X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: גירושים קטלניים, הקצב מבנקוק - חופשי ומאושר? י צריך את מוסד הנשיאוּת? גיור לא כהלכה - והדובר הוא לא אחר ממבקר המדינה הרפואה על שולחן הניתוחים ולקינוח תעודת יושר
▪  ▪  ▪
בית נשיא המדינה. מוסד ייצוגי מיותר

דמה הפקר?
איך זה שאזרח ישראלי - אלי כהן, המכונה 'הקצב מבגנקוק' - רצח את גרושתו קרול, אזרחית ישראלית אף היא, והמדינה מתנערת מכל אחריות בנושא? אם זה החוק, הרי שהכנסת חייבת לשנות את החוק.
לא יתכן שהרוצח ינחת חופשי בארץ, אחרי שריצה 8 שנות מאסר בלבד בנכר, מבלי שזרועות החוק והמשפט ילכדו אותו. המדינה מתערבת בכל אסון שקורה לאזרחים ישראלים בחו"ל, ואילו בפשע קטלני כזה אין לה סמכות חוקית לעצור אותו.
מעֵבר לזילות חיי הקורבן, והעונש הקל שקיבל הרוצח, שאינו משקף את חומרת הפשע, הדבר עלול, חלילה, לשמש מודל לרוצחים אחרים, שימצאו את נתיב המילוט בחו"ל, כדי לרצוח שם ולהימלט מצפורני העונש בארץ.
בדומה לעמותה הציבורית למען לי זיתוני, והענשת דורסיה מצרפת, כך צריכה לקום עמותה אזרחית למען הנרצחת קרול ושינוי החוק שיאפשר את הענשתו המלאה של הרוצח, והרתעת רוצחים אחרים. דמה, ודם קורבנות פוטנציאליים אחרים, אינו הפקר! מי ירים את הכפפה?
מוסד מיותר
מדוּחַ שפורסם לאחרונה עולה כי תקציב לשכת הנשיא עמד בשנה האחרונה על כמעט 61 מיליון שקל וחצי, והוא הגבוה ביותר בתולדות המדינה. יתר על כן, הוא זינק ב-6 מיליון שקל בהשוואה לשנת 2011.
לנוכח העלות הגבוהה של אחזקת בית הנשיא, שנמצאת במגמת עלייה, ובעידן של גזירות כלכליות קשות על הציבור, נשאלת השאלה: מי צריך את מוסד הנשיאוּת, שהוא מוסד ייצוגי לכל דבר, החסר שיניים אופרטיביות? עם כל הכבוד לנשיא פרס, שהוא לכל הדיעות נשיא טוב, החף משערוריות שנקשרו בשמו של הנשיא קצב (וגם של הנשיא ויצמן), הגיעה השעה לנעול את שערי המוסד לצמיתות בשמו הטוב.
נכון שלא מעט אישי ציבור, וח"כים מתוסכלים, לוטשים עיניים לכהונה מכובדת זו לקראת הבחירות הקרֵבות (מה הפלא). אלא שלשכת הנשיא היא ממש לא לשכה לסידור עבודה לחפצים ביקרם. ועוד לא אמרנו מילה כמה עולה לנו אחזקת הלשכות של אלמנות הנשיאים. די לבזבוז!
בדק בית
נַחשו מי כתב את המשפטים הבאים בנושא הגיור: "12% מהמתגיירים בשנה שעברה קיבלו תעודות גיור בלי טבילה, אף שהיא תנאי הלכתי מחייב להכרה ביהדות". "המכון ללימודי יהדות, שבו שותפים גם רפורמים וקונסרבטיבים, נהנה ממונופול, וזוכה ל-60% מהתקציב השנתי של אגף הגיור, אף שרבים מהתלמידים לא מתגיירים לבסוף, או מגיעים משיקולים זרים". האם דברים אלה נאמרו מפי הרב גפני, הרב ליצמן ואולי הרב עובדיה?
לא וָלא. הדובר הוא לא אחר מאשר מבקר המדינה, יוסף שפירא, בדוּח שפירסם לאחרונה. האיש ללא ספק אינו חשוד על חרדיוּת, ולכן יש להניח שהביקורת שמתח על מצב הגיור בארץ היא אובייקטיבית. הנושא חייב אפוא לעלות על סדר היום הלאומי על-ידי כל הגורמים הנוגעים בדבר, לשם עריכת בדק בית יסודי במערכת ותיקון כל הליקויים הנזכרים. לתשומת לב נפתלי בנט, שר הדתות.
רפואה חולה
דומה כי שני נתונים מדאיגים, שפורסמו לאחרונה, חייבים לזעזע את אמות הסיפים של מערכת הבריאות במדינה, ואסור לעבור עליהם לסדר היום. הנתון האחד הוא ששליש עד מחצית (!) הניתוחים המבוצעים בבתי חולים הם מיותרים. מדובר בעיקר במגזר הרפואי הפרטי, כשהניתוחים הפכו לעסק מסחרי לכל דבר, המעשירים את המנתחים ומעלים את תגמוליהם. אין ספק, שביצוע ניתוח מיותר למען בצע כסף הוא מעשה בלתי הומני הנוגד את האתיקה הרפואית ואת שבועת הרופאים, המעמידה במרכז את טובת החולה ואת הטיפול המסור בו.
הנתון השני הוא שרבע עד שליש מהפטירות נגרמות על-רקע הזיהומים בבתי החולים. אתם קוראים נכון. זאת בגלל הידבקות החולים בשל צפיפות יתר, אי חיטוי המכשירים ועוד. לאן הגענו? על מבקר המדינה להרים את הכפפה, ולחקור את הנושאים הללו ביסודיות, כדי להביא לתיקון המצב השערורייתי. ובא לציון גואל.
מכתב למערכת - תעודת יושר
בעידן שבו הכסף יענה את הכל, ולא פעם על חשבון היושר, ראוי לשבח את 'מעבדת גאולה' בירושלים על יושרה. הבאתי למעבדה מחשב נייד לתיקון. בעל המעבדה העריך את עלוּת התיקון בין 180 ל-280 שקל, ועל סמך הערכה זו שילמתי דמי בדיקה. אולם במהלך בדיקת המחשב, על-ידי הטכנאי, התברר כי ההערכה הייתה שגוייה וכי מדובר בעֲלוּת גבוהה בהרבה, שהפכה את תיקון המכשיר לבלתי משתלם.
ביוזמת בעל המעבדה הוחזרו לי דמי הבדיקה, בסך 60 שקל. כל הכבוד על היושר והאמינוּת!

תאריך:  20/05/2013   |   עודכן:  20/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי שחר
הגישה של קבלת עול שמים בייסורים מתוך אהבה לשם קידוש שם שמים, משמעותה ונחיצותה פגו אחרי השואה. מגיע לעם ישראל לקדש שם שמים באהבה, בעושר ושמחה. את מכסת הייסורים, הסבל, המוות והשכול מילאנו עד בלי די לכמה אלפי שנים עתידיים
יוסי ברנע
צודק א.ב יהושע כשטוען שהיו חזונות שונים למהות הציונות, אבל טענתו ש"הציונות איננה אידיאולוגיה", כנראה לא הייתה ידועה לפרופ' גדעון שמעוני שכתב ספר בשם "האידיאולוגיה הציונית"
עו"ד משה גולדבלט
עורך הדין דוד שמרון לא יוכל לשמור על ראש ממשלתנו בנימין נתניהו מפני עצמו. עצם שיגורו למערכה על גובה תקציב בית ראש הממשלה מלמד שנתניהו פשוט איבד את הצפון - מצפן מוסרי וציבורי מעולם לא היה לו
ליאור רזניק
כנראה שלישראלים יש זיכרון נורא קצר והם אינם זוכרים עוד את אשר עשו להם הטורקים. כנראה ש"כולנו שייטת 13" זאת רק סיסמה ריקה מתוכן וכנראה שלהיות לוחם בצבא ההגנה לישראל מסוכן ולא רק בגלל הנשק שמכוון כלפי הלוחמים
איתן קלינסקי
כשבנימין נתניהו, ראש הממשלה, אומר שתי מדינות לשני עמים, הוא למעשה אולי בעד קיומם של שלושה קנטונים פלשתינים מבותרים ומנותקים בגדה המזרחית : קנטון שכם-ג'נין, קנטון רמאללה, קנטון בית לחם-חברון ועוד אולי קנטון אחד ברצועת עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il