X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמנהגם, מצאו לאמונתם החדשה סיסמה קולעת: "שטחים תמורת שלום", אך הסיסמה הזאת מתה ונקברה בחולות גוש קטיף, שם למד הציבור הישראלי לדעת שהתמורה האמיתית ל'שטחים' היא שלטון חמאס וטילים, לא שלום
▪  ▪  ▪
חיילי צה"ל בשטחים [צילום: AP]

השמאל חי מסיסמאות. מאז המניפסט הקומוניסטי ובו הפסוק הגאוני "אין לכם מה לאבד אלא את הכבלים שלכם", העדר שועט אחרי אמרות כנף פוליטיות, פרי הגותם של אשפי שטיפת מוח ולוחמה פסיכולוגית.
השמאל הישראלי כבר מזמן איננו בשמאל הסוציאלי והסוציאליסטי. הוא התברגן והתעשר, אבל את הלהט האידיאולוגי ואת התאווה לפולמוס ולמחלוקת לא איבד. המולדת הרוחנית אינה עוד רוסיה הסובייטית, כי אם פלשתין ובמוקד המחלוקת החדשה - משאת נפשם לחלק את הארץ, לא את הקפיטאל. הם גם זקוקים, כתמיד, למישהו שאפשר להוקיעו כריאקציונר, איש עולם האתמול, נושא לשנאה. בעבר היה זה הקפיטליסט המשוקץ - בימינו זה המתנחל המתנחבל, ואת מקום האמונה האדומה תפסה כנסייה חדשה, שפולחנה - שלום לפי תנאי האויב.
כמנהגם, מצאו לאמונתם החדשה סיסמה קולעת: "שטחים תמורת שלום", אך הסיסמה הזאת מתה ונקברה בחולות גוש קטיף, שם למד הציבור הישראלי לדעת שהתמורה האמיתית ל'שטחים' היא שלטון חמאס וטילים, לא שלום. אבל סיסמאות לא חסר, וכך חווינו את "הלנצח תאכל חרב?", את "סוס ורוכבו", את "שלום עושים עם אויבים", את "חלון ההזדמנויות", את "אין ארוחות חינם" ואת "השד הדמוגראפי".
בינתיים, הסיסמאות האלה נשחקו והעובדות טפחו על פניהן ונותרה אחת בלבד, שלה הקדיש עכשיו ערוץ 10 בטלוויזיה תוכנית מיוחדת: האיום, שאם הארץ לא תחולק, מדינת ישראל תהיה "מדינה דו-לאומית". יוסי שריד ביטא זאת באותו השידור במילים "קץ המדינה היהודית" ומירון בנווניסטי מילא אחריו: "הרכבת כבר יצאה מן התחנה".

היש הצדקה לפאניקה הזאת?

אם החרדה היא, שמא יאבד במדינה הרוב היהודי, השאלה היא קודם כל דמוגרפית, ובנדון זה הביאו לנו השנים האחרונות דווקא בשורות טובות. בניגוד לתמונה במחצית המאה הקודמת, של שישה ילדים במשפחה הערבית יותר בהשוואה למשפחה היהודית, היום ירד שיעור הילודה הערבי לכדי שלושה ילדים למשפחה בממוצע, ואלו אצל היהודים עלו שיעורי הילודה והגיעו גם כן לכשלושה ילדים למשפחה. יתר על כן, אצל היהודיות ריבוי הילדים הוא במגמת עלייה, בעוד שאצל הערביות יש תהליך של ירידה, וזה המצב בכל המזרח התיכון, כמעט.
התופעה הזאת אצלנו מאפיינת לא רק חוגים דתיים, כי אם גם את הציבור החילוני, וזאת בניגוד למגמה הפוכה, של ירידה בילודה, בכל העולם המערבי.
היום, 46 שנים אחרי איחוד הארץ, היהודים הם עדיין רוב בכל מערב א'י, כולל רצועת עזה, ולרוב הזה לא נשקפת סכנה קרובה.
מעבר לזאת, אין אנחנו חייבים לתת לכל ערביי יש'ע אזרחות ישראלית ביחד עם זכות בחירה לכנסת, וכל עוד לא אזרחנו אותם, הדיבורים על "קץ המדינה היהודית" הם דמגוגיה. עם רוב יהודי מוצק בכנסת, המדינה היא יהודית.
כאן מעלה השמאל את הטענה, שאם לא נעניק לערביי יהודה ושומרון אזרחות, מדינתנו תחדל להיות דמוקרטית והעולם לא יסבול לאורך ימים מצב של 'כיבוש' מבלי להעניק זכויות. טענה זאת מחייבת דיון רציני. נתחיל בכך, שכבר היום אין ביהודה ושומרון כיבוש, עד כמה שהערבים נוגעים בדבר. רק המתנחלים היהודים נשלטים עדיין על-ידי הממשל הצבאי וחוקיו, כלומר נתונים תחת כיבוש.
הערבים כולם, גם המתגוררים באזור C, כפופים לרשות הפלשתינית היושבת ברמאללה. אמנם, ערביי אזור C מנוהלים על-ידי המנהל האזרחי הישראלי בענייני תכנון ובנייה ותעבורה וכדומה, אך עיקר חייהם מנוהל מרמאללה. עוד זאת, אין בציבור היהודי מחלוקת, שאם יסופח אזור C לישראל, יש לאפשר לתושביו הערבים לקבל אזרחות ישראלית. מספרם המשוער הוא כ-70,000 נפש, והם לבטח לא יסכנו את הרוב היהודי.
כמחצית מערביי יש'ע מתגוררים ברצועת עזה וחיים למעשה במעין מדינה נפרדת. אי-אפשר לומר ש'חמסטאן' נתונה לכיבוש ישראלי, להפך: שם כבר התגשם, בזעיר אנפין, חלום חלוקת הארץ של השמאל. תנוח אפוא דעתם. עזה בוודאי שאינה מפחיתה מיהדותה של המדינה.
גם באזורי A ו-B ישראל אינה שולטת. אומנם צה"ל עוצר שם לפעמים מבוקשים, אך זאת הוא עושה גם מעבר לגבולות אחרים, ורק משום שהרשות הפלשתינית מפירה באופן שיטתי את התחייבותה על-פי אוסלו לעצור בעצמה חשודים בטרור.
יש לערביי יהודה ושומרון פרלמנט, ממשלה, דגל והמנון, נציגויות בכל ארצות תבל כולל האו"ם, יש להם כוחות ביטחון שאוחזים בנשק אוטומטי לרבות מקלעים ובעיקרון גם שריוניות, יש להם תחנות שידור עצמאיות לחלוטין של רדיו וטלוויזיה וחופש כלכלי גמור. משרדי הממשלה שלהם חולשים על כל תחום אפשרי. מה אין להם? חימוש צבאי כבד ושליטה על כ-400,000 מתנחלים יהודים. מעברי הגבול הם בשליטה ישראלית, וכן השמים, וגם אינם רשאים לכרות הסכמים בינלאומיים בעלי רגישות מבחינתה של ישראל.
הסיבות ברורות: ללא ההגבלות האלה, היינו רואים את משמרות המהפכה של אירן על גבול פתח תקוה, ברית צבאית הייתה נכרתת בין רמאללה וטהרן, ובשדה התעופה בן-גוריון אף מטוס לא היה יכול להמריא או לנחות. למצב השלטוני הנוכחי ברמאללה קוראים אוטונומיה. גם הסכם אוסלו המופקר הקפיד שלא לתת לרשות הפלשתינית מעמד ריבוני עצמאי. נומינלית הממשל הצבאי לא פורק, הוא רק "נסוג". נותרה אפוא זיקה, די מוגבלת, לישראל. האם היא מסכנת את אופייה היהודי של מדינת ישראל? קשקוש!
ועדיין יקשו עלינו, מדוע "העם הפלשתיני" ביהודה ושומרון, בנוסף על ענייניו המקומיים שעליהם ניתן לו על-פי אוסלו שלטון דמוקרטי מלא, אינו זוכה לקבל גם ריבונות מדינית מלאה - מדינה ולא רק אוטונומיה?
על כך יש תשובה פשוטה: כי כבר יש להם מדינה, אלא שבחרו לקרוא לה - "ירדן".
שטח "פלשתין", שחבר הלאומים נתן לבריטים ייפוי כוח, מנדט, לנהל אותו במטרה להקים בו "בית לאומי לעם היהודי", השתרע מן הים התיכון עד גבול עירק, ובכלל זה על כל הממלכה ההאשמית הירדנית דהיום.
אלא, שכמה חודשים לאחר אישור המנדט ביקשו הבריטים מחבר הלאומים, וקיבלו, רשות להוציא את 'עבר הירדן' מכלל "הבית היהודי" כדי לשריין את השטח הזה לטובת הערבים, שכבר התמרדו אז נגד עצם רעיון הבית הלאומי היהודי. בריטניה הייתה חייבת לשושלת ההאשמית, שנלחמה לצידה נגד הטורקים, ולכן נתנה לאח הבכור את כיסא המלוכה של עירק ולאח הצעיר את עבר הירדן, שהוגדרה כ-'אמירות' והשליט החדש עבדאללה קיבל תואר של אמיר (ולימים נעשה מלך). השטח נסגר לעלייה ולהתיישבות של יהודים, וכפי שמזכיר האמירות, סר אלק קירקברייד, כתב בזיכרונותיו - הוא נועד לספק את השאיפות הערביות הלאומיות אשר זה עתה החלו להתעורר וקיבלו ביטוי במהומות דמים.
הינה כי כן, לכאורה נבנה כאן המסד להגשמת החזון הגדול של השמאל (ובנימין נתניהו): "שתי מדינות לשני עמים", אחת ממערב לירדן ואחת ממזרחו. ובחזון הזה העם הערבי - לימים קרא לעצמו פלשתיני - לא קופח כלל, כי ארץ-ישראל המזרחית השתרעה על למעלה משלושה רבעים מן השטח המקורי של המנדט ומה שהשאירו ליהודים, השטח שבין הים לנהר, לא היה אלא רבע בלבד.
באותם הימים נפלו ערביי ארץ-ישראל על שתי המצאות גאוניות:
  • הם המציאו את עצמם כעם נפרד, אותו קראו על שם המנדט הבריטי של פלשתיין - 'העם הפלשתיני';
  • הם יצרו יש מאין ישות לאומית נוספת, שקראו לה על שם האמירות הירדנית החדשה, 'העם הירדני'. מעתה, למרות שערביי מדינת ירדן ממשיכים להגדיר את עצמם כ-פלשתינים, הם מתיימרים בו-זמנית להיות בני העם הירדני. וכך יוצא, שמי שמבקש להגשים בעבר הירדן את חזון המדינה הלאומית הפלשתינית, מייד זורקים לו שהוא רוצה לגזול את הארץ הזאת מבעליה, העם הירדני! על כורחו הוא נאלץ לחפש לעם הפלשתיני "חסר המולדת" מקום למדינה בתוך הרבע המסכן שהבריטים הותירו ליהודים משטח המנדט, כלומר, לחלק את הארץ חלוקה שנייה, שגם תעמיד בסימן שאלה את עצם שרידותה של המדינה היהודית וגם תהפוך אותה לקריקטורה.
חשוב גם לציין, שבירדן חי רק עם אחד, זה שמזהה את עצמו כ-'פלשתיני'. יש שם גם בדואים, אבל הללו אינם רואים את עצמם כעם נפרד. יוצא, שבשטח שהיסטורית הוא ארץ ישראל, וממילא בפיהם הוא 'פלשתין', יושב עם שמגדיר את עצמו כ-'פלשתיני', ובכל זאת - זו ירדן, וממילא אין לפלשתינים בית והיהודים הם אלה שחייבים לספקו להם מתוך החלק הדל שנשאר להם.
אם נמצאים עדיין יהודים בישראל שאינם מוכנים להשתתף בקומדיה הזאת וטוענים שחלוקה אחת של ארץ ישראל היא מספיק ודי, אזי הללו מכונים קיצונים, משיחיים, הוזים, ואפילו - פשיסטים.
ובכן, אני מוכן להסתכן בכל אלה ולומר, שכל ערביי ארץ-ישראל המערבית, משני צידי הקו הירוק, יכולים לחיות חיים מלאים תחת שלטון ישראל, אולם חלקם יהנה מאוטונומיה משלו ואת הצבעתו הלאומית לא יעשה בכנסת ישראל בירושלים, כי אם בארץ ישראל המזרחית - בין אם יקראו לה 'ירדן' ובין אם ישנו את שמה ל'פלשתין'. אפילו חכמי אוסלו גילו את הפטנט הזה כאשר אפשרו לערביי ירושלים המזרחית שסופחו למדינת ישראל להצביע בבחירות לרשות הפלשתינית - בירושלים, בדואר ברחוב צלאח-א-דין. כך גם מצביעים אזרחים אמריקנים, צרפתים ורוסים כאן, לבחירות כלליות המתקיימות בארצותיהם.
האם כתוצאה מזה יאבד למדינת ישראל אופייה היהודי? הצחקתם אותנו.

תאריך:  11/06/2013   |   עודכן:  11/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מזרח ומערב הירדן - שתי מדינות לשני עמים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כיון שיו"ש לא ריבון,אין זכויות
ראיס-פוטין-טיל300  |  12/06/13 14:18
2
מה מערכת נקנתה ע"י פוטין?למה צ ל"ת
ראיס-פוטין-טיל300  |  13/06/13 15:17
3
אליקים קל להצחיק אותך מוטב בכה
פועה  |  15/06/13 19:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
רון בריימן
כמו צ'מברלין במינכן 1938 כך גם הצ'מברלינים הישראלים אינם מבינים שעם יקירם לא ניתן להשיג שלום לאלף שנים    אבו-מאזן הוא חלק מציר הרשע ולא מן התקווה האמיתית לשלום    את זה פרס אינו מבין    את זה לבני אינה מבינה    אם את זה נתניהו מבין, עליו למנוע מהם לסבך עוד יותר את המציאות העגומה שיצרו באמצעות מדיניותם האובדנית
יהודה דרורי
רוב העם בישראל אומנם רוצה שלום ואף מייחל לו, אבל כל אחד גם יודע במעמקי ליבו שתרחיש כזה במקרה הטוב הוא חלום רחוק מאוד שלא יקרה בדורנו
רפי לאופרט
אני מאשים את התנהלות הציבור היהודי בישראל. אחד המקורות העקריים מהם שואבים האמריקנים את "מרצם השלילי" הוא הפסיביות הישראלית. קל להבין מדוע רוב הישראלים אינם מקבלים פתרון גנרי נוסח פרס, וקל לא פחות להבין מדוע רעיונות חלופיים בנוסח "מדינת כל אזרחיה", הם אותה גברת בשינוי אדרת
איציק וולף
גורמים בלשכת ראש הממשלה טענו שדברי סגן שר הביטחון אודות התנגדות עקרונית של הממשלה לפתרון שתי המדינות נאמרו על דעתו בלבד ואינם עמדתו של ראש הממשלה ושל ממשלת ישראל
איתמר לוין
עם הקמת המדינה נפוצה בדיחה, לפיה דוד בן-גוריון התנגד להנהגת משטר מלוכני בישראל בנימוק שהוא אינו רוצה להיקרא "המלך דוד השני". לשמעון פרס אין בעיה כזו - לא בהתנהלותו היום-יומית מאז נבחר לנשיא המדינה ולא באירועים לציון יום הולדתו ה-90
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il