובין השבת לספירה?    מדוע מתו תלמידי רבי עקיבא? רבי שמעון - אופטימיסט ללא תקנה?    פרק נוסף באקולוגיה רוחנית
הרב ישראל רוזן
הרואה בישיבות תחליף לשירות צבאי צריך לגמול ב'מי שבירך' למדינה ולצה"ל. אני קורא למגזר החרדי לערוך חשבון-נפש רציני
נסים ישעיהו
משברים הרי לא חסרים אצלנו וגם כישלונות לא; מה שחסר זה לבחון מה היה המצב הנפשי שקדם למשבר/כישלון ומה הקשר בינו ובין המצב הנתון
יהודה דרורי
ההצעות שהציע המטה לייעול המשק לפני כ-27 שנה עדיין הגיוניות ורלוונטיות ליישום. אבל המתנגדים הם אותם מתנגדים ועדיין יש מקום לשר חינוך עם אומץ ומעוף להעז לנסות וליישם מה שצריך היה להיות מיושם כבר לפני שנים רבות
איתמר לוין
מדוע הארץ לא צריך לחשוש מחקירה פלילית    מדוע ערבים יכולים לבנות שלא כחוק ולהתפרע בהר הבית    מדוע חברי ועדים אינם צריכים לחשוש למקומות עבודתם    מדוע פושטי רגל אינם פורעים חובות    מדוע פרשני הכדורסל יכולים להאשים את כולם    מדוע רוכבי אופנועים ואופניים השתלטו על המדרכות בתל אביב    התשובה - בכותרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il