X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרמטכ"ל: צה"ל מחויב לעשות הכל על-מנת להתייצב לצד חייליו בעת מצוקתם ולהגיש להם את הסיוע הפיקודי והמקצועי המיטבי שיסייע להם להתגבר על מצוקותיהם
▪  ▪  ▪

פורום המטה הכללי של צה"ל, בראשותו של הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, ייחד היום (ב', 10.10.05) את ישיבתו השבועית לנושא ההתאבדויות ופעילות צה"ל ומפקדיו בהתמודדות עם מקרי האובדנות.
ראש אגף כוח אדם, האלוף אלעזר שטרן, סקר את תמונת המצב בנוגע
ל-30 אירועי האובדנות בקרב חיילי צה"ל מתחילת השנה. האלוף שטרן תאר פרטנית את דרך חקירתו של כל אירוע אובדנות, הן על-ידי המשטרה הצבאית החוקרת והן על-ידי הוועדה המיוחדת בראשות ראש מטה אכ"א, הבוחנת כל אירוע אובדנות לגופו בהיבטיו המקצועיים והפיקודיים.
בנוסף, פירט ראש אכ"א תובנות מרכזיות וממצאים סטטיסטיים המשווים את נתוני האובדנות בעבר לקבוצות גיל דומות במדינות אחרות, לשיוך היחידתי, למגדר ועוד.
ראש אכ"א הדגיש, כי על אף שנתוני האובדנות אינם שונים מנתוני העולם המערבי, הרי שכל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו, וכך נוהג צה"ל בראייתו כחובה לעשות הכל על-מנת להציל כל אדם.
ראש מטה אגף כוח אדם, תת-אלוף אבי זמיר, הציג בפני הפורום את המלצות עבודת המטה שגובשו בוועדה המיוחדת שהוקמה לנושא בראשותו. עיקרי ההמלצות, שחלקן כבר מיושמות, כוללות צעדים פיקודיים, מקצועיים והסברתיים, שמטרתם להגדיל את סיכויי איתורו המוקדם של חייל בעל פוטנציאל לאובדנות, להקטין את סיכויי מימוש הפוטנציאל ולתת לחייל יותר אפשרויות לכתובת מקצועית להסתייע בה, בעת מצוקתו.
בין שאר הדברים כוללים הצעדים:
- הגדלת זמינות הגורמים אליהם ניתן לפנות בשעת מצוקה, לרבות קצינת פניות הציבור ומערך קציני הערים.
- הגברת מודעות המפקדים והכשרתם לאיתור מצבי מצוקה של חיילים ודרך הטיפול והסיוע להם.
- העברת תדפיס טיפול בפרט המאפשר, בין היתר, למפקד לזהות נטיות אובדניות בטרם עת, על-פי פרמטרים קבועים.
- הגדלת פעילות ההדרכה, החניכה, ההסברה וההרצאות לחיילים ולמפקדים.
- הפצות עיקרי לקחים ממקרי אובדנות בכלל צה"ל.
את הישיבה המיוחדת סיכם הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ בהבהירו את חשיבותו הרבה של הנושא ואת מחויבות צה"ל ומפקדיו לפעול בכל דרך אפשרית על-מנת לשמור על חייהם ושלומם של חיילי צה"ל.
הרמטכ"ל הדגיש, כי על אף העובדה שלחלק ניכר מאירועי האובדנות קיים רקע אישי שאינו בהכרח קשור לשרות הצבאי, צה"ל מחויב לעשות הכל על-מנת להתייצב לצד חייליו בעת מצוקתם ולהגיש להם את הסיוע הפיקודי והמקצועי המיטבי שיסייע להם להתגבר על מצוקותיהם.
הרמטכ"ל שב והבהיר כי האחריות הפיקודית אינה תחומה לזמן ולמקום וכי אחריות פיקודית מחייבת גם רגישות פיקודית. רגישות למצוקות האישיות, המשפחתיות, הכלכליות, החברתיות וכמובן המקצועיות של החיילים. הרמטכ"ל בירך על היוזמות שהוצגו על-ידי ראש אכ"א והנחה להמשיך ולקיים מעקב מטכ"לי רציף אחר יישומן, תוך הצבת יעד של הפחתה באירועי האובדנות בצה"ל.
הרמטכ"ל אימץ את ההמלצות שהוצגו בפניו על-ידי הגורמים המקצועיים והדגיש את חשיבות זרימת המידע הרלוונטי בתוך צה"ל, הערבות ההדדית בין החיילים וערך הרעות, לא רק בשדה הקרב אלא בשגרת יומנו, וחשיבותם לטיפול מיטבי בתופעה.
הרמטכ"ל ציין כי ההנחיה החדשה בדבר צמצום נשק בידי חיילים תסייע גם היא להפחתת ההתאבדויות. הרמטכ"ל סיכם את הישיבה המיוחדת בכך שצה"ל יכול וצריך, כחלק מטיפול כולל בפרט, לזהות ולהקטין את תופעת האובדנות.
באחרונה הוחלט בצה"ל לצמצם מתן נשק לחיילים בתפקידים לא קרביים.

תאריך:  10/10/2005   |   עודכן:  10/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
מדד הסיכון המשולב של BDI לסיכום ספטמבר מציין כי חלה הטבה במדד הסיכון המשולב    מדד הסיכון שנרשם החודש במשק הוא הנמוך ביותר מתחילת השנה    הענפים המסוכנים ביותר - מסעדנות, בתי קפה ומזנונים
עומר שיקלר
שרת התקשורת דליה איציק: "הפקעת הבלעדיות של חברות הסלולר על יבוא ושיווק מכשירים הינה מהפכה לטובת הצרכן, שתגביר את התחרות ותביא לירידת מחירים"
נוה יוסף
ההחלטה - בעקבות תביעה שהגישו מכון התקנים הישראלי וארגון התקינה הבינלאומי לאסור על חברת איזוטסט לעשות שימוש במונח ISO המזוהה עם תקן איכות בינלאומי
אסף גדות
מספר חברות אלקטרוניקה ומחשבים מהגדולות בעולם משלבות כוחות וייפתחו ביחד סטנדרט תקשורת Wi-Fi חדש שיהיה מהיר עד פי 10 מהטכנולוגיות הקיימות
עומר שיקלר
כך עולה מנתונים של B&D וארגון מנהלי הרכש    התמתנות במגמת ההתרחבות של מדד מנהלי הרכש בישראל: ערך המדד ירד בספטמבר ב-1.7%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il