X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשמע לכם מוזר או לא הגיוני שהבנק שלכם יוותר לכם על החוב כלפיו? לא היה ולא נברא! על כך יעידו עשרות אנשים בעיר הזו, בארץ הזו, שלא זכו להטבות כאלו מפליגות. עובדה, ככה בדיוק ניסו לסגור חוב של טייקון, עוד אחד שקצת שהסתבך בחישובים שלו, ובניסיון שלו לעשות עוד מיליארד
▪  ▪  ▪
נוחילנד. תספורות לאנשי עסקים כושלים

דמיינו לעצמכם את התמונה הבאה: אדם מן הישוב, אולי אני אולי אתה, אולי כל אחד מאיתנו, נקלע למינוס בבנק. הוא חייב לבנק שלו בוא נאמר לא הרבה, אולי אלף שקלים. הוא ישן טוב בלילה. למה? כי מנהל הבנק בכבודו ובעצמו יתקשר אליו יציג את עצמו, ישאל אם הוא לא מפריע, ויבקש אם אפשר לסגור את החוב. ההחזר יתבצע בצורה מאוד פשוטה. תחזיר מאתיים עכשיו, עוד ארבע מאות נפרוס לך עד אחרית הימים, ועל הארבע מאות הנותרים אנחנו נוותר לך. נוותר? כן. פשוט מאוד לא צריך. עזוב. ושנפגש רק בשמחות.
נשמע לכם מוזר או לא הגיוני שהבנק שלכם יוותר לכם על החוב כלפיו? לא היה ולא נברא! על כך יעידו עשרות אנשים בעיר הזו, בארץ הזו, שלא זכו להטבות כאלו מפליגות. עובדה, ככה בדיוק ניסו לסגור חוב של טייקון, עוד אחד שקצת שהסתבך בחישובים שלו, ובניסיון שלו לעשות עוד מיליארד או בשפת הכלכלנים- מינוף, שזה אומר איך לוקחים אלף, והופכים אותו לכמה אלפים שהולכים כל בוקר (או ערב אם זה מושקע בארה"ב) לעבוד בשבילך, והפסיד כמה מיליארדים אחרים. במקום לפרוש לביתו ולחיות חיי עושר וכבוד הוא ניסה לעשות עוד מיליארד, ועל הדרך נפל. נפלנו כולנו.
מיליארד שקל! זה סכום שיספיק לך, לבניך, ולבני בניך עד עולם, לחיות חיי עושר וכבוד. חיי מותרות ונדבה למדינה כולה וזה עדיין לא מספיק. רוצים עוד מיליארד.
הבנק מספר לנו, שללא הסדר כזה לא היה מגיע אליהם שום שקל, והחברה שבבעלות אותו טייקון, היא בעצם ישות נפרדת שלא ניתן לגבות ממנה שקל. "עדיף מעט מאשר בכלל לא", מסבירים נציגי הבנק. דוברי הטייקונים, חלקם פליטי תוכניות ריאליטי, שכבר יודעים משהו על חברות טובה, נאמנות, ויושר, מגדילים ואומרים שהטייקון עשה לנו בכלל טובה. הטייקון, הוא מספיק ישר לבוא ולומר לנו את האמת. והאמת היא מאוד ברורה - אני לא מתכוון לוותר על הווילה שלי, על המטוס הפרטי שלי, על אורח חיי הנוצץ. אני גם לא מתכוון לעשות משהו עם העובדה שניירות הערך של החברה שלי או האגח"ים, או השד יודע, מה הופכים לניירות ללא ערך.
אין לו מה לשלם על זה, שחברות הפנסיה שלנו שהשקיעו את הפנסיה של כולנו אצל אותו טייקון, ירשמו לנו הפסדים. אין לו מה לומר לאלו שחשבו לשחק במגרש של הגדולים, ולהשקיע במניות שלו שנשאר מהם בקושי כדי לשלם את העמלה עבור מכירת ניירות ערך בהפסד. מי שמשקיע במניות צריך לדעת שכמו שהוא מרוויח, כך הוא גם יכול להפסיד. עיקרון פשוט, שכול המשקיעים הבינו, חוץ מזה שאומר את זה.
וזה לא מקרה בודד. מידי פעם מיליונר או חברה גדולה שמתבקשת לשלם את מה שכולנו עושים בלי שישאלו אותנו, מאיימים שהם ייקחו את עצמם ופשוט ילכו, או במקרה שלהם יטוסו מכאן, וישאירו אותנו חסרי עבודה.
אולי זו הסיבה שהם קונים מפעלים כושלים כמו כיתן בדימונה כמו פריגליל. זה מגיע במסווה של תמיכה בשכבות חלשות וסולידריות, אבל מה שבאמת עומד מאחורי אותה רכישה, הוא הרצון שכול פעם שמישהו יבוא אליהם בטענות, הם פשוט יסגרו ויתנו לממשלה להתמודד עם מראות של צמיגים בוערים ואנשים בוכים. כיתן אגב, נסגר כבר מזמן.
אז ככה ויתרו לו על משהו כמו מאה או מאה וחמישים מיליון שקל. בסכומים האלו לא צריך לדייק. ולא רק איתו בנק לאומי מגלה כזו נדיבות. גם תשובה קיבל הסדר דומה שעבר לנו בשקט מתחת לרדאר. ובנק לאומי לא לבד. מסתבר שבנק פועלים כבר הכריז על מאה וחמישים מיליון דומים של אותו טייקון כחוב אבוד, וכך גם בנק דיסקונט מכריז על מאה מיליון כחוב אבוד. חוב אבוד זה אומר, שיש לי כבנק חובות, שהלכו לאיבוד אבל אין צורך לצאת לחיפושים. הם כבר יחזרו לבד. ומי שיחזיר אותם זה פחות או יותר כולנו.
עמלות בבנק לא חסר, השאלה איך נקרא להם. עמלת עו"ש, עמלת ניירות ערך או עמלת אי ביצוע שורה. בשביל זה נגייס עובד, נעביר אותו מכון השמה, שם תראיין אותו סטודנטית לפסיכולוגיה שיודעת דבר או שניים על אנשים איכותיים. היא תרשום את כל התשובות שלו במחברת גדולה ותגיע למסקנה שהוא יצירתי מספיק כדי לתת לנו שמות יצירתיים.
אם ירצו מנהלי הבנק ולשמוע בקולי וכך לחסוך עובד שלם, הרי שהם יוכלו להיעזר בשירותי צה"ל ובמחשב שבוחר להם את שמות המבצעים השונים: חומת מגן, עופרת יצוקה, עמוד ענן. הכול פרי המצאתו של מחשב. זול יותר ובעיקר אין צורך לשלם לו דמי נסיעות.

תאריך:  02/05/2013   |   עודכן:  02/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עופרת יצוקה
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד הדר פלד-טל
דווקא בעת הזו צריכים המעסיקים והעובדים להעניק לעצמם מתנה יקרת ערך וחשובה מאין כמותה והיא - "אוריינות תעסוקתית". הבנת כללי היסוד בדיני עבודה, העמקת הידע בזכויות ובחובות של שני הצדדים תמנע הפתעות לא נעימות
יאיר דקל
הבנתי, שאם יעבור חוק הספרים ואנחנו נשלם כפליים בעד ספרים, לא בטוח שהסופרים יראו מזה גרוש. נשארתי קצת מבולבל. אנחנו נשלם יותר "למען הסופרים" אבל ספק אם הם יזכו מכך. אין לי תשובות, רק שאלות.
מתי דוד
אולמרט בדרך ל"ראשות ממשלת הצללים" של המורשעים    עיתונאים בהארץ לועגים לעמידת הדום בצפירה בימי הזכרון    פרובוקטור ישראלי מבזה את יום הזיכרון לחללי צה"ל    מדוע ערביי ישראל שותקים?    עמנואל רוזן, יצחק לאור ועיתון הארץ
אלברט שבות
חתונת הצופה עם הגוף נושאת את אותו המאפיין של חתונות האינטרסים שמקורן בעשיריה העליונה, היכן האינטרסים הכלכליים בעיקר הם השחקנים היחידים במגרש. וגם הצופה "בוחר" בגוף מתוך האינטרס לשמו ורגע לאחר החופה פורצת מלחמת הכל בכל
אורי שרגיל
האם ייתכן שיהיה פעם במדינה היהודית שלנו משהו שנוא יותר מחרדים? ספק. ספק גדול ומשמים. אולי, בספק, ממשלה יהודית ומפלגות ציוניות שעדיין מתעללות בניצולי שואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il